Fórum - Téma


Koupě Swifta sedan


Fórum Swift IV Koupě Swifta sedan

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2015-11-15 08:19:32

Zdravím,

plánuji vyměnit svého Swifta za nějakého trošku novějšího a volba padla na sedana. Samozřejmě kvůli kufru a také se mi 5-dveř. hatchback proporčně moc nelíbí.. Měl by být s r.v. 1998-2003, takže poslední modely, kde ty úplně poslední by měli plnit i EURO3. Občas se ne inzerátech nějaký objeví a neměl by být problém pro něj jet třeba přes půl republiky.

A chci se tedy zeptat, jaké s ním máte zkušenosti? Trápí je stejné neduhy, jako ostatní Swifty?

2015-11-15 10:09:57

Ahoj, mám sedana z roku 1999 je to 1,3 8V 50kw a jezdí v podstatě bez problemů se skoro nulovýmy náklady na servis. Zatím mě to auto stálo jen to co stojí každé jiné (výměny oleje, filtru, autobaterku, brzdové destičky a kotouče. rozvody atd). A pak oprava po bouracce ale to byla vina te ženske co neumí brzdit a ne auta. Tyhle swifty už mají o něco lepší antikorozni úpravu, ale pořád je to swift. Při koupi ho pořádně prohlídnout ze spoda a když to půjde podívat se pod koberečky hlavně u řidiče a spolujezdce. Kufr ma swiftík docela velkej, ale bohužel neni do něj moc velkej vstupní otvor a s čím jsem často zápasil, při plném naložení kuru mi nešel zavřít, protože úchyty co drží víko kufru do toho kufru zalejzaj a často jim nějakej batoh prosťe překažel.

Celkově mužu říc, že jsem s nim maximálně spokojen. Pokud ho plně nenaložim tak celkem svižně jede, má minimalni provozní náklady a ještě mě ani jednou nenechal stát někde ve škarpě.

2015-11-15 10:46:41

katooo: Lepší antikorozní úpravu? Měl jsem tu dva kluky s tímhle "novějším" typem a z venku auto jak nový. Jednomu se po týdnu urval přední nosník při brždění a druhýmu to stejný a navíc pak urazil i zadní nosník, snad o obrubník (několikrát jsem to tady už psal). Takže já bych si na to dal velký pozor.

2015-11-15 13:13:13

Ahoj, já mám sedana z roku 2003 a motorem G13BB 16v. Výkon 63kw na normální ježdění bohatě stačí a když tomu naložím a jedu sám tak to i jede :D. Nejlepší na autě je spotřeba naposled jsem naměřil 4.7 a to ho nijak nešetřím. Většinou jezdím město a tak ve 3 lidech. Opravy nijak zvlášť nákladné nejsou .. já jsem dělal rozvody a klíňák otázka 2000kč i s prací, potom spojkovou sadu(to jen pro jistotu, ještě by to něco vydrželo) a stálo to 4000k i s vyštelováním provozních vůlí ventilů a novým těsněním. Pak jsem tedy ještě měnil výfuk (3000 s prací). Jinak záleží na tom jaký majitel měl swiště před tebou, ten můj nebyl nic moc . :D

2015-11-17 20:24:56

Díky za vaše postřehy takže nic neobvyklého oproti ostatním Swiftům Já mám taky problém se zavěšením, podlahou i s prahy a už začíná odcházet spojka, motor ztrácí kompresi... Už nemá smysl to dál držet, maximálně do konce technický.

Takže až budou prašule a nějaký slušný se objeví, vyrazím za ním a asi radši i s automechanikem.

Tady jsem právě našel slušně vypadajícího http://auto.bazos.cz/inze...dan-13-tazne-zarizeni.php

a ještě http://auto.bazos.cz/inze...Suzuki-Swift-13i-50kw.php

2016-03-06 14:45:28

Tak jsem si už sedana pořídil, r.v. 2001 1.3 50kW. Je vcelku zachovalý (lak, interiér), ale bude potřeba ho dát trochu do kondice, je dost zanedbaný.. Zatím se vyměnil olej a kabely ke svíčkám, ale pořád občas cuká. Svíčky dobrý, rozdělovač taky jde (palec byl horší, dal jsem tak málo jetý ze staršího Swifta 1.0), tak mě napadl ještě jen palivový filtr. Je tam asi původní, ale naštěstí doma jeden mám, tak až to půjde, vyměním. Snad to problém vyřeší.

Jinak nefunguje pípák, ani světlo při otevření dveří řidiče, takže asi spínač ve dveřích. Nefunguje ani světlo v kufru, ale to vůbec nevím, jaký snímač ho ovládá. Štve mě, že kufr nejde otevírat zvenku, ale to si asi budu muset zvyknout

2016-03-12 13:21:15

Tak jsem konečně měl čas se na problémy podívat a jsou vyřešeny

Osvětlení kufru nějaký vykuk upravil kouskem gumy, aby snímač neměl kontakt a nespínal - myslel jsem že třeba spolehlivě nespíná a pak zůstává světlo rozsvícené při zavřeném kufru, ale vypíná i zapíná normálně.

U řidiče byli samozřejmě uhnilé kontakty ve spínači nad prahem, ale nebyli jediné. Uhnilý byl i konektor pod sedačkou řidiče.. Tak jsem konektor zrušil a napájel to na přímo a spínač jsem nahradil tím ze starého Swifta, sice nejsou stejné, ale po úpravách vše funguje

PS: Palec rozdělovače je jiný na 1.0 a 1.3, nezaměňovat Nenapadlo mě to, ale naštěstí jsem si toho hned všiml..

PS2: Kufr jde otevírat zvenku zámkem, ale magoři z bazaru ho komplet zakryli rámečkem na SPZ


Odpovědět