Fórum - Téma


Kvalita paliva a vliv na vykon


Fórum Swift New I Kvalita paliva a vliv na vykon

Informace o modelu: Suzuki Swift New I

Diskuze o vozidlu

2008 Swift New I GLS 1.3 VIN: TSMZZC11S00519008

1 fotek  |  20 servisních knížek  |  396 diskuzí  |  6.85 l/100 km

Výkon motoru 67 kW (91 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 116 Nm (86 ft/lb) při 4200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M13A.

Oranzova metaliza.


1  2  3  4  5 ......... 15

2013-07-23 11:27:47

Rad bych tu otevrel diskusi o kvalite ruznych paliv u ruznych cerpacich stanic. Bavime se o benzinu, ne nafte.

Je mi jasny, ze kvalita se meni v case a ze tim paem u jednoho prodejce to nemusi byt za rok to, co je to ted. Presto bych rad znal vase zkusenosti a tipy.

Zacnu u sebe. V soucasnym (mozna uz minulym) cisle Shell casopisu, co se kupuje za 24kc byly dva kupony na slevu 2kc/l na V-Power(95) nebo V-Power racing(100). Tim se cena V-Power dostala velmi blizko obycejnymu Natural 95 a tak jsem to zkusil. Prvni plna nadrz nebyla moc poznat, zato ta druha uz jo. Motor tahl lip do kopce, na dalnici jsem ani nemusel podrazovat z 5 na 4, proste to ty otacky udrzelo. Jak markantni je to rozdil jsem ale poznal az po natankovani plne nadrze obyc Natural 95 (taky porad Shell) - byl jsem uz uplne na dne. Pri jizde do kopce primo od benzinky bylo celkem jasne pocitit, jak do motoru dorazilo jiny palivo. Otacky zacaly klesat a motor netahnul, musel jsem podradit. Jako kdyby to uplne chciplo

Ja vim, pribeh je to dojemnej, ale nevim co si z nej mam vzit za pouceni. Je opravdu V-Power tak kvalitni benzin? A nebo je Shell Natural 95 tak nekvalitni? Co vase zkusenosti? A co na to Jan Tleskac?

2013-07-23 14:40:41

Ahoj, nevím co na to říká Jan Tleskač nebo Mažňák, já jsem ale spíše rešil nekvalitu benzínu u různých čerpaček a to hlavně kvůli problému P0420, která jsme zde dlouho řešili.

Osobně jezdím jen na obyčejný Shell Natural 95, takže s Véčkem to porovnat nemohu. Spíše by mne však zajímalo porovnání s ostatrníma pumpama. Čerpám pravidelně na asi 4 různých, ale je pravda, že jsem nějaký rozdíl nezaznamenal...

Máte konkretní zkušenosti s lepším výkonem i u jiných benzíná než V-Power(95) ???

romanicak: P.S.: pozdravuj Jindru Hojera

2013-07-23 21:16:30

Ahojte... já mám sice starého swiště, ale posledních pár měsíců jezdím denně 300km takže tankuji každý den... vždycky jsme si říkal že shell je kvalitní benzín. Tankoval jsem ten jejich natural full save 95 auto jelo řekl bych normálně a řeklo si o cca 6,3l/100km (nejezdím s lehkou nohou). Jednou jsem zapomněl natankovat a musel jsem tankovat cestou jelikož už jsem jel snad na výpary :D. Tankoval jsem u pumpy jejíž název ani neznám :D natural 95 a hle světe div se auto po ujetí cca 100km od pumpy jelo hlavně proti kopci o poznání lépe a spotřeba se začala pohybovat okolo 5,5l/100km. Takže si myslím, že ani shell benzín neni vyložene nějaký zázrak :)

Hill  
Jaroslav
2013-07-24 11:57:15

katooo: taky jsem u starého Swiště (litrového) pozoroval značné výkyvy v živosti, a to tankuji převážně u čtyř pump (přehled je tady: http://www.suzukiclub.cz/...ft-iii-87/spotreba-paliva ). Největší rozdíly byly patrné na dálnicích v Rakousku a Chorvatsku, tam jsou táhlé dlouhé stoupáky a hlavně - nemusím se courat dvacet kilometrů v koloně jedoucí 60-80, v níž se celou dobu nedá předjet. Stejně naložené auto, stejná štreka, zhruba stejně lehká noha na plynu, tankování u stejné pumpy, přesto rozdíly ve spotřebě poměrně velké. Přičítám je zejména tomu, odkud kam převážně foukal vítr, ten měl na spotřebu určitě větší vliv, než rozdíly v kvalitě paliva. Zvlášť, když ten motor měl kompresi pod 8,5:1 (už je tam lepší).

Nový Swišť má zatím jen něco kolem 1100 km na tachometru, teprve podruhé tankováno, čili žádný reprezentativní vzorek. Vzhledem k daleko sofistikovanějšímu systému řízení spalování lze očekávat větší citlivost na palivo a, vzhledem k dvojnásobnému výkonu a krouticímu momentu motoru, menší citlivost na směr a sílu větru a na další vlivy.

Zkrátka nejde ani tak o značku, ani o druh paliva, ani o opičí kapky, které si příslušný distributor přidává do paliva. U každé pumpy se občas vyvede kvalitní benzín, na který je radost jezdit, a občas se nevyvede, i když do požadavků normy se v pohodě vejde.

2013-07-24 11:57:46

katooo:

A kde konkretne to bylo? Na mape se to urcite bude dat najit... http://mapy.cz/

2013-07-24 12:00:02

hill:

souhlasim s tim koncem, ale prave proto bych tady chtel vytvorit nejakou statistiku, ze ktere bud nic nevyleze, a nebo treba zjistime, ze existuje firma, ktera ma dlouhodobe kvalitnejsi benzin, nez ty ostatni.

Následovaly dva příspěvky od Pivlise a ode mne, které se kvality benzínu netýkaly, dovolil jsem si je smazat. Díky za pochopení.

Hill

2013-07-25 21:22:54

romanicak: Bylo to v České Lípě... když se jede od Benešova nad ploučnicí tak první pumpa v lípě po pravé straně

2013-07-26 15:20:01

katooo:

Ta jsem zadnou nenasel...nejblizsi te specifikaci je tohle:

50°40'31.029"N, 14°31'3.382"E

Hill  
Jaroslav
2013-07-26 21:01:39

romanicak: ta, cos našel, je KM Prona u pískovny, to nejspíš nebude ona.

Zato na silnici 262 z Benešova nad Ploučnicí přes Žandov máš dvě pumpy Pasoil: jedna je v Žandově, jenže je v odbočce, ne na hlavní: 50°42'32.74"N, 14°23'38.60"E.

Druhá je skutečně na začátku dlouhé rovné ulice hned za libchavskými zatáčkami na vjezdu do České Lípy, jen se v některých mapách nezobrazuje: 50°41'23.19"N, 14°30'57.07"E.

Ale k tématu: také jsem zkoušel různé pumpy, kde prodávají různě pojmenovaný N95 s různě hustou příměsí nějakých tajných opičích kapek. Zvlášť, když už motor ztrácel kompresi, se rozdíly prakticky srovnaly. Ještě tak nad 3500 otáček něco znát bylo, ale, jak už jsem psal, spíše hrál roli směr větru a to, jak rozjetý Swift je na začátku stoupání.

Teď jsem tankoval s novým Swiftem dvakrát u Tesca, z toho poprvé "obyčejný" Natural95, podruhé "lepší" Natural95+, ale zase to neposoudím podle spotřeby, protože první tankování mám psané podle té trošky v nádrži, se kterou jsem ho koupil, takže mohl vyjít naprostý nesmysl. A podle odpichu při přišlápnutí plynu to také zatím asi nebude moc objektivní, protože motor se ještě zabíhá a taky si na něj teprve zvykám.

Z dřívějška (u litrového Swifta z doby, kdy se to tu ještě nevedlo) bych hodnotil benzín srovnatelný u pump Benzina, PapOil, RobinOil a EuroOil, Čepro, žádnou potíž jsem nezaznamenal u JETky (tehdy jsem tankoval převážně v Mohelnici a Hradci Králové; dnes Lukoil), K-oilu (Robousy; dnes Lukoil) ani u Shellky, ať už jsem tankoval obyčejný nebo V-Power (nejčastěji Ostroměř na pětatřicítce, občas Znojmo a Čáslav na osmatřicítce, dvakrát nebo třikrát na D5 u Málkovic, vždy jednou až dvakrát ročně u Hainfeldu nad dálnicí A2, exit 138 Ilz ve Štýrsku). Zkrátka standardní kvalita.

U OMV měl značný rozptyl vlastností, jednou běhal normálně, dvakrát po natankování u OMV mi motor při rozjezdu na křižovatce chcípal (jednou jsem tankoval v Jičíně, jednou na karlovarské šestce, tuším u Kolešova, cestou do Kulmbachu a okolí), s dalším natankováním (první případ vyřešila D4oil ve statku v Úlibicích, druhý tankování cestou zpět u šestinohého psa v Hofu) bylo po problému.

Asi nejlíp (pocitově) mi jel Swift na Tifon Eurosuper BS Class v Chorvatsku, ale to mohlo být také tím, že motor makal v ustáleném režimu čtyři hodiny vcelku... a také třeba tím větrem v zádech.

V každém případě to hodnocení není úplně blbý nápad a třeba změní i ten můj soukromý žebříček stability vlastností paliva u některé sítě čerpaček a třeba se u OMV zase někdy zastavím i natankovat se svými Swifty.

Se služebáky taky tankujeme u první pumpy, co je po ruce, tedy i u OMV...

2013-07-28 10:22:43

Ano je to ta jak píše Hill na začátku dlouhé rovné ulice :)

K Hillově poznámce o tankování u Tesca natural95 a natural 95+ jsem u starého sviště nezaznamenal žádnej rozdíl. Takže jsem tam tankoval klasiku N95 a když jsem u pokladny dostal slevu korunu na litr čímž se ceny srovnaly tankoval jsem N95+ .)

2013-07-28 10:52:19

Můj názor je ten, že objektivně lze očekávat zlepšení jízdních parametrů motoru jen při použití paliv z tzv. kategorie Super plus, to jest u benzínu např. prémiová paliva Shell V-Power Nitro+ , Carrera 100, nebo Verva 100. Jsou to v současnosti jedinná paliva do kterých není přidáván bioetanol, jak je to povinně v EU nařízeno v rámci procentuálního obsahu objemu všech prodaných paliv v jednotlivých členských státech. U ostatních běžných paliv kategorie "plus" je to spíše subjektivní záležitost podle toho, jaký význam kdo přikládá těm přidávaným "opičím kapkám".

Prodej určité části paliv bez přidané biosložky je možný jen díky tomu procentuálnímu poměru, kdy odvážlivci co tankují E85 vytvářejí procentuální prostor pro výrobu malé části paliva, kterré není timto etanolem částečně "znehodnocováno".

P.S. Tím nechci samozřejmě říci , že nelze jezdit i na čistý etanol, formule jezdí na metanol, ale jedná se o jinak konstruovaný a naladěný motor.

2013-07-31 16:48:36

plukovník:

Plukovniku v tehle souvislosti me napada otazka...muzu ja vubec do auta, ktery ma doporuceny palivo 95okt nacepovat 100okt? Nerozbiju si neco? Neni potreba kvuli tomu preprogramovat ridici jednotku nebo udelat jeste jiny zmeny?

2013-07-31 17:11:01

romanicak:

Více oktanový benzín tam klidně dát můžeš bez obav. U starých aut, jejichž motor nemá čidlo detonačního spalování se někdy pozitivně ten víceoktanový benzín projevil na živosti motoru. U nových aut je minimální oktanový požadavek předem daný, a pokud jsou oktany navíc, nijak výrazně se to pozitivně na jízdních parametrech neprojeví i když se to říká. Režim motoru si řídí ECM.

Čerpání prémiového paliva, což je ten 100 oktanový benzín, který má většinou oktanové číslo v rozmezí 99,3 - 101 oktanů (neexistuje na to žádná zvláštní norma) má jiný význam. Jednak tam jsou přidávaná prémiová aditiva a co hlavně, do tohoto benzínu zatím nejsou přidávány biopřísady, což je bioetanol a bio-ETBE. Dále pro ty, kteří si myslí, že český benzín je nekvalitní mohou být klidní, protože tyto benzíny se v ČR nevyrábí, ale dováží se z Rakouska a Německa.

Na druhou stranu se zase naopak český N95 částečně vyváží do Rakouska, ale bez biopřísad. Ty si tam potom u OMV přidávají sami.

Problém benzínu a nafty s biopřísadami je ten, že má omezenou skladovatelnost. Nafta údajně jeden měsíc, benzín asi tři měsíce. Po této době nelze zaručit stabilitu.

Z tohoto důvodu ve skladech v rafineriích jsou PHM bez biopřísad a injektují se přímo při stáčení do rozvozových cisteren až při plnění.

2013-08-01 14:56:47

plukovník:

"nijak výrazně se to pozitivně na jízdních parametrech neprojeví i když se to říká." Jak je to mozny? Jako laika me proste napadne, ze vic oktanu=lepsi a rychlejsi horeni, tzn. vyssi vykon. ECM by to sice mohla poznat, nicmene proc by tomu mela branit?

A jak tomu vlastne brani...dava min paliva do smesi? A tim padem se to projevi na priznivejsi spotrebe?

P.S.: Ja jsem celkem jasne (ale subjektivne) poznal i ten v-power 95, jak pisu na zacatku.

2013-08-01 17:59:46

romanicak:

Vice oktanů neznamená lepsi a rychlejsi horeni, ale vyšší odolnost proti prudkému detonačnímu spalování vlivem vysokého kompresního tlaku ve válci. Toto detonační (když chceš, rychlejší) spalování může způsobit leda tak propálení pístu, nebo zaklepávání ventilů do sedel, ale v žádném případě nemůže zvýšit výkon motoru a už vůbec ne snížit spotřebu. Vyšší oktanové číslo u motoru, který má nižší původní oktanový požadavek, je možná přátelštější k necitlivému způsobu jízdy (z toho ten mýtus o nižší spotřebě).

Vyšší oktanové číslo znamená vyšší podíl antidetonačních přísad, ale jedná se o ethyl-terciální butyl éter ( C6H14O), nikoliv o raketové palivo.

Prostě, zkus jezdit nějaký čas na Carrera 100 a uvidíš, jestli to stojí za to. Vycházej z toho, že použitá aditiva mají příznivý vliv na vstřikovače a čistotu motoru a hlavně tam nejsou ty ekologické biopřísady, které nic dobrého současným motorům nepřinášejí.

2013-08-04 10:31:44

4 all,jsem vlastníkem swifta (2009) a vitary (2010) ,zacal jsem tankovat tzv.premiova paliva a u swifta nepozoruji nějakých zmen.u vitary ale ano a to,zvukové motor se výrazne ztisil a jízdní vlastnosti se trosku změnili.

2013-08-08 12:06:57

plukovník: Já souhlasím - až na tu spotřebu, několik mých známých tvrdí, že se o něco sníží a tím se kompenzuje zase o něco vyšší cena - obojí v řádu jednotek procent - mají to spočítané u delších jízd

2013-08-08 12:30:18

kory007: U nové GV to můžu taky potvrdit - doporučuji tankovat 100 okt. minimálně dvakrát po sobě, aby bylo lepší palivo co nejkoncentrovanější v nádrži. Můj kamarád, který má swifta, zase tankuje neustále v JZD - kvůli ceně - jednou jsem ho donutil vzít do plné V- Power, protože nás vezl na letiště a platil jsem mu benzín já... Potom sám tvrdil, že na ni jezdil déle než obvykle

2013-08-08 12:56:11

certik:

Nedalo mi to a udělal jsem pokus na členité stokilometrové trase mimo dálnice. Mám to v noze a dokážu tuto trasu projet ve stejné době (s tolerancí jedné minuty) a se stejným režimem řazení. Se dvěma auty BMW X5 4.4i, a SX4 1,6 4x4. Rozdíl mezi N95 a Carrera 100 nebyl ani 0,1 litru a to do bavora normálně tankuji Super98..

Ale nikomu neberu jeho vlastní pocity.

Můj názor je, že prémiová paliva jsou lepší, ale hlavně pro to že v nich nejsou biopřísady.

2013-08-08 12:58:46

Mno ted mam plnou normalniho Shell 95, tak zkusim priste natankovat plnou 100okt a uvidime co to udela.

Jinak nizsi spotreby s lepsim palivem jsem si vsimnul taky, ujel jsem na nadrz skoro o 50-100km vic. Jezdim citlive porad, mam rad nizkou spotrebu.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 15