Fórum - Téma


letní pneu s novým SX4


Fórum SX4 I letní pneu s novým SX4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2012-11-03 11:07:45

Koupil jsem auto s ContiPremiumContact 2 a při výměně mne zaujaly drážky pneu. Když jsem dal pravé a levé kolo (tak, jak bylo na autě) k sobě, vzorek nebyl symetrický - viz foto. Připadá mi to, jako by všechna kola byla pravá. Nápis "Outside" je zvenku kola, tak je to formálně v pořádku, ale...?

luka, 2012-11-03 11:07:45 napsal:

Koupil jsem auto s ContiPremiumContact 2 a při výměně mne zaujaly drážky pneu. Když jsem dal pravé a levé kolo (tak, jak bylo na autě) k sobě, vzorek nebyl symetrický - viz foto. Připadá mi to, jako by všechna kola byla pravá. Nápis "Outside" je zvenku kola, tak je to formálně v pořádku, ale...?

2012-11-03 11:15:25

Ano je to v pořádku, i na mě si jeden stěžoval a nepochodil, buď maj gumy rotaci nebo nápis outside a inside...Doufám že jsi to nebyl Ty

2012-11-03 12:41:53

Díky za odpověď; já to nebyl.

Jako laik jsem se domníval, že šikmé drážky odvádí vodu do velké podélné v závislosti na směru rotace.

Budu tedy věřit, že je OK a že tyto ( pravolevě univerzální) pneu jsou nejen ekonomicky výhodné ale i bezpečné.

2013-02-20 22:52:13

Máte někdo zušenost s disky 6,5/16? Šizuki píše dotechničáků 6J... ale v tomto rozměru žádný Evropský výrobce disky nedělá?!? Všichni nabízejí 6,5J ... tzn kolo "naroste" o 6 mm do stran.

Narychlo jsem omakal vzdálenost mezi zimní gumou a tlumiči - milimetr žádná míra - ale jezdí někdoí na tom?

2013-02-20 23:13:36

6,5J-16 tam klidně namísto 6J-16 dej. Záleží také na tom jaký je prolis. Základní je ET 50. Můžeš tam klidně dát i kolo 7J-16, v takovém případě je lepší ET 40. Nikde to drhnout nebude.

2013-02-21 21:14:31

Dík za tip, přepočítal jsem rozměry a omakal místo vedle tlumičů - mělo by se to tam vejít

Nedávno jsem v rámci lepšího jízdního komfortu koupil dceři na Fiestu gumy o 5% větší než bylo v TP - po namontování na disky jsem měl docela staženo... (měly o moc vyšší dezén než jsem čekal) - teprve po projetí mi odlehlo ... nedrhnou ...dokonce tachometr s nimi ukazuje přesně

RoKa  
Roman
2014-03-11 15:35:13

Stojím před koupí letních pneu na sx4 - 205/60/R16

Rád bych si přečetl Vaše zkušenosti a názory na jednotlivé značky pneu.

Při koupi vozu jsem měl "conti" a moc jsem s nimi nebyl spokojený.

Díky za Vaše názory a doporučení

MilanT  
Milan
2014-03-11 18:36:30

roka: Otázkou je, proč jsi s nimi nebyl spokojen. Hlučnost, nestabilita, vysoká spotřeba, špatná průjeznost terénem...?

Obávám se, že ti každý doporučí tu svou oblíbenou značku, protože sto lidí - sto chutí. A těžko někdo za svůj motoristický život vystřídal a měl možnost porovnat desítky druhů a značek pneu.

Co se týká SX4 a pro něj vhodné pneu, tak já jsem asi ten nejméně vhodný, protože mám najeto s SX4 pouhých 700 km a to navíc na zimních Falken.

Ale pokud můžu vyjádřit svojí 30letou zkušenost za volantem, tak jsem byl nejvíc spokojený s Michelinkami. A to nejen díky tomu, že jsem na jedné sadě vždy najezdil bezmála 60.000 km (Peugeot 306, 1,9 TD). Takže bych do nich šel znovu a osobně bych neexperimentoval. Uvidím, jaké bude moje srovnání s letními Continental, které jsem dostal k SX4.

Trochu jsem pohledal na internetu a našel jsem tohle - http://www.michelin.cz/au...2.3&selectedFilter=summer

Zajímavá je ta poznámka vlevo od toho obrázku pneumatiky, skrývající se pod logem Suzuki: "Tato pneumatika byla vyvinuta ve spolupráci s Suzuki pro specifický model vašeho vozidla".

Třeba někdo zasvěcený sdělí, zda je to pravda, nebo jen marketingové řečičky.

Takže asi tak. Víc nevím, neznám, neumím. Ale naštěstí tu nejsem sám a ostatní, zkušenější, jistě poradí lépe a konkrétněji.

2014-03-11 18:39:24

roka: Co ti na nich vadí? Jezdím s nimi už čtvrtým roku (samozřejmě na střídačku se zimními Pirelli) a nemám nejmenší problém.

2014-03-11 19:48:37

MilanT:

Jsem stejného názoru.

Kdyby existovaly nějaké "nejlepší pneumatiky", tak by se to určitě rychle rozkřiklo a všichni by kupovali jenom tyto a ostatní značky by to mohly rázem zabalit.

A k té "pozoruhodné" poznámce vlevo od toho obrázku pneumatiky, skrývající se pod logem Suzuki, že "Tato pneumatika byla vyvinuta ve spolupráci se Suzuki pro specifický model vašeho vozidla", mohu bez dlouhých řečí říci jen jedno:

ROFL

MilanT  
Milan
2014-03-11 20:07:33

plukovník:

Já jsem zatím ze židle nespadl, ale bylo mi to jen podezřelé, když jsem vlastně tu pneumatiku hledal, tak jsem nejdřív zadal požadovaný typ vozu Suzuki. Třeba by tam ta poznámka byla i u jiné značky auta. Nevím, nezkoušel jsem to. Spíš bych třeba uvěřil tomu, že se francouzská firma Michelin domluvila s francouzskou firmou Citroen, Peugeot a Renault. Ale i to by asi bylo přitažený za vlasy.

Ale v dnešní době už ani člověk nemůže věřit tomu, že ten člověk v bílém plášti co nám doporučuje Colgate, je zubař. I když to má u svého vymyšleného jména napsáno.

2014-03-11 20:22:16

MilanT:

Názor na to individuum v bílém plášti co doporučuje Colgate, který "pečetí" jakési dentinové kanálky mám úplně stejný, stejně jako na tvrzení, že RUM "doporučují tři ze čtyř alkoholiků"

MilanT  
Milan
2014-03-11 20:45:21

No to jsme ale RoKovi moc nepomohli a tak zpátky ke gumám.

Před třemi roky se mi už nechtělo moc investovat do starého Peugeota a tak jsem na zadek koupil polské Debica frigo. Tahám je tam nepřetržitě léto-zima a ty gumy jsou neuvěřitelně tvrdé. Prakticky se za ty 3 roky nesjely. Taky ale moc nedrží stopu a ten zadek plave. Dokonce se mi povedlo ten zadek v zimě ustřelit na kruháku (bez sněhu, sucho). A to nejsem žádnej závodník.

Na novou SX4 mi prodejce dal zimní Falken. A když jsem si přečetl recenze a testy na internetu, tak jsem se zhrozil, co to tam mám za hrůzy. A světe div se. SX4 drží stopu jako blázen, vyloženě si vychutnávám kličkování, myškování, vyhýbací manévry, ostřejší průjezdy kruhákama...a nic. Ty gumy drží jak přilepené a neřeším, jestli je to taky díky ESP nebo přiřaditelnému zadku (jezdím v režimu "auto").

Ale tohle téma je o letních gumách a to zatím u SX4 nemůžu sloužit. Vlastně mě i mrzí to, že letošní zima byla taková jaká byla a nebyla šance to autíčko pořádně vyzkoušet.

2014-03-11 21:23:06

MilanT:

Dnešní pneumatiky mají povinné značení parametrů, takže si každý může vybrat jestli preferuje přilnavost ve vlhku, nebo trvanlivost, nebo zda mu nevadí hlučnost. Hodně samozřejmě také napoví cena. Za málo peněz nikdy není hodně muziky.

Jinak zapnutý režim AUTO je znát, protože při jakékoliv zatáčce pridává určitý malý výkon na zadek i v případě, že nedochází k prokluzu, takže si opravdu často připadáš, že jedeš po kolejích. Je to dáno tím, jak elektronika zaznamená rozdíl v otáčkách kol při různých rejdových poloměrech a zaregistruje již rozdíl čtvrt otáčky. Na druhou stranu ale mezinápravová spojka v tomto jízdním režimu přece jenom podléhá určitému opotřebení, tak je otázkou, zda za opravdu dobrých jízdních podmínek není lépe režim 4x4 úplně vypnout.

MilanT  
Milan
2014-03-11 21:46:29

plukovník:

Tak to určitě vypínat budu, ale nejdřív to auto musím dostat do ruky a nohy a vyzkoušet pořádně všechny tři režimy. Zatím jsem rád, že jsem jakžtakž zajel nový gumy, naučil se odemykat a zamykat auto jak potřebuju, naučil se ovládat všchny stěrače a ostřikovače (na všech mých předchozích autech to bylo přesně opačně) a hlavně ovládat ten příliš (na můj vkus) citlivý plyn. Dnes se mi povedlo chcípnout motor při rozjezdu na zelenou a připadal jsem ve svých 50 letech jak ucho v autoškole. Hned jsem tam hodil varovky a ten za mnou ani nezatroubil.

Jinak jěště k těm pneumatikám.

je to asi jako s veškerým zbožím na našem trhu po revoluci. Za komančů 90% národa jezdila celoročně na OR6 a nikdo neřešil letní vs. zimní gumy, jestli jsou lepší mišelíny nebo gudýry...Se škodovkama s motorm vzadu jsme vytahovali ze sněhových závějí mercedesy s motorem vepředu a náhonem na zadek, do žigulíků se na zimu hodil pytel cementu do kufru a nikdo nic víc neřešil. Sněhový řetězy jsme si vyráběli podomácku a nikdo se netrápil nějakou euronormou nebo certifikací. Dneska člověk musí řešit i certifikaci plastové podložky pod SPZ. A to tady byl policejní stát. Tím nenabádám k návratu na stromy, ale žili jsme tak nějak v poklidu...

Na chalupu jsem se Š120 s výkonem 47 kW dojel na chalupu za 40 minut. Dneska na tu samou chalupu dojedu s SX4 88 kW za 50-60 minut. Je to pokrok?

2014-03-11 22:55:46

Je. O 10 - 20 minut víc si užíváš jízdy v kvalitním voze

2014-03-12 10:50:47

MilanT:

Ještě k té historii pro milovníky nostalgie, jen pro doplnění.

Tenkrát vedle těch celoročních OR6 existoval ještě jeden pozoruhodný předchůdce dnešních "Vraníků", totiž protektor OR7, s jehož divokým vzorkem se zkušenější jezdec s motorem vzadu a poháněným zadkem v zimě na sněhu dostal skoro všude tam, kde traktor.

MilanT  
Milan
2014-03-12 12:01:08

OR7 - to jsou tyhle? - http://img.skoda-virt.cz/...014-01-04_14-45-44_16.jpg

Dlužno podotknout, že těch OR bylo víc (29, 37, 54...). Jezdilo se hodně na levných protektorech, prořezávaly se různé drážky, aby byly gumy do vody...

Otázkou je, jestli si takové "traktory" dát na SX4. Přeci jen to není plnohodnotný teréňák do bažinatých lesů a na Saharu. Moc majitelů SX4 tu zatím svoje zkušenosti s letními pneu nenapsalo.

Využití SX4 do lehčího terénu se ale předpokládá a tak by mě samotného zajímalo, jestli tam třeba šoupnout něco podobného - https://www.mall.cz/letni...pneu-offroad/100000084567 a zvěstovat tak světu - hle, můžu i do terénu. Nutno je asi pak počítat s vyšší spotřebou a hlučností.

RoKa  
Roman
2014-03-12 12:28:46

díky všem za příspěvky!

Milan: pneu conti se mi nelíbily protože se mi zdály hlučné a rychle se sjeli najel jsem na nich cca 25000.

taky jsem jezdil na různých pneu Michelin, Goodyear, Barum - další asijské proveniance si už nepamatuji.

A protože mi prakticky všechny předcházenící pneu na kterých jsem jezdil vydrželi cca o 8 -10tis km více a to když

jsem měl méně let jsem jezdil mnohem agresivněnji, tak jsem chtěl zná Váš názor a zkušenosti....

2014-03-12 12:40:40

MilanT:

Něco podobného, ty nejdivočejší měly dokonce klasický šípový vzor (podobně jako traktor).

Na SX4 něco podobného doporučit nelze, protože takový vzor je vhodný pouze do terénu, bláta, nebo sněhu a SX4 není teréňák, poze crossover pro občasný kontakt s terénním povrchem. Pokud bys chtěl opravdu řádit v brutálním terénu, tak dříve nebo později odděláš tu mezinápravovou spojku a nová přijde na cca 40 000 Kč.

RoKa:

Stejné pneumatiky, stejného vzoru ale jiná výrobní šarže, případně rok výroby, může mít různou výdrž, podle toho, jak se "kuchaři" podaří směs a nemusí zrovna záležet na tom, jestli kuchař je z Německa, nebo Rumunska.


Odpovědět

1  2  3