Fórum - Téma


Lambda sonda PROBLÉM


Fórum Swift IV Lambda sonda PROBLÉM

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2011-05-20 15:38:43

Zdravím,mám problém nejspíše s lambda sondou podle diagnostiky,mechanik mě řekl že replika sondy nemusí fungovat vubec nebo po pár dnech může odejít a že originál stojí kolem 6 tisíc.Ještě se musí předělat koncovka u té repliky.Nemáte s tím někdo zkušenost,kde se dají sehnat orinály a za kolik.Mám Suzuki Swift 1.3 GLX 62.5 KW r.v.:2001 děkuji

2011-05-23 08:05:48

Originály seženeš jenom v Suzuki a to ještě většinou na objednávku. Běžně se prodávají jen univerzální typy lambda sond, kterých je však také několik druhů.

2011-05-23 13:51:06

kup tam BOSCH 0258986602 moj nakup je 65 € bez dph je spolahliva za rozumnu cenu ale nahrady k tej lambde nakupujem od cca 30 € bez dph

2011-05-23 14:06:29

Ta BOSCH ...602 je jedna asi z jedenácti univerzálních sond co vyrábí Bosch, musíš si zjistit zda pasuje do toho konkrétního modelu, jinak bycvh řekl, že ty Boschky jsou dostačující. Originální do Suzuky jsou většinou DENSO, ale jejich cena většinou připomíná drahotu.

2011-05-23 14:34:35

ta bosch 602 presne pasuje do toho auta .. nemusis nic zistovat

2011-05-23 23:05:38

Do mého - Denso 2tis. peněz.

2011-05-24 05:46:37

Když je tam jenom jedna, tak to ještě jde. Horší je když tam jsou dvě a obě odejdou do kopru. Navíc nejsou úplně stejné.

2011-05-29 12:54:57

Tak mechanik lambdu vyčistil,prý byla od sazí tak to chvíli jezdilo ale teď to zase začalo dělat takže si ji obědnám.Budu tam muset zřejmě asi předělat koncovku že?Co když tam budou jiné barvy kabelů?Jaká je záruka na repliku a když teda předělám koncovku?Mohu si to předělat doma nebo pak musím na diagnostiku po výměně?Díky za radu

2011-06-02 07:34:16

Čistit sondu je partyzánština, tento způsob opravy přijde mi poněkud nešťastným. Na aktivní část sondy se nemá ani sahat, natož ji čistit U té náhrady mohou být různé jiné barvy kabelů. Liší se to do určité míry podle výrobce sondy. Důležité je aby byl stejný počet drátů. ten může být jeden až čtyři. Bavit se o tom co která barva znamená má význam až u konkrétního typu sondy. Koncovka se případně bude muset předělat, ale u některých univerzálních sond to není potřeba. Koncovky jsou uzpůsobeny podle modelu auta. Pokud budeš předělávat tu koncovku, tak samozřejmě na záruku zapomeň. Pokud se výměna zdaří a nebude se nic signalizovat, tak není důvod ani k diagnostice.

2011-06-02 12:14:02

Já koupil origo Denso přesně na typ motoru a stejně se koncovka musela upravovat. Musely se fortunkou vybrousit do plastu "samice" drážečky. Ale sonda sondí a to je důležité. Mám pocit,že spotřeba šla o +- litr dolů,ale je to subjektivní dojem odpozorovaný z okamžité spotřeby. No,jinak ji taky nebylo jednoduché dostat ven. Držela přilepená jako prase.

2011-06-02 16:14:41

Dostat sondu ven může být problém. Existuje speciální klíč podobný klíči na převlečné matice, se speciálně tvarovanou rukojetí. Před demontáží je třeba ohřát výfukové potrubí a nespálit si pak následně pazoury.

Nejlépe je si koupit za 2 500,- montážní sadu na lambda sondy. Výsledný efekt přijde levněji než neodborný zásah v odborném servisu. Podmínkou ale je že dotyčný kutil nemá ruce jen na to, aby se s nima pouze drbal na hlavě.

Fulda  
Petr
2011-06-02 21:43:43

U starý sondy už je celkem jedno v jakém stavu se sundá, ucvakli jsme kablík a použili dlouhej nástrčák ( svíčák) do goly i ten plechovej konec sondy se dá sundat kdyby překážel. Nahřát se to dá i horkovzduškou


Odpovědět