Fórum - Téma


Kupuju Vitaru


Fórum Grand Vitara III Kupuju Vitaru

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



2016-04-26 14:55:05

Ahoj, chci koupit nějakou hodně jetou Vitaru v ceně do 200tis, radši 150 a dneska jsem jednu zkoušel.

Rád bych se zdejších zkušenějších zeptal:

1. proč zabírala spojka úplně dole a mělo hrozně krátký chod?

2. v otáčkách okolo 2000 motor klepal - na volnoběh i za jízdy v mírném tahu-netahu, při brždění nebo padání otáčk ne. Já to vidím na přidření někde dole nebo nahoře. Je to tak nebo je to běžné?

3. Nefungovala poloha N na otočném ovladači - k čemu prosím slouží?

KDyž budu po Vitarách jezdit... na co si mám dát pozor?

Díky

2016-04-26 17:57:23

moik:

znám odpověď na tvou třetí otázku. Poloha N zařadí v rozdělovací převodovce neutrál. To znamená, že když tě někdo potáhne na laně, nebude se od točících kol roztáčet hlavní převodovka a nebude se v ní přehřívat olej. Ještě se doporučuje mít na hlavní převodovce zařazen druhý rychlostní stupěň, aby hřídele v hlavní převodovce byly spojeny s motorem, který se netočí a ten hřídele zafixuje.

Jo a otočný ovladač bude fungovat jen při zapnutém klíči, protože to není mechanické, ale elektronické ovládání.

2016-04-26 21:20:31

1) nevim, u moji GV za zhruba stejnou cenu to dela taky uz ~15kkm, predpokladam ze to je normalni. Kazdopadne mi to docela vyhovuje :)

2) Zkus to klepani trosku popsat a rict alespon v jake motorizaci a s jakym autem - obecne by to klepat nemelo, ale vubec to nemusi byt pridrene.

3) Kdyz jen tak prepnes do polohy N, nestane se nic. Musis seslapnout brzdu a spojku a nasledne spinac ~15s podrzet na bilem obdelnicku za Nkem, tim dojde k samotnemu prepnuti do neutralu (a po pusteni by se mel prepinac na N sam vratit). Spravne chovani se zarazenym Nkem: piska to a na palubce blika cervene N ve ctverecku, ani se zarazenou rychlosti v hlavni prevodovce se auto po pusteni spojky nepohne.

2016-04-27 08:11:02

Aha, díky za to Nko... 15s podržet, to je ono.

Klepání motoru 2.0i 103kW, auto je rok 2007:

  • nastartuju klasický dvoulitr s docela příjemným zvukem. Připomíná mi Opel 2.0GSi
  • zkusím, zda neklepe na klice jako umí Forester - popoženu otáčky na ca 2500 a nechám spadnout - forester zaklepe při úvrati otáček, tady je celkem klid, ale přece jsem něco zaslechnul
  • pomalu zvedám otáčky - od cca 1900 do cca 2500 motor velice zřetelně klepe, pravidelně, po puštění plynu ihned přestane
  • nad 2600 je zase klid
  • běžná jízda - motor neklepe
  • jízda téměř bez záběru okolo těch 2000ot - motor zase zřetelně klepe
  • v motoru je oleje pod spodní rysku

Klepání manželka neslyšela, ale neřekl jsem jí o něm - takže není zase tak výrazné, aby ho zaslechl náhodný chodec. Ale uvnitř auta v pohodě s otevřenými dveřmi taky. Kdybych jí o tom řekl, určitě by to slyšela také.

2016-04-27 12:35:30

moik: Ahoj, má bývala 2.0 Grand vitara RV 2005 mela rezonznani kmitocet motoru na 1900, tj. v techto otackach se mi zvuk proste nelibil. Tj. ca od 2200 vyse byl zvuk prijemny a tak jsem tak jezdil.


Odpovědět