Fórum - Téma


Legalizace vymeny motoru


Fórum Swift III Legalizace vymeny motoru

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1  2  3  4

2010-02-21 03:27:05

Ahoj, ted tu tak procitam net a resim vymenu motoru u Swift 92 1.0 37kW na 95 1.0 39kW. Nevíte jestli je mozne ziskat legalni cestou povoleni od Suzuki ? Resil jste nekdo neco podobneho ? Nemate nahodou nekdo papiry na 1.0 r.v. 95 39kW ? Idealne s alespon jeste mesic platnou tech. a stitkama ?

2010-02-21 08:42:05

kokni jestly ma motor stejnej kod motoru a jestli jo tak to neřeš,mislim že v suzuce by to povolili ale bude to stat min 500,musis poslat dopis a čekat na vyjadřeni,ale to bude nejspiš kladne

2010-02-21 10:58:06

Ok. Tak ja to preci jen skusim, no cislo bude dozajista jine jelikoz je jiny vykon, nicmene nemate nekdo nejake napojeni na Suzuki tak aby byla moznost nejakeho papiru ?

2010-02-21 12:29:40

není už teď motor branej pouze jako náhradní díl?

2010-02-21 12:30:25

podivej se na kod G10A např jinak čislo je na STK nezajma,jinak kontakt je enail service@suzuki-motor.cz,Suzuki Motor Czech s.r.o.,Upruhonu 40,170 00,Praha 7,pan Jiří Bendl

2010-02-21 13:24:34

Ano máš pravdu motor je brán jako náhradní díl ale není samostatně funkčním celkem, proto je nutné vyžádat si od dovozce doklad o povolení výměny motoru s kterým se pak jde na STK a na úřad kde tuto změnu zapíší do OTP. Bohužel nevím jak se k tomu postaví suzuki no asi to je spíš teorie, snažší bude to vyřešit jiným spůsobem. Nicméně někdo si myslí že lze měnit motory jak ponožky a opak je pravdou i když si necháte tkzv. Vyškrtnout motor z velkého OTP tak tím se pouze stane to že nikdo nebude řešit výrobní číslo motoru avšak nadále bude kontrolován typ motoru.

V praxi (neznám z hlavy typy u Suzuki použiji motory mazda) to znamená že mám auto Mazda 323F motor 1.8/Sohc 74kW. Pokud ho dám vyškrtnout tak přeškrtnou číslo motoru ve formátu BPxxxxxx ale i nadále bude kontrolováno jestli je typ motoru (BP) pokud ne nemáte šanci na STK projít a v případě dopravní nehody je velká pravděpodobnost (pokud vám to dokáží) že dostanete pokutu za nesprávnou montáž motoru a nepovolenou změnu a pokud se prokáže přímá souvislost "změny motoru s dopravní nehodou" pak se jedná o dost veliký průser..

Takže asi to nechám být no uvidím. Nicméně dozvěděl jsem se že např. na Slovensku se při každé STK kontroluje zda-li je originální VIN na karoserii a pokud ne pak vám STK nedaji a je s tím mooooc probelmu. A prý toto čeká dle požadavků EU i Čr. No pak technickou projde asi každé 10té auto..

2010-02-21 18:37:09

Zas bych z toho nedělal kovbojku.Pokud u nového motoru je jinej kod, tak bych ho buď "nechal zmizet" nebo "nechal zmizet a vyrazil onen správný" Fízl na silnici neřeší motor, pokud ho nedrcne v tomhle zvuk nafťáka.A na STK jim je to jedno, pokud někde najdou něco, co je napsaný v TP, tedy onen kod.Že by někdo špekuloval, jak je to a co je to, na to všichni kašlou.Vyjádření od suzuki si vyžádej až při výměně kastle.A jak kolega psal, tak to tak není.Mailem pošleš jen čísla.Do druhýhoi dne se vyjádřej a pokud to chceš pro úřdad, pošlou ofi lejstro na Tvou adresu poštou za 600,- Kč.Já nechtěl udělat kix v čísle, tak jsem ofotil telefonem oba TP a vložil do maila.No a jestli to i tak chceš řešit s úřadem nějakej motor, nezapomeň doklad o nabytí.Já bych na to sral.Fízlům jsem kapotu niky neotevíral.Nikoho nikdy nezajímalo ani číslo káry.Jen na STK.U novejch nevědi kde to je a u starších, jako u swiště to nemá cenu hledat."Defakto bezcený auto"Na tomhle nikdo frčky nehoní.Tak si s tim nedělej hlavu.Koukni na kody a když bude jinej, uprav to ještě mimo káru a je to..

 jaski
Martin Jaskevič
2010-02-21 18:44:36

to sou rady ze to na STK neresej... mate tam asi nejaky zajimavy STK, pokud delas STK legalne tak pochybuju ze nezkontrolujou typ motoru. kamos menil ve svym golfu II motor a v technicaku mel typ xP a na motoru bylo xR a neprosel. takze tu nozicku u R nejak rozklepal a zapatlal aby to nebylo poznat a pak teprve prosel. rady ze to na STK neresej mi pripadaj dost zcestny

2010-02-21 18:56:39

No to tkzv. Zamatlani a rozklepani je bohuzel ale jen docasne reseni, a pokud bude zavedeno tkzv. rentgenovani pri kazde STK tak to urcite neprojde, a co si budeme povidat, ti z nas kteri jezdi denne a chteji mit klid toto berou jako posledni mozne reseni :/

 jaski
Martin Jaskevič
2010-02-21 18:59:17

no on tam jenom potreboval ten motor dostat aby nemusel shanet dalsi. nepocital ze to auto bude mit buhvijak dlouho protoze to byl stejne vrak. dal sem to jenom jako priklad ze na STK se na typ motoru divaji a pochybuju ze kdyz uvidej stary auto tak mavnou rukou jednou to obejdou a nalepej znamky. spis naopak

2010-02-21 19:12:47

JJ jak rikas prave cim starsi auto tim vic se snazi dostat ho ze silnice. :/

2010-02-21 23:56:27

Však jsem nepsal, aby to nechal s jiným kodem.Řešej to jen na STK, pokud nemáš známýho.A jestli odstraní ten jinej a narazí to, co je v TP, tak nikdo po tom neštěkne.Zase z toho nedělejte kovbojku.Kdyby tam byla tříhtnková litranda a on tam nasral dvaapůllitrovel šestivál v naftě, pak mu to nikdo nesežere.Ale tohle, smíííích..

2010-02-22 00:13:59

Mimochodem, teď jsem koukal na kody motoru u litra.37, 39 i 40 kW má stejnej kod motoru a to G10A, takže nemáš problem.Platí to v rozmezí let 1989-2004.Zdroj autodata CD2.

2010-02-22 00:33:03

hele - MK2 a MK3 by meli mit stejny typy motoru... naky 2KW navic, pokud ti sedi typ, ti na STK nezjisti ani kdyby se rozkrajeli. jen MK1 co vim ma G10AA nebo takovej nakej nesmysl... zkontroluj si typy motoru (na prirube u prevodovkyú a pokud to souhlasi, tak to vymen.

pokud mas stary TP, kde se este evidjue cislo motoru, tak si zazadej o vymaz na urade, to ti udelaj bez problemu, a pak az jdi na dalsi pravidelnou TK...

2010-02-22 00:54:34

Poplatek za výmaz čísla motoru je 50Kč

 jaski
Martin Jaskevič
2010-03-16 22:25:10

nema nekdo zkusenosti s vymenou 39kW za 37kW? jestli souhlasej kabely a jestli se musi menit i ridici jednotka nebo novejsi jednotka zvladne obslouzit starsi typ motoru?

2010-03-17 19:41:16

typ motoru by mel byt stejny a zaklad (blok+hlava) budou taky 100% stejny. maximalne budes muset prehazet sani a vse okolo... kabely a jednotku nechas to, co mas v aute....

 jaski
Martin Jaskevič
2010-03-17 21:23:57

myslis prehazet sani z 39kW co ted mam na ten 37kW? no prave se bojim abych to tam nenarval a pak zjistil ze tam mam kabely co se nedaj nikam zapojit a nebo abych chtel nastartovat a nic to neudelalo... cim se teda ten motor lisi kdyz ma papirove mensi vykon?

2010-03-18 01:11:43

Dle me se lisi pouze zdvih a vrtání jinak bych typoval ze je to stejne, no mozna jina smes (jina RJ) ale jinak bych v tom rozdil nehledal, no co se tyce kabelu tak nevim ale sani bych nemenil, dle me tim nic moc neziskas, a pokud bude nevyvazena smes tak taky bude trpet motor (chuda smes znamena problemy stejne jako bohata).

Pokud chces zvednout vykon tak si spis stahni sedla vacky a posad ji niz, tim bude ostrejsi, pak snizit hlavu a samo ze vylestit sani a nove svody a vyfuk, pocitej ze to bude chtit aj poradny vzduchovy filtr, dal jsem sportovni a je to znat aj na spotrebe (nizssi). To k zvyseni vykonu, ale urcite bych to neresil jen prendanim sani, je to dle me dost nerozumne pokud nemas AC controler...

P.S.: nejsem profik tak to mozna spatne poddavam kdyztak me nekdo opravte..

 jaski
Martin Jaskevič
2010-03-18 07:55:03

no mne vubec nejde o vykon ja jenom chci vymenit motor a to presne opacne ted mam 39kW a chci tam soupnout 37kW. protoze ten muj motor nehorazne zere a naskytla se mi moznost poridit motor kousek ode me akorat ze to je ten nejstarsi typ 37kW


Odpovědět

1  2  3  4