Fórum - Téma


Ložisko zadního kola


Fórum Swift New I Ložisko zadního kola

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2

2014-05-18 22:44:04

Měním ložiska na zadních kolech u modelu swift 2007 a nemůžu dostat ložiska z bubnu ven.

Někde jsem tu o tom četl ,ale teď to nemůžu najít.

Má někdo nějaký figl jak na to?

2014-05-19 08:02:15

pav.el:

Ložisko (ložiska) ze zadního bubnu vyklepneš pomocí trnu vhodného průměru. Pokud máš ve své dílně větší množství Gola ořechů různých velikostí, lze pro vyražení použít i ořech vhodného průměru. V případě nutnosti lze buben nahřát v troubě.

Při montáži novych ložisek by se měl spravně použít lis, nikoliv kladivo a pokud je lícování příliš těsné, je možno před montáží buben opět nahřát a naopak ložiska ochladit v mrazáku. Hodně záleží na tom, kolik stála ta nová ložiska. Levné výrobky mohou mít nepřesné lícování. Kvalitní dvouřadové ložisko stojí klidně přes 2000,- Kč, levný šmejd určený do "růdlu" třeba 200,-.

Pro nalisování nových ložisek je vhodné použít kroužky starých ložisek jako trn.

U zadní nápravy, pokud není poháněná, by problém s montáží ložisek být neměl.

Hill  
Jaroslav
2014-05-20 14:33:05

Myslíš manuál na výměnu i s obrázky?

http://www.suzukiclub.cz/...al_download_act.php?id=70

2014-05-20 15:01:08

Jenomže pav.el má model 2007, takže tam má možná jenom jedno dvouřadové ložisko a s jeho demontáží bývá větší patálie než s dvojicí ložisek u starých modelů.

Hill  
Jaroslav
2014-05-20 16:57:30

plukovník: jo, moje chyba, nevím proč jsem měl za to, že jde o 2002. Beru zpět.

2014-06-08 10:27:05

plukovník: Tak jsi měl pravdu. Levné ložiska se fakt hodí jen do růdlu. Koupil jsem ložiska SNR a je to horší než stará. Dělal jsem totiž brzdy a tak jem si řekl, že když už to mám rozdělané, tak vyměním i ty ložiska, protože začínaly hučet, ale žádná hrůza to nebyla. Jenže ty nové od 120km/h tak zajímavě hvízdají. Jako když z dálky slyšíš na dálnici kamiony. No prostě děs. Jsem tak naštvaný, že jsem se do toho vůbec pouštěl. Asi to budu muset řešit zase novými. Jenže jakou značku vybrat. Na trhu je takový výběr, že mám obavu, pokud vyberu i dražží tak to můžou být šmejdy. Je nějaké označení kvality ložisek? A kde ho hledat.

2014-06-08 10:56:19

pav.el:

Kvalitativní označení stejných typů a rozměrů ložisek existuje. Označují se A,B a C. Ale nevím jestli je to u všech ložisek a určitě to není vyznačeno na krabičce. To spíš kódem přímo na ložisku. Áčka mají určení pro letecký průmysl, béčka pro automobilový a ta poslední pro ostatní použití. Jsou nejlevnější a jsou vhodná leda tak tak do toho růdlu.

Jak jsem již psal, kvalitní dvouřadové ložisko kola atomobilu stojí tak kolem dvou tisíc. Nejlepší ložiska jsou švédská SKF ale část jejich výroby je v Číně, takže těžko říct, kde sehnat nějaké slušné.

Zkus nějaký specializovaný obchod s ložisky, tam bývají fundovaní odborníci, kteří rádi poradí.

2014-06-09 09:53:51

jestli mohu, dodám jen .... SKF.cz , Holešovice, U Měšťanského pivovaru Praha 7 , ot od 9-16

jsou na skoro stejné adrese od tuším r 96 ,při osobní návštěvě je lepší mít původní ložisko s sebou., jinak vše si samo najdou,dle parametrů,rozměrů...

2014-06-09 10:08:12

instr:

Přesně , jen jsem si nemohl vzpomenout a nevěřil jsem, že tam ještě jsou Byl jsem tam naposledy myslím v tom roce 96, a tenkrát jsem mluvil s opravdovým odborníkem na tuto problematiku

2014-06-09 10:43:48

plukovník: Taky mne to překvapilo,navíc suzuki importer je kousek o ulici dál, kdyby to dali dohromady..... ,původně byl vchod do roháku z ulice Komunardů, a pak koupili celej dům- vedlejší vchod ....byl jsem tam před cca 10ti lety , odešel motor u pily husqarny , tak jsem objednal "lágry" na kliku , a když jsem si proto došel ,dostal jsem 2 kuličkový ložiska se slovy myslíte to vážně ? Jedinej motor co má -měl

na klice " kuličkový" ložiska, byl boxer vzducháč 1600ccm porsche 356 , a dost hezká děvčice= obsluha ,mi řekla , ty tu máme taky, a když víte tohle, to by ste u nás moh prodávat

takže odborníci na ložiska tam jsou...jak je to s těmi ložisky dnes kvalitativně už bude jiná předpověď,,,,

2014-06-17 15:17:16

To není tak úplně pravda... Wartburg měl dělěný lisovaný klikový hřídel s kuličkovými ložisky.. Klikovka na tom motoru byla asi ta nejsložitější věc.

2014-07-07 15:33:48

Tak jsem po dovolené pokračoval v řešení problému se zadníma ložiskama a na vaše rady jsem hledal skf a na jejich stránkách jsem našel autorizovaného prodejce autokelly a ložiska skf jsem koupil. Jaké bylo moje překvapení když jsem doma krabičky rozbalil a byly tam ložiska NTN. Samozřejmě jsem hned volal do kelly - dostal jsem oblíbenou odpověď - jste -li nespokojen zboží můžete vrátit, ale proč to tak je neřekli. Proto jsem zavola přímo na zastoupení skf v Praze U měšťanského pivovaru a tam mi kupodivu řekli že je to normální , že nikdo nevyrábí všechna ložiska a že je to v pořádku.

Co si o tom myslíte?

2014-07-07 16:18:42

pav.el:

Bohužel, tomu se říká globalizace a tím pádem je považováno za normální, že některá švédská ložiska se vyrábějí třeba v Číně.

Co si o tom myslím, to raději nebudu vyslovovat...

2014-07-09 10:19:18

pav.el: myslím, že asi bylo lepší začít tím SKF ofic zastoupením, a nenechat si od autovkellu vnutit to, co mají skladem,

a teprve po zjištění ,že skf skutečně v daném rozměru typu orig ložisko nemá, tak rezignovat , sklopit hlavu ,dát si a holt koupit ,co je ...

život je jeden z nejtěžších ....

Fulda  
Petr
2014-07-09 21:11:14

Už i u SKF mě nedávno překvapil nápis - Made in Malaysia , ale bylo to na velký vodní čerpadlo a zatím drží

2014-07-09 21:47:07

instr: Já jsem právě začal ofic. zastoupením, ale protože nejsem z Prahy hledal jsem na jejich stránkách jak je koupit. Mají oficiální autorizovanou distribuční síť kontrolovaných prodejců a dávají záruku, že u nich nekoupíš nějaký padělek.. Mezi ně autokelly patří.(já osobně ale autokelly moc nevěřím) Mimo jine SKF věnuje velkou pozornost aby nekdo neprodával jejich jmenem nějaké šmejdy.

A jinak u SKF to chodí tak, že pokud daný rozměr nevyrábí, tak dávají do svých krabiček ložiska která používá daná automobilka v prvovýrobě. Alespoň tak mi to bylo vysvětleno zástupcem SKF do telefonu. Ubezpečil mne že se nemusím obávat a že je v jejich zájmu vytlačit podvodníky z trhu.

Nemám duvod mu nevěřit.

Čas ukáže pravdu.

2014-07-09 22:25:28

pav.el:

OK , snad to bude dobrý....

2014-07-14 16:10:09

Jen pro doplnění, aby ostatní věděli. Vyhrabal jsem z koše stará origo ložiska a skutečně z fabriky jsou tam montované TNT ložiska. Takže v SKF mluvili pravdu a do svých krabiček dávají to co se montuje ve fabrice.

2015-01-28 11:42:19

hill: Ahoj.Mám necelý rok Swifta r.v. 2008 a jsem s ním moc spokojený a protože jsem stále na počítači tak sleduju dění v suzukiklubu.Když jsem koupil toto autíčko našel jsem na Googlu manuál i dílenskou příručku,ale slovensky.Byl bych rád za manual,kterého jsem našel jen část na výměně ložisek zadních nábojů.Jsem vyučený automechanik,který se vyučil na Š1202 a Š 706 a skončil na Tatrách 815,takže o autech něco vím,ale rychlost v autoprůmyslu mi trošku ujela. Děkuju.

Hill  
Jaroslav
2015-01-28 18:57:21

xvonaj: asi ti nerozumím - na new Swifta nemám ještě žádný manuál (tedy mimo uživatelský, co mi k němu dali na prodejně). Dílenské podklady žádné. Ty, co mám, jsou už všechny vystavené tady s ostatními manuály, a končí ročníkem 1998 (i když obecně platí až do konce výroby modelu 2001).

Slovenčině snad rozumíš, tak buď rád, že máš aspoň to.


Odpovědět

1  2