Fórum - Téma


LED potkávací světla (seřízení, naklápění...)


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV LED potkávací světla (seřízení, naklápění...)

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3  4

2015-08-30 21:03:48

Cau, jsem tady novy a koupil jsem si novou vitaru ve vybave elegance ktera ma LED potkavaci svetlomety. To ze ty svetla sviti uzasne je jedna vec, ale obcas se mi stane, ze nejaky protijedouci na me blikne jako bych osvetloval. Stane se to treba jednou za 3 dny vetsinou za zatackou nebo na horizontu. No a tak me napadlo si je dat trosku niz a nenasel jsem v aute zadny regulator na ty svetla. Nevi nekdo jak se nastavuji? V manualu nic neni. Kolecko pro nastaveni svetel je jen u nizsi vybavy ktera ma klasicke halogenove svetla. Diky za rady

MilanT  
Milan
2015-08-30 21:24:14

adamvitara: A ty víš, jak mají být nastavena, jak vysoko, nízko nebo do stran mají svítit? Asi bych s tímhle nelaboroval a zajel do nejbližšího servisu/STK a nechal si to tam (většinou) zadarmo seřídit. A koukej jim pod ruce a hned budeš vědět, kde a jestli se to vůbec dá seřídit. Neuvažoval jsi i nad jiným důvodem, proč na tebe protijedoucí blikají? Možná tě jen zdraví, upozorňují na radar nebo ti ta světla za jízdy nesvítí.

Taky bacha na sníh a námrazu. LEDsvětla nehřejí a tak jsou světla pod neprůhlednou vrstvou a jsi neosvětlen. Nejezdil jsi za polárním kruhem?

2015-08-30 21:31:43

No me jde spis o to, ze skoro kazde auto ma kolecko na regulaci svetel a kdyz naplnim kufr tak jestli je mam dat necim dolu nebo to bude sitit dovrchu... Nebo to ma automaticke nastaveni jak xenony... to je spis to co bych chtel vedet.

2015-08-30 21:48:40

Má to automat stejně jako xenony. Pokud máš pochyby, pak si to nech zkontrolovat/seřídit v servisu, kde jsi auto koupil.

Nastaví se to počítačem do nulové polohy a pak se seřídí tato základní poloha.

Každopádně i dobře seřízený xenon/led je na některých úsecích na hraně oslnění... prostě to hodně svítí.

Pak napiš, jak jsi dopadnul.

MilanT  
Milan
2015-08-30 21:55:09

adamvitara:

Aha, tobě nejde o seřízení světel, ale o naklápění podle zatížení auta. Pokud nemáš kolečko na sklápění, tak vsadím manželčiny boty a kabelky, že máš automatické naklápění. Je problém to někde za tmy vyzkoušet? Udělám si nějakou značku na stodole a pak si vlezu do kufru a oko uvidí, ne?

EDIT: Vagojan rychlejší A manželka má všechny boty a kabelky, fajn.

2015-08-30 21:58:50

vagojan: Presne o to mi jde. Nechci to davat tady do nejakycho servisu kde to auto jeste zadny mechanik nevidel a bude do toho vrtat sroubovakem a neco tam jeste posere pokud se to dela pres PC. Proto se ptam tady. Auto jsem koupil 130km daleko a tam se mi nechce no. To oslneni nastava jen v zatackach nebo na horizontech. Jinde se mi jeste nestalo, ze by na me nekdo bliknul. To ze xenony oslnuji na to jsem si zvykl...Jen ledky jsou pro me nove tak nevim...

milant: ok zitra zkusim

MilanT  
Milan
2015-08-30 22:07:49

adamvitara: Na horizontech (stačí i příčný práh) oslňují na okamžik všechna auta a někteří protijedoucí tohle nechápou a jsou zbytečně hysteričtí.

2015-08-30 22:27:04

adamvitara:

Vyjádřeno konkrétně:

Pokud bys chtěl vyzkoušet to automatické naklápění potkávacích světlometů, tak věz, že povolená diference je 0,5 %.

Což znamená, že při předepsaném sklonu 1,2 %, v případě toho automatického naklápění, pokud zapneš potkávací světla (a současně i zapalování), na vratech té stodoly si uděláš značku rozhraní světla a tmy při rozsvícených potkávacích světlech v klidovém stavu a následně si zarajtuješ v kufru, nesmí být výšková odchylka změny rozhraní světla a tmy při stání 5 metrů od těchto vrat stodoly větší než 2,5 cm.

Pokud větší není, tak automatická regulace funguje dobře.

2015-08-30 22:29:11

milant: Jo to na mně blikají i u Grand Vitary s projektory. A to světla ručně stahuji víc než je nutné... holt o pár cm vyšší auto. Tak jen bliknu dálkami :)

Stejné to bylo u Vivara, holt světla o půl metru výš...

Ale popravdě, v čechách mi podélné čáry, nebo aspoň odrazky chybí.. občas se jede na inerciál v hlavě, oči nemají co brát

2015-08-30 22:50:20

Taky si myslim, ze je to tim jak ma to auto vysoko svetla..Pred tim jsem mel Focuse a ten mel svetla tak o 20-30cm nize....

2015-08-30 23:06:55

adamvitara:

Tak jestli má Focus světla o 20-30 cm níže než Vitara, tak já jsem čínský bůh srandy...

Navíc, běžný rozdíl výškového umístění světlometů silničních vozidel má na míru oslnění protijedoucích řidičů naprosto zanedbatelný vliv

MilanT  
Milan
2015-08-31 06:53:19

plukovník: Já si dovolím tvrdit, že výškové umístění zdroje světla nemá žádný vliv (při správném seřízení) na oslnění. To bych musel vyblikávat každý kamion, který má světla ve výšce mojí hlavy nebo každou pouliční lampu, která je 10 metrů vysoko.

2015-08-31 07:12:20

milant:

Přesně tak.

Ve vzdálenosti nad padesát metrů již u většiny vozidel horizontální rovina paprsku tlumených světlometů svítí na zem a pod tuto vzdálenost se uplatňuje pravostranná geometrie světel.

Takže vliv výškového umístění by se teoreticky mohl projevit pouze u dálkových světel, ale tam je to jedno, protože k oslnění víceméně dochází vždy. Jenom s tím, že klasické halogeny jsou snesitelnější.

Hill  
Jaroslav
2015-08-31 09:02:09

vagojan: tak trochu mimo světla - všimli jste si, že po vyjetí za hranice jsou ty podélné i příčné čáry nějak líp vidět a odrazek je víc?

Myslím si, že chyba nebude v našich světlech. Teda většinou.

2015-08-31 12:04:29

hill:

On je kolikrát lépe vidět i ten černý asfalt, i když je mokrý.

Možná proto že do něj něco přidávají. Snad drcené sklo.

2015-08-31 14:37:11

plukovník: Ano jsou u nás hodně betonové směsi, případně zcela vystárlé, kdy živičná část odejde stářím.

Šedý asfalt, šedá krajnice, uschlá tráva v příkopu... Prostě chybí nějaký kontrastni prvek, kterého se chytnu očima.

Německo, francie i to rumunsko má vždy nějaké orientační prvky, čáry, odrazky, patníky...

MilanT  
Milan
2015-08-31 15:00:49

vagojan: Aby ten kontrastní prvek ale spíš neodváděl pozornost třeba od neosvětleného cyklisty nebo opilce spícího v jízdním pruhu. Ono jezdit mezi vánočníma stromkama taky není slast. Kolik řidičů u nás ví, co značí červený a modrý patník, respektive směrový sloupek? Kolik řidičů nepozná, že přejíždí železniční přejezd a nepřizpůsobí rychlost nebo tam vjedou na červená varovná světla? Příčné prahy jsou vždy doplněny svislým značením a pokud to nebudu respektovat a vletím na něj 80, tak mi odrazky na silnici nepomůžou.

2015-08-31 15:11:07

milant:

Nemám rád přeblikátkováno... není to přistávací dráha.

Spíš chybí kontrast po dobu oslnění protijedoucími vozidly po dobu míjení. Typicky nezpevněná krajnice, v zatáčce ...

Každopádně už se na LEDky těším, zase být ten co mu to svítí víc.. a vidí v té šedi lépe.

2015-08-31 15:33:38

vagojan:

...sice budeš zase ten co mu to svítí víc a vidí v té šedi lépe, ale ti, kterým to svítí "standartně" uvidí díky tomu tvému "světelnému smogu" o to větší hovno.

Takže bude narušen, takříkajíc princip rovného přístupu...

Nejlepší by bylo, kdyby do budoucna,

vedle přesně daného limitu CO, byl daný i přesně stanovený limit svítivosti světlometů.

Ani malý, ale v žádném případě ani zbytečně velký, protože to žádné zvýšení bezpečnosti provozu nepřináší. Leda že se dotyčný "svítič" v noci řítí "za hmotou" jako magor

Limit 200 000 cd by byl tak akorát.

2015-08-31 15:59:19

plukovník:

Tak limit 225.000 už tu byl..

jinak doporučuji následující práci k přečtení.. hezký průřez problematikou.

https://www.vutbr.cz/www_...verejne.php?file_id=38847

Nejhorší je potkat auto s na koleně udělanýmy xenony... Věřím, že vitara nebude dělat na silnici ostudu.


Odpovědět

1  2  3  4