Fórum - Téma


Lepší brzdy?


Fórum Swift New II Lepší brzdy?

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1  2  3  4

MilanT  
Milan
2016-09-06 21:38:06

zali: Omezovač brzdného účinku se používal u aut bez ABS. Měl zabránit zablokování zadních kol.

No tak to jsi v tom renckovi měl "lepší" brzdy než v tom bávu. Alespoň z vašich příspěvků jsem to tak pochopil - kratší brzdná dráha = lepší brzdy.

2016-09-06 21:54:30

milant: No vidis. A dneska misto omezovace ucinku mame abs. Tak to asi docela naznacuje, co je povazovano za lepsi reseni, ne?

2016-09-06 21:57:19

milant:

1. Omezovač brzdného účinku se používá (val) i u aut s ABS. Na zadní kola. Z jednoduchého důvodu. Když je obsazený jen předek, tak při plných brzdách dojde k ponoření auta, tím pádem nadlehčení zadní části.

2. Nemůžeš při plných brzdách a rychlosti vzniku smyku porovnávat moderní auta a Škodu 130. Proč?

a) protože tehdejší gumy neměly takovou adhezi, jako ty dnešní. Čili smyk nastal mnohem dříve, za použití nižšího brzdného tlaku.

b) protože guma o šířce 165 milimetrů má jinou plochu, než guma o šířce 195 milimetrů.

Kombinace těchto faktorů znamená, že srovnáváš nesrovnatelné. Troufám si tvrdit, že dnešní moderní guma o šířce 145 milimetrů bude mít větší adhezi než tehdejší o šířce 165 milimetrů.

Mým argumentem, který potvrzuje toto tvrzení, je i nájezd tehdejších gum, který byl nezřídka 80 000 i 100 000 kilometrů, kdežto dnešní měkká guma je hotová i po 30 000 kilometrech. Já mám najeto necelých 60 000 a letní sada je zralá na výměnu, zimní má těsně nad 4 milimetry. Ano, SSS má letní ještě z měkčí směsi než je obvyklé, protože zaměření auta.

2016-09-06 22:08:59

jandaxx:

dovolím si nesouhlasit s bodem ad a)

Proč? Protože tehdejší gumy byly vždy z přírodního kaučuku a taková pneu je měkčí a přilnavější a letní a zimní gumy se lišily jen vzorkem. Dnes jsou letní gumy ze syntetického kaučuku (je levnější a dostupnější) a jsou proto tvrdší a v zimě nepoužitelné. Zimní mají větší podíl přírodního kaučuku a proto jsou měkčí i v zimě.

Dovolím si nesouhlasit i s tvrzením, že staré pneumatiky měly větší nájezd kilometrů. Mám totiž opačnou zkušenost. Dnešní "tvrdé gumy" vydrží více kilometrů.

2016-09-07 13:57:20

Může být. Každý máme nějakou zkušenost. Já takovou, že u pneu OR6, OR34 a podobných té doby byl nájezd mnohem vyšší. Čili směs byla tvrdší.

2016-09-07 21:18:02

ještě musím doplnit další info. Stará Škoda 100, 120 šla na předek do smyku docela snadno i bez posilovače, jelikož měla lehký předek. A pokud je řeč o adhezi mezi pneumatikou a povrchem silnice, je to závislé nejen na rozměru pneumatiky, materiálech kontaktních ploch, ale také na zatížení pneumatiky.

2016-09-10 14:20:30

Několik bodů sumárně:

1) Na obyčejného (neSport) Swifta 1.2 jsem hledal sadu nějakého lepší kotouč+destička. V zásadě se nic moc smysluplného tuningového nevyrábí a je nejlepší se držel originálů TRW z výroby. Lepší kotouče se vyrábějí pro Sporta

2) U neSport Swifta 1.2 se zadními bubny je okonomický nesmysl překopávat brzdy na verzi ze Sporta nebo zadní kotouče z GLX. Naopak asi ekonomicky smysl má tam dát lepší destičky nebo dát peníze do prémivých pneu.

3)Konstrukce pneumatik udělala opravdu velký pokrok a dříve známé problémy (např. tvrdnutí za nízkých teplot) jsou u lepších současných pneu hodně potlačeny. S tím souvisí, že v dnešní době záleží spíš na tom z jaké cenové hladiny daná pneu je, protože ekonomické parametry určují kvalitu použitích materiálů. Proto výkon lowendových značek jako je Matador, Barum atd. odpovídá jejich ceně a naopak prémiovky jako Dunlop, Continental.atd. jsou úplně jiná dimenze.

4) Konstrukce systémů ABS ve vozidle má několik verzí. Levnější verzí je opravdu ABS čídla (tedy 2) na přední náprávě a zátěžák vzadu. Plnohodnotné ABS má čidlo pro každé (tedy celkem 4) a pošle na dané kolo maximum brzdného momentu, které mu výkon brzdy dovolí. Tuto verzí má moje GLX. Nepředpokládám, že GL by to mělo jinak, ale tam bude rozdíl v nižším brzdném výkonu zadních bubnů oproti kotoučům u GLX.

2016-09-10 14:49:48

liquids:

Pneumatiky Barum rozhodně nepatří k těm nejlevnějším, tak mně neznalému vysvětli, proč je řadíš mezi Low-end

...a nebo jsi ten svůj příspěvek jenom tak odněkud zkopíroval?

P.S.

A o jakém "nižším brzdném výkonu zadních bubnů oproti kotoučům (u GLX ?)" to mluvíš??

To bys mně měl také vysvětlit

2016-09-10 16:22:25

plukovník:

Proč řadit Barum někam k lowendu má několik důvodů.

1) Barum je členem koncernu Continental. Je tedy ve velmi podobné pozici jako Škoda ke VW. Německé velení nikdy nedovolí, aby byli lepší nebo stejně dobří jako mateřská značka.

2) Cena je určena také tím, že je potřeba uživit mateřskou firmu

3) Testy ukazují (vzhledem k jejich obtížné reprodukovatelnosti) výkonnost někde u low a mid segment, což potvrzuje výše uvedené.

Ohledně kotoučů vzadu. Vozidla s kotouči vzadu vykazují daleko lepší brzdný účinek při větších zatíženích (ve smyslu nároků). Daní za to je servisní náročnost obzvláště pokud člověk jezdí sám.

2016-09-10 17:02:43

liquids:

1) Pro koho jsou vlastně určeny pneumatiky Barum Bravuris 4X4 255/55 R 18 109V ?

2) Jak mám rozumět tomu že "vozidla s kotouči vzadu vykazují daleko lepší brzdný účinek při větších zatíženích", když rozdělení brzdného účinku je 10:1 ve prospěch předku a brzdný účinnek na zadek se musí vždy omezovat (bez ohledu na konstrukci zadních brzd), aby nedocházelo k prokluzu zadku ?

2016-09-10 17:53:33

liquids:

nevíš, jestli někdo dělal srovnávací testy nových pneumatik a řekněme po nájezdu 20000-30000 km, nebo po dvou-třech letech používané stejné pneu? Tyhle výsledky by mě zajímaly.

2016-09-10 20:04:45

plukovník:

1) Pro koho je určena Octavia RS nebo Sandero RS?

2) Tuto diskuzi jsem už několikrát absolvoval. V zásadě z ní vyplynulo toto. Moderní 4 kanálové ABS umí dobře využít i zadní brzdy. Buben vzadu je levnější,méně výkonné a méně servisně náročné řešení. Kotouč vzadu je dražší, výkonnější a z hlediska zatuhávání a reznutí servisně náročnější řešení. Naposledy jsem viděl reálný test asi před třemi lety na D5 u Berouna, kde došlo k nehodě. Před ní brzdil pán v OII se 4 kotouči a za ním Felina s bubny vzadu. Výsledkem bylo, že pán měl OII bez kufru.

Mirekdoda:

Myšleno kvůli stárnutí nebo ojetí?

2016-09-10 20:26:41

liquids:

Máš v tom všem poněkud zmatek

Gumy šířky 255 nemá ani Octavia RS230.

A co se týče těch brzd, je to přesně naopak. Kotouče jsou výrobně levnější.

Jejich výhoda spočívá hlavně v tom, že je lze dobře chladit. Bubny nelze vyrobit v chlazeném provedení a proto se od jejich použití na přední nápravě už před mnoha lety ustoupilo.

Kotouče na zadku jsou spíše módní záležitost v souvislosti s loukoťovými koly.

Rozhodně to ale nemá nic společného se zvýšenou bezpečností.

P.S.

Očekával jsem, že nám sdělíš, že gumy Barum Bravuris 4x4 255\55 R18 109V jsou určeny pro chudší majitele velkých bavoráků...

MilanT  
Milan
2016-09-10 21:47:14

plukovník:

Tenhle rozměr pneu je jako stvořený pro BMW X5 4.4i V8.

Pokud si dobře vzpomínám, tak nad těmi 320 koni práskáš bičem ty, že?

2016-09-10 22:04:59

plukovník:

V zásadě tam jsem tě chtěl nasměroval. Podobně Sandero RS a Octavia RS jsou produkty pro nenáročné(schválné u O RS neříkám levné). To stejné je u tebou zmíněné Barumky.

Vzhledem k vybavení našeho autoparku jsem možnost otestoval dostatek vozidel pro porovnání (od Fabie po Superba) a prostě to mírně lépe brzdí. Obzvláště na dálnici se to dost hodí.

2016-09-10 22:07:33

milant:

Zchudlí šlechtici klidně obují své ekvipáže do pneumatik Barum. A jak krásně

Liquid:

Takže, když celkově shrnu tvůj chaotický projev i ty ostatní , tak tomu rozumím tak, že kupříkladu Octavia RS je auto pro nenáročného uživatele (v klobouku) a k jako takovému stačí podřadnější pneumatiky (Barum) a méně kvalitní "pančované" oleje (Castrol, Shell).

Zatímco k těm náročným značkám aut, jako je Vitara, nebo Suzuki Swift jsou obvzláště vhodné "prémiové" značky pneumatik a oleje jedině japanské, nejlépe značky "Hallo Kitty"

Rozumím tomu správně...

2016-09-11 08:55:56

liquids:

obojí dohromady. Jak se mění vlastnosti postupným stárnutím a ojížděním.

2016-09-11 10:59:43

mirekdoda:

Tak na to jsem také zvědav,

vzhledem k vybavení jejich autoparku a možnosti otestovat dostatek vozidel pro porovnání...

...to se hodí

2016-09-12 19:26:51

já jsem zastáncem, že buď vrtané nebo drážkované kotouče se sportovními deskami nemůžou ničemu uškodit ba naopak

jak jsem jezdil rally a stavil auto spolupracoval jsem s firmou MD Components, která dělá jak vrtání, drážkování, tak i kity na dané auto za dobrý peníz

http://www.mdcomponents.c...CZ/CZ_produkty_index.html

2016-09-13 18:10:05

plukovník:

Dobře, tak si tu opět znovu jako už v jiném tématu probereme jádro problému.

Předně...Guláš v tom máš ty. Nic takového jsem neřekl. Ty zde vytváříš takové konstrukce.

Jak si sám řekl, nevěříš na to, že by mohl být rozdíl v kvalitě paliv, maziv, pneumatik atd. Nikdo ti to nebere. Je to tvůj svobodný názor, nq který máš právo. Já moc dobře nerozumím, proč tedy příspíváš do tohoto vlákna, když na tyto věci nevěříš.


Odpovědět

1  2  3  4