Fórum - Téma


Koupě Ignise,montáž LPG příp. jaký motor zvolit?


Fórum Ignis Koupě Ignise,montáž LPG příp. jaký motor zvolit?

Informace o modelu: Suzuki Ignis



2016-08-25 11:25:29

Protože se jedu již zítra podívat po nějakých domluvených Ignisech,příp. Justy vše 4x4,poprosil bych o praktickou radu ze života.Prosím jen ze života a praxe,zdržíme se teorií a akademických debat

Překopíroval jsem pozměněný dotaz,který jsem vznesl na jednoho člena fora,nechce se mi to smolit znova:

"Já to právě potřebuju na občasné jízdy do lesa a mimo cesty,ne ale žádné totální nasazení atd.

Mám teď subaru justy starší generace rok 98,motor je tam G13BA a ten je skoro nesmrtelný,auto ale bohužel strašně rezne a je už nerentabilní ho udržovat dálě při životě.Nicméně tento 8mi ventilový motor,kde se vůle dají seřídit doma a velmi jednoduše bych se provozovat na lpg naprosto vůbec nebál.

Chci jít ale te´d do Ignise nebo Justy(to samé) té generace od r.2004,kde je právě ten M motor 16V s promměnným časováním a ta spotřeba u 4x4 na benzín mě dost děsí,jezdí to tak za 8-8,5L/100 a tak bych to hned hodil do plynu,ale jak to tak čtu,jsem dost na vážkách.Vůle pomocí podložek si doma ani jakožto automechanik sám neudělám a ty kontroly-seřizování by tam u LPG byly velmi často,toto mě děsí nejvíce+nějaké další mouchy,které ale neznám,jako přehřívání hlav,praskání,podfouklé těsnění atd.Nemám s tímto motorem žádné zkušenosti a už vůbec žádné s LPG

Uvažoval jsem ještě,že bych udělal velký ústupek a pořídil Ignise ve 2kolce s motorem 1.3 DDis a tak bych se chtěl zeptat na vaše zkušenosti s tímto motorem....

nějaké drobnější opravy jsem si schopen udělat sám,tak nějaké prkotiny mě moc netlačí,ale jak je na tom se spotřebou,celkovou trvanlivostí,turbem,rozvody atd atd.Jsou tam rozvody řešeny taky řetězem?Je ten motor spolehlivý i co spotřeby oleje atd?Vstřikovače,EGR,údržba....??

Díky každopádně za ochotu a info

P.s:Zkoušel jsem na toto téma pohledat co se dalo,ale většinou je to 50-50% někdo s tím jezdí bez problémů,někdo to zatracuje(LPG),nejsem z toho moudrý.

Kdyby se v některé řadě Ignise dával i ten motor 8V starší koncepce,tak bych do něj hned šel,s tímto mám jen ty nejlepší zkušenosti,ale to je asi utopie

2016-08-29 09:20:40

Zdravím, osobně vlastním Ignis druhé generace, je to rok 2004, verze 4x4, motor 1.5. Za 2 roky co s ním jezdím všude možně (hodně město-Praha, ale i dálky a tu a tam lehčím terénem na ryby a již toto léto absolvoval třetí poměrně náročnou cestu po Chorvatsku a Bosně, zdaleka ne jen po asfaltových silnicích). Nájezd mám tak 35tis.+ za rok, což je docela dost, ale žádnou vůli v těch ventilech jsem zatím řešit nemusel a ani to nepocituji. Kupoval jsem ho v roce 2014, tedy jako 10 let staré a podařilo se mi koupit auto s nájezdem pouhých 50 000 km, což byl nejspíš asi real, protože auto bylo ve stavu téměř jako když vyjelo z výroby. Nyní na něm je 124 000 a měnil jsem akorát přední ramena, brzdy, olej (ten tak 3x do roka Musím říct, zatím, že to držák, spotřeba mezi 7.5-8 litry je real, ale s tím se musí počítat. Co se montáže plynu týče, NEDOPORUČUJI, ani já co najezdím víc než tech 35tis za rok, bych plyn nechtěl. Je s tím příliš mnoho starostí navíc, riziko že to někdo akorát zbastlí atd. Holt s tou spotřebou se počítat musí, i když v začátku kdy jsem byl zvyklí z předchozího auta (Opel Signum 1.9 CDTI 150 koní a předtím i z jiných naftových motorů) na úplně, ale úplně jinou jízdu. I přesto jsem si toto auto doslova zamiloval a pro mě je největší plus právě to, že se s ním nemusím bát vyjet ze silnice, na polní cestu, do lesa, do bahna a v zimě i sněhu. Ale abych se vrátil ještě k Vašim dalším dotazům, motor 1.3 DDis rozhodně nebrat, rozvody to má klasicky řemenem, řetěz je pouze u obou benzínů. Sice ta nafta nebude žrát, ale zas vás sežere v údržbě (tuším že je to nějaký motor z produkce Fiatu, a tam jsou právě všelijaké problémy s EGR, vstřiky atd, olej snad ok, ale jinak hrůza). Benzín starší koncepce 8V se do nového Ignise už taky nedával. Navíc ta nafta je pouze 2WD a to pak takové auto postrádá smysl.

Doufám, že aspon nějaký osobní postřeh poslouží.

2016-08-29 11:30:10

Zdravím a díky za reakci.Já jsem to nakonec vyřešil tak,že jsem sehnal Fiata Pandu 4x4,jde předělat do plynu bez problémů(dokonce se už tak i vyrábí),je to bezproblémový motor 8Ventil.Pandá má ještě větší terénní možnosti než Ignis díky velikosti a nájezdovým úhlům.Díly jsou enormně levné

To jsou zatím moje prvotní postřehy.Ignis i Justy jsou řekl bych pohodlnější a více vybavené v interiéru

2016-08-29 14:28:56

o Pandě jsem též uvažoval, ale to už je kategorie mikro auto, takže do toho už jsem jít nechtěl, on ani ten Ignis neni velikostně nic moc, i když vzhledem k vnějším rozměrům je vevnitř celkem prostorné. Panda má určitě větší výhody v terénu a dělaly se i verze s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu a ve verzi climbing jsou to docela hezká autíčka, rozhodně vzhledově hezčí než Ignis, to je fakt, jako vzhledem je to auto docela hnusný, ale dá se na to zvyknout

2016-08-29 21:25:04

Mě se ten nový Ignis docela líbí i když ještě o fous hezčí je subaru Justy,protože má hezčí masku,lepší mlhovky a většinou je tam vždy lepší výbava,taky dle inzerce je Justy levnější na pořízení....nevím proč,možná není tak známá jako ignis i kdfyž je to stejné auto.Odradila mě ale ta problematická přestavba na plyn s nejistým dlouhodobým výsledkem a taky spotřeba v čistém benzínu.Já mám tu starší justy-swift a nedám na to auto dopustit co se týče spolehlivosti a vlastností v terénu nebo na sněhu,je to ale buhužel už poměrně zastraralé auto a člověk se chce posunout taky trochu dopředu a hlavně sehnat něco,co tak nerezaví.Panda zatím fakt na pohodu,ale bral jsem ji vyloženě jako účelové druhé auto,na komfort,výbavu a velikost jsem vůbec nehleděl.Jako rodinný vůz bych vybral určitě něco většího a taky ne 4x4


Odpovědět