Fórum - Téma


Kvalita paliva a vliv na vykon


Fórum Swift New I Kvalita paliva a vliv na vykon

Informace o modelu: Suzuki Swift New I

Diskuze o vozidlu

2008 Swift New I GLS 1.3 VIN: TSMZZC11S00519008

1 fotek  |  20 servisních knížek  |  396 diskuzí  |  6.85 l/100 km

Výkon motoru 67 kW (91 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 116 Nm (86 ft/lb) při 4200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M13A.

Oranzova metaliza.


1  2  3  4  5 ......... 15

2013-08-14 09:33:58

Panove uvadite me trosku do nejakejch temnejch koncin. Snad to tak strasny nebude, ne? Proto tohle vlakno existuje, dejme si vedet, kde to bylo v pohode.

2013-08-14 09:54:18

romanicak: Asi tak, řekl bych, že na spotřebu nebude mít vliv až tak oktanové číslo paliva, jestli 95 nebo 98, jako spíš ostatní další vlivy (momentální hustota provozu, vítr, zapnutá/vypnutá klima, podhuštěné pneu, a především momentální nálada řidiče). A co se týká kvality paliva - já tankuji většinou na benzinkách, které psychologicky skýtají nějakou záruku, tzn. značkových, i když i tam mám občas subjektivní pocit, že jednou auto jede líp, jindy hůř. Vyhýbám se neznačkových, ale i tam jsem občas nucen zajet, přes to, že máme snad nejhustější síť ČS v Evropě. Tuhle jsem čerpal u unicornu u nějakého totálně zrezlého stojanu a zdále se mi, že auto vůbec nejede. Po vyjetí nádrže jsem čerpal u benziny a zdálo se mi, že jede o hodně líp. Většinou si tedy raději vybírám značkové ČS, ten rozdíl v ceně dělá obvykle cca 25-30Kč na nádrži, což je jedno pivo, které holt obětuji na oltář vozu. Jestli platím 1850 nebo 1875 Kč mi žíly netrhá. Ovšem znám i noname ČS, kde zaváží OMV a nemám problém tam natankovat. Ale jen proto, že ty ČS dobře znám a někde i osobně obsluhu. Nicméně pokud se podíváš na ČS, které dostaly pokutu nebo pravidelně dostávají pokuty, tak tam značkové ČS nejsou.

2013-08-14 18:11:33

Je to problém na delší diskuzi. Dnes poznáte kvalitní produkt jen podle toho jestli auto jede nebo nejede a to hlavně protože malé čerpací stanice (obecně neznámé) jsou nuceny z důvodu skládání vysoké kauce v rafinerii nakupovat palivo přes velké společnosti jako je OMW, Shell nebo Benzina a Agip. Tyto společnosti u nás prakticky ovládají trh s palivem. Takže když budete mít svoji čerpací stanici a nebudete mít zrovna v polštáři pár milionů, které složíte rafinerii jako kauci, tak půjdete za těmito společnostmi a oni vám rádi palivo prodají a to buď s dopravou nebo bez dopravy. Takže i zemědělec, který má nějakou nádrž na naftu ji může mít od OMW a tudíž kvalitní...tedy pokud do té nádrže sám něco nepřileje aby toho měl víc a to je ten kámen úrazu. Palivo se až k čerpací stanici dostane vpořádku.....horší je to co se děje pak. Tohle ovšem nehrozí v případě těchto výše zmiňovaných značek a to protože ti vedoucí co jsou na pumpě nejsou majiteli a tak je jim to prakticky jedno...nic na tom nevydělají a hlavně ty společnosti mají své nádrže napojeny on-line a vidí každou minutu úbytek nebo popřípadě přírustek v nádržích. Takže se ani dolejt nic nedá. Může dojít ke zhoršení kvality pouze v případě, že řidič cisterny tzv. smíchá jednotlivé druhy paliva a odjede aniž by to komu řekl to pak ale máte nárok na kompletní vyčištění palivové soustavy v autorizovaném servisu. Na značkových čerpačkách není problém s uznáním šody....tedy jen se čeká kolik zákazníků to postihne a pak jste kontaktováni....horší je to jen tehdy pokud jste jediní kteří tu závadu mají

2013-08-14 21:51:31

mirek1968: V SK- Slovnaft Klačany pred ďaľším čerpaním sa nádrže povinne vyprázdňujú z prípadných zbytkov v nádržiach a kontrolujú sa, osobne som jazdil do tejto plničky cisterien.

2013-08-14 22:55:47

palit: jo jo vím o tom to jsou tzv odkalovací nádrže kam se vypouští zbytky...inspekce hlídá kvalitu paliva a ono stačí jeden litr benzínu a znehodnotí 1000 litrů nafty....a to se stává tak že se do komor cisterny napouští pokaždé jiný druh paliva a v tý cisterně vždy pár deci zůstane a to byl problém

daniel  
Daniel Matteoni
2013-08-14 23:17:48

mirek1968: Píšeš o 4 značkových sítích - a co EuroOil, což je česká síť vlastněná Čepro? V poslední době u nich často tankuji a nemůžu si na nic stěžovat (kromě toho, že u nás v Benátkách na EuroOilu nemají WC pro veřejnost, což se občas hodí )...

2013-08-14 23:39:54

daniel: omlouvám se těch značek je víc...např ještě Luk Oil což je bývalé Conoco a pár dalších by se jistě ještě našlo, ale nechtěl jsem zas jmenovat všechny

2013-09-02 10:01:22

Tak moje posledni zkusenosti...

Tankoval jsem u Shell jejich V-power racing, 100okt. Necitil jsem zadnou zmenu vykonu oproti V-power(95). spotreba se projevila stejne priznive, jako u toho V-power(95) - ujel jsem cca o 50km vic, nez s klasickym 95okt benzinem. Tedy tento benzin se nevyplatil, je to zbytecna investice.

Natankoval jsem ted nove u ONO v Dolnich Mecholupech, 50°3'5.204"N, 14°34'2.550"E . Vzal jsem 98okt a v podstate ihned byl citit rozdil (na pumpu jsem sotva dojel, skoro nasucho). Uz parkrat mi lidi rikali, ze tam maji kvalitni paliva a hlavne za vyborne ceny. 98okt tam stal necelych 37kc, viz cenik http://www.tank-ono.cz/cz/index.php?page=cenik . Uvidime jak to bude s dojezdem, pak dam vedet.

Jinak jeste k tomu hodnoceni dojezdu - ja jezdim stale ty same trasy a stale se snazim mit co nejnizsi spotrebu. Mam za to, ze udaj o celkove ujetych kilometrech je pomerne objektivni.

Jen pro srovnani - obyc 95 a "lepsi" paliva. Prvni cislo je spotreba ze servisni knizky.

6.28 V-power 100okt

6.68

6.51

6.66

6.23 V-power 95okt

6.06 V-power 95okt

6.53

7.19

6.49

07.11

7.04

6.46

2013-09-05 12:22:10

Já u nové GV nám tuto rozdílnou spotřebu - u OMV mezi 95 okt. a 100 okt. byl rozdíl ve spotřebě 0.2 l na 100 km při ujetí asi 300 km, v obou případech bez svícení a bez klimy, což jsou asi 2 % při průměrné spotřebě necelých 10 l. Rozdíl v ceně je 2 Kč - teda asi 5% při současné ceně 37 a 39 Kč za l.

2013-09-05 13:31:59

certik:

Tak to sleduj na větší kilometrový proběh a pozorně to eviduj. Potom nám sdělíš, jestli to není náhodou opačně. To jest, jestli s vysokooktanovým benzínem není spotřeba vyšší. Ale ne abys švindloval

2013-09-06 09:30:56

plukovník: Opačně by to jistě mohlo být, kdyby se změnil styl jízdy nebo třeba projetá trasa. Na všechny tyto faktory jsem se snažil myslet - třeba i na jízdu s klimatizací. Ujet více km by bylo určitě lepší, ale technicky zase mnohem náročnější.

2013-09-06 10:36:35

certik:

Nech na hlavě. Jelikož jsem detailista, tak vím kolik mám průměrnou spotřebu podle množství spotřebovaného paliva. Když se tady rozjela ta polemika, tak jsem zkusil poslední měsíc tankovat jen 100 oktanů. Nedávno jsem psal, že mi to vychází naprosto stejně, nyní po třech tisících ujetých s prémiovým benzínem to dělá o několik desetin litru více. A to mám styl pořád stejný, nejsem žádný malý uličník

P.S.

Možná, že to prémiové palivo motoru tak zachutnalo, že propadl nestřídmému obžerství

Možná, že vztah mezi zážehovým motorem a benzínem 95 a 100 oktanů je podobný jako mezi plukovníkem a šestiletým a dvanáctiletým koňakem. V tom druhém případě má spotřebu obvykle o několik decilitrů na 100 km vyšší.

2013-09-07 07:42:22

Tak to vysokooktanové palivo se mně moc neosvědčilo, nejenom, že průměrná spotřeba nepatrně stoupla, ale navíc mám dnes po ránu v hlavě tisíc permoníků

2013-09-07 09:11:57

plukovník: Otázka je jak měříš tu "průměrnou" spotřebu??? Já vždy naberu 2x plnou a jednoduše to potom dopočítám - dle načerpaného množství. Lehce se potom dá dopočítat, že na nádrži ten jeden litr ušetříš, přestože čistě ekonomicky to stejně o něco přeplatíš - těch pár procent navíc platíš za lepší jízdní komfort a kultivovanější chod motoru

2013-09-07 09:28:08

certik:

Celkem dobre se to pocita kdyz pokazde nechas dojezd na vypary a beres plnou a zapisujes si to tady na forum do Servisni knizky

2013-09-07 09:43:28

romanicak: Po 300 km ještě zbývá v nádrži dostatek paliva na další cestu.**

2013-09-07 09:56:56

certik:

komfort by byl, ale jestli kultivovanější... no nevím

2013-09-07 11:16:41

Taky mám raději etanol jinde než v nádrži. U benzínu se však těžko dá dopátrat, kolik se ho tam přimíchalo a jesli ho tam není víc, než má být...?

2013-09-09 10:56:08

K polemice - již jsem to tu psal, že spotřeba s vysokooktanovým benzínem mi neklesá, zůstává stejná nebo je nepatrně vyšší, ale neměřím to na stále stejné trase, prostě jezdím jak chci a kam chci, protože jestli na nádrži ušetřím litr nebo ne mi přijde zbytečné sledovat. To už spíš sleduji, jestli nejezdím na zbytečně podhuštěných gumách, které s tou spotřebou zacvičí víc. A vůbec mi přijde zbytečné sledovat 50Kč na nádrži, když je mnohem víc možností, jak ušetřit.

2013-09-09 11:29:50

pivlis: Pokud to nijak neměříš, tak jak to potom víš, že je stejná nebo vyšší??? Já takto od boku nestřílím a pokud se dá něco spočítat, proč to aspoň nezkusit... Pokud za týden projedeš 2x stejnou trasu, je ideální možnost to nějak porovnat - ne pro potřebu šetřit za "každou cenu", ale jen tak pro svůj dobrý pocit.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 15