Fórum - Téma


Kvalita paliva a vliv na vykon


Fórum Swift New I Kvalita paliva a vliv na vykon

Informace o modelu: Suzuki Swift New I

Diskuze o vozidlu

2008 Swift New I GLS 1.3 VIN: TSMZZC11S00519008

1 fotek  |  20 servisních knížek  |  396 diskuzí  |  6.85 l/100 km

Výkon motoru 67 kW (91 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 116 Nm (86 ft/lb) při 4200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M13A.

Oranzova metaliza.


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 15

2014-01-09 13:22:49

certik:

Tak teď úplně nerozumím tomu, co považuješ za demagogii "na druhou"

Údaje z aktuálního "BEZPEČNOSTNÍHO LISTU" pro Bezolovnaté automobilové benzíny, firmy ČEPRO a.s. ze dne 30.11. 2000, s datem poslední revize dne 27.11. 2012, to asi sotva. Takže zbývají jedině ty opice a jejich početí.

Jinak, pokud bych chtěl prohlubovat své znalosti z org.chemie, tak bych asi nešel do populárně-vědecké všehochuti "autolexikonu"

2014-01-09 15:46:56

plukovník: Když chceš opisovat, tak pořádně Ona je tam i nespecifikovaná benzínová frakce - více než 80% - což je ve skutečnosti ta směs izo-oktanu a n-heptanu, ale napsaná trochu jinými slovy. Se složením paliva, tak jak jsi to špatně opsal bys opravdu moc daleko nedojel...

P.S. "autolexikon" jsem náhodně použíl jako první odkaz, který jsem našel a souhlasím s obsahem

2014-01-09 16:39:01

...se to v tom navalu smajliku skoro neda cist

2014-01-09 17:38:27

certik:

Ta nespecifikovaná benzínová frakce je sice takzvaný "panenský benzín", nikoliv SPECIFIKOVANÁ směs izo-oktanu a n- heptanu, ale jak chceš...

Přeji mnoho šťastných kilometrů ujetých na 95% izo-oktan

2014-01-09 18:43:10

plukovník: Jsem rád, že jsi svou reakcí a nadsázkou nakonec pochopil, že dnes N95 nemusí obsahovat 95% izo-oktanu, ale třeba jen 90 nebo 91. Recipročně to samé platí u N98 i N100. Pro výrobce dnes je ekonomicky zajímavější aditivovat méně kvalitní produkt a uvádět oktanové číslo, které vychází z testování JAKO BY benzín obsahoval uvedené množství izo-oktanu

2014-01-09 20:42:39

certik: Pokud je to takhle, cemuz se bohuzel da verit, tak uz chapu, proc se obcas stane, ze ackoliv koupim "kvalitnejsi" palivo, jede to hur nez s obycejnym. Stalo se mi to u ONO Mecholupy, jednou i u Shell (nepoznal jsem rozdil mezi 98 a 100, jindy ho poznam)...Ach jo.

2014-01-09 20:44:43

Myslite, ze se nekde da zjistit, jake presne je slozeni tech 98 a 100 "oktanovych" benzinu u ruznych benzinek/znacek? Tzn jaka aditiva a v jakym mnozstvi se pouzivaji?

2014-01-10 02:06:17

certíku, certíku,

v souvislosti s tím jak jsi mně obvinil z toho "lajdáckého opisování" mně napadá, co je asi tak tvoje profese, tedy zda se jedná o nějakou konkrétní technickou kvalifikaci. Spíše bych usuzoval, tak jak je trend dnešní doby, na nějakou "nespecifikovanou frakci"

romaničák:

přesné složení aditiv u PHM se nikde nedozvíš, protože receptura je tajná a každý výrobce a distributor paliva ji chrání před konkurencí. Nikde se vlastně nedozvíš ani přesné složení vlastního benzínu, neboť norma EN228 je pouze rámcová a stanovuje hlavně fyzikální a chemické vlastnosti jaké musí benzín mít (např. okt. číslo, spec. hmotnost, tlak par, destilace, max obsah síry, olova, kyslíkatých látek atd...), a ty jsou také předmětem kontrol. V bezpečnostním listu, který musí mít každý výrobce ke každému svému chemickému produktu jsou uvedena pouze maximální množství jednotlivých chemikálií včetně té základní složky vzniklé při rafinaci ropy (nespecifikovaného, "panenského benzínu"), jehož složení nezná ve skutečnosti ani certík, i když si myslí, že ano.

P.S.

Jen tak pro informaci, zde je přesná formulace, co je to automobilový benzín:

"Automobilový benzín je směsí rafinovaných frakcí s bodem varu cca 50 až 200 °C získaných destilačně z ropy a dalších složek vyrobených různými procesy v rafineriích. Soubor složek, z nichž se v rafinériích mísením vyrábí automobilový benzín se nazývá benzínový pool (gazoline pool). Poměr složek ve výsledném benzínu je dán jejich cenou, dostupností v rafinerii a kvalitativními požadavky na daný typ automobilového benzínu".

2014-01-10 11:08:42

plukovník: Při dnešních možnostech chemické analýzy není žádný problém pro výrobce nebo prodejce zveřejnit přesné složení prodávaného produktu, ale z důvodu, že jim to žádný zákon nepřikazuje, tak to nedělají. To samé se týká také produktů označených třeba jako Max, Ultra, Plus..., takže hlavně záleží na čestnosti a profesní hrdosti výrobce, jestli prodávaný produkt má skutečně popisované vlastnosti nebo je to jen klamavá reklama. Moje osobní zkušenost je asi tak 50:50

2014-01-10 14:10:24

Koukám, že se ta debata zvrhla v celkem slušný vědecký koutek, tak i já malinko vstoupím do debaty. Jen bych rád upřesnil, že označení 100 oktanový benzín nelze používat protože se o to přou větší vědátoři než jsme my tady. Spol. Shell se zakázalo používat označení pro V-Power racing 100 oktanů i přes to, že tvrdili že jejich benzín 100 oktanů skutečně má, ale aby předešli dohadům tak jeho označení je V-Power racing 99+, Takže když tu vidím psáno, že nějaký benzín má 108 oktanů, tak se trochu ježím.

2014-01-10 15:27:49

mirek1968: Tak jako nelze za běžných podmínek vyrobit 100% etanol, tak to samé platí i u neaditivovaného 100 oktanového benzínu. Protože "spotřebitel je rád klamán", šalamounsky se oktanové číslo začalo používat i u jiných produktů, třeba etanolu, který se klidně může chovat JAKO BY měl oktanové číslo 100 a víc, ale je to úplně jiná molekula a s izo-oktanem nemá zas tolik společného - jen to, že obsahuje uhlík a dá se spalovat v motoru, ale chová se samozřejmě trochu jinak. Jak jsem psal již výše, z oktanového čísla se stal vlastně přepočítací koeficient a benzín s více jak 100 oktany je směs třeba s lihy, étery nebo jinými uhlovodíky. Jestli je takový produkt ještě benzín, nebo něco jiného, je diskutabilní.

2014-04-28 22:57:18

Poprvé jsem díky akci sleva na litr4Kč vyzkoušel Nitro+ .Zpočatku změny žádné, ale potom ztichl motor. Výkon a pružnost stejný,ale co je podstatné pomalu šla spotřeba dolů a to tak že jsem jel 500km z toho 470 po dálnici se spotřebou 5,7l/100km.

2014-04-28 23:49:15

To je nic neříkající číslo, pokud nevíme, kolik jsi měl s normálním benzínem. Mít já takovou spotřebu, tak bych si myslel, že se v motoru děje něco nekalého. Když mám ke 4,5 (5 v mrazech), tak už vzpomínám na problémová místa trasy (zácpy, rychlejší jízda, náklad, krátké cesty).

Řekl bych, že v tom nitro+ bude přidaný aceton, ten snižuje povrchové napětí a tím zlepšuje rozptyl paliva. Efekt to má podobný, jako když tam dáš lamborgnhini svíčky (DOR14/15LGS podle toho jak jezdíš), ta směs se rychleji zapálí. Taky mi ztichl motor a klesla spotřeba o půllitr, ale s lambo svíčkama.

2014-04-29 08:31:28

Má zkušenost s "lepším" palivem V-power dnes nitro plus ,dříve V power racing je 5ti letá a pravidelná,po zakoupení Grand Vitary 2,4 jsem dal repasovat svou starou vitaru 1.6 a když došlo na motor-hlavu ventily atd tak si mě mechanik zavolal ,abych se přijel podívat a ptal se co do toho auta leju , tak zakarbonovanou hlavu ani on sám neviděl, svíčky byly přitom ok,zimní denní provoz krátké tratě,levný benzin....

no jezdil jsem "do dvora"pro nejlevnější 95 benzin ,i to že dostali 2x pokutu za nekvalitu jsem vlastně věděl,odhadem to mohl být benzin 88-92 zbytek asi H2O , bral jsem to tak,že katalyzátor už po najetí 100tis km stejně "moc" nefunguje,při nefunkční Lambda sondě to přepne do nouzovýho režimu, startuje to bez problému, jede to, a se spotřebou okolo 8,5 nemá cenu něco řešit...

Ale ten usazenej karbon mě vzal,tak , že po první nádrži dostala nová GV další už jen shell v power 100 tehdy asi ještě racing, mimo zahraničí jsem tankoval vždy na stejnejch pumpách s větší možnou výtočí tohoto paliva, a sleva 2,-Kč na 1L je průběžně na shell kartu celý rok, v akci 4,-Kačky občas potěší, i stalo se mi ,že sem musel tankovat 95" ,subjektivně řečeno ,vždycky jsem měl potom pocit ,že autí nejede,škytá ,netahne dusí se , ubližuju mu atd placebo efekt potvrzuji...Ale, co objektivně prokazatelné alespoň trochu je na v power nitro+ vyšší max rychlost ,pružnost v nižších otáčkách i klidnější chod ...

K "lepším" palivům snad jen to, že k nim není přimícháván ten EUhujerskej Eco bordel ,a snad je tam aditiv více a kvalitnějších ...

Na zvážení-či k diskuzi : Do nových motorů s vyšším kompresním poměrem asi bude palivo 98+" lepší variantou...

u větších objemů napřGV2.4 to bude spíš o chuti každého sou..ha jestli aditiva stojí za vyšší cenu

bmw uvádí u svých benzinových vozů spotřebu s benzinem 98" a u použití 95"benzinu je upozornění,že spotřeba i výkon se mohou lišit- tzn motory jsou optimalizovány-na vyšší než 95" benzin a dnes jsou to převážně turbomotory...

V současnosti 3000km zajíždím nový motor 1.6 řady FB20 s kompresním poměrem 10,5 a krmím pouze nitro+, dal jsem i vervu 100tuším, rozdíl žádnej , ale musel jsem dát 1/2nádrže 95" a to znát bylo na okreskách se tomu nechtělo jet, co jedu na 4 musel jsem za 3...

a ještě jeden postřeh VWPolo 100, MY98 , 1.4 16V maximálka na N95" 189km/h víc ani prošlápnutá podlaha na shell Vpower racing 203km/h měřeno na stejné trati ve stejném místě radar ,spotřeba u lepšího paliva vždy nižší 14l oproti 16ti litrům při maximálce,při "normální" jízdě rozdíl ve spotřebě minimální a tak jsem tankoval lepšípalivo jen před dálničními zrychlenými přesuny...

2014-04-29 09:03:07

Beru často u jedné benzínky, kterou jsem považoval za kvalitní (dle předchozích letitých zkušeností), ale před pár dny jsem popojížděl nastudeno pár metrů a kolem auta byl lihový smrádek, sice ne tak moc jako když se jezdí na E85, ale byl. A to ta "moje" benzinka E85 v nabídce nemá, to už jsem tak pokročil, že benzín tam kde líh mají, neberu, protože auto většinou pak po lihu dost smrdí.

2014-04-29 09:14:11

autoveteran:

já v.ů.l. ani se mi to sem nechtělo psát .... vzal v pátek plnou shell v power nitro+ ... ano 4koruny sleva pumpa ,kde normálně neberu v Jbc, autí nejde za plynem ,škube to v nízkých otáčkách , nejede, nutí podřazovat hrůza...čím to asi bude, snad jen starej benzin-nízká výtoč...

2014-04-29 11:44:42

autoveteran: Myslím si že většina lidí ví jaká je skutečná spotřeba v různých režimech jízdy u motoru M13, který mám uvedený v profilu. Ani já z tohoto průměru nijak nevybočuji a už vůbec né směrem dolů.

2014-04-29 12:38:38

pav.el: myslím ,že je to jen pouhé nedorozumění ,protože vlákno skutečně je u sice u sviště,ale jednotlivé příspěvky se týkají všech obecně,proč je vlákno zde ,nebo je všechno OT netuším

původně to snad bylo k článku o palivech na našem trhu

2014-04-29 22:16:35

instr:

Puvodne to bylo o tom, zdali se vyplati brat lepsi a drazsi paliva - jakej maji vliv na spotrebu a vykon motoru.

2014-05-28 09:51:55

Už jste četli ve Světu motorů článek o testu benzínů? Zajímavé a velmi překvapivé počtení. Do jaké míry se tomu dá ale věřit nevím. Taky je tam zajímavá zmínka o EGR ventilu to je ale do jiného vlákna.


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 15