Fórum - Téma


Koupě vitary


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I Koupě vitary

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I



2011-10-05 07:40:46

Dobrý den , uvažuji o koupi starší vitary an dojíždění do práce (30km denně) a případné vyblbnutí na lesních cestách, nemám s podobnými auty vubez zkušenosti co jsem pochopil byla by pro mě asi nejlepší volba krátká vitara s motorem 1,6 59kw s pevnou střechou a nejspíš až od roku 95 - kvuli zapínání vypínání 4x4 bez opouštění interieru je to tak ? dál mám dotaz s autem chci jezdit hlavně v zimě a po nemylé zkušenosti s BMW (motor vepředu hnaný zadek) bych rád kdyby při pocitu námrazy mohlo běžet 4x4 , v ruzných vláknech tady jsem se dočetl že je to ale na suchém podkladu huntování auta, na druhou stranu si řikám když pojedu po suchym a pak mě překvapí v zatáčce námraza těžko už mi k něčemu pohon 4x4 bude naopak lehký hnaný zadek se zachová ještě hůř než klasická předokolka, co si o tom myslíte ? jinak počítám se spotřebou na tohle ježdění s timhle motorem ve dvou lidech 8-9 litrů jestli je to málo prosím vyveďtě mě z omylu. Další věc na kterou se chci zeptat na co konkretně mám při koupi koukat a na co si dát pozor? hlavně teda mě zajímají věci odlišní od běžného osobáku s předním náhonem,m případně nějaký zrádný místa který často korodují a jsou nebezpečná (jestli třeba hnije uložení náprav, ramena,... lemy blatníku a prahy případně podlahu neřeším , vyvařím jde mi spíš o místa který by mě nemuseli hned napadnout nebo jsou špatně vidět. děkuji za reakce

2011-10-05 12:21:12

Viem ti odpovedať len na tú časť, kde píšeš o striedaní suchej a namrznutej ceste. Na normálnej ceste možeš mať 4x4 zapnuté stále. Huntovka začína na suchom podklade a pri plnom rejde.

2011-10-05 20:19:45

Nebudu se rozepisovat do podrobností, jenom stručně, na pochopení to snad postačí: Existuji 2 druhy pohonu 4x4. Jeden je s mezinápravovým diferenciálem a druhý je bez mezinápravového diferenciálu. Kvůli různým drobnostem jako nepřesnosti, rozdílné tlaky a tedy i velikost pneumatik, poskočení auta a pod., ale hlavně při zatáčení auta dochází k tomu, že přední náprava se točí oněco víc nebo míň ve srovnání s nápravou zadní a tedy dochází k drobným smykům na kolech. Když pneumatiky dobře přiléhají na pevné hladké silnici, minismyky se dělají obtížněji a tak by došlo k porušení hnací soustavy. Aby k tomu nedošlo, přidává se tzv. mezinápravový diferenciál, kterého úkolem je tyto rozdíly mezi otáčkami přední a zadní nápravy eliminovat a tedy zabránit poškození. Tomuhle pohonu říkáme permanentní 4x4. Druhou skupinou jsou auta s pohonem 4x4, která mezinápravový diferenciál nemají. Ty mají normálně hnací jenom jednu nápravu a druhou lze připojit. Když se připojí, tak jen tak, že se obě nápravy točí stejně a tedy na hladké silnici hrozí poškození soustavy, jak jsem již výše psal. Na sněhu, břečce, blátě, štěrku a pod. pneumatiky tak dobře nedrží, takže k minismykům dochází lehce, rozdíly v otáčkách se tak vykompenzují a k poškození soustavy nedojde. Rozhodně je lepší mít auto s mezinápravovým diferenciálem. Mezinápravový diferenciál je možné uzavřít, čímž se jeho funkce zablokuje a auto se pak chová stejně jako kdyby žádný mezinápravový diferenciál nemělo. Toho se využívá při jízdě oněco náročnějším terénem. Novější auta síce mají elektronicky řízené připojení zadní nápravy, ale jak správně píšete, někdy může být pozdě. Terénní auta mají pohon zadní nápravy a přední si připojujete sám. Auto se zadním náhonem je ve vyšších rychlostech a do kopce lepší, do kopce musí být ale zadek zatížen (v kufru pytel písku nebo tchýně). GV do 2005 roku mezinápravový diferenciál nemá, až novější model od 2006 roku jej má, na druhou stranu tento model z terénních schopností hodně ztratil.

2011-10-05 21:02:55

omlouvam se, napsal jsem to špatně, opravuji: přední i zadní náprava se točí napevno stejně. Kvůli různým drobnostem jako nepřesnosti, rozdílné tlaky a tedy i velikost pneumatik, poskočení auta a pod., ale hlavně při zatáčení auta je však potřeba, aby se nápravy stejně rychle netočily, co však není možné, takže dochází ke minismykům. Když pneumatiky dobře přiléhají na pevné hladké silnici, minismyky se dělají obtížněji a tak by došlo k porušení hnací soustavy. Aby k tomu nedošlo, přidává se tzv. mezinápravový diferenciál, kterého úkolem je tyto rozdíly mezi otáčkami přední a zadní nápravy umožnit a tedy zabránit poškození.

2011-10-05 22:34:19

Permanentní záběr4x4 je v podstatě jízda na jednu hnací nápravu,přičemž druhou připojí elektronika v řádu milisekund při prokluzu jednoho kola hnací nápravy.

Fulda  
Petr
2011-10-06 08:43:27

Vitary do r. 98 nemá mezinápravový diferenciál, takže potvrdím že na suchu se pohon namáhá, ale opravdu až ve větších rejdech, za 8 let s vitarou jsem měnil akorát jednou jeden kardanovej kříž (650 kč) takže to zase taková hrůza není. Počítej s tím že krátká vitara bude trochu víc skákat. Volil bych spíš verzi se zámkama na kolech a ne s automatama, u automatu musíš pro vyřazení předního náhonu couvnout a né vždycky je na to ideální situace. Výhoda manuálních zámku je navíc v tom že můžeš použít redukci pouze se zadním náhonem a můžeš pak tahat těžkej vlek i na suchu zatáčka nezatáčka, v zimě můžeš nechat zámky uzamčený a vyřazovat potom taky jenom v kabině, při přímým směru se dá vyřadit 4x4 i za jízdy, přiřadit taky, ale s tim bych už byl opatrnější, na to si radši zastavím

2011-10-06 09:58:50

Děkuju moc za osvětu, za vitaru jsem schopný utratit v současné době kolem 30 tisíc korun, takže určitě to bude jeden ze starších typů čili jestli jsem to pochopil vybírat roky 95-98 co se týče zmíněných zámků / automatů na kolech je to odvyslé od roku výroby respektive kdybych chtěl automaty jaký rok / kdybych chtěl zámky jaký rok to zamykání zámků - jak píšu jsem v tomhle směru lajk co to přesně obnáší - moje naivní představa je přepnutí nějaké zápatky po nahnutí se pod auto je to tak nebo je to něco co zabere minuty času a musim se válet pod autem? Případně kdyby někdo věděl o slušné vitaře na prodej v mojí cenové relace , ideálně s airbagem řidiče a pevnou střechou prosím dejte vědět

2011-10-06 12:17:18

Za třicítku ? No to bude pěknej šrot Přichystej si dalších třicet na opravy.

Fulda  
Petr
2011-10-06 18:17:29

Pod auto lézt nemusíš, je to na středu kola - http://www.suzukiclub.cz/...owners/full/482_64_13.JPG a přepnutí zabere jen vystoupení a nastoupení + asi tak 10 vteřin na otočení zámků a obejití auta fakt žádný velký zdržení , no ale za těch 30 to fakt žádná sláva nebude, vlez pod auto a paličkou a šroubovákem pobouchej rám a uložení tlumičů a náprav a mrkni kde jsou spojovací trubky rámu jestli nejsou moc rezavý, zbytek se dovařit dá ( zrovna teď děláme lemy a podběhy)

2011-10-07 08:03:53

s vyvářenim kastle už jistý zkušenosti mám z osobáků - dělal jsem už tři auta takže věci jako lemy a prahy nejsou vubec problem , zameřim se teda jak řikáš hlavně na rám a uložení tlumičů a funkci pohonu

2012-01-11 18:27:32

Tak jak jsi dopadl máš již vitaru?Jezdil jsem do Německa,vím že tam mají ruz.auta.Občas je výběr a je to bez stočených km.Ale za 30tis?Za25 jer.v. 95-195 800km,euro1,tk O7/2012no ale dost dobitý:98za 60tis112tiskm,euro2 tk12/2013,Prorezl dveře náprava i motor ok,98 za 65tis,euro2 138tis km,tk08/2012.ale je to mazel udržovaná.všecno krátká verze plátěná střecha.Dá se to dovézt.Sháněl jsem něco do lesa,Asi na leto si pro něco zajedu.

2012-02-03 22:45:55

Také by mne zajímalo, jak jsi dopadl. Já bych dneska po těch zkušenostech co mám do starého auta už nešel, byl jsem také nadšený do auta 4x4, koupil jsem starší (r.v.96) sice s elektronama a v laku ale půl roku jsem pod tím stejně ležel. Pokud to přivezeš z Německa, připočti si k ceně tak 7 tis Kč než to dostaneš na značky ( papíry, ekologická daň apod.). Z techniky nejde jen o kastli, ta se vyvaří poměrně snadno, daleko horší jsou třeba přední ramena, brzdové rozvody, zadní brzdový ventil, totéž platí o rozvodu benzínu, stavu ložisek, čidel, elektroniky, řízení apod. Výměna rozvodového řemenu, filtrů a olejů je nového - starého auta samozřejmostí, nikdy nevíš co má už za sebou. V těchto věcech je potřeba mít jistotu, zejména u brzd a řízení. Mít nějaký vrak na řádění po lese bez SPZ je snadné, udržet to však na silnici je obtížnější. Já bych s odstupem času a zkušeností volil auto sice dražšší ale novější.

2012-02-07 17:27:46

Zdravím,

Prodávám vitárku, sice není celoplech ale mohla by se zamlouvat.

Víc infa najdete zde: http://offroadforum.cz/viewtopic.php?f=20&t=56424

Příjde mi zbytečný mi to opisovat :) v pátek přibudou další fotky s novým nárazníkem a po STK


Odpovědět