Fórum - Téma


Levé světlo svítí na polovic.


Fórum Grand Vitara II Levé světlo svítí na polovic.

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki Grand Vitara II  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2001 Grand Vitara II 2.0 VIN: JSAFTL52V001510064

16 fotek  |  1 videí  |  28 servisních knížek  |  119 diskuzí  |  9.01 l/100 km

Výkon motoru 94 kW (128 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 995 ccm (122 cui), 4-válec.


1  2  3  4

2017-07-20 13:58:13

plukovník: Děkuji za radu, posunula mě o krok vpřed. Prozvonil jsem dráty po vytažení pojistek. Pravé Ok, ale levé nic, někde po cestě je něco přerušeno. Když se dívám na schéma tak od pojistky by to mělo jít rovnou ke světlu. Trochu mě ale mate, že jsem naměřil na kontaktu pojistky pro levé světlo 10V výstup. Někde se to musí zpětně vracet.

2017-07-20 14:03:54

cekuba:

pochopil jsem to dobře? 10V jsi naměřil bez pojistky jakoby za pojistkou?

P.S. ten kladný potenciál tam podle mého názoru může být přes vlákno od druhého světlometu a vlákno měřeného světlometu, když nejsou světla zapnutá (ukostřená) a tudíž neteče proud. A protože vlákna ve světlometech mají dohromady nějaký odpor, je tam i ten úbytek napětí z 12V na 10V. A to by podle mého mělo znamenat, že ten vodič mezi pojistkou měřeného světlometu a jeho žárovkou je průchozí.

2017-07-20 14:43:49

Ale on prezvanal draty a to jedno svetlo nic, bez poistiek. Ak su to dva obvody nezavisle to znamena ze niekde je tam preruseny alebo predraty kabel pravdepodobne. Je jasne, ze odpor dratov resp. trasy je ale naprazdno tam nemoze byt na poistkee taky ubytok ak na funkcnej vetve ma za poistkou 12V. Niekde to tam kostri alebo prebija trochu na trase a ten bludivy prud robi ubytok. Takze skontrolovat komplet vetvu resp. neviem kolko tam ide kablov, vylucit farby, ktore su funkcne a zamerat sa na nefunkcne.

2017-07-20 14:44:07

mirekdoda: Konektory ze žárovek byly sundané, pojistky vytažené. Na přívodu k pojistkám všechny 12V. Na odvod z pojistek pouze levé světlo 10V. Přes žárovky to nemohlo projít. Kdž se dívám na schéma tak mě napadá jediná cesta a to přes relé. Tím, že není + přívod na levé světlo tak se to vrací přes relé s nějakou ztrátou. To bude další krok.

2017-07-20 14:50:20

No mam este otazku, to ze to rele sme spominali viackrat... Za poistkami ked si meral napetie, boli rozpojene svetla ak dobre rozumiem, bez ziaroviek a pod. To by.mohlo znamenat studeny spoj na poistkovom spodku, vadnu poistku.

2017-07-20 14:51:40

cekuba:

no vida, to má logiku. Jenže podle toho, jak chápu ten elektrický obvod světel, kdyby bylo relé zaseklé v sepnuté poloze, světlomety by svítily samy, bez tvé vůle.

A teď zpátky na začátek. Tam byl přece problém s klaksonem, který se sám spustil, když svítily světlomety. Jestli to plus není z toho klaksonu. Jestli ty vodiče náhodou nejsou ve společném svazku, jestli nejsou poškozené a vodivě propojené.

P.S. nebo jsou někde prodřené a při jízdě se z různých důvodů nahodile dotýkají kostry.

2017-07-20 15:22:55

Vzhledem k tomu, že silový obvod světlometů je pod trvalým +, a zapíná se kostřením (pripojením -), různé neřádstvo bývá způsobeno právě chybou v tomto kostření.

Proto bych se zaměřil spíše na "odvod" proudu od vláken, než na jeho přívod.

2017-07-20 16:11:08

plukovník:

to by mrkaly oba světlomety a současně.

2017-07-20 16:44:18

mirekdoda:

...prostě,

případ je to komplikovanej, a čert nám ho byl dlužnej...

(jak by řekl pan vrchní policejní rada Vacátko )

2017-07-20 16:45:48

mirekdoda: Ten klakson začal blbnout až po týdnu co zlobil světla. Jelikož to dělá jen levý světlomet mělo by to být až na rozdělené části. Jak jsem psal výše, vytáhnul jsem pojistky (jsou v pořádku) a proměřil jsem přívodní + na každou patici zvlášť /bez připojení na žárovky) Levá strana (bílomodrý) je přerušen. Pravá strana je v pořádku. To bude asi hlavní příčina. Pokusím se to přemostit a uvidíme. Zatím moc díky za rady.

2017-07-20 16:50:16

cekuba:

OK, dej pak vědět.

2017-07-20 16:58:36

plukovník: Když jsem si to namaloval, celkem to dává logiku akorát si to nechám potvrdit v práci nějakým elektrikářem. Jelikož se oba světlomety spojují před relátkem a to spíná kostru pro obě potkávací nebo dálkové může se to dostat ztrátově do levého světlometu po obou kostrách. Relátko na to nemá vliv jen to že zapne světla. Cítím, že se blížím k cíli.

2017-07-20 17:16:01

cekuba:

...jseš dobrej

2017-07-20 20:54:53

Dobrej budo až to fungovat jak má. Kdysi jsem opravoval auta,ale to byla jiná kategorie.

2017-08-05 19:11:34

Ahoj.

Byl jsem chvíli mimo, na dovolené. i tam jsem si vzal měřák a zkoušel. Nakonec jsem došel k závěru, že celý problém je v přerušeném vedení + pólu ke konektoru levého světla. Odpojil jsem tento drát (bílo modrý) od konektoru a propojil od pojistky náhradní a světlo svítí jak má. Ještě musím sehnat káblík správné barvy a přijít na to kudy vede. Bude to fuška.

2017-08-05 19:31:25

Parada. Si frajer. Vela stastia a zdaru pri meneni kablika.

2017-08-05 19:45:15

cekuba:

všichni víme, že nejtěžší je chybu najít. A to jsi zvládnul výborně. Odstranit chybu je pak brnkačka.

2017-08-05 20:18:44

mirekdoda: Tak ta "brnkačka" bude dost fuška. Všechny dráty mizí ve svazku a v bužirce a mizí v přechodce pod palubní deskou kde z druhé strany není vidět. je tam nějaká krabička s několika konektorama,ale ten káblík co hledám tam není. Další zastávka je levá strana pod palubkou u relátek. Tam je těch konktorů asi tak osum. Budu to muset vymontovat, jinak se na to nedostanu. Musím sebrat odvahu a mít čas. Zatím dík za podporu.

2017-08-07 18:52:58

cekuba:

hledej pod pojistkovou skříňkou, ze spodní strany pojistek pro napájení světel.

2017-08-11 18:40:08

Pojistkovou skříňku, ve které jsou pojistky světlometů, mám v motorovém prostoru u akumulátoru. Modrá pojistka (15A) pro levý světlomet je první od strany řidiče, v řadě nejblíže k přídi auta. Pod ní najdeš ten napájecí vodič. Jen se skříňka pojistek musí vymontovat, abys do ní viděl ze spodu.

Když jsem tu pojistku vytáhnul a rozsvítil potkávací, nebo dálková světla, levý světlomet v obou případech svítil, ale mnohem méně, než pravý.


Odpovědět

1  2  3  4