Fórum - Téma


LPG


Fórum Grand Vitara II LPG

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1 ......... 4  5  6  7  8

2012-07-25 17:33:25

Na LPG mam najez skoro 60000 km s GV 2,4 r.v. 2009, system BRC s Vap Saverem (promazavani).

Zatim vsechno v naprostym poradku a krom mista v kufru si nemuzu na nic stezovat.

Prumerna potreba 13 l plynu / 100 km.

Za kolik jezdite vy? Nekdo s 2,4 a plynem?

2012-07-25 22:44:17

Presne takú Vitaru som chcel, nakoniec som ju nezohnal, tak som zobral Outlandera, jazdím väčšinou mesto za 10,9 l LPG priemer.

JKR
2012-07-29 20:23:58

Mám GV taky 2,4, 2009, systém BRC, bez přimazávání.

Najeto celkem 55 tis, s plynem 30 tis. Nedávno jsem nechal zkontrolavt ventily v servisu, beze změn. Na další kontrolu ventilů mám přijet za dalších 30 tis..

Průměrná spotřeba plynu stejná, 13 l/100 km, hlavně město, nešetřím to, dál se jet i za 10 l, plynu.

Mám válcovou nádrž 65l, natankuju maximálně 55 l. Je to omezení, ale kufr mi i tak na letní dovolenou ve 4 stačí, je totiž vysoký a perfektně přístupný. Papírové hodnoty objemu kufru jsou blbost.

Výkonový rozdíl mezi benzínem a plynem nepatrný.

Mám to auto rád, mám z něho radost.

2012-09-18 13:58:21

Zdravím pánové. Jsem nový člen, mám GV 08, 2.0benzín v plné náloži a musel jsem se zaregistrovat, když Vás tu čtu! Pravda je, nebýt sprostý. Nicméně nevím, jestli KATO dělá v servisu SUZUKI, ale mě tam pěkně naštvali. Svítí mi kontrolka motoru a oni na mě, že katalizátor orig. za 40.000,-, neorig. za 25.000,-(vče bez práce). HAHAHAHA výsměch! Neoriginální uni katalizátor vhodný pro tento motor od ELITU za cca 4.000,- s prací!! Nebavím se o prohlídkách a opravách, to je to samé(ale tam to nebylo cenově tak rozdílné, tak to tu nerozvádím). Kato, nic proti tomu a chápu, že se orig servis musí uživit a že orig díli jsou předražené. Takže zde ať se člověk řídí v těchto případech svou peněženkou. A nechápu proč ne LPG. Já sám zvažuji o přestavbě na E85, ale taky se bojím......

fogl, 2012-09-18 13:58:21 napsal:

Zdravím pánové. Jsem nový člen, mám GV 08, 2.0benzín v plné náloži a musel jsem se zaregistrovat, když Vás tu čtu! Pravda je, nebýt sprostý. Nicméně nevím, jestli KATO dělá v servisu SUZUKI, ale mě tam pěkně naštvali. Svítí mi kontrolka motoru a oni na mě, že katalizátor orig. za 40.000,-, neorig. za 25.000,-(vče bez práce). HAHAHAHA výsměch .. .. ! Neoriginální uni katalizátor vhodný pro tento motor od ELITU za cca 4.000,- s prací .. !! Nebavím se o prohlídkách a opravách, to je to samé(ale tam to nebylo cenově tak rozdílné, tak to tu nerozvádím). Kato, nic proti tomu a chápu, že se orig servis musí uživit a že orig díli jsou předražené. Takže zde ať se člověk řídí v těchto případech svou peněženkou. A nechápu proč ne LPG. Já sám zvažuji o přestavbě na E85, ale taky se bojím......

2012-09-18 18:33:54

Máš recht. Já na tohle upozornil a hned mě to stálo místo.... Dnes už je situace taková, že k nám nejezdí už skoro nikdo. Páni vpředu si mysleli, že jejich strom poroste neustále do nebe, ale ta výška už je taková, že brzy spadnou, protože ty větvě se podlamujou... Já osobně jsem již výpověď raději podal

2012-10-27 22:30:06

No tak jsem konečně dočetl celé vlákno do konce a musím říct - MAZEC přez akční výměnu názorů, politiku a udobřování ( hezký román ) jsem si udělal jakýsi dojem o přestavbě na LPG. Nic mě neodradilo ale ani nemám pádné důvody proč do přestavby jít. Každopádně jsem si hezky početl a budu špatně spát a zvažovat jestli jít do rizika že oddělám motor nebo že ušetřím. Měl jsem Xantii 2,0 na LPG a naprostá spokojenost a to bez jakékoliv "údržby" a přimazávání. Čekal jsem podobnou zkušenost i s GV a ouha :( Pokud tedy zvažovat LPG v tomto stroji, tak ty náklady s častým servisem, kontrolou a případně výměnama asi dost vykompenzují cenu benzínu a tudíž ta úspora přijde vniveč :( Moc nenajezdím a tohle auto jsem řešil kuli tažení přívěsu na koně. Co víc o tomto púsát ..... Díky za Vaše názory radši pujdu na

2012-10-27 23:27:16

plyn na motorech SUZUKI typu M j e jen pouze festival problémů a nějaký " měl jsem na VW nebo Citroenu a nebyl problém" jsem nepleťte...... tady je Suzuka

2012-10-27 23:32:11

No vidiš, doufal jsem že auto jako auto a pokud omladím garáž budu na tom líp - tak to my nevyšlo snad bude něco co to vykompenzuje. Teď napadl sníh tak tonejspíš nejlépe ocením.

2012-10-27 23:38:42

Minulý týden jsem měl problém s plynovým Splashem a vzdaj jsem to, protože za měsíc stejně v Súze končím

2012-10-27 23:43:11

Hmm to mi nezní jako dobrá vizitka pro tuhleznačku. Doufám že toje kuli manegmentu a ne kvalitě strojů ?

2012-10-27 23:51:47

To je jasný že mašiny za to nemůžou...za vším stojí jenom lidi

2012-10-27 23:56:43

No jako vždy a jako se vším. Bohužel a to si říkáme "páni tvorstva" ale to sem nepatří to je spíš na obecnou diskuzi

2012-11-15 23:10:56

Fjuras, na kolik litrů máš tu nádrž? Pěkně namontovaná, jak často tankuješ?

D.

2012-11-16 00:23:51

Ještě dotaz, kolik stojí oprava podpálených ventilů?? 30,40, 50tis, víc to nebude. Mám pocit, že daleko míň (samozřejmě asi ne v Suzuce - Kato potrvrdí)! A kolik ušetřím s LPG v současné benzinové politice? Počítám zjednodušeně 17 Kč za litr plynu a 37 Kč za benzín. Ať počítám, jak počítám (17Kčx12litru = 2Kč/km,, 37Kčx 10,5litru = 3,9Kč/km - šetřím 1,9Kč/km), takže budu-li jezdit slušně (myslím tím ne supr bezohledně k motoru a jiným součástkám), tak po ujetí 40ti tis. (v mém případě dva roky) mám vložené investice zpět v kapse! Tím se nachci dotknout zastánců benzínu, samozřejmě opláču místo v kufru, často budu tankovat (páč budu mít díky kompromisu malou LPG nádrž), ale zase se při každém dalším tankování nezhroutím při placení. Totiž investice vynaložené na začátku tolik nebolí, jako investive vynakládané během provozu. (teda hovořím za sebe!) Navíc se nebudu muset omezovat a šlapat Vitarce na krk jak mi bude vhod. Je to věc názoru. Jen dobře, ať je těch benzinových nadšenců, kteří si můžou dovolit utrácet velké peníze za benzín! Potom se i nám skromným a šetřivým dostane do rukou tak skvělé (sice ojeté) auto jako je GV, byť i s LPG!

Závěrem, pokud nekoukám na korunu a mám na to, jdu do fabrického, vyzkoušeného, funkčního a bezstarostného!! ten pocit za to stojí. Ale pokud na to nemám, tak se držím při zdi, jezdím Filckou a nebo s GV v plynu (s přiměřenou mírou rizika) a ten pocit za to stojí taky

Výsledek, všichni jsme spokojeni, všichni jezdíme s Vitarou a baví nás to! Jo pozor, je lepší montovat LPG do motoru, který už najezdil cca 50tis. na benzin. Ventilová sedla jsou už řádně vytvrzelá.

Teď se shodím, Vitaru nemám, ale pokud si ji pořídím (v to doufám příští léto) rozhodně jdu do LPG. Dosud jsem vyzkoušel ledacos. Nivu i Formana s LPG, ale i dízla v Citroenu (tan zamrzne i při nule), a v neposlední řadě i moderní TSI motory od Volkswagenu. Tyto jsou fajn, ale poze do osobáků.

D.

2012-11-16 20:11:58

Ahoj

Nádrž je na 60l. Když byla nová, tak se tam vešlo 40 litrů a stop (začne to cvakat). Potom se tam něco polámalo, takže už to nevypíná, ale teď se tam vejde 52 litrů (potom přestane tlačit pistole) a na plnou najedu 430-480 Km (většinou 440). Jezdím podle nálady a spotřebu neřeším. Náklady sedí jak jsi vypočítal + navíc jen benzín na starty a občasné provětrání (tankuji N98). V létě tankuji méně v zimně častěji (po startu déle trvá než se motor zahřeje a přepne na plyn).

Ventil origo objednán přes suzuki + práce + těsnění pod hlavou 10tis. Ale to bylo před třemi roky po montáži, najetých 80tis km - bez seřizování ventilů. Dnes od té doby najeto dalších 100tis pravidelně seřizováno a OK. Jinak v -30 plyn zamrzl (za jízdy), ale na benzín vitarka startovala a jela jak "ZIL na éterové bombičky".

Minulý týden 260tis km - klekl alternátor (oprava 1200,-)

2012-11-16 20:24:57

Jooo vlastně to bylo ještě levnější, protože jsem těch ventilů tenkrát pro jistotu objednal a zaplatil 4ks, protože jsem myslel, že to bude horší, ale nakonec jsem použil jen jeden.

2012-11-16 21:38:13

Uf, tak to jsem si oddechl. Myslel jsem, že je ta nádrž menší a tím pádem se musí jezdit často tankovat Pokud se tam fakt vejde 50l a ujede tolik kolik píšeš, tak padá poslední pochybnost Nevím co tam máš ty, ale já chi automatickou převodovku. Chci to zkusit, svezl jsem se a moc se mě to líbí

2012-12-30 21:55:59

ahoj, uvažuji o koupi GV 3.2 V6 a její následné úpravě na plyn, ano četl jsem tady že motory řady "M" nejsou moc vhodné pro přestavby, ale nevím jestli se to vztahuje také na 6-ti vál. Prosím tedy o rady a zkušenosti s možnou přestavbou této motorizace, nebo jejím provozem vůbec. Spolehlivost, spotřeba a finanční náročnost na provoz jako taková? Díky

2012-12-31 15:26:35

Nejdem mudrovať, ale bude záležať najmä na type splyňovača a kvalite montáže, proste vyhnúť sa lacným poliakom a radšej investovať napríklad do Lovata, alebo BRC aj keby to malo ísť cez individuálku. Vyhneš sa tým rôznym problémom, a v konečnom dôsledku si ušetríš aj problémy aj peniaze. Čo sa týka konkrétneho motora, mne sa osvedčilo sa radiť skôr s človekom od montážnej firmy s LPG, než od ľudí z autorizovaného značkového servisu. Napríklad pri Honde CRV ma v Honde odhovárali a vyslovene mi ju neodporúčali na ten typ motora, pričom v dielni kde servisujem svojho Outlandera lieta maník na CRV a má na nej s BRCčkom niečo cez 220tis. bez komplikácií.

2012-12-31 16:19:06

čau, díky za komentář.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8