Fórum - Téma


Kvalita paliva a vliv na vykon


Fórum Swift New I Kvalita paliva a vliv na vykon

Informace o modelu: Suzuki Swift New I

Diskuze o vozidlu

2008 Swift New I GLS 1.3 VIN: TSMZZC11S00519008

1 fotek  |  20 servisních knížek  |  396 diskuzí  |  6.85 l/100 km

Výkon motoru 67 kW (91 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 116 Nm (86 ft/lb) při 4200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M13A.

Oranzova metaliza.


1  2  3  4  5 ......... 15

2013-08-08 13:00:56

plukovník:

Kez bychom dokazali mit laboratorni podminky k odzkouseni s presnosti na mililitry

2013-08-08 13:09:32

romanicak:

Kdyby konečný spotřebitel dokázal deklarované parametry odzkoušet v laboratorních podmínkách, tak by to rafinérie a distributoři mohli se svým marketingem a kšeftem rovnou zabalit. Ale tak by to bylo ve všech oblastech obchodních vztahů.

Vycházejme ale z toho, že prostý lid chce být klamán...

P.S.

Je nutno si všimnout, že ve všech reklamních prospektech k prémiovým palivům, kde je zdůrazňováno snížení spotřeby, není toto připisováno oktanovému číslu, ale použitým aditivům snižujícím "tření".

Ale jaké tření. Na ztráty třením v motoru má téměř stoprocentně vliv pouze motorový olej.

No a nejpikantnější je to, když nějakému prémiovému palivu jeho výrobce připisuje úsporu údajně až deset procent. Kdyby tomu tak skutečně bylo, tak by EU už dávno zakázala používání "běžných" motorových paliv a povolila jenom ta prémiová. Stejně jak se to stalo se žárovkami.

2013-08-08 13:11:24

Souhlas

2013-08-08 13:28:19

romanicak:

Jestli jsi s prémiovým palivem najel na nádrž o 50-100 km víc jenom zásluhou toho paliva, tak tvoje úspora byla skoro větší než těch 10 %. A na to se dá říci jenom jedno:

Jsi dobrej

2013-08-08 13:30:30

plukovník:

Pockej pockej, ja vim ze to neni moc smerodatny...proto jsem psal o tech laboratornich podminkach. Ale stalo se to 2x na uplne stejne trase, tak me to trklo. Ale muze na to mit vliv i jak zrovna foukal vitr a xx dalsich veci.

2013-08-08 13:39:35

Ja jezdím průběžně na N95 i lepší paliva a rozdílu v dojezdu jsem si nevšiml. Dokonce spíš naopak bych subjektivně řekl, že prémiovka lépe jede, resp. je schopna nižších otáček , než zaklepou ventily, a možná ne rychlejšího, ale tak nějak veselejšího, lehčího sběru do vyšších ale dojezd mám snad stejný nebo o nějaký ten kilometr nižší..

2013-08-08 13:48:28

pivlis:

Vidím, že jsi zkušený jezdec. A to nejenom na jedné kobyle, ale i na kozlíku mnohaspřeží...

2013-08-08 14:06:37

Z logiky věci bych spíše čekal snížení spotřeby v režimu s častějším řazením a popojížděním - takže hlavně ve městě nebo kolonách, kde se dá využít zlepšení točivého momentu motoru Asi to budu muset taky vyzkoušet, ale nebude to tak jednoduché se dopočítat tak, jak jsem si před pár lety spočítal svícení přes den.

2013-08-08 14:21:14

certik:

Můžu tě ujistit, že v souvislosti s tím svícení přes den se snížení spotřeby nedopočítáš, stejně jako při kalkulaci, jestli se vyplatí jezdit s plnou (a "těžkou") nádržkou ostřikovačů, nebo poloprázdnou.

Rozdíl mezi spotřebou klasického osvětlení vozidla a LED denních světel je cca 150 watů. Jenomže jenom ta sahara chladiče u moderního automobilu (nikoliv 15 let starého "veterána") bere minimálně 500 watů a to, kdy a jak často spíná nemůžeš vůbec ovlivnit.

2013-08-08 19:23:46

plukovník: Svícení je trochu jiné téma..., ale klidně ho můžeš otevřít někde jinde Jinak to přimíchávání etanolu do benzínu je opravdu zatím největší hovadina, kterou na nás inteligenti v Bruselu vymysleli.

2013-08-08 19:55:02

certik:

Přimíchávání bioetanolu je hlavně vypuštěný džin z láhve, který otevírá cestu k dalším nepovoleným manipulacím. Spotřebitel totiž běžně nepozná, když nepoctivý prodejce přimíchá k oficiálnímu obsahu 4,1 % ještě další levně načerno získaný etanol, nebo metanol. Navíc alkoholy jsou slučitelné s vodou, takže může vylepšit směs také trochou vody. Ovšem benzín je mísitelný s vodou pančovanými alkoholy jen do určitého procenta a pak dojde k jejich oddělení od benzínové frakce.

No a pak se občas někdo může podivit, že něčeho co vypadá jako voda má plnou nádrž.

2013-08-09 13:06:54

To potom se už nedivím, že mému kamarádovi, který kupuje benzín v JZD, zamrzl takový benzín přímo v autě v zimě při větších mrazech. Auto mu odtáhli do relativně teplé garáže a po 24 hodinách zase bezproblémů nastartoval..., akorát dobil baterii, která byla vymlácená. Pokud by byl v benzínu přimíchaný pouze nepančovaný 96 % etanol tak zamrznutí takového paliva je potom nepravděpodobné a prakticky i nemožné

2013-08-12 12:01:40

Trošku se přimíchám do diskuze. Jelikož se v téhle sféře pohybuji. Ropa do EU proudí jednou trubkou a to ropovodem ADRIA, do ČR je odbočka v Ingolstadtu a frčí do rafinerie v Kralupech, kde se z ropy vaří benzín a další produkty. Na paliva jsou dané normy a obecně by mělo být jedno kde palivo natankujete (Tesco, Shell atd.) protože cisterny to plní všechno z jednoho sudu . Palivo se vozí křížem krážem podle toho jak kdo levněji vyrobí....jednou natankujete benzín dovezený z Kralup jindy z Litvínova a někdy taky třeba z Rakouska či Německa je to jen o ceně. Prodejce nás zákazníky může nalákat tedy jen na nějakou přidanou hodnotu a to jsou aditiva přidávaná do paliv. Hmm tady si každý může vybrat.....já osobně jezdím na běžný Natural 95 a neřeším jestli pojedu rychleji nebo jestli bude auto živější o spotřebě výrobce udává, že bude nižší AŽ o jeden litr na nádrž to je krásnej nesmysl. Co se týká zvýšení životnosti motoru tak tam bych byl taky trochu skeptik protože se to dokázat nedá a pokud si člověk svého autíčka hledí, tak se jeho motor dožije dlouhého věku i bez premiových paliv. Motory jsou dnes velmi kvalitní a není problém najet 300 tis. km a pak už člověk stejně uvažuje o autu novém nebo o generálce motoru. Takže? suma sumárum každej ať dělá jak myslí

2013-08-12 13:45:38

mirek1968: tuhle informaci jsem jaksi podvědomě vyhledávál, říkal jsem si, že do naší malé zemičky asi těžko vozí benzín z výroben mimo naši vlast Díky

2013-08-12 15:01:32

rafan:

Mirek ale píše, ..."někdy taky třeba z Rakouska či Německa"... a to je rajón mimo tu malou zemičku

2013-08-13 10:18:23

plukovník: dle všech informací, které tady za ty týdny čtu, mi připadá, že je vlastně jedno, kde člověk čepuje, pokud to není přímo v zahraničí, protože nemá vlastně nikdy jistotu ničeho Welcome to Czech Republic

2013-08-13 12:06:35

No v zahraničí to je taky sporný....teď asi dva měsíce jezdí naše cisterny plnit do rafinerie v Litvínově a vozí to na čerpací stanice do Německa no a cisterny na Moravě jezdí plnit do skladu ve Střelicích u Brna a vozí PHM do Maďarska budeš muset jezdit pro zahraniční benzín někam dál )

2013-08-13 12:10:25

plukovník: ano je to jen o ceně.....společnosti si hlídají ceny na trhu a nakupují tam kde se levněji vyrobí takže někdy Litvínov a někdy Rakousko nebo Německo. Nat 98 se většinou dováží celoročně protože tady se ho moc nevyrobí (nevyplatí se to)

2013-08-13 17:18:09

mirek1968:

Vše co říkáš, je přesně můj názor na základě ověřených informací, ale dost často tomu druzí nechtějí věřit.

rafan:

Pokud chceš hledat "jistotu" v zahraničí, tak budeš muset zajet do USA. Tamní benzín určitě nepochází z rafinérií v ČR a většinou se jedná o benzín 91 oktanů, na který jezdí téměř celý tamní automobilový park a bez jakýchkoliv problémů.

2013-08-14 09:28:59

Taky bych řekl, že je to tak. Jinak by nebyli různí překupníci, co jezdí po benzinkách a nabízejí dovozové PHM pod cenou. Nakoupí levně v zahraničí, tady ojebou stát, a pak to můžou prodat levněji. Vždyť se to tady dělo léta a na internetu se daly najít nabídkové listy s cenami. PHM je komodita jako každá jiná, koupím tam, kde je levnější a prodám tam, kde mi za ni dají nejvíc.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 15