Fórum - Téma


Koupě Ignise


Fórum Ignis Koupě Ignise

Informace o modelu: Suzuki Ignis


1  2

2007-05-23 14:21:46

S manželkou zvažujeme koupi tohoto vozu s motorem 1,3 VVT ve verzi 4x4.

Chtěl jsem se vás zeptat jste-li majiteli tohoto vozu jestli byste mi toto auto doporučili, případně, na co si mám dát při koupi pozor. Na všech fórech ho chválí, ale i haní, takže nevím, jak si vybrat.

Máme teď Daewoo Tico a Daewoo Matiz a celkem jsme byli nemile překvapení některými zprávami od majitelů SUZUKI o vrzajících plastech, sedadlech, klepáním od zadní nápravy, pískajících převodovkách a dokonce o odcházejících viskózních spojkách u náhonu 4x4, což jsme ani u jednoho doposud vlastněného auta nezaznamenali ani po 7 resp. 10 letech a najetých 140, resp. 58 tis. km.

Taky by mě zajímalo, jak moc je nepříjemné tvrdé naladění podvozku. Lidi píšou, že mají prům. spotřebu 6,5, ale i 9,0l/100km, takže vlastně nevím na čem jsem. Prostě raďte.

Tak jsme absolvovali zkušební jízdu. Kromě toho, že si budu muset zvyknout na jiné odstupňování převodovky a ostřejší brzdy jsem nadšen. Abych to uvedl na pravou míru, nadšen v tom směru na to, co jsem se tady dočetl hlavně od lidí, kteří jej nemají. Zkoušel jsem ho točit na 5500 rpm a hluk mi příjde přiměřený. Tvrdost podvozku se mi nejeví až tak velká jako jsem si ji představoval podle zdejších příspěvků. Tvrdost sedaček naopak kvituji s povděkem, myslím si, že na delší cesty je to pohodlnější, než měkké fotely alá Renault, kde se vám akorát dobře zapaří pr*el (kdysi jsem měl doposud nepřekonané "sportovní" sedačky ve favoritu přivezeném z Belgie, které byly tvrdé, ale perfektně tvarované, takové jsem však dnes v těchto cenových kategoriích nikdy neviděl a ani Ignis je nemá). Perfektně přesné řazení mě taky překvapilo (opět podle zdejších příspěvků). Stáhl jsem si některé parametry ke mnou zvažovaným autům na perfektním serveru www.auto.cz.

Měl jsem hlavně strach z "malosti" vozu, takže vězte, že:

vnitřní šířka ve předu / v zadu je, bez ohledu na vnější rozměry:

Ignis 1400/1380, Fabia 1380/1390, Rio 1400/1380, Aveo 1390/1370, Accent 1330/1320, Getz 1360/1380, Swift 1330/1310 (jako větší Accent), Dacia MCV Lauréate 1400/1420 (o třídu větší auto). Ignis neprohrává.

délka od pedálů k přednímu opěradlu min/max:

Ignis 890/1050 (1050 mi bohatě stačí i vzhledem k vyššímu posezu oproti jiným autům), Fabia 890/1110, Rio 870/1110, Aveo 770/1070, Getz 890/1190 (kdo si pak ale za vás sedne?), Accent 680/1060, Logan 760/1100, Swift 900/1100. Ignis má vyšší posez, takže i ta vzdálenost je trošku relativní.

délka od předního opěradla k zadnímu min/max:

Ignis 650/840, Fábia 570/800, Rio 630/840, Getz 580/850, Logan 650/880, Accent 570/860, Aveo 650/870, Swift 620/850.

Předchozí dva odstavce vám toho mnoho neřeknou (jen rozmezí regulace předního sedáku), takže se pokusím sečíst vzdálenost přední minimální se zadní maximální a dostanete vzdálenost od pedálů k zadnímu opěradlu, která bude zmenšena o tloušťku předního opěradla, což by se mohlo kvalifikovat jako vnitřní prostor.

Takže pojďme na to:

Ignis 1730, Fabia 1690, Rio 1710, Getz 1740, Logan 1640, Accent 1540, Aveo 1640, Swift 1750.

Co vy na to, zajímavá čísla že? A to tady nebudu dráždit čísly z Matize :o))). Majitelé Accentů, Loganů, Aveí a Fábií jistě oprávněně namítnou, že jejich miláčci mají hóóódně tlustá přední opěradla :o))), ale to není parametr, který by u mě rozhodoval.

Délka sedáku ve předu / v zadu je:

Ignis 500/470, Accent 500/500, Getz 500/490, Fabia 510/480, Rio 480/460, Logan 490/460. Můžu konstatovat, že ani podle tohoto parametru není Ignis nejmenší (na zadních sedadlech na delší trasy vozíme jen naši dceru a dospělý to na krátké trase ani nepozná).

Objem kufru:

Ignis 236, Fabia 260, Getz 254, Rio 270, Logan 700, Accent 321, Swift 213. Accent je sedan a vzhledem k tomu, že pořád taháme z IKEA nějaké ty krabice, je pro nás nepoužitelný. U Ignise je blbě vyřešeno zadní víko kufru, které mohlo být vzhledem k zadním sedadlům i bočním a zadnímu oknu o cca 10cm výše a tím by se zvedl objem určitě nejméně na 290 až 300 litrů. Naštěstí se dá plato odejmout a na dovču jet bez něj, ale teď jsme byli na dovolené autem 1xv Chorvatsku (2600km) a 2x v Bulharsku (3800 a 4000km) a to máme Matize, takže velikost kufru nebude určitě náš problém :o))).

Spotřebu nehodnotím, ta je závislá na každém řidiči a stylu jízdy. I s Matizem dokážu jet dálku za 4,5, ale i za 8. Takže je to věc každého řidiče. Navíc, pokud si vezmete rozdíl průměrné spotřeby 0,5l na 100km (např. 6,5 nebo 7l), bylo by to při mé druhé cestě do BG (4000km), uvažované ceně benzínu 30Kč/l:

spotřeba 6,5l/100km-

260l benzínu = 7800Kč

při spotřebě 7l/100km-

280l benzínu = 8400Kč

Rozdíl je tedy 600 Kč (což je 300 Kč v jednu stranu). Možná pro někoho hodně, pro mě vzhledem k celkové sumě za benzín to je zanedbatelná částka (v Chorvatsku o 2 pizzy méně, v BG už to je horší, tam to je o dvě bohaté večeře pro tři méně :o))).

Co mi u Ignise trošku vadí je malá nádrž. 41l není skutečně mnoho, takže se bude muset častěji tankovat.

Co říct závěrem? Asi je u nás rozhodnuto.

P.S. Když jsem psal, že nebudu dráždit rozměry Matize, tak jsem přeci jen neodolal. Daewoo Matiz má vnitřní prostor 1630 mm a vyšší posez, což je podobné jako Fábia a Logan. Ale vnitřní šířkou prohrává, tam je jen 1290 a o kufříku ani nemluvím, ten je jen 104l (ale do BG můžete jet bez konzerv, takže i to stačilo :o))).

P.P.S. Mám udělanou srovnávací tabulku na cca uvedené vozy (např. Fabia chybí - nebyla vážný kandidát - za hodně peněz málo muziky) v Excelu. Pokud by měl někdo zájem pošlu na mail.

2007-06-08 16:38:14

no to si vytvořil pěkně dlouhej elaborát -IGNIS je moc dobrá volba pár jich mám a nemá to chybu,už v základu je výbava i výkon-do FABIE bych nešel

2007-06-21 12:20:32

jj jako Ignac ... do fabie bych nesel ... za hodne penez malo muziky

2007-07-06 11:42:37

Mám Ingise 1.5, najeto 100 000,- km. Začala mi svítit kontrolka systému emisí. Nevíte někdo o co jde. Moc děkuji za informace.

Zdeněk

2007-07-06 12:39:31

nejspis lamada

2007-07-06 21:25:42

co to je lamada? mohu dostat podrobnější vysvětlení. děkuji. Zdeněk

2007-07-06 21:56:17

ne lamada,ale LAMBDA - jsou tam 2 ks jedna před katem a druhá za-obě mám zánovní i kat by se našel na prodej

2007-07-07 01:43:14

fajn kdyz uz zalezi na detailech tak se tomu rika lambda sonda a slouzi k urceni nespalenych vyfukovych plynu a jak rika ignac jsou tam dve a vetsińou se sere ta za katem

2008-03-10 20:44:19

poradte mi prosim nejaky soft. pre radip blazpunkt v ignise

2010-04-29 15:30:37

....i mne svitila zajel jsem do servisu a behem 5-10min zavadu odstranily,pod palupovku strcily nejaký pristroj a bylo hotovo...stalo se mi to nebot jsem priliš delal frajeriny ...ručička otačkomeru sla do nemoty...je to podobné jako u dieselu,ale tam musi clovek hned vypnout motor,protože hned motor jde minima otaček,turbo je pretočeno toto se me stalo dvakrát,na dalnici s tatovou fabii14tdi,a potom na firemním Medovi Sprinter proste jsem si neuvedomil že ridím naftu ane benzín,naštestí jsem zachoval v klidu a auta nechal pres pul hodku stát a pak to znova nastartoval..u Meda jsem volal servis(rekli mi bud vydržte a zkuste nastartovat,anebo je to v pytli)....nemužeš pokračovat v jizde...kdežto u ignisa v benzíne mužeš ale je lepší snim zajit do servisu....ale jinak je to cidlo emisí.

2010-04-29 15:32:16

....to je lambda sonda....tzn....výfukove čidlo emisí...

2010-05-23 17:54:37

zdravim..poraďte pls někdo co s timhle: při jízdě ignisem (1,3,benzin) mi z ničeho nic klesnou otáčky,pak zas stoupnou, to se mi stalo 2x...a teď to klesalo a upe chcíplo..copa to může bejt???? nastartovat znovu se dá... díky:)

2014-03-03 13:11:07

Zdravín všechny Ignisáky i ty ostatní .Auto mám již třetím rokem a do teď pohoda.Nedávno se mi však rozsvítila kontrolka motoru a ignác pořád jezdí super na jízdě žádná změna.Bylo mi porazeno vyčistit EGR ventil a resetovat baterku vypnutím mínus u baterky.Jenže od té doby se mi otáčky volnoběhu lítají jak chtějí chvilu 1200 chvilu na semaforu i na 500.Co s tím? Díky za nějakou radu jo a nevíte co je to za váleček v motorovém prostoru pod oknem spolujezdce

???

MilanT  
Milan
2014-03-03 13:51:03

maxmartin: Nechci být za žvanila, ale není to náhodou motorek stěračů?

2014-03-05 11:17:46

milant: Díky a snad poradíš i následující co je ta černá skříňka vedle nádržky na brzdovku....

2014-03-05 11:32:34

uhlíkovej filtr??? nějak mě v tom svaká při volnoběhu

2014-03-05 17:01:48

maxmartin: v tom cvakat nemůže, tam nic není. bude cvakat volnoběžnej ventil, kterej bude někde blízko toho uhlíkovýho filtru. právě ten ventil se snaží udržet volnoběh někde v normálu a proto to lítá mezi 500 + 1500 ot.

2014-03-05 21:38:05

K nádobce s aktivním uhlím je připojen regenerační ventil a ten cvaká.

2014-03-06 08:23:38

kluzo: Máme Ignise 1,5 r. 2006 4x4 na plyn, každodenní dojíždění do práce asi dva roky a zatím bez problému. Auto je živé, uvnitř je relativně dost místa, náhon 4x4 funguje i dobře se parkuje. Takže doporučuji.

2014-03-09 13:14:55

maxmartin: Asi mělo být "resetovat řídící jednotku".

Vyzkoušej:

  • odpojit akumulátor (nevím jaká je adekvátní doba, nechávám přes noc)
  • akumulátor připojit
  • zapnout zapalování - nestartovat !!
  • počkat tak 20-30 sekund (opět nevím minimální dobu)
  • nastartovat - předtím zapalování nevypínat !!
  • nechat uklidnit otáčky motoru
  • auto projet

U mého Ignáca to vždycky pomohlo.


Odpovědět

1  2