Fórum - Téma


LPG


Fórum Grand Vitara II LPG

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8

2012-05-15 18:35:18

tak po dvou tankování to vypadá asi takto, spotřeba je jakoby 6,2 l benzínu a konečně mě nepředjíždějí cyklisti. Se stylem jízdy jakým jezdím teď bych se hravě v benzínu dostal přes 11 l. Žádné neduhy jsem zatím neobjevil uvidíme až najedu pořádné km.

Za mě ano, já mám konečně poprvé od koupě opravdu radost z jízdy.

2012-05-15 21:34:50

Zdravím,

přiznám se, že jsem s nedočkavostí hledal diskuzi o LPG. Přestal jsem sledovat hokej, až jsem mě zamrzela diskuze, která sklouzla úplně někde jinde. No, proč píšu. Já jsem začal taktéž velmi uvažovat o LPG do GV r. 2007, 2 l benzín. Z té diskuze jsem teď nějak rozhozený. Já osobně myslel, že když si přiobjednám i mazání ventilů včetně sekvenčního vstřikování a budu se starat více o motor, tak to bude v poho. Nehledě na to, že jsem se už objednal. Vážení, dneska moc klidně spát nebudu. Nejhorší je, že asi máte všichni určitou část pravdy. Sakra proč jsem to četl. Já se tak těšil a teď jsem v .....

2012-05-15 22:53:22

Hele v klidu, já mám v autě plyn měsíc a půl a za tu dobu jsem najezdil 3000 km. Mám BRC s přimazáváním a ještě mi nastavili při vyšší zátěži, rychlejší jízdě přístřik benzínu, což je maximum jak se můžeš postarat o motor. Taky jsem nejdřív byl proti plynu ale teď mi na tom nic divnýho nepříjde. Mám sice Ignise ale i ostatní auta na to v pohodě jezděj. A pořád budou lidi který to neschvalují a ty ostatní.

2012-05-16 14:54:12

Zdravím,

dneska jsem si dal práci a ještě jednou jsem na internetu a v servisech zjišťoval jak je to vlastně s LPG do GV. 2007. Nezjišťoval jsem, který přesný typ zařízení LPG je nejlepší, vždy jsem se bavil jen o sekvenčním vstřikovácí. Takže na jedné straně mi bylo sděleno, že už výrobce Suzuki nedoporučuje montáž LPG, protože k motorům se nehodí. Proč, jsem už nezjistil a nebyla mi dána odpověď. Takhle mi to sdělili v autorizovaném servisu. Paradoxem je, že v Brně přestavbu provádějí. Nicméně, abych nenudil zbytečnými řečmi, přejdu na výsledek, který jsem si z toho vzal. Takže již od výroby je motor uzpůsoben spalovat jen a pouze benzín. Takže tomu taktéž odpovídá jak konstrukce motoru, ale také především ventily a sedla ventilů. Rozdíl je samozřejmě u motorů již z továrny vyrobených pro LPG či CNG. Jiné ventily a sedla. Samozřejmě, počítá se jiná teplota spalování atd. a benzín je poté brán jako alternativní palivo, spíše dojezdové. Všechny jiné přípravky - mazání ventilů a u sekvenčního vstřikování se do válců vstřikuje i benzín (nějaké malé množství), jsou jen "podpůrné" nebo chcete-li ochranné prostředky, které jen snižují rozsah poškození ventilů a sedel. Dříve či později dojde k tomu, že nastane problém. Prostě tyto prostředky jen snižují opotřebení, ale nezastaví. Je samozřejmě otázkou, kdy k tomu dojde. Záleží na průběhu kilometrů, na seřizování a starání se o motor. Už nebudu psát výhody a nevýhody LPG nebo CNG pohonu, to ví každý. Myslel jsem si, že prostě zkusím najít rozhodnutí, zda přestavbu realizovat či nikoliv, dát si na papír negativa i pozitiva. Tohle si však udělejte každý sám, jestli ano nebo ne. Já osobně to risknu a půjdu dotoho.

2012-05-24 19:09:40

Tak a máme tu dalšího s podpáleným ventilem....Jsem rád, že mi dáváte práci.

Fulda  
Petr
2012-05-27 17:13:16

Ta bandaska vpravo před baterií vypadá jako přimazávání ventilů od JLM jestli se nepletu ?? Kolik to mělo nalítáno ??

2012-05-28 17:10:17

Na plyn asi 30tis.

Fulda  
Petr
2012-05-29 12:05:45

Tak to moc dlouho nevydržel, škoda ho , až mě klekne ten můj G13BB, tak ti ho pošlu na odbornou prohlídku , mám v garáži ještě jeden stejnej navíc z balena, tak jsem v klidu.

2012-05-29 21:56:26

Peťane , já pozítří odlítám do Jižní Ameriky a Suzuka jde momentálně mimo mě natož plyn

Fulda  
Petr
2012-05-30 11:24:27

Ahoj Míro, tak nakonec přece jen odlítáš, tak držim palce ať ti tam všechno vyjde

2012-05-30 21:48:03

ono se dá na to koukat různě, já třeba najedu cca 15 tis km za rok, většinu aut mám tak v průměru 4-5 let, tuto GV jsem koupil se 33 tis km, nyní má 45 tis. Za ty čtyři roky najedu tedy tak asi 60 tis km a tudíš ušetřím cca 110 tis kč oproti tomu, kdybych jezdil jen na benzín. Za ty čtyři roky bude mít GV (r.v. 2007)jakou hodnotu?? 60 - 80 tis Kč???

Montáž mě stála nějakých 30 tis kč. Takže pokud jsem schopen najet na ten plyn bez poruchy plynem způsobené oněch 60 tis a pak klidně auto nechám sešmelcovat, zatím co vy ho prodáte dejme tomu za 70 tis , tak jsem pořád ještě 10 tis v plusu, pokud s ním nic nebude a prodám ho třeba za 50 tis, tak jsem vyhrál

2012-06-02 13:21:53

Zdravím, podobné reakcie som čítal, keď som kupoval svoju Hondu CR-V, aj môj mechanik mi vyslovene radil, aby som ju na plyn nedával prerábať, pretože Honda a LPG sa nemajú radi....no a po cca 30tis. km na LPG som nemal jediný problém. Auto som predal, teraz chcem kúpiť GV cca 2006-2007 2.0, alebo väčší benzín a idem do LPG bez strachu. Na Honde som mal samozrejme Flashlube (mechanický typ) a cca po 10tis.km som chodil do servisu na doštelovanie ventilov, plus častejšie výmeny sviečok. V každom prípade som mal kúpenú novú hlavu, keby niečo...podobne sa chystám aj na GV. Čo sa týka názorov na LPG od ľudí, ktorí ho nikdy nemali, vždy sa len usmejem. Treba to skúsiť. Jediná vec ma trochu štve a tou je valcová nádrž, ktorú mi do GV odporúčajú, zrejme sa toroid v GV nemá kam umiestniť, čo je oproti CR-V nevýhoda.

2012-06-02 17:40:04

GV 2006 2L na tacho 250tis Km z toho na plyn 180 000Km a pořád jede . Umístění nádrže viz foto můj první příspěvek. Nevím co by mohlo přesvědčit víc!

Jura

Fulda  
Petr
2012-06-02 19:59:12

Je fakt, že první dvě generace Hondy CR-V byly geniální na umístění toroidní nádrže, v kufru pod deklem na ni místo je a rezerva je zvenku na pátejch dveřích . U nás má majitel LPG stanice první generaci a nalítáno údajně 170 tis. na plyn bez problému

2012-07-23 15:31:49

Ahoj,

nechal jsem si tedy naintalovat LPG typu Elpigas AG Compact - iplus a k tomu pro mazání FlashLube - ventily a sedla. Do kufru jsem nechal dát válcovou nádrž o objemu 60 l. Nechal jsem jí zprvu jen položit, abych viděl o kolik místa jsem přišel. No, je to hrůza, ale člověk si zvykne. Najel jsem zatím necelých 3.000 km. Ovládání mám na palubovce - vlevo pod volantem u mlhovek. Ukazuje kolik je v nádrži plynu a obsahuje ještě kontrolku pro FlashLube. Provedení prací bylo super, takže jsem v očekávání sednul za volant a jel zkoušet. Zprvu jsem chtěl vyzkoušet několk variant jízdy - s lehkou nohou ve městě, kombinovanou a dálkovou a zase opačně, ale ještě jsem neměl příležitost. Spíše jsem jezdil daleko "agresivněji" než normálně s benzínem. Ještě musím napsat, že do nádrže se max vleze 48,5 l plynu. Když jsem jel prázdný a jel jsem od 130 Km/hod do 160 Km/hod najel jsem okolo 400 km. Když jsem plně naložený a max do 130 km/hod najedu kolem 430 km. Když jsem jel rychleji a někdy s lehkou nohou najel max 450 km, ale to je strop. Průměrná cena LPG za 1 l je kolem 17 Kč. Tedy cena úplně někde jinde. Např. v Berouně jsem natankoval za 780 Kč, jel jsem v průměru kolem 130 Km/hod plně naložený a najel jsem 430 km. Co víc dodat. Všechno má své plusy a mínusy (voz. výše - diskuze), ale zatím jsem max spokojen a doufám, že mi to vydrží. Nechci tím nikoho přesvědčovat, ale jen mě napadlo, že bych se s Váma o tom mohl podělit a informovat o spotřebě.

2012-07-23 23:19:10

je dobře že se nenecháš odradit a jdeš svojí cestou. pokud můžeš napiš cenu celé té úpravy a zda má tento přechod vliv na jízdu(tvůj dojem) já jsem odpůrce plynu to přiznávám, nedokážu si představit tu nádrž v tom prtavím kufru-hud foto.

mimo záznam-sousedův hnújdaj X30 plyn 26t km- usmažená hlava

2012-07-23 23:49:37

Veľmi záleží od kvality LPG zariadenia a od kvality montáže. Prečo majú LPG z Nemecka, Talianska takú úžasnú životnosť a kvalitu ? Proste preto, že tam montujú BRC, Lovatto a pod. a rozumejú tomu. Takže "usmažená hlava" má zase len svôj dôvod, ale určite nie principiálne LPG. Na to sú tu stovky fór o LPG,kde spokojní majiteľia píšu o skvelých skúsenostiach po niekoľko desaťtisíckach km.

2012-07-24 00:35:42

usmažená hlava neboli sedla výfukových ventilů je přímí důsledek spalování plynu-o tom asi není třeba diskutovat. proč se tak stalo je otázka jiná, Pokud tedy LPG ,tak v autě kde je přímo od výrobce,zde bude motor osazen hlavou která konstrukčně vydrží vysoké teploty. Jsem přesvědčen že LPG není ta správná cesta- testujem ted etanolbox je nasazen na feldě1,3 a zatím dost dobrý.

2012-07-24 01:08:10

Aby LPG dlouho a spolehlivě fungovalo je třeba kombinace více věcí: a) kvalitní montáž u profíků, b) pravidelná údržba, c) (a to je odpověď na tvoji otázku proč mají LPG z Německa a Itálie tak úžasnou životnost a kvalitu?) Je kvalita plynu, který do toho tankujeme Ty hov..a pumpaři totiž pančují i to LPG !

P.S. G.V. 2L - 185tis Km na LPG a pořád jede

2012-07-24 08:16:49

Zdravím,

napřed budu reagovat na otázku kolik mě stála přestavba. Přestavba mě vyšla na 30.000,-Kč. S tím, že jsem si nechal dát plnění k víčku nádrže. K plnění používám nástavec. Co se týče jízdních vlastností. Můj dojem je, že cítím nepatrně pokles výkonu, ale to asi jen plně naložený. Není to žádná hrůza, ale poznám to. Přiznám se, že v terénu jezdím jen a pouze na benzí Co se týče údržby. Minimálně se musí najet 1.500 km a zajet na kontrolu. Bylo mi řečeno, že nejlepší je najet kolem 2.500 km a poté zajet na kontrolu. Já najel 2.800 km, v servisu se napojili na počítač a vyladili několik drobností. Po každých ujetých 20.000 km, se musí zajet na výměnu filtrů a každých 100.000 km na kontrolu a seřízení. Co se týče kvality paliva. To je samozřejmě největší problém v této republice. Raději psát nebudu, jen se na......u. Draze nabité zkušenosti lze vyhledat na internetu, včetně popisu obsluhy apod. Např. http://www.superbenzin.cz/kvalita_paliva.php nebo http://www.lpg.cz. Čerpacích stanic na LPG je v republice dost, včetně evropy, je síť dobrá. Jsou sice "hluchá" místa, ale pokud plánujete delší cesty, naplánujete i včasné dotankování. Já se vždycky o auto staral se vším všudy. Může mě jen vytočit, pokud si natankuji špatné palivo, prodejcem vědomě prodávané špatné palivo. Jednou mi bylo v servisu ukázáno palivo - světle hnědá sračka natankovaná do zavařeninové sklinky o objemu 5 l přímo ze stojanu. Ve sklince měla být nafta, ale ne odněkud z JZD, ale z čerpací stanice. A to bych mohl vykládat ........ Jsem rád za G.V v benzínu.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8