Fórum - Téma


Kvalita paliva a vliv na vykon


Fórum Swift New I Kvalita paliva a vliv na vykon

Informace o modelu: Suzuki Swift New I

Diskuze o vozidlu

2008 Swift New I GLS 1.3 VIN: TSMZZC11S00519008

1 fotek  |  20 servisních knížek  |  396 diskuzí  |  6.85 l/100 km

Výkon motoru 67 kW (91 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 116 Nm (86 ft/lb) při 4200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M13A.

Oranzova metaliza.


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 15

2013-09-09 12:13:57

certik:

Vyjádřil bych se jinak.

Porovnat vlastnosti něčeho takového jako stooktanový benzín se dělá pro zajímavost, nikoliv pro dobrý pocit.

Pro "dobrý pocit" se dělají jiné věci, např. to jak "zvednout mandle" slavnému S1600

2013-09-09 13:07:37

certik: No asi tak. Vím, kolik km projedu na nádrž od plné do rozsvícení kontrolky. Obvykle je to 480km-500km na N95, počítám-li běžné ježdění, ne cestu na dovolenou a pod. Protože beru lepší benzín vpodstatě pravidelně co cca třetí tankování, tak za 2 roky vím, že na něho na obvyklých cestách najedu 460-480km. Jako orientační hodnoty mi to zcela stačí, na desetiny to vědět nepotřebuji, protože je to opravdu jen vcelku nepodstatná zajímavost. Pokud by na tom až tak zcela záleželo, tak není nic snažšího, než si to vykompenzovat nákupem o jednu dvě lahve vína měsíčně méně nebo jinými způsoby. Také jsem vždy psal, že mluvím o subjektivních pocitech, nic si neměřím, změny úbytku hmotnosti vozu pro dosažení maximální přesnosti spotřeby paliva, jak tu kdysi navrhovala jedna nejmenovaná dobrá duše, neplánuji Prostě - na kvalitnější palivo to pocitově jede lépe, ale je to jen pocit, výkon na válci, zrychlení ani spotřebu jsem neměřil. Spotřeba je subjektivně shodná nebo neznatelně větší.

2013-09-09 16:15:44

plukovník:

http://media.tumblr.com/t...blr_m4wh7kY75E1r5atfd.jpg

2013-09-09 17:22:50

Takže pro "zajímavost" budu muset asi vyzkoušet a porovnat i jiné značky a jejich prémiové paliva. Shellku sice nemám nějak po cestě, ale v rámci - pokusu a omylu - se tam určitě vypravím.

2013-09-10 10:03:34

Tak mě napadá, že kdyby bylo prokazatelné, že u motoru nastaveného na N95 by se při použití zvýšil výkon a snížila spotřeba, proč by pak automobilky pro Evropu, která je na toto extrémně háklivá, nedali doporučené palivo vyšší a neukájeli se pocitem papírově nižší spotřeby? Každá desetinka papírové úspory přece dobrá...

2013-09-10 10:21:17

Myslím si, že u prémiového paliva nesnižuje primárně spotřebu oktanové číslo, ale spíše přidaná aditiva a menší množství přimíchaného etanolu.

2013-09-10 11:10:10

já vám to říkám pořád vykašlete se na prémiová paliva je to jen reklamní tahák nic to nepřidá. To je jako u pracích prášků....bílá je krásně bílá.....co vymyslet dalšího? No přeci bílá je ještě bělejší a nakonec zjistíte, že se vám rozpadaj gatě po druhém praní .....na co můžou nalákat benzinky zákazníky? kupte si benzín? kupte si benzín který je benzínovatější než benzín....ne .... dáváme do benzínu aditiva a ty jsou pro vaše miláčky to nejlepší ...prdlajs .....jen chtěj aby jste jezdili právě k nim...jinak aditiva to je pěkne humus....taková koncentrovaná rakovina....mám bezpečnostní listy hihi nesahat ...nedejchat...dlouho s tím nepracovat a pokud se potřísníte tak do dezinfekční komory a pak si to nechte nastartovaný před barákem to radši zakouřím .-))

2013-09-10 12:02:50

mirek1968: Větší "humus" je určitě ten přimíchaný etanol......rakovinu sice nezpůsobí, ale spotřebu zvyšuje - dá se v nějakých listech dopátrat jeho přesné množství v určitém palivu?

2013-09-10 14:10:40

certik:

Nemusíš pátrat v žádných listech, stačí se zeptat plukovníka.

Česká legislativa uložila petrolejářům povinně do celého ročního prodej benzinů dodaného na český trh přimíchat 4,1% bioetanolu za kalendářní rok.Technická norma jakosti u benzinů povoluje maximálně 5%bioteanolu. To umožňuje určitou část dodat bez biosložky (bioetanolu) a tou je právě vysokooktanový benzin ,kde nositelem vysokých oktanů je chemická látka ETBE (ethery ).Podíl vysokooktanových benzinů z celkového prodeje benzinů je 3% . Povinná osoba může podíl biosložky klidně splnit i benzinem E 85 , který obsahuje až 85 % bioetanolu.

Takže jezdi na ten prémiový stooktanový, co je bez etanolu a nech tu" černou" práci nadšencům co jsou ochotni jezdit na E85 aby se jak se říká vlk nažral a koza zůstala celá.

Co se týká zdravotní škodlivosti, tak ten etanol stojí mimo. Nejškodlivější a nejrakovinotvornější jsou aromatické uhlovodíky, co jsou přidávány jako náuhrada tetraethylu olova. Olovo bylo sice kumulativní jed, který ve vyjímečných případech vedl k poškozování CNS, ale to co se tam dává dnes je v podstatě ještě horší. Raději se o tom nemluví.

Takže suma sumárum obsah etanolu v benzínu N95 je do 5 %, zatímco v prémiových benzínech 100 okt. 0% (do těchto paliv není zatím přidáván). Tak na to mysli, nikoliv na iluzi o nižší spotřebě.

2013-09-10 14:46:52

plukovník: S tím se dá jistě souhlasit, jen mi vadí, že u konkrétního stojanu nemám plnohodnotnou informaci o tom, co do nádrže vlastně koupím za směsku a obsah etanolu DO 5% je celkem nicneříkající údaj, zejména v ČR.

2013-09-10 16:05:39

certik:

Na každém stojanu máš informaci, že palivo odpovídá evropské normě EN 228 a většinou ji splňuje i když její pojetí je poměrně široké. Buď rád, že nejsi ve Švédsku, kde se běžně jezdí na patoky zvané E15

2013-09-10 17:40:41

plukovník:

Lenost hledat mi rika se rovnou zeptat

" zatímco v prémiových benzínech 100 okt. 0%" - a v tech 98 je to stejne?

2013-09-10 18:28:54

romanicak:

Benzíny Super 98 se sice do ČR pouze dovážejí, ale ten bioetanol se do nich obvykle přidává, stejně jako do různých vylepšených a "přívlastkem" označených benzínů kategorie 95.

Všechny tyto benzíny se v rafinériích vyrábějí s ohledem na skladování bez bioetanolu a ten se do nich dávkuje až při plnění do rozvozových cisteren. Různá vylepšovací aditiva se pak přidávají až ve třetí fázi, to jest přímo na benzínových čerpadlech nebo se dávkují do příslušných produktovodů.

2013-09-10 19:33:51

http://ekonomika.idnes.cz...0821_113943_ekonomika_neh

2013-09-10 19:41:01

certik:

To je klasický případ, kdy nepoctivý pumpař smíchá benzín s palivem E85.

Ale může k tomu dojít i chybnou manipulaci při stáčení z cisteren na pumpách záměnou nádrží.

Od začátku říkám že to, že levný E85 je mísitelný s drahým benzínem je tragédie a v českých poměrech dvojnásobná.

2013-09-11 08:49:24

plukovník: Pokud někdo zkoušel, že už 15 až 20 % etanolu mu zvýší spotřebu minimálně o litr, není potom nereálné, že těch "povolených" 5 % může ty 2 až 3 deci zvýšení taky udělat? Paradoxně potom kupovat lihuprostý benzín bude vždy pro spotřebu výhodnější a pro motor šetrnější.

2013-09-11 09:07:46

romanicak: Někde jsem četl, že do 98 okt. se přimíchává zhruba polovina etanolu oproti 95 okt., ale asi každá značka to bude dělat trochu jinak... a napančovat se dá jakýkoliv benzín - z důvodu dobré mísitelnosti s etanolem

2013-09-12 13:16:48

certik:

Jak je na tom Super 98 nevím, ale je to docela možné u benzínu dovezeného z Německa. Narozdíl od ČR, která je papežtější než papež a to co jí diktuje EU ještě překročí, tak D nebo FR odmítne a řekne "my nemusíme".

No a Německo svého času nepřistoupilo např. na ty povinné limity bioetanolu s odůvodněním že struktura motorizace jejich automobilového parku k tomu není v současné době vhodná !?!?

2013-10-06 15:56:30

Tak posledni tankovani u ONO stejne jako predtim a spotreba velice vyrazne horsi. Stal jsem parkrat v zacpach a parkrat jsem si dost spechal, ale rozdil je nejak vic, nez jsem cekal. Mno uvidime tedka, vzal jsem zas stejnej benzin...98okt ONO Mecholupy.

2013-10-07 11:06:13

Taky jsem vyzkoušel dvakrát V-Power a spotřeba se u obou zase snížila o 0,2 l na 100 km s tím, že VP Racing byl subjektivně o "trochu lepší" pro zvuk a chod motoru, ale spotřeba byla srovnatelná jako u VP 95.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 15