Fórum - Téma


LPG


Fórum Grand Vitara II LPG

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki Grand Vitara II  |  Naše vozidla


1 ......... 6  7  8  9  10

2013-06-25 08:17:54

mirekb: Servis suzuki neeee! To chce hledat šikovného mechanika. Zadarmo to nebude, ale za půlku co v Suzuce určitě. Spotřeba asi 12-13litrů LPG a v benzínu to ke konci žralo snad 15litrů. Co bylo zásadní NIKDY MNE NENECHALA NA CESTĚ A NEJELA NA ODTAHOVCE! Vždy mne přivezla zpátky domů...

2013-06-27 17:38:41

fogl: hele rok jsem jezdil bez plynu a upřímě ti řeknu, že i když vydělávám docela slušný prachy, tak mě to prostě sralo. Na pumpě jsem byl pořád. Mám systém komplet od BRC a nemůžu si to vynachválit, cena montáže 30 tis, jezdím za 2,10 kč/km, najeto na plyn 25 tis, ventily beze změn, systém absolutně bez poruch a nepoznáš jestli jedeš na plyn nebo na benzín (několikrát odzkoušeno v extrémním záběru). za mě ano

2013-06-27 17:45:13

ahoj ty máš motorizaci 2,0 a máš tam přimazávání?

díky

2013-07-01 19:34:18

mirekb: jj, 2,0 a přimazávání (oni se názory na to přimazávaní dost liší, půlka ti řekne že je to tam k hovnu a neovlivní to nic, někdo tvrdí, že to dost pomůže, já to vidím tak , že v celém tom systému to stojí nic, tak proč to tam nedat.) Jinak u toho BRC jde i nastavit, že ti tam jde procentuelně nějaké množství benzínu a tím se jakoby změkčuje dopad plynu na motor , ale najdeš opět jak zastánce tak odpůrce, máme ve firmě ještě peugeota teepe na plyn a ten si přimazává tím benzínem, dejme tomu např. na nádrž plynu 65 l si to veme 3 -6 l benzínu mimo starty.)

2013-11-09 00:18:23

Tak mam panove spatnou zkusenost s LPG u GV 2,4 a musim dat za pravdu vsem odpurcum plynu...

Najeto 90tis na plyn s primazavanim a musela se delat vule ventilu a take vstrikovace vymenou.

12 zvihatek s praci 20.000,- + 14.000,- novy plynovy vstriky. U 2,4 nejsou podlozky, takze se musi rozebrat celej motor... V Suze mi nikdo nechtel verit, ze mam najeto 90tis, ze s tim se jeste nikdy nesetkali, nikdo se prej nedostal pres 50tis... Monovali to zakaznikum par let sami a kvuli pruserum toho museli nechat. Kdyz to vsechno sectu, montaz LPG (35.000) celkovy servis LPG (22.000) ventily (20.000), tak se mi ten plyn prakticky nevyplatil...

A to primazavani je prej k nicemu...

2013-11-09 04:57:12

lindin:

Ona každá zkušenost něco stojí a ty, když už nic jiného, alespoň víš, že napříště se toho auta u kterého uděláš přestavbu musíš po 50 000 km zavčasu zbavit. Ono se totiž stále najde dost pitomců, kteří LPG u kupované ojetiny považují za velké plus a někteří jsou za to dokonce snad ochotni i dát vyšší cenu

JKR
2013-12-14 13:43:50

lindin: Mám po servisce v 75 tis.. Od 20 tis. jezdím na LPG. První kontrola ventilů v 50 tis., druhá teď v 75 tis.

Obě kontroly - vůle beze změn. Na autě mám systém BRC bez mazání. GV 2.4, 2009.

2013-12-16 20:11:53

nyeo: Nazdar. Trochu se bavím jak tu lidé haní LPG. Už mám třetí auto na LPG a bez větších problémů. Jen klasické údržby seřízení a výměny plynovích filtrů.

Cena pořízení s přímím vstřikováním plynu a přimazáváním je do 30 tis. což není tak hrozné.

U Hondy Crv také 2.0 jse měl spotřebu kolem 10 l a ted u Grand Vitary mám kolem 11 - 12 kombynovaná.

Vitaru mám také 2.0 není to sice žádný dravec ale i na tankáči můžu jezdit vklidu na plyn.

Najezdím ročně tak 30 - 40 tis takže návratnost je úžasná.

2013-12-16 20:29:45

bedy1837: , moje řeč, já jsem spokojený.

2013-12-17 11:51:26

bedy1837:

Já se zase vždycky bavím a musím se pousmát, když slyším, jak někdo s pýchou v hlase konstatuje, jak najezdí ročně 40 000 km.

To já si organizuji svůj život tak, aby moje doba strávená za volantem odpovídala pouze tak 15 000 km ročně a zbytek času, co tím pádem vyšetřím, sedím v příjemném prostředí a diskutuji s přáteli.

Ale uznávám, že každý tyto možnosti nemá.

P.S.

Samozřejmě ale oceňuji záslužnou práci kamiónistů a řidičů dálkových autokarů, kteří se tak podílejí na naší úrovni spotřebního způsobu života.

2014-01-11 01:30:04

plukovník:

Ano, úroveň konzumu je třeba neustále zvyšovat, jinak tržní hospodářství padne na hubu.

Máte někdo zkušenosti s LPG v GV 2.5 V6 ?

Jezdím s tím už tři roky, pouze olej měním po 8000km. Teď asi sáhnu na svíčky . Spotřeba mezi 10 - 11l, na delší trasy 8-9l. Plyn jednobod.

2017-04-08 14:57:23

jen zaktualizování LPG poměrů :)

GV 2.0 94kw 2004 celkový nájezd 200.000km, z toho montáž LPG 6.měs 2009 při 102.000km

nechci spojovat souvislosti s provozem na LPG (ale majitel už jednou propálený píst řešil, ale ne z tak fatálními následky jako v 2.- tomto případě)

Oboustraně proražený blok 2. a 4. válec (díky ulomkům z pístu), 2x deformované ojnice 2. a 4.válec, poškozená sedla hlavy 4. válce....

2017-04-08 17:20:06

jarry:

na úvod příspěvku uvádím, že nechci, aby můj příspěvek někdo vnímal, jako jízlivý výsměch uživateli LPG.

Propálit píst umí pouze přímovstřik, pokud se na tryskách vstřikovače palivo nerozpráší, ale spojí se v jeden pramínek paliva, který proudí stále do jednoho místa na píst.

Tobě se píst utavil, nevydržel tu zátěž a rozpadl se na kusy. Proto ta destrukce v motoru. Obvykle motory mají jakousi trysku na olej pro každý píst, která tryská ten olej ze spodu do pístu a tím z něho odvádí významné množství tepla. Otázka je: byl ostřik u tohoto pístu funkční, nebo mírně přicpaný a nestíhal odvádět tolik tepla při provozu na plyn?

Vzhledem k tomu, že už se něco podobného stalo, a to bez plynu, vidím to na trvale špatnou funkci toho ostřiku pístu (pokud jde o ten samý píst).

2017-04-08 17:59:49

mirekdoda:

Ano mám stejný názor, že propálení má na svědomí špatný vstřikovač (nejspíše zanesený díky provozu na LPG) nejsem si jistý jestli před tím byl problém na stejném válci...

Ale o tom rozprachu vespod bloku směřovaný do dna pístu, tenhle motor nemá(nebo je tak maskovaný že nešel na 1. pohled jasně rozeznat)

Ale tohle o čem mluvíš, jsem vidět u VW koncernu přesněji 1.8T 20V tuším to byla Audi A4 2000 (tam byla na vině zanedbaná periodická kontrola/výměna hydronapínaku řetězu pro pohon 2 vačky) výsledek silonové pouzro hydronapínáku se prodřelo, rozpadlo se do vany zaneslo sací koš olej. čerpadla, to následně nedomazalo turbo a vačku...

2017-04-08 18:23:18

jarry:

pokud se nepletu, tenhle motor vstřikuje před sací ventil, není to přímovstřik. Vadný vstřikovač bych v tomto případě vyloučil.

2017-04-08 21:28:57

mirekdoda: máš pravdu, taky mě zarazilo, podle toho jak si říkal, že by vstřik musel stříkat/protěkat ne prášit, jak by se to přes ventily dostávalo pořád do stejného místa, aby to mělo za následek podpálení, oba vstřikovače, jak benzín, tak dodatečný LPG jsou konstrukčně řešeny do sacích svodů,co nejblíže k přírubě svody x hlava, a nasávány jsou přes otevřené sací ventily podtlakem vytvořeným pohybem pístu dolů, tzn (opravte mě jestli se pletu) by prouděním přes ventily nemohlo docházet ke stejnému proudu paliva do stejného místa....

2017-04-08 21:32:19

tak co by mohlo být příčinou takového poškození?? uvítám jakýkoliv (smysluplný/konstruktivní) názor, který to rozlouskne, nebo nasměřuje správnějším směrem ... ;)

2017-04-08 21:37:33

jarry: nepleteš. Je to tak. Proto souvislost rozpad pístu a vadný vstřik vylučuji. A i kdyby vstřik nedovíral a trvale ukapával, bude směs pro daný válec bohatá a tím pádem bude výsledná teplota v tomto válci nížší i při provozu na plyn.

2017-04-08 21:43:35

ještě mě napadlo (možná jeto hloupost) je to 4.válec (počítáno od rozvodu) tzn konstrukčně nejdále od chladiče směrem ke kabině, že by se teplotně zatěžoval natolik (samozřejmě postupem času ke zmíněnému nájezdu)že by třeba v součinnosti s dalšími vlivy, přišla "jeho chvíle" a jízda v tom okamžiku po dálnici přidala své, a setrvačnost otáček motoru ten píst rozbila na maděru??

2017-04-08 21:50:45

jarry:

to by musel být zaseknutý termostat v uzavřené poloze a náhoda by rozhodla, který píst to odskáče. Napadá mě varianta: ono se už něco podobného stalo dříve, otázkou je jaký píst (jak odolný na teplotu) namontovali při první opravě.

P.S. kdysi, na jiném autě, mi v zimě v koloně u křižovatky nefungoval ventilátor na chladičí vody a první příznak byl, že se pára z uvařené vody v motoru vrhla do radiátoru topení a auto přestalo topit a zamrzalo mi přední sklo. Sotva jsem s tím dojel domů. Pokud by se seknul termostat, mělo by to podobné příznaky.


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10