Fórum - Téma


Ložisko šponovací kladky klínového řemen


Fórum Swift IV Ložisko šponovací kladky klínového řemen

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2009-10-26 14:46:51

Prosím o info. Jestli někdo víte, jaké je označení ložiska v napínací kladce klínového řemenu na Swiftovi 1.0 , pisněte prosím....

Hill  
Jaroslav
2009-10-26 16:51:15

To se dá měnit? A já blbec vždycky kupuju celou kladku 12810-53B01

2009-10-26 16:57:47

Zdravím, Hille. Doufal jsem, že to budeš vědět právě Ty. Už jsem to měl loni měněno, žel bohu za použité a teď začalo taky plakat. Problém je, že není možno sehnat ani komplet.(Kladku s ložiskem) Snad krom značkového servisu, kam se zítra chystám pro ten rozměr. Teda pokud mně do té doby ten údaj neposkytně nejakej místní dobrota.

2009-10-26 17:55:33

Hille. Mám dojem, že označení 12810 - 53B01 je pro napínák ROZVODOVÉHO řemene.

Hill  
Jaroslav
2009-10-26 19:24:44

To souhlasí, ale klíňák u tříválce se napíná odkláněním alternátoru a žádná napínací kladka tam není.

Neteče ti náhodou vodní pumpa? Ta se totiž mění celá, protože je zalisovaná a neopravuje se. Ložiska má kluzná, samotěsnicí.

Odchází například proto, že fridex mícháš s tvrdou vodou, nikoli destilovanou, nebo proto, že moc napínáš klíňák.

S obojím současně to jde ještě rychleji.

Další řemenice s ložiskem je na klice, ta to asi nebude.

A zbývá alternátor, který má v čele u řemenice dvouřadé ložisko.

2009-10-26 21:17:27

Bingo! Je to ta poslední varianta.Myslím to dvouřadé ložisko.

Hill  
Jaroslav
2009-10-27 08:22:25

Snad máš změřené to ložisko, když už ho měníš podruhé. Zřejmě jsi vybavený na takové operace, protože volné ložisko u altíku může znamenat už i potřebu zarovnání kroužku na soustruhu (záleží, jak dlouho ta hřídel tancovala) atd.

Viz http://www.thomconsulting.de/MB/lima.htm (je to sice v němčině, ale obrázky jsou snad jasné).

Já jsem naposledy sám repasoval dynama z traboše, alternátory ne: u Vávry v Nové Pace u hlavního nádraží (tehdy to byla Akuma, dnes je to Elima nebo aspoň je to ve stejném dvoře) jsem si kdysi nechal udělat repasi výměnným způsobem: na místě altík vymontovat, vrazit tam repasovaný, zaplatit a odjet. Jinak repase alternátoru přišla tehdy na asi čtyři stovky, dnes za ni dáš tak tisícovku, když to jsou ložiska.

2009-10-27 12:03:44

Přijmi moji hlubokou omluvu. Jednalo se samozřejmě o ložisko v kladce na servu. Už je to vyměněno.

Hill  
Jaroslav
2009-10-27 19:31:15

Ty máš na litránku servo? Promiň, že jsem si nevyměnil baterky ve věštecké kouli, tos měl napsat jako první, protože to ani zdaleka není běžná kombinace.

2009-10-28 19:41:46

Mám na litránku servo .Já bych to napsal, ale mechanik živnostník všeuměl,kterej mně to ložisko už loni měnil, měl za to, že se jednalo o altik, a tak zblbnul i mě. Ale překvapuje mě, Hille, že není běžné na litránkách servo. Nijak jsem po tom nikdy až tak nešel, ale všímám si swiftů a je fakt, že jsem jich viděl hodně málo s anatom.sedačkama,2x airbag,no a jestli mají servo,to nevidíš...

Hill  
Jaroslav
2009-10-28 22:49:35

Já jen, že mám 1,0GL 1996 a minulý měsíc kupovala kámoška 1,0GLS 1998, ani jeden servo nemá - u těch dovozů se pod stejným písmenným označením objevují různé varianty výbavy. Servo pravda tolik výkonu motoru neužere, jako klima (bylo by příjemné ji mít na cestu do Dalmácie, ale to bych na dálnici překážel a určitě za 17 hodin bych těch 1200km neujel), ale přesto. Proto se druhý klíňák častěji najde až od jednatrojky nahoru, tam už ti koníci tolik chybět nebudou.

2009-10-28 22:54:06

Zajímavé info.Servo do swifta bych tipnul leda pro tělesně postiženého řidiče, či nějakou drobonkou dívenku

2009-10-29 20:45:15

ja delal v servise kde se vozily naborany swifty z nemecka a nebylo jich malo,každej mněl servo ,to jen ty socky do čech jsou bez výbavy

2009-10-30 11:33:55

To honda:

Tělesně postiženej nejsem, drobná dívenka už vůbec ne, ale to servo na litránku není k zahození.Je to fakt radost řídit .

A jak píše v dalším příspěvku SWIFT, mám dovoz z Německa.

2009-10-30 11:58:39

Já mám 1,3 ze Švýcarska a taky jsem byl rád za servo co tam je, alespoň na letních 185/55/14, momentálně ale nefunkční. Brácha má 1,3 z Reichu a servo nemá.

Hill  
Jaroslav
2009-10-30 14:39:33

Já mám z Německa druhého Swifta (první z Bavor, druhý ze Sauerlandu) a ani jeden neměl a nemá servo.

Asi se tam vozily také socky...

2009-10-31 02:30:10

Já dva kousky z bundesu a taky bez.Ostetně čím míň tam toho je, tím míň věcí, které se mohou porouchat..

Hill  
Jaroslav
2009-10-31 07:43:18

To je správný přístup.

Jinak ta kámoška, co jsem ji tu zmínil, už přišla s tím, že to je na rozbití huby - byla roky zvyklá na Formana a teď ve Swiftu jde řízení lehce, pedály skoro necítí, přitom jediný posilovač má na brzdách, žádné servo, nic.

Tyhle Swifty, a tříválce vůbec, se řídí tak lehce, že servo nepotřebují.

Opačný extrém - MB A200 - říká se mu babský medvěd, servo řízení je elektrické a mimořádně účinné: reakce volantu sice trochu cítit je, ale právě, že jen trochu, odhaduju, že u oktávky na řízení potřebuju tak 3x-4x větší sílu, což odpovídá Swiftu za jízdy bez serva (při vyvaklávání Swifta z řady, kde přední a zadní soused nechali po 15cm místa, to bez serva přece jen rozcvička je). Proto nebývám odvázaný z toho, že ze všech služebáků zbyl jen ten medvěd, zrovna, když někam dál potřebuju zajet...chybí mi tam ve volantu dírka pro jeden prst, taková, jaké byly v kotoučích mechanických číselnic telefonů...

Když to shrnu: servořízení ve Swiftu je zjevně celoevropsky volitelná výbava a nikoli základní. Kdo si ji objednal, dostal ji.

2009-10-31 11:04:28

Přijde mi, že s tím komfortem to už trošku přeháněj.Myslím světový trend.Člověk si připadá jako pitomec.Jeho volba je už jen směr, akcelerace, nebo decelerace.Vše ostatní za něj chytré auto udělá samo.To je trend.Ovšem výsledek je ten, že káry jsou plný krabiček, drátů a kdejakejch píčovin, který ve finále dělaj akorát sračky.Blbne to, nikomu to nefunguje na 100 % a člověk je akorát nasranej a nechápe, co tam ty debilové nacpali, že to akorát dělá problémy.Experti na vymejšlení nelogickýho zkonfortnění je, pánové a dámy, BMW.Poslední majstrštyk maj to, že auťák nebude couvat, pokud máte otevřené dveře.Někdy člověk potřebuje vykouknout, třeba pro zaprasený zrcátko, zasněžený, zamrzlý, nebo zamlžený okna.Prostě Vás BMW nenechá couvnout, jestli budete chtít vykouknout.Jeden fígl ale je, to samozřejmě ve známost nikdo nedal.Stečí zapnout pás a couvá s otevřenými dveřmi.Zajímalo by mě, co je to za debily, co vymejšlej tyhle věci.Zhoršují užívání vozu a jak známo, u BMW je elektronika hodně pofidérní.Sám za sebe mluví čas potřebný ke kompletnímu scanu všech systému při diagnostice.Podle výbavy je to zhruba 20-22 hodin.Je neskutečný, co všechno se vejde do BMW. VIVA SWIŠŤ

2009-10-31 11:08:07

no, BMW se musím zastat... jsem nadšencem a milovníkem BMW...

měl jsem BMW a až budu vydělávat, tak ho zase mít budu.

A co se týče výbavy... nemohu si stěžovat...


Odpovědět

1  2