Fórum - Téma


Kotucove brzdy na zadnych kolesach


Fórum Swift New I Kotucove brzdy na zadnych kolesach

Informace o modelu: Suzuki Swift New I



2015-09-27 02:44:42

Zdravim, pohral sa už niekto s myšlienkou že si prerobi zadne brzdy na kotučove? 4 krat som nedostal STK kvôli pravemu zadnemu kolesu, na ručnej totižto nebrzdi a cela STK je tym padom v haji ani podplatit sa nedaju. Za pana mi nikto nevie nastavit ručnu tak aby sa to tyžden po STK nerozladilo a dost ma to už,...........zlosti

MilanT  
Milan
2015-09-27 10:55:32

sayes: Kdy jsi naposledy měnil lanovody ruční brzdy?

U starého P306 jsem měnil lanovody každé dva roky (před STK), protože vždycky nějaká strana přirezla nebo kýho čerta se s tím stalo. Systém brzd bych rozhodně kvůli ručce neměnil. Možná by sis pohoršil. Chce to spíš častěji používat ručku a občas si někde na štěrku z malé rychlosti zabrzdit ručkou a na bzdné stopě hned uvidíš, kdy které kolo zabírá a tak nějak.

2015-09-27 12:44:05

milant: V daka za reakciu, menena bola 3 krat, skušana XY krat, neprisiel by som sem s blbovinkou. Je to vždy to iste koleso ktore nebrzdi 7 mechanikov si s tym nevedelo rady. Stalo ma to 88 eur ktore som zbytočne preplatil na STK cez 100 v dielnach,14zabitych dni. Auto bolo v rodine cely čas, vždy s tym boli problemy akurat si to starsi brat nenechal spravit v servise ked sa este dalo.

Spravit to za 200 už vtedy mal by som pokoj, ale asi som tu jediny kto ma takyto problem, takže som vyhral

2015-09-27 13:22:03

sayes:

Nenapsal jsi jednu důležitou věc.

Totiž jak stará je ta limuzína.

Pokud je starší než 14 let, bylo by lépe ji dát do šrotu a za 88 € si koupit novější.

2015-09-27 13:48:43

plukovník: 2008 a sere sa to od novoty ale kedže mam auto len posledne tri roky tak som s tym este pocas zaruky nemohol nič spravit

2015-09-27 14:33:28

sayes:

Tak u auta r.v. 2008 to musí fungovat jako z praku a jestli si s něčím tak jednoduchým, jako je páka, lanovod a samostav v bubnu neporadí 7 mechaniků, tak si s tím možná poradí sněhurka.

Nevím co víc k této lapálii říct. Nejsem mechanik, ale určitě je jich tady dost.

2015-10-07 22:54:01

U kotoučových brzd mám trápení stejné. Šikulové mechanici mi při výměně zadních kotoučů natrhli ochranou gumičku lanka, Já to bohužel neviděl, ale za rok se to provalilo na technické, že nebrzdí ručka - pravá strana, resp. když se za to víc veme, brzdí pro změnu i po odbrzdění. Právě jsem s uvedeným servisem skončil, protože přípravu na technickou a její provedení si nepředstavuji tak, že se nechají jednou vyhodit a pak to se známým uhrajou, s tím že na páčku brzdy dají perko z kočárku, přichycené na druhé straně o hlavní pero, by se to vracelo. Samozřejmě když se to trochu po namazání rozběhalo, pořád to přitahuje venkovní čelist ke kotouči. Chtěli za to 6000 a to na mne ještě dělal xichty, že prý museli dát úplatek! Já chtěl ale opravené auto! Když jsem požádal o promptní výměnu obou lanek - čtrnáct dní stále shání a nic. To si raději udělám sám.

2015-10-07 23:52:14

misa: zdravicko, tak ja som to mal zo dna na den, ale necakane si swiftak zapytal 570 eur cca 15 400 českych nebol som zvyknuty na take palky, vsetko sa naraz pokazilo, ale uz je pokoj. Hadam prvy krat som spravil hodiny na asfalte lebo pred tym to neslo ani na snehu. Ta rucna nikdy nesla, každy predo mnou, aj brat to len fušovali spolu so servisami lebo calovat nechcel nikto.

2015-10-08 13:22:43

sayes: To je opravdu hodně. Ale u zadních klasických brzd je navíc práce se stahováním bubnů. U kotoučovývh se po povolení jen vyháknou lanovody a demontují upevnění ke karoserii. Lanka na kotoučové stojí (bez poštovného) asi 870 Kč jedno. Zřejmě to bude pozlacené .

2015-10-08 13:38:36

misa:

Bubny se nestahují, bubny se v "klídku" snímají a práce s tím není skoro žádná.

Jenom se musí vědět, jak na to a to v servisech většinou nevědí...

Každopádně bubny vzadu jsou spolehlivější a lepší a kdyby kotouče na zadních kolech nebyly módní záležitost, tak by bubny u většiny aut byly vzadu dodnes. Hodně lidí si ale naivně myslí, že kotouče vzadu () jsou z důvodu větší bezpečnosti a lepší účinnosti.

MilanT  
Milan
2015-10-08 14:50:37

Bubny se možná stahovaly na starších autech, i když zkušenost s tím mám jen u Š120. Tam se muselo občas mlátit přes takový přípravek s válečkem uvnitř (ještě se mi někde válí v dílně ). Nebo to bylo konstrukční řešení jen škodovek?

Jediné plus pro kotouče vzadu vidím v lepším chlazení kotouče než bubnu, ale je něco takového vůbec potřeba v našich rychlostech po rozbitých okreskách? Navíc největší porci energie při brzdění schytají přední brzdy. Kdo to nepozná podle zaboření čumáku auta při brzdění, tak ať se občas podívá, které disky kol jsou víc zaprášeny od destiček.

A když se vrátím k prvnímu příspěvku, tak taková změna bubnů za kotouče určitě spadá pod nějaké schvalování, testování...

2015-10-08 15:22:11

milant:

Přesně tak. Bubny se stahovaly na velmi starých autech co ještě neměly jednotný náboj kola, nebo např. u starých Škodovek s poháněnou zadní nápravou, kde byl kónus na hřídeli a k demontáži bubnu byl potřeba speciální stahovák.

U většiny aut za posledních dvacet let je zadní buben dělený a přichycený k náboji dvěma křížovými šroubky a hlavní upevnění je kolovými šrouby skrz buben přímo do náboje.

Tento "dělený" buben se sundá buď po odjištění samostavů, nebo bočním poklepem gumovou paličkou, s ohledem na to, jak velký je "grot" ze rzi vytvořený brzdnou dráhou paken.

Jediná výhoda kotoučů vzadu je v nižší výrobní ceně.

Nižší relativní brzdný účinek bubnových brzd je eliminován konfigurací brzdového systému, tj. volbou průměru brzdových válečků a vhodnými parametry posilovače, rozdělovače a omezovače brzdného tlaku na zadek.

Výhody bubnových brzd je mnohem vyšší životnost díky nižšímu znečistění při jízdě a tím i vyšší spolehlivost. Kdyby tomu tak nebylo, tak by se nepoužívaly kupříkladu u tanků.

Kotoučové brzdy jde samozřejmě na rozdíl od bubnů vyrobit v chlazeném provedení, ale to, jak správně píšeš, není vzadu potřeba, protože devadesát procent brzdného účinku je realizován na přední nápravě.

Jinak dodatečná změna bubnů za kotouče je samozřejmě nesmysl. Jednalo by se o přestavbu, která by se musela týkat celého brzdového systému vozidla (hlavní brzdový válec, posilovač, jednotlivé brzdové válečky, rozdělovač a omezovač brzdného tlaku...) Takové auto by nikdy legálně nemohlo projít u STK, protože by se neshodovalo se schváleným typem.

2015-10-08 16:32:22

plukovník: prave ta STK ma k tejto myslienke priviedla, ale teraz to je už v priadku.

Doplnujuca otazka k teme ked zosliapnem prudko brzdu stane sa mi ze mi motor vypne. aj po generalke. Stalo sa Vam niečo podobne?

2015-10-08 16:41:40

sayes:

Vzhledem k tomu, že činnost posilovače brzd je odvozena od podtlaku sání motoru, tak to možné je, tím jak se prudce změní tlakové poměry, ale stávat by se to nemělo. Pak je tady také ABS, s velkým proudovým odběrem...

Za spoustou problémů stojí dožívající akumulátor.

Po generálce čeho? Motoru, nebo brzd?

MilanT  
Milan
2015-10-08 19:27:06

sayes: Ano, stalo se mi to. Při panickém brzdění, kdy mi na červenou vjel jeden blbec do křižovatky. Prostě levá noha nestihla zareagovat a nevymáčkla dostatečně spojku a tak to chcíplo. Prostě jsem veškerou svojí energii vložil do brzdy.

2015-10-10 19:35:02

milant: :/ mne to skapina pri normalnom brzdeni, viem že mam zasvineny plynovy system ale to mi robi aj na benzin. Zacalo to zo dna na den

2015-10-12 23:46:26

sayes: Tak to mam to bude plyn, snad to prefuknem. Mozte ukoncit forum.


Odpovědět