Fórum - Téma


Kvalita paliva a vliv na vykon


Fórum Swift New I Kvalita paliva a vliv na vykon

Informace o modelu: Suzuki Swift New I

Diskuze o vozidlu

2008 Swift New I GLS 1.3 VIN: TSMZZC11S00519008

1 fotek  |  20 servisních knížek  |  396 diskuzí  |  6.85 l/100 km

Výkon motoru 67 kW (91 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 116 Nm (86 ft/lb) při 4200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M13A.

Oranzova metaliza.


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 15

2014-05-28 10:00:32

pav.el:

Alespoň bude mít certík, militantní propagátor "dražšího a kvalitnějšího (případně zahraničního) paliva " o čem přemýšlet

2014-05-28 10:50:11

plukovník:,

Vy mě snad donutíte koupit svět motorů , dobrá, já si to do tý autobild němčiny přeložím

už pro něj běžím , vemu k tomu skripta z organiky a nějakou technologii výroby kapalných paliv , nejlepe od Dr.W.v.B a uvidíme ...

to by v tom byl čert , aby jsme se nedostali k nějakýmu kvalitnímu domácímu palivu ,které zvýší výkon, sníží spotřebu....

2014-05-28 12:16:12

Tak to zrovna čtu. A podle mého subjektivního dojmu auto nejlíp jede na agip. Tento prý ale benzínky u nás prodává a stahuje se z ČR. Tankoval jsem dlouho agip, a pak jsem nabral shell fuel save a měl jsem pocit, že z auta musím vylézt a sám si jít zezadu zatlačit, aby to jelo tak, jak jsem byl zvyklý. Snad se tady Agip udrží co nejdéle, i když ten benzín není žádná láce.

2014-05-29 13:39:19

pivlis: V obecné rovině se dá s článkem souhlasit - až na jednu vyjímku - Benzina - dle mých empirických poznatků má největší rozptyl v kvalitě, zejméma u N95 - při tankování u jejich různých ČS jednou auto "jede" a jindy zase "moc nejede"- tomu nerozumím - ale na chemický rozbor asi od nich měli ten "kvalitnější vzorek"

2014-05-29 14:12:34

certik: Mám po cestě do/z práce Shell, Agip, Benzinu a 3 Noname (vynechávám dálniční benzinky z důvodu nesmyslné dálniční ceny, když o 4 km dál míjím tytéž s městskými cenami). Benzinu mám nejblíž, ale tam beru jen občas, protože je až třetí v subjektivním pořadí. A cena je na úrovni Agipu a Shellu, jestli ne výš. Takže preferuji Agip, nebo jednu Nonamku, kde jsem zatím neměl problém. Až Agip odejde, tak nevím. Nitro je zbytečně předražené, na fuel save to jede ještě hůř než na tu benzinu, na jedné nonamce jsem ještě nikdy nebyl a ani se tam nechystám...

Jak to vlastně funguje s shell kartou, dřív (tj. cca před 15 ti lety) jsem ji měl, teď jde nějak snížit cena za benzín? A vyplatí se to?

2014-05-29 14:35:46

pivlis: U Shellu já osobně občas tankuji jen V-Power Nitro+, na kartu se dá za něj ušetřit 2 koruny za litr - když mají akci Ten FuelSave je opravdu asi jen marketing - koupil jsem ho zatím dvakrát a auto opravdu moc nejelo a motor byl hlučnější - prostě po natankování byl hned poznat rozdíl

2014-05-29 16:27:20

certik: Při každém tankování nebo až když máš nasbíráno dost bodů? Asi to druhé, ne? Jako u tesca. Nakup přes 500 a ušetříš na nádrži 45Kč.

2014-05-29 17:15:07

pivlis: Je to za body, asi tak, jako u Agipu. Ale moc to nesleduji, určítě někdo to tady bude vědět líp.

2014-05-29 19:58:04

zajímavý to samo moc finančně není, když máš kartu , musíš mít buď nastřádaný body, a zároveň načerpat přes 25litrů , na druhou stranu , když máš palivo v nákladech , a jchceš jezdit na jakeš takeš slušný benzin bez lihu hovořím o shell v-power racing nitro + "100" , tak potom tam ta sleva po nabití karty je...., většinou sleva 2,-/L ,často i 4,-na litr, kafe ,pití, fidorka, nákup kapaliny do ostřikovač nabije body , koupíš katalog za 20,- a vevnitř jsou kupony s 2-3x. na slevu na benzin-jen ten drahý , ale taky člověk dostane dárky typu , baťoh shell, klíčenka, thermo láhev , atd to vcelku dělá jakou si vyrovnanou hru,

baťohy 6x ,8x termoska, a další dárky typu alkoholometr, čepice atp... to ,že to maj spočítaný ,jak na nás , tak o tom ,žádná...ale je to hra , akceptujete? pak ok , ne ...každýho věc , když to mám v nákladech , rozdám ty dárky , a splní mi to další dimenzi -náhodného překvapení dárkem ....v ceně.....

u nás to není běžné, přesto -oceňuji, že shell maník přijde/když jste už zavedený zákazník -přiběhne / , natankuje mi do plna , omeje minim čelní sklo a dostane pár drobných od 10-20,-patří to k tomu, nesmrdí mi ruce od tankování , mám od much očištěné okno, ještě se dozvím , kde se nachází polic passaty,i supberby , a štastnou cestu....hlavně si člověk srovná záda po delší jízdě, i vevnitř dá rychlý kafčo ......

za mě jo....

2014-05-30 08:29:15

instr: Tak, tak - popsal jsi to vyčerpávajícím způsobem - taky jsem pár dárků dostal, přestože primárně se zajímám o kvalitu jejich paliv a hlavně o poměr cena/kvalita - zajímavý bude z tohoto pohledu v příštím čísle SM slibovaný test 100 oktanových benzínů.

2014-05-30 09:09:54

certik:

Jsou ty clanky nekde na webu?

2014-05-30 09:23:22

Aha, diky za info. Ten Agip me stve.

romanicak - na webu asi budou, ale jen pro predplatitele. Ale v rychlosti se da rict, ze nejlip vysly Agip, Benzina natural, Benzina Verva jako premiova paliva, hlavne kvuli mazacim schopnostem, o prsa cinske gymnastky vycuhuji nad prumer paliva OMV a zde adorovany Shell V-Power Nitro + a bezna konfekce zahrnuje EuroOil, Lukoil, Tank ONO a sebevychvalovany Shell Fuel Save, ktery je ale ve skutecnosti jen obyc.benzin s minimem aditiv a kupou marketingovych kecu (stejne jako Nitro+).

2014-05-30 09:23:40

romanicak: Tak to nevím - zkus to někde pohledat - je to Svět motorů 22/2014.

2014-05-30 09:25:03

certik:

už se nemůžu toho testu " 100 " benzinů dočkat, i když víme .... 1.bude Benzina Verva 100, 2.shell V power atd

sázka,vo dobrý pivo ?

.............

Když se tak nad tou shell kartou zamýšlím, tak nejvýhodnější bude jistě pro "cesťáky" ,kterým zaměstnavatel dá služebák, a platí phm...ty pak nemusí uplatňovat slevu, a samo soukromě jim jdou všechny body na vlastní kartu, a z toho můžou čerpat za jídlo,pití, noviny a časopisy atd .... a takový dálkově řízený autíčko ferrari pro klučinu, tričko; sluneční brýle pro maminu, a ježíšek je zajištěn,....

2014-05-30 09:44:32

instr: Však to tak dělá každý, kdo může. Ale jsou i firmy, které nařídí obchodníčkovi - budeš tankovat jen u XXX, pokažde předložiš kartu a o správu bodů se budeme starat my, panáčku. Ale řekl bych, že většina svoji firmu dojí jak může.

Hill  
Jaroslav
2014-05-30 22:04:52

pivlis: je to skoro přesně tak. Měli jsme u všech služebáků do loňska CCS, ale tam už se ke konci platil i poplatek z poplatku...Dnes máme u všech služebních aut dvě karty na tankování, platíme to přes leasingovku. Jednu berou jen u lastury, zato po celé Evropě, druhou berou u více pump, ale jen v některých zemích (například TOTAL v Německu ano, v Itálii ne, Agip, Luk a další ani u nás), ale třeba od Liberce až za Žitavu nezaplatím ani jednou z karet, prostě některé společnosti neberou ani jednu ani druhou. Pak poslouchám brblání, že ty hotovostní platby musí někdo navstupovat do knihy jízd ručně a že jsem mohl zkusit dojet k další pumpě, kde jednu z karet berou. Jenže pokuta, příjezd žlutého anděla a palivo zejména na dálnicích v zahraničí jsou silně předražené, to se opravdu nevyplatí riskovat. Nedostatek paliva není porucha vis major, to je blbost řidiče a za tu se platí. S dnešními auty už se totiž často nedá doskákat na parkoviště ani, když jezdí na benzín.

Ano, znám takové, co si se služebákem zajedou 2x7 km k pumpě kvůli Smart-bodům na soukromou kartu, ačkoli za rohem mají dvě jiné pumpy. Ale tam berou tu druhou kartu a ani nevím, jestli si hrají na nějaké bodíky. Já mám lasturu při cestě, ale tankuji tam leda v nočních hodinách. Ve dne nerad od té doby, co je tam obsluha - je mi trapně, když mi tankuje nádrž známý, ke všemu inženýr, s nímž jsem před 40 lety dělal ve vývojové dílně a vážil si jeho znalostí. A to už je třetí známý, co tam běhá v mundůru mezi stojany... žádný z nich nedokázal včas změnit specializaci, o kterou dnes nějak není zájem. Zkrátka se u té pumpy a v situaci zákazníka, který si od nich nechá posloužit, necítím dobře a, když už tam tankuji, jen je pozdravím a koukám se obsloužit sám.

Jinak v těch bodech žádnou extra výhodu nevidím - dají slevu? No co, vyberou si to jindy zpět.

2014-06-03 16:15:52

Tohle je výtažek z bezpečnostního listu České rafinérské:

Složení nebo informace o složkách

Složení přípravku, koncentrační limity a klasifikace složek

Výrobek obsahuje tyto nebezpečné látky:

Látka Obsah Číslo Číslo Symbol R-věty

(název) (% V/V) CAS EINECS nebezp.

Benzin; Nízkovroucí benzinová

frakce – nespecifikovaná ≥ 83 86290-81-5 289-220-8 F+, T 12-45-65

Methyl terc. butyl ether (MTBE) ≤ 15 1634-04-4 216-653-1 F, Xi 11-36/37/38

Ethyl terc. butyl ether (ETBE) ≤ 15 637-92-3 211-309-7 F 11

Ethanol; ethylalkohol (C2H5OH) ≤ 5 64-17-5 200-578-6 F 11

Chemická charakteristika

Bezolovnaté automobilové benziny jsou složitou směsí uhlovodíků vroucí v rozmezí cca 30 až 210 °C s obsahem aromatických uhlovodíků do 35 % V/V a obsahem benzenu do 1 % V/V. Pro zlepšení užitných vlastností mohou obsahovat vhodná aditiva – antidetonační, detergentní, antioxidační aj. Typ „Speciál“ obsahuje speciální přísadu na ochranu ventilových sedel (VSRPA). Bezolovnaté automobilové benziny mohou jako komponenty obsahovat také různé kyslíkaté sloučeniny s vyhovujícími vlastnostmi v množství daném platnou normou, přičemž celkový obsah kyslíku nesmí překročit 2,7 % m/m.

9 Fyzikální a chemické vlastnosti

9.1 Obecné informace

Skupenství (při 20 °C): kapalina

Barva: slabě nažloutlá (u druhu „Speciál“ oranžovo-červená)

Zápach: typický benzinový

9.2 Informace důležité z hlediska ochrany zdraví, bezpečnosti a životního prostředí

Hustota při 15 °C: 715 až 775 kg/m3

Rozmezí teplot varu: 30 až 210 °C

Relativní hustota par: cca 3,5 (vzduch =1)

Rozpustnost ve vodě: nepatrná

Tlak par podle Reida: 35 až 90 kPa

Bod vzplanutí: < -20 °C

Koncentrační meze výbušnosti: spodní: 0,6 % (V/V)

horní: 8,0 % (V/V)

Mezní experimentální

bezpečná spára > 0,9 mm

9.3 Další informace

Bod tuhnutí: < -40 °C

Bod hoření: < -20 °C

Teplota vznícení: cca 340 °C

Tak můžete študovat tohle vychází z trubky v rafinerii....(tedy bez aditiv)

2014-06-17 10:49:23

Vyjel jsem 2 nádrže paliva N 95 od Benziny - spotřeba mi v prvním případě poskočila o 0,3 l nahoru, v druhém případě až o 0,4 l nahoru ve srovnání s OMV Maxxmotion 95, který jsem tankoval několikrát předtím. Pánové ze SM si asi popletli vzorky.

2014-06-17 11:12:55

certik: mně auto, běžně tankující Agip vždy zleniví a zhluční se, když vezmu u benziny nebo shell.

2014-06-18 08:58:51

Ja jsem ted bral N98 u Shell a dost me zklamal, zadnej rozdil krome ceny oproti standartnimu N95. Tak jsem zkusim Benzinu Verva 100 (98okt) a to je teda sakra rozdil. Motor je hlucnejsi, ale lip zabira v nizsich otackach, lip tahne do konpce a ocekavam i nizsi spotrebu, protoze uz skoro ve ctvrtine nadrze mam najeto skoro 200km.


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 15