Fórum - Téma


Kvalita paliva a vliv na vykon


Fórum Swift New I Kvalita paliva a vliv na vykon

Informace o modelu: Suzuki Swift New I

Diskuze o vozidlu

2008 Swift New I GLS 1.3 VIN: TSMZZC11S00519008

1 fotek  |  20 servisních knížek  |  396 diskuzí  |  6.85 l/100 km

Výkon motoru 67 kW (91 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 116 Nm (86 ft/lb) při 4200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M13A.

Oranzova metaliza.


1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 15

2014-08-21 11:06:50

milant: U GV 2,4 je v manuálu taky napsáno oktanové číslo 95 a vyšší - s velkou pravděpodobností to bude i u motoru 1,6 u GV i SX4 .

MilanT  
Milan
2014-08-21 16:41:32

certik: Začínám hledat stydícího se smajlíka.

Psal jsem o manuálu a popletl jsem si to s TP. V něm je uvedeno pouze palivo BA 95 B (když tedy nebudeme považovat údaj v TP za směroplatný ). O víkendu mrknu do manuálu a taky na víčko nádrže a dám vědět.

EDIT:

Tak už se zahrabávám dva metry pod zem. V příručce je uvedeno: "...musíte používat bezolovnatý benzín s oktanovým číslem (RON) 95 nebo vyšším".

2014-08-23 01:41:14

instr: Jak jsem psal už kdesi v minulosti. Shell V -Power racing + je obyč Natural 95 s příměsí aditiv...takže pokud je líh v Nat 95 Tak V-Power ho nevyžene. Jinak aditivum V-Power se dováží kdesi z Bolívie a je to pěknej sajrajt, kde to kápne 100 let tráva neroste. No naše plíce to jistě vyčistí. Takže klidně tankuj drahej šmejd a nech se uchlácholit placebo efektem na který produktový manažeři spoléhaj.

2014-08-23 09:44:15

mirek1968: Do 100 oktanových benzínů se místo etanolu = lidově biolihu přidává sloučenina ETBE = jednoduše éter, který má pozitivní vliv na vlastnosti benzínu - na rozdíl od etanolu, který má vlivy spíše "negativní" a jeho přimíchávání do benzínu je nutné zlo nařízené z EU. Tyto informace jsou všeobecně známé a vyplývají i z výše uvedeného článku, když si ho pozorně přečteš...

2014-08-23 14:18:49

mirek1968: prosim tě piš si co chceš samozřejmě papír ,či forum unese vše ,přečti si to po sobě ,co jsi vůbec napsal , nikdo tu netvrdí, že je to nejlepší benzin u nás ,páč nejlepší je přece Verva 100 od Benziny ...Ale fakt to není Natural 95 a kromě toho se to jmenuje už pár let jmenuje Shell V Power nitro plus - a je to vysokooktanový benzin bez příměsy biolihu -viz článek "světa motorů " test vysokooktanových benzinů ...původní vysokooktanový benzin shell v power racing byl taktéž vysokooktanový benzin s více než 98oktany pro úplnost ,

a proto hlavně prosím vysvětli tvé tvrzení viz citace :

"...takže pokud je líh v Nat 95 Tak V-Power ho nevyžene "

všechny vysokooktanové benziny se dováží ,nevyrábí se u nás , a nemají nic společného s benziny N95 z českých rafinerií...

2014-08-25 17:23:21

jak jsem tu již psal to jsem si nějak oblíbil. Pracuji u firmy, která přepravuje v cisternách PH z rafinerie na čerpací stanice. Mimo jiné přepravujeme zboží pro spol. Shell. Mohu vás kolegáčkové ubezpečit, že V Power racing se nedováží ze zahraničí, ale už se vaří i zde v naší malé zemičce a to konkrétně ve Střelicích u Brna. Toť add 1....no a k té druhé části )) V Power racing nitro + (dříve udávaný jako V Power racing 100) je Natural 95 obohacený aditivem...stejně jako je tomu u Verva 100 to je též Nat 95 s aditivem. Z ropy se prakticky nic jiného než nafta a 95 98 nevaří vše co je na trhu jiného je jen v přidaném aditivu.

Joo a jinak naše firma byla nedávno v reportáži ve světě motorů a zas tak mooooc bych se na informace z časopisů nespoléhal )))) Problém je, že laik (reportér) se snaží proniknout do problematiky odborné a pak to má zase předat laické veřejnosti (tuhle práci jim nezávidím) a z toho vznikají mnohdy pěkné bludy ))) jako se tomu stalo i v našem případě no ale iluze vám brát nebudu jste tu všici dospěláci

2014-08-25 17:50:25

mirek1968:

Myslím, že v případě PHM jseš tady jeden z mála lidí, kteří jsou s touto problematikou seriózně obeznámeni, narozdíl od různých jiných čertů.

Proto by mně zajímalo, zda bys mohl potvrdit, nebo vyvrátit legendu, že se do prémiových benzínů zatím nepřidávají kyslíkaté sloučeniny jako je bioetanol, které mohou při delším skladování způsobovat "vodnatění".

Oktanové číslo ani jiná "zkvalitňovací" aditiva mně nezajímají.

2014-08-26 09:30:15

Přesné složení se nikde nedozvíš všichni si chrání své výrobní tajemství a co se týká spol. Shell, tak ani místní šéfové nemají tušení co vlastně jejich produkt obsahuje. O produktu je možné dozvědět se jen v obecných informacích v bezpečnostních listech, kde je povinnost upozornit na složení a případná nebezpečí chem. látky.

Jako např. tady u Verva 100 :

Verva 100

Název CHL Obsah v % Číslo ES CAS Symboly R-věty

Polymerní aminy v alifatickém rozpouštědle - 25-49,9 - - Xi 38, 52/53

Polyether 10-24,9 - - Xi 38

Petrolej 25-49,9 265-184-9 64742-81-0 Xn,N 65,38,51/53

K přítomnosti prosté vody v palivech snad jen toliko, : voda v benzínu (myšleno obyč. N95,N98 a Nafta) je obecně problém a každá čerpací stanice (mohu mluvit za značkové) je vybavena el. měřením jak hladiny, tak mimo jiné i čidlem na přítomnost vody. Jakmile voda dosáhne určitého procenta objemu, tak systém vydá varování a palivo se musí vyčerpat z nádrže ven. Takže k otázce č.1 myslím, že výrobci aditiv nebudou do příměsí přidávat nic co by ještě zvyšovalo riziko separace vody z paliv nebo jejich vodnatění. ale jen můj názor a hádat se o něj moc nebudu protože NEVÍM a když nevím tak to řeknu

2014-08-26 10:24:16

plukovník: Jeden o voze a druhý o koze.

mirek1968: Já u Shellu kupuji většinou V - power nitro+ 95 okt. a oproti jejich FuelSave 95 okt. je poznat podstatný rozdíl , přestože pocházejí oba dva z jednoho zdroje a jsou jen různě - více nebo méně aditivovány. Na druhou stranu tvrdit, že aditivací 95 okt. benzínu lze udělat z něj 100 okt. je trochu zavádějící a spíše je to aditivovaný N98.

2014-08-26 13:17:22

certik:

Aditivace za účelem zušlechtění je jedna věc a povinné přimíchávání biosložky je věc druhá, která s nějakým zušlechťováním nemá nic společného, právě naopak. Z tohoto důvodu mně zajímá každá zmínka o typu benzínu oproštěného od tohoto neřádu. Líh do benzínu se sice masivně přidával už za první republiky, ale tehdejší motory se s těmi dnešními nemohou vůbec srovnávat. Ty k svému správnému chodu potřebují něco jako raketové palivo a to, ač značně jedovaté si s nějakými biosložkami zrovna moc nerozumí.

2014-08-26 14:55:42

plukovník: On se tam přidával i benzen - silný karcinogen a teratogen, který je zjednodušeně řečeno mnohem větší "svinstvo", než dnešní aditiva, která zas "až tak jedovatá" nejsou a díky katalyzátorům jsou ve výfukových plynech eliminována skoro na nulu. Jenže tehdejší provoz byl minimální a negativní vliv vypouštěných výfukových plynů na okolí a na zdraví člověka ještě nikdo neřešil.

2014-08-26 16:03:37

certik: No bude to muset být pro aditivaci N95 protože N98 se u nás nevyrábí alespoň o tom nevím. To že ti přijde že jeden píše o voze a druhý o koze je dáno tím, že :

otázka zněla - Proto by mně zajímalo, zda bys mohl potvrdit, nebo vyvrátit legendu, že se do prémiových benzínů zatím nepřidávají kyslíkaté sloučeniny jako je bioetanol, které mohou při delším skladování způsobovat "vodnatění".

No o tom opravdu nemám tuchy, ale je nutné tuto otázku rozdělit na dvě roviny protože premiové palivo se skládá ze dvou částí.

1. N95

2. aditiva

Takže buď mohou být kyslíkaté sloučeniny v N95 nebo v aditivu nebo v obojím To ostatní byla jen má úvaha proč by se to dělalo když to může přivodit jen další problém.

Můžu se poptat v rafinerii a dát vědět, ale složení jsem nikdy nezkoumal tedy ano ale jen z hlediska jejich nebezpečí a vlivu na člověka nebo přírodu.

Za další se mi tu trochu připisuje, že říkám že není rozdíl mezi premiovými palivy a běžnými. To netvrdím, premiové palivo má své kvality (ryclejší vozidlo tišší chod a já nevím co ještě) ale já pouze říkám, že je to zbytečný přepych, tedy alespoň pro mě. Budu dávat o 2 Kč na litr víc a to jen proto abych si užil svižnější jízdu? To mě neláká, ale nikomu to neberu. Snažím se tu jen říct, pokud budete tankovat normální N95 tak je stejný u všech slušných prodejců. Kdo je slušný prodejce nechám na každém z vás.

2014-08-26 20:10:09

mirek1968:

Jestli tam máš kompetentní známé, tak se rozhodně poptej, protože podle mých informací se povinně přidávaný bioetanol v rafinériích přidává (dávkuje) až při distribuci přímo do rozvozových cisteren, právě z důvodu nemožnosti takto "obohacený" benzín skladovat déle než tři měsíce. No a právě například státní strategické zásoby PHM z tohoto důvodu bioetanol z výroby neobsahují. Jinak je ale jeho celkový procentní podíl na množství prodaných paliv (včetně E85) přísně sledovaný. V průměru musí být, jestli se nemýlím 4,1 %, což znamená, že pokud se najde dost zoufalců, kteří trápí svoje auta na E85, může být současně určité malé procento paliv prodáváno bez tohoto sajrajtu.

2014-08-27 10:10:32

mirek1968: Krakováním ropy se získává mnohem více produktů - kromě benzínu a nafty, jak popisuješ, třeba taky oleje nebo asfalt. Následnou izomerizací se z benzínové frakce vyrábějí benzíny a hodně záleží na kvalitě suroviny a na technologické vyspělosti zařízení, jaký výsledný produkt vznikne - N91, N95 nebo N98. U nás dostupná ropa je o něco méně kvalitní - na druhou stranu zase lacinější - z ropovodu Družba, takže naše technologie jsou na ni přizpůsobeny a vyrábí se u nás N91 a N95. Naopak třeba v rakouském Swechatu, kde jsou rafinérie OMV, které jsou napojeny na ropovod Adria - tudíž mají možnost nakupovat nejkvalitnější ropu z celého světa - se "vaří" i N98 a následnou aditivací se z něj vytvoří výsledný produkt MaxxMotion 100, který se dováží i k nám. Samozřejmě N95 i OMV u nás z ekonomických důvodů nakupuje u českých nebo slovenských rafinérií a je tedy o ty 2 koruny lacinější.

2014-08-27 14:58:29

Ach joo...nechtěl jsem se pouštět do těchto debat protože na to nemám čas ani náladu, ale OK! To že se z ropy kurňa vyrábí taky asfalt a oleje samozřejmě vím protože to vozíme taky...kromě jiného abych tě zase doplnil se vyrábí z ropy i letecký benzín .

Již nějaký pátek se u nás ale nevyrábí zmiňovaný N91 jeho výroba i prodej byla ukončena asi před 2 roky.

A co se týká ropovodů a toho co k nám teče za šmejd tě mohu ubezpečit, že to už asi neví nikdo !

Jinak o kvalitě dodávané ropovodem Adria bych taky polemizoval. Pro představu - do Chorvatského přístavu Omišalj jezdí tankery z celého světa Irán Irák Kuvajt ATD. a lejou to do jedný díry, v tý díře je čerpadlo které to žene trubkou po Evropě. V Chorvatsku u tý díry nesedí žádný kvalitář, který by říkal že tuhle ropu nevezme protože je málo kvalitní. Prostě obchodníci ji někde nakupují a jediný důležitý parametr je cena....vše ostatní je nepodstatné.

A tady něco málo k ropovodům:

RopovodAdria Česká republika dosud nevyužívá. Měří zhruba 600 km, vede z chorvatského přístavu Omišalj do Slovinska, Srbska, Bosny a Maďarska, odkud ho roura o průměru 40 cm spojuje s Družbou na Slovensku - přes Družbu by tak mohly kupovat ropuz Adrie i české rafinerie. (nová informace je, Adria se úspěšně s ropovodem družba propojila a jen se jedná o ceně aby se kohoutek do ČR pustil.

RopovodDružba je nejdelší ropovodna světě. Česko ho využívá hned od dokončení v šedesátých letech. Ze Sibiře měří celkem na 4 tisíce km, na našem území 500 km. Roura o průměru 50 cm může do ČR ročně dopravit až 9,5 milionu tun ropy.

RopovodIKL (zkratka Ingolstadt, Kralupy, Litvínov) byl zprovozněn v roce 1996, je v českém vlastnictví i na německém území, kde je u Ingolstadtu připojený na ropovod TAL vedoucí z přístavu v Terstu. IKL může ročně dopravit do ČR až 11,5 milionu tun ropy, celková délka rour o průměru 70 cm je 350 km.

Nekvalitní ropa v ropovodu DRUŽBA není opravdu jediným zdrojem pro ČR. A co je důležité všechny druhy ropy co sem dotečou se v jednom kotlíku smíchaj ))))))))) muhaha a teď se v tom prase vyznej .....islamisti prominou

2014-08-27 16:00:58

mirek1968:

Ach jo, Mirku, příteli, nepouštěj se do akademických debat s ostatními "akademiky" o tom, jestli je kvalitnější ropa typu Brent , WTI, nebo Dubai, protože na výsledný konkrétní produkt rafinace to má pramalý vliv a raději se pokus zjistit do jakého benzínu (s jakým obchodním názvem) se v této chvíli nepřidává ten špiritus

2014-08-27 16:33:19

plukovník: Tak už mám požadované informace mluvil jsem dnes se šéfem z Agipu /pro rejpaly z ENI) takže biosložka se do benzínů i nafty povinně přidává v množství 4,1 % tak si správně psal. A teď drobné vysvětlení jako všechno tak i toto není tak jednobarevné. Jsou to dvě biosložky : jedna se jmenuje FAME a druhá MEŘO ...ŘO = řepkový olej . Tak ....nooo a máš též pravdu v tom, že se po určité době skladování odděluje voda od paliva a proto je to zařízeno tak, že z velké nádrže se přečerpává tato biosložka do menší, která se v průběhu dne vyprázdní do cidsteren. Pro tuto biosložku musí být zajištěna pořád nějaká cirkulace. Výrobce udává, že se jako palivo dá skladovat cca 3 měsíce bez cirkulace a potom je to na vyhození. No a další věc je přidávání této složky do paliva. Řekl mi, že velké společnosti které se zabývají nákupem, prodejem a distribucí PH musí vykazovat 4,1 % přidaných složek na celkový roční objem prodaného paliva, který potom ve výkazech posílají na celní správu atd., ale to ve finále taky může znamenat, že pokud se taková společnost zabývá i prodejem E85, B30 nebo dalších paliv s větším množstvím bioetanolu, tak jej pak mohou ušetřit z prodávaných běžných paliv. V praxi je to tak, že společnost prodá za rok 1 mil. litů paliv a k tomu musí dokázat 4,% biosložky, ale tím že z toho 1 mil. litrů bylo 100 tis. litrů E85 a jiných paliv s větším objemem biosložky tak se už nikdo dál neptá kolik do čeho bylo prodáno. Jinak to není výmysl výrobců paliv, ale EU podlehla silnému Loby zemědělců a zajistila jim přísun peněz na prodeji těchto produktů. Distributoři jsou jen naštvaní protože je to pěkně drahý a je to naprd. Joo a dává se to do všech paliv...tedy i do premiových.

Joo a čerte speciálně kvůli tobě jsem se zeptal proč se N98 nevyrábí u nás a je to proto že pro náš trh se to nevyplatí....češi to prostě nekupují a je nás tak málo že se to rafineriím nevyplatí vyrábět stejně jako N91 se u nás nechytil tak se přestal vyrábět. Vyrobit to ale umíme a ropa je k tomu taky způsobilá

2014-08-28 09:05:57

mirek1968:

Díky za zpravodajskou informaci. V podstatě potvrzuje to, co jsem už říkal.

Ten metylester řepkového oleje se naštěstí týká jenom dieselů a ty nejsou moje parketa. To už je úplný sajrajt, který se odděluje od nafty i v nádrži vozidla při jeho delším odstavení. To je další důvod, vedle povinných filtrů pevných částic a AddBlue, proč diesely nebrat.

Ten "bezvodý" bioetanol co se přidává do benzínu není zdaleka taková tragédie, jako MEŘO, ale musí být opravdu bezvodý a benzín při skladování pevně uzavřen.

Takže pokud v Agipu přidávají FAME i do prémiových benzínů, šance je pouze u jiných společností. Není totiž logické, pokud firma která prodává i E85 a tím má vytvořenou rezervu, neprodávala menšinová paliva (tj. např. ta dovážená, tvořící 1 % prodeje) bez etanolu. Alespoň tak bych si to přál, ať se v Bruselu třeba poserou...

2014-08-28 10:13:44

No asi tak jednoduchý to zase nebude. Dovážená paliva jako je N98 kupují zas třeba od OMV a ty jim ten bioetanol do toho můžou fouknout taky. Podle toho jak mi to popisoval, tak vlastně jen jejich obchodní oddělení ví, kdy se má přestat přidávat ten šmejd do paliva. Protože ví kolik paliva normálního prodali a kolik musí ještě prodat Bioetanolu. Co je jisté je to, že to přimíchávat nechtějí a snaží se toho bioetanolu zbavit jinak, ale bohužel těch klasických paliv se prodává moooc a tak se stejně v palivech ten šmejd objeví. Nedá se tedy u žádné společnosti říct, že ta ho dává míň a ta druhá zase víc. Navíc se ani nedá odhadnout který čerpací stanice ho dostanou a které nikoliv protože dispečink jim dělají přepravní společnosti a ty rozhodují kdy a na jakou čerpačku se pojede prostě stavy zásob na čerpačkách hlídá dispečink naší firmy a rozhoduje kdy a kam se pojede a co se tam poveze za produkty. Myslím že to nerozklíčujeme

2014-08-28 10:42:31

plukovník: Pokud porovnáš tabulku v prvním článku SM - o 95 oktanových benzínech - s tabulkou ve druhém článku SM - o 100 oktanových benzínech, potom nemusíš tápat a zde na fóru loudit informace typu "jedna paní povídala" a bude ti hned jasné, kolik etanolu různí prodejci přimíchavají do svých benzínů Oba dva články jsou profesionálně i odborně velmi dobře zpracovány a žádné "bludy" neobsahují...


Odpovědět

1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 15