Fórum - Téma


Kvalita paliva a vliv na vykon


Fórum Swift New I Kvalita paliva a vliv na vykon

Informace o modelu: Suzuki Swift New I

Diskuze o vozidlu

2008 Swift New I GLS 1.3 VIN: TSMZZC11S00519008

1 fotek  |  20 servisních knížek  |  396 diskuzí  |  6.85 l/100 km

Výkon motoru 67 kW (91 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 116 Nm (86 ft/lb) při 4200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M13A.

Oranzova metaliza.


1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 15

2014-08-28 11:02:05

certik:

A který odborník, profesionál a zároveň redaktor ty články zpracovával. Kde tento filuta pátral po informacích? U distribučních společností, kde v podstatě ví jenom to co jedna paní povídala.

Jestli tyto články, v podstatě určené pro laickou veřejnost, které lze nakecat všechno, považuješ za jediné směroplatné , tak jsi ztracen.

Proto plukovník bude nadále shromažďovat všechny dostupné informace a vyhodnocovat je podle svých znalostí a zkušeností (jak ty říkáš - "tápat a loudit informace"), přesně tak, jak to dělá už zhruba čtyřicet let.

2014-08-28 12:00:55

Sežeňte si Svět motorů číslo 05/2014, kde je článek pod názvem "Jen pro Premianty" je o naší firmě a já byl tím odborníkem a garantem, který na článku spolupracoval. Jak jsem již psal je těžké vysvětlit laikovi (reportérovi) problematiku plnění, přepravy a a vykládky PH. Když jsem reportérovi říkal, že to takhle napsat nemůže protože to není správně, tak mi řekl, že to musí napsat tak, aby tomu laická veřejnost rozuměla a že je to v podstatě jedno. Vysvětlil mi, že nelze pro lickou veřejnost používat moc odborných názvů a jiných technických údajů protože by to nikdo nečetl. Oni nejsou odborný časopis pro odborníky a podle toho jsou tam ty informace podávány. Za další byl obrovský tlak na čas. Takže na nějaké dlouhé rozbory, rozhovory a korekce nebyl čas. Když jsem se snažil ještě nějaké věci korigovat tak mi bylo odepsáno že už s tím nelze nic dělat, že už to šlo do tisku. Reportéři to mají těžké a tu práci jim nezávidím, ale vím, že se odborným článkům (tedy pokud je nepíše jen odborník) nedá moc věřit.

2014-08-28 13:12:39

mirek1968:

...lépe bych to neřekl.

2014-08-28 14:12:27

Tak vážení korespondenti. tímto své působení v této rubrice ukončím. Nejsem chemik a s nikým jsem zde nechtěl polemizovat o přesném složení paliv. Cítím se být odborníkem v oblasti přepravy a vůbec toku paliv od rafinerie po čerpací stanice. Chtěl jsem přinést trošku světla do této jinak ne zcela známé oblasti. Nepsal jsem tady proto abych se tu hádal nebo přesvědčoval o své pravdě.

Krátké shrnutí :

Premiová paliva vylepšují kvalitu paliva a jízdních vlastností. (souhlasím)

Premiová paliva prodlouží životnost motoru ( nesouhlasím) k tomu je potřeba mnohem víc aspektů než jen palivo....když je řidič vůl, tak jeho motor palivo nezachrání.

Kvalita paliv (těch obyčejných je všude stejná. (souhlasím) Všichni berou benzín a naftu z jednoho kotlíku není rozdíl mezi Shell, Agip, Benzina OMV Globus atd.

Opatrnej bych byl u čerpacích stanic No Name a tam kde je výrazně nízká cena.

Doufám, že alespoň pro někoho bylo mé psaní zajímavé a tímto se tedy loučím.

Dál budu sice debatu sledovat, ale vyprovokovat se už nenechám.

Přeji všem mnoho kilometrů bez nehod

2014-08-28 15:06:57

mirek1968:

Tvé rozhodnutí je zcela pochopitelné, mnohokrát jsem již zažíval podobné pocity, ale byla by to škoda, protože tvé diskuzní příspěvky považuji za přínosné, narozdíl od mnoha jiných idiotských. Jedna věc je nechat se, jak říkáš vyprovokovat, ale záleží na tom, jakou ty sám máš munici

RoKa  
Roman
2014-08-28 17:07:21

mirek1968: Mirek, nenech se otrávit a piš dál. Rád si Tvoje příspěvky pozorně přečtu jako dosud, protože jsou dle mého názoru přínosem a objasnili mi mnohé co jsem jen tušíl. Dík za ně

2014-08-28 23:51:53

roka:

díky to potěší a i kdyby si byl jediný (plukovník promine), tak to pro mě znamená, že to k něčemu bylo.

MilanT  
Milan
2014-08-29 07:20:46

mirek1968:

Mirku, díky. Taky se připojuji k těm, pro které to bylo zajímavé a rozšířilo jim to obzory.

I když jsem tak nějak tušil, že běžný benzín je běžný benzín a v naší kotlině je jedno, kde tankuješ. Posledních 5 let tankuji jen u jedné jediné nejmenované společnosti jak naftu tak benzín a jsem spokojen. A to nejen díky nejnižší ceně v ČR, ale mám je za rohem. A to přitom mají jen 2 pumpy v ČR. Na svých internetových stránkách zveřejňují protokoly výsledků kontrol ČOI a i když to třeba pro spotřebitele nic neznamená a neřídí se tím, tak jsem opravdu za těch 5 let nezaznamenal jakékoli problémy.

2014-08-29 13:07:06

milant:

díky.........jinak k tankování máš přesně ten správný cit. Máš jasno a doloženo že tvůj prodejce je slušný prodejce a to je důležitý. Nadnárodní společnosti musí mít zákonitě větší marže než soukromník který živí sebe a svou rodinu.

Průšvih je když se rozvede a nabrkne si o 30 let mladší...to se pak může velmi rychle projevit na kvalitě i ceně .

Jinak jedna ze zajímavých informací je, že když chcete znát tu nejnižší cenu PH, tak se koukněte na ceny čerpacích stanic Hypermarketů jako např. Globus. Tam si přidávají k nákupní ceně asi 4 haléře na litr. Takže pokud se vám začne zdát u vašeho prodejce výjimečně nízká cena, tak mrkněte na ceny těchto obchodů. Tedy může se stát, že ve vašem městě právě probíhá cenová válka a pak je to samozřejmě všechno správně

MilanT  
Milan
2014-08-29 13:53:28

Mirek1968: Díky za další info. Ceny PH sleduji povrchně asi jako každý běžný spotřebitel a rozhodně nepojedu kvůli pár halířům natankovat 100 km daleko. Nebo nebudu jezdit s kanystrem abych vydržel přesně do neděle, protože to dávají slevu 50 haléřů na litr. Ale chápu, že pro někoho je to rozhodující. To bych musel mít lokomotivu a tankovat 800 litrů najednou. Takže k tomu přistupuji stejně, jako k jinému zboží. Když jdu na pivo, taky pro mě není rozhodující cena. Ale když mi to pivo nechutná nebo se mi po něm neudělá dobře, už tam nepůjdu a změním lokál nebo značku.

Jinak jsem si našel dnešní ceny u toho Globusu

(nejde mi sem vložit přesný odkaz, ale je to na ceskybenzin(tečka)cz. Mají celkem ucházející rozptyl cen napříč republikou od 34,90 do 36,30 Kč/l.

2014-08-29 14:03:01

milant:

většinou je rozptyl dán tím, že mají větší či menší slevové akce na prodejnách se zbožím...někde mají nakupte a za nákup nad xy budete mít slevu 2 Kč na litr. Pro Hypermarkety není prodej PH podstatný a když v ČR začínaly, tak je musel i antimonopolní úřad donutit, aby i na PH generovaly výdělky....jinak by pod cenou prodávaly dodnes. Je jasný že kvůli pár haléřům slevy na litru se nikdo nepotáhne kamsi do horoucích pekel, ale myslel jsem to, tak jako srovnání o kolk je můj prodejce nad prodejní cenou a v případě že je pod touto cenou tak trochu zbystřit

MilanT  
Milan
2014-08-29 14:26:22

mirek1968:

Jo, já tvojí poznámku o možnosti srovnání a odvození cen pochopil. Moje poznámka o netáhnutí se do horoucích pekel kvůli slevě byla jen ---> aby řeč nestála.

A nějak se začínáme přesouvat z vlivu kvality paliva na výkon do vlivu na naší peněženku. Aby nám někdo nevyprášil kožich za off-topic.

Jinak za mě opakuji - přínosná a zajímavá debata.

2014-08-29 14:43:14

mirek1968: Taky se přidávám, že mi Tvoje příspěvky rozšířily obzory, byť jsem na ně nereagoval, protože o čem nic nevím, o tom mlčím a raději poslouchám/čtu.

2014-08-29 15:02:29

milant:

To já kdybych měl lokomotivu a jel bych levně natankovat naftu k té nejmenované pumpě Tank Ono, tak bych vzal už rovnou těch 4 000 litrů.

2014-08-29 19:15:38

plukovník:

...nebudu tak vstřícný, páč , tahat sem ropu a její kvalitu a průměry ropovodů - do diskuze o kvalitě phm =benzinu v čr , který se dá udělat i z uhlí ,stejně ,jako asfalt , je krapet mimo.... přes míru - zavádějící a zavdává to jen podezření ,že 68 běžně dělá disponenta dopravy na distribuci phm a tady chytrýho a kecá do kvality a složení o čemž nemá páru a atd , protože k věci to skutečně nebylo ...a to, že couvá z diskuze to jen potvrzuje , a že se mu tu leze do prdele , vydrž , diskutuj..OO - .Prosím velký OOO - neodcházej, sic s nám nic neřek ,ale zůstań a diskutuj , třeba z tebe něco vypadne ....nevypadne ,to už naznačil, i když nesmí ani naznačovat

68"....Jestli máš kou.le ,napiš to chlape rovně , jestli nechceš, neměls vůbec načínat - to svými příspěvky a pak utíkat od téma- k průměrům ropovodů a toho co z nich teče což je všeobecně "zajímavé" zvláště pak s přihlédnutí k místímu téma kvalita benzinu a vliv na výkon a spotřebu , a končit stylem "já vám to říkal" budou mě trápit otázkami, urážet , a já to nemám zapotřebí ,proto končím ...začals to Ty ...

......................

Tak, po tvých 68" informacích s vysokou přidanou hodnotou , jak velkou dírou sem a odkud teče ropa, a jaká ,včetně geopolitické situace , jsme se teda vlastně nic moc o benzinech nedověděli jen ,že pisálkové jsou překvapivě zaúkolovaní pisálkové, časopis svět motorů není překvapivě pro odbornou veřejnost , a to , že je na tom stejně -ne-li hůře ,než ADAC tuší i 8mi letý školák , a dále jen ,že jsme spotřebitelé naivní pitomci , o čemž u sebe naprosto nepochybuji a bojovat s tím.... , může být životní kredo nejen mé ale i -viz plukovník - více však obsah sdělení neobsahoval , je to jen takový ,něco jsem vám -jako trochu pustil - naznačil , dál už nic neřeknu ,páč řídím distribuci a víc o tom nevím novinářům jsem odpovídal ale , neřeknu , protože by jste se ptali ,ptali a ptali ....Tak to na rozdíl od zdejších kolegů u mne jaksi nefunguje a děkovat mohu ,ale za co ? ...

Jsou akreditované laboratoře, hasičské, vojenské ,biochemické v krajské nemocnici - které zjistí, jestli shell v power 100 nitro plus obsahuje ethanol =tzn ,že je "uvařen" z N95včetně příměsy biolihu , ostatně na to stačí obyč laborka střední školy , to samé u ostatních verva 100 atd ,konstatování nejsem biochemik potvrzuje bohužel - plácání sice od zdroje z distribuce phm , ale s naprostou neznalostí technologie zpracování surové ropy - u rafinerií

Mimochodem asfalt lze vyrobit i z hnědého uhlí , stejně ,jako benzin ...

Tak a právě když jsem tě pořádně podpích , že přesně kvůli takovejm ,jako sem já ,už nebudeš na nic odpovídat nikdy a nikomu

Zopakuju svou otázku, "premiové "benziny 100oktanové jsou tedy vyráběny u nás? z 95 ? a to už s přimíchaným biolihem ? a vlastnosti dohnány aditivací ?, a 98okt benziny jsou netknutý dovoz ? Z celé prozatimní diskuze to takto vyplynulo, spotřeba těch prémiových je nízká cca 3% a jestli obsahují ,jak naznačeno=že jsou z N95 včetně biosložky lihu , tak při pomalém obratu těchto paliv dojde k zákonité degradaci v nádržích na čerp st v čase ...už jsem si naběh na shell v power nitro plus -auto nejelo prskalo ....má to logiku ,to nepopírám , je to potom nejlevněji udělaná nejdražší benzinová srágora pro joja mého typu

A oproti tomu jsou tedy benziny 98 dovoz bez lihu ?

Za svou sprostotu - chudáka klamaného konečného spotřebitele phm a tím vzniknuvšího vztahu poplatníka všech daní , se omlouvám , od 17.11.je to ve mě...a pravda ochcává mne kdekdo , je to čím dál horší...aspoň ptát se mohu...odpovědi jsou taky ,čím dál horší...což je obecné konstatování ....

2014-08-29 20:17:42

instr:

....abych byl vstřícný, tak nezávisle na tom, co zde bylo vyřčeno, vyslovím svůj předpoklad a přání na základě mých získaných dlouhodobých poznatků a informací.

Prémiové benzíny vznikají aditivací dovážených vysokooktanových benzínů s oktanovým číslem 98+

Všechny tyto benzíny před distribucí neobsahují bioetanol. Vzhledem k jejich 1 % objemu prodeje do nich tento bioetanol není přidáván ani při distribuci, vzhledem k jejich minimálnímu obratu u čerpadel a tím relativně dlouhé skladovací době s možností poklesu kvality.

P.S.

Plukovník patří mezi ty "připravené" a proto má ve svých soukromých "enzetech" vedle zásob potravin a jiného strategického materiálu také zásoby PHM na cca tříměsíční potřebu (kterou obměňuje přibližně po jednom roce skladování) a zatím se mu nestalo, aby se tento benzímn během této doby jakkoliv znehodnotil.

2014-08-29 20:54:11

No tohle je přesně ten důvod proč jsem už nechtěl diskutovat protože tohle už dávno není diskuze ! jeden se snaží druhého urážet a posmívat se.

1. Nejsem disponent dopravy

2.Všechny benzíny i prémiové benzíny spol. ENI a další společnosti (kromě N98) jsou vyráběny u nás v rafineriích. Jsou to obyčejné N95 a Diesel s příměsí aditiv. Bioetanol je přidáván do všech těchto paliv. Nedává se pokud je naplněna kvóta prodeje Bioetanolu v závislosti na celkovém prodeji všech paliv.

3.Shell V Power Nitro + je v současné době "vyráběn" ve skladu PH ve Střelicích u Brna. Do Střelic se dováží pouze aditivum potřebné pro vytvoření a vyrábí se přidáním aditiva do N95.

4. N98 se dováží v cisternách z Rakouska a pouze předpokládám, že je též do tohoto benzínu přimíchán Bioetanol protože prodejce (rafinerie Lobau) má tuto povinnost jako kdokoliv jiný. Jestli se ale prodejci v ČR a Rakousku dohadují na tom, že budou nějakým způsobem odebírat N98 bez BIO, tak to nevím ...možná že nějaké zákulisní dohody existují.

V praxi to vypadá tak, že jsou v rafinerii obrovské nádrže na Benzin a naftu a každá spol. Shell OMV ENI atd. mají pronajmuté menší nádrže na aditiva. Řidič cisterny na velínu rafinerie zadá pro koho a jaký produkt bude plnit. Zajede pod lávku kterou mu počítač přidělí. V momentě kdy řidič připojí plnící ramena a dá příkaz k plnění tak se automaticky začne přimíchávat do paliva aditivum pro danou společnost. Řidič musí po naplnění provést kontrolu, zda bylo aditivum přidáno...kolonka - Aditivum přidáno v množství 88% nebo 100% tuším že nesmí být menší než 75%.

O tom co všechno se vyrábí z ropy jsem nezačal já pokud sis nestihnul všimnout stejně jako o ropovodu tak mi tedy nepodsouvej něco o čem já tady psát nechtěl, ale abych to nezabalil hned na začátku tak jsem odpovídal na vše čím jsem tu byl atakován a teď mi to chceš chrstnout do ksichtu jako mou iniciativu?? Kdo chce psa bít ten hůl si najde. Myslím, že jsem celou dobu odpovídal srozumitelně a věcně. pokud tomu někdo nerozuměl tak měl možnost se zeptat. Jinak důvod proč jsem tu chtěl též ukončit debatu bylo to, že už se tu nic nového nepíše a spíš se to tu točí na stejném bodu.

Nicméně od mé maličkosti směrem k tobě to byla poslední odpověď protože z hulváty obyčejně čas neztrácím a ty hulvát bohužel jsi. Takže pokud se tvá rétorika nezmění, tak můj čas pro tebe právě vypršel. Na to už jsem moc starej, abych se k tomuhle snižoval.

2014-08-29 21:00:56

plukovník:

musím nesouhlasit s tím že premiové benzíny vznikají aditivací benzínu N98+ to by se sem ta 98 musela dovážet po železnici z Rakouska protože tohle by cisterny neujezdily a navíc by se cisterna musela v Rakousku naplnit N98...potom přejet do ČR, kde by se vylila do nádrže v rafinerii...tam by proběhla aditivace na premiové palivo a pak by se to zase do cisteren naplnilo...hmm navíc to mám potvrzeno od člověka ze spol.Shell mám info že je to naléváno do N95?? tak kde je chyba?

MilanT  
Milan

plukovník, 2014-08-29 15:02:29 napsal:

milant:

To já kdybych měl lokomotivu a jel bych levně natankovat naftu k té nejmenované pumpě Tank Ono, tak bych vzal už rovnou těch 4 000 litrů. ..

2014-08-29 21:23:46

plukovník: Tank ONO má v ČR 34 čerpacích stanic. Já psal o dvou čerpacích stanicích v ČR nejmenované společnosti Petronal.

A "mých" 42 lokomotiv zaváží Popilka. A pro letecký petrolej si jezdíme do Ruzyně.

2014-08-30 06:27:50

milant:

Já jsem to s tím Tank ONO nemyslel na Tebe. Samozřejmě vím, že už mají v ČR pump hafo a také jsem registroval, že ty jsi psal o nějaké malé firmě, co má pouze dvě stanice a z toho zřejmě pouze jednu v Praze. Tank ONO, tuto "ne"jmenovanou pumpu jsem jmenoval proto, že je to z mého pohledu nejlevnější pumpa z těch solidních, která dlouhodobě nemá žádný průser, zároveň má větší pokrytí území ČR. Proto, pokud jsem v Praze tankuji svoji lokomotivu v Měcholupech.


Odpovědět

1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 15