Fórum - Téma


Kvalita paliva a vliv na vykon


Fórum Swift New I Kvalita paliva a vliv na vykon

Informace o modelu: Suzuki Swift New I

Diskuze o vozidlu

2008 Swift New I GLS 1.3 VIN: TSMZZC11S00519008

1 fotek  |  20 servisních knížek  |  396 diskuzí  |  6.85 l/100 km

Výkon motoru 67 kW (91 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 116 Nm (86 ft/lb) při 4200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M13A.

Oranzova metaliza.


1 ......... 11  12  13  14  15

2014-09-07 19:58:58

Takže : Pumpa Smržovka - Robin Oil - benzin Special 91 ,cena 36,30,-/1L dostupnost paliva kdykoliv , na dotaz velmi prodávaný benzin , další čerpačka ,kde je dostupný Turnov ....

2014-09-08 09:38:29

N91 je taky běžně k dostání, třeba zrovna i u Tank Ono.

2014-10-09 22:36:30

Tak jsem uz podruhe bral Verva 100 na benzince u Jizni spojky a uz podruhe z toho nemam dobrej pocit. Auto nejede jak bych ocekaval, nekde musim podrazovat kde jsem to driv nedelal. I spotreba se zvysila a motor se nejak utisil, proste jako bych bral obycejnej N95. Uz tam nikdy nepojedu.

http://mapy.cz/zakladni?x...15&source=firm&id=2425107

2014-10-10 03:19:54

romanicak:

Mám s benzínem tohoto typu s oktanovým čísle 101,5 podobnou zkušenost, v případě použití do motoru který je apriori stavěný na N95. ŘJ zřejmě nedokáže správně optimalizovat předstih zážehu pro tento benzín.

Jen taková zajímavost. Konkrétně tento benzín jsem použil do benzínové elektrocentrály, do které se normálně má používat 95 okt. a elektrocentrála běžela i po vypnutí zapalování a to i při zátěži. Pouze na samozápaly, jako kdyby byla diesel. Chcípla teprve až po uzavření přívodu benzínu do karburátoru.

2014-10-10 07:56:08

plukovník:

Tak skoda ze nebezela i potom, tomu uz by se dalo rict levnej provoz

Predstihem nevim jestli to bude, protoze poprve kdyz jsem Verava 100 vzal, tak jsem z toho byl nadsenej, jelo to krasne. Otazka je, kde je teda prava pricina. Asi na to neprijdu dokud nebudu mit nejakyho znamyho, kdo by umel udelat chemickej rozbor toho paliva z te konkretni benzinky.

2014-10-10 08:25:13

romanicak:

Já mám doma stále strategickou zásobu benzínu ve dvackách kanystrech, kterou v pravidelných intervalech točím, přičemž na tento účel používám výhradně ten prémiový stooktanový benzín a nemohu konstatovat, že by byl proti běžnému benzínu nějaký výrazný rozdíl k lepšímu. Pouze s vědomím že (snad) neobsahuje ten líh, takže nebude mít sklon k "vodnatění".

Ale popravdě řečeno, natankovat prázdnou nádrž doplna najednou jedním druhem benzínu, z jednoho zdroje, ať už prémiovým nebo "obyčejným", jsem se vždycky bál.

2014-10-10 09:26:49

Já mám zase zkušenost, že 100 oktanový benzín u různých prodejců je plně srovnatelný - třeba při dotankování 100 okt. Vervy do poloprázdné nádrže se 100 okt. MaxxMotion není poznat subjektivně žádný rozdíl U 95 okt. benzínů většinou rozdíl poznat lze.

2014-10-10 09:46:07

plukovník: A kde jsi sehhnal u nás takový vysokooktanový benzín? Pokud vím - 102 okt. benzín prodává firma BP - ta ale v ČR svoje čerpací stanice před lety prodala.

P.S. Nebo taky Aral - ten ale u nás dopadl stejně jako BP

2014-10-10 10:18:05

certik:

MaxxMotion 100, stejně jako Verva 100 uvařená v rakouském Schwechatu mívá často oktanové číslo na této své horní hranici. Ale podle mně je to stejně k ničemu. Na oktanové číslo auto nejede. Auto jede na benzín.

P.S.

Jinak, ale ty, jako benzínový fajnšmekr neříkej, že jsi ještě nevyzkoušel francouzský závodní benzín ELF 102, který je v Česku také k dostání, myslím že cca za 47,- Kč.

2014-10-27 12:32:25

Tak panove pozor, ted budu za uplnyho loosera. Musim se omluvit za pospineni jmena Verva100, protoze to netahnuti bylo zpusobeny uplne necim jinym a trivialnim. Vymenil jsem vzduchovej filtr a to auto jede uplne jinak. Aby ne, kdyz ten starej je cernej jak bota.

Takze ted vse naprosto OK, motor je zase poradne slyset, tahne to krasne, takhle bych si to predstavoval. Uvidime co to udela se spotrebou, tipuju o litr min nez tomu bylo v posledni dobe...

2014-11-23 11:21:53

plukovník: Vážený pane plukovníku. Vidím, že jste opravdu odborník co se týče aut a motorů, leč sdělím Vám svůj vlastní příspěvek a vlastní zkušenost. Jsem vlastníkem S - Swift 2008 a jezdím na benzín schell 95. Spotřeba je cca 6.7 l/100 jelikož jezdím převážně krátké tratě ve městě. Vozidlo má najeto 40000 km. Zkoušel jsem jet "na plný plyn" a dosáhl jsem max. 175 km/h. Když se zlevnil benzín zkusil jsem tankovat schell V power nitro 100. Takto jsem natankoval a projezdil čtyři nádrže. Opět jsem zkusil max a ejhle, ručička tachometru se mi zastavila na konci stupnice tedy na 200km/h. I celková jízda co se týče výkonu a spotřeby byla lepší. Spotřeba klesla na 6.1 l. Při plně obsazeném a naloženém autě jsem při jízdě na delší vzdálenost (500 km) a ne zrovna lehké noze měl spotřebu 5.2 l. Tedy závěrem bych chtěl říci, že palivo o 100 oktanech mi opravdu připadá, že zvyšuje výkon motoru, pružnost jízdy a v neposlední řadě i úsporu paliva. Ovšem jak říkám je to moje subjektivní zkušenost.

MilanT  
Milan
2014-11-23 18:14:16

polda: Zlepšení pružnosti motoru nebo snížení spotřeby bych třeba i pochopil, ale zvýšení max. rychlosti o 25 km/h? To se nějak přenastavil omezovač otáček? Omlouvám se, ale myslel jsem si, že rychlost auta je primárně dána zařazeným rychlostním stupněm a otáčkami. A tyto veličiny nelze změnit bez změny převodů pouhou změnou benzínu. Dělal jsi ty dva srovnávací testy za stejných klimatických podmínek (teplota, vlhkost, rychlost větru...) na stejné dráze, na stejně ojetých pneumatikách se stejným valivým odporem (tomu nevěřím) se stejně těžkým autem?

Jinak, 175 a 200 km/h jsi jel kde? V Německu?

Omlouvám se za tolik otázek, ale vyplývá to z mojí neznalosti. Vždy jsem si myslel, že otáčky motoru (a tudíž rychlost auta) lze zvýšit jen zvýšením počtu ventilů, zvětšením objemu, prodloužením převodů nebo přeplňováním.

2014-11-24 09:27:24

Nevím jak u nového, ale u mého swifta bych měl podle otáčkoměru a tachometru mít maximálku - před zásahem omezovače i lehce nad těch 200km/h. Takže omezovač bych do toho netahal.

Plyn až na podlahu není dobrý nápad, od určité polohy plynu přestane ŘJ dávat podle naučené mapy a jede na hodnoty z výroby. pro maximální výkon. Tudíž takovýto test absolutně postrádá smysl.

Mnohem lepší test je - takovýto kopec sám v autě vyjedu v pohodě na 4 při 2000ot, ale jeden další v autě už musím na 3 - no a s jiným palivem ho vyjedu i se dvěma na 4 a navíc průměrná spotřeba mi klesla o půllitr - toto je relevantní. Konkrétně toto jsem pozoroval beze změny paliva při nasazení svíček DOR15LGS (doporučené jsou sice o stupeň studenější, ale je třeba motor občas "provětrat", jinak se černí).

2014-11-25 10:39:12

milant: Milane musím tě zklamat ale jel jsem to oboje na stejné trase mezi Pardubicemi a Hradcem Králové za skoro stejných podmínek na stejných pneumatikách, stejně obsazen a stejným vozem. Mě to taky překvapuje ale kdyby mi to někdo řekl, moc bych mu nevěřil ale je to moje konkrétní zkušenost. Je pravda, že na ukazateli spotřeby bylo 24 litrů ale to vzhledem k rychlosti si myslím je normální. Tedy opravdu tam byl rozdíl 25 km. Promiň ale nemám proč si vymýšlet, je mi 57 let a nějakou zkušenost mám takže mi věř že to tak bylo.

MilanT  
Milan
2014-11-25 11:08:29

polda: v pohodě Sám píšeš, že kdyby ti to někdo řekl, tak bys mu moc nevěřil. A tak se nediv mě, že reaguji stejně, jako bys reagoval sám. Vyzkoušeno to nemám a ani to nebudu dělat (nemám koule na to jezdit 200 po českých silnicích a navíc bych to asi z tý svojí vysoký mršky nedostal). Takže ti věřím, ale pro mě nemá cenu zvyšovat rychlostní limit auta. Možná tak ta spotřeba, ale já si jezdím toho svýho klobouka (obec tachometrických 60 a mimo 100) a poslední měřenou spotřebu (metoda hrdlo-hrdlo) jsem měl 6,7. Což ve dvou lidech + náklad + trvale příčníky mi na ještě nezajetou SX4 4x4 nepřipadá moc a nižší spotřebu bych považoval za zázrak.

Omlouvám se za OT - tohle vlákno je o Swiftech.


Odpovědět

1 ......... 11  12  13  14  15