Fórum - Téma


LPG DO SUZUKI GR.VITARA


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I LPG DO SUZUKI GR.VITARA

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I



2008-03-19 12:41:54

Ahoj kolegové,

máte někdo zkušenost s montáží lpg do vitary? Jako vždycky jsem narazil na dost rozporuplné info - vyřadím-li zprávy typu " nedávat, protože to zlikviduje motor, resp.ventily" zbývá rozhodnutí kdy 99% prodejců chválí to své a tvrdí, že do tohoto auta (2.0i, rv.99) je nutné sekvenční vstřik. plynu (cca od 29 tis.) a pouze jeden, že stačí systém jednodušší (ca 18 tis.). Ha - a komu věřit???

2008-03-19 14:48:43

Zdravim mam vitarku 1.6 s LPG a zadny problem neni co se tyce tech zprav ze se kazi motor to je nesmysl

jednou za 3 nadrze staci projet auto par km na benzin a neni problem ja se bavil s technikem ze subaru co to mel namontovane v ostre verzi a ze videl legacy s najetyma cca 300tkm na LPG co tam bylo uz od nich a rikal zadny problem (akorat oni do svych aut davaji pripravek flash lube na ochranu sedel ) jinak vsude pisou ze LPG naopak prodluzuje zivotnost oleje -nekarbonuje rozhodne bych se lpg nebal a myslim ze provozni naklady jsou levnejsi pak nez u dieselu ale zivost a radost z vytaceni z benzinu zustava

2008-03-20 09:52:25

díky za info - asi máte normální LPG pro vícebodý vstřik, avšak nikoliv sekvenční?

2008-04-23 12:40:51

JO tak chci k vaší informovanosti nahlásit jak jsem dopadl s lpg. ZATÍM NAPROSTÉ NADŠENÍ. Rozpaky a obavy s montáže "nesekvenčního" ale o 10 tis. levnějšího systému, kdy my bylo podezřelé, že ca 10 firem my nutilo sekvenční vstřik za ca 30 tis. a pouze jeden (!) levější systém kde ale hrozí nebezpečí zpětného šlehu. Toto se ale při měněných svíčkách, filtru a se zapalováním v pořádku nestává.

Tak jsem to tam nechal dát s nádrží, která nezabere celý kufr (nafotím), zítra my ještě namontuje přimazávání ventilů pro jejich ochranu (při jízdě na lpg je nechrání benzín) a zatím pohoda. Jezdí to jak čert ( to tedy hlavně díky svíčkám a filtru - to by jeden neřekl co to udělá), výkon stejný, ale hlavně ta spotřeba! Přepočítaně na benzín jezdím dálky 5,7-6 l benzínu a kombinovaně tak 6,5 a to je super. Samozřejmě, že nejzdím po dálnici 150. Takže doporučuji a lpg montoval p.klikar ze Semil.

2008-05-07 12:05:46

No to primazavani ventilu mi pripada zbytecne staci kdyz se to obcas projede na benzin a je to

2016-02-15 18:08:51

2.0 V6 24V a LPG .. Koukal jsem že pár témat už tu je, nicméně už je o pár let později a vy jste jistě o hodně km zkušenější. Systém LPG bude sekvenční, bomba logicky v kufru ptž není kam jinam. jediné co řeším flashlube ano či ne?

moc díky

Jirka

2016-02-17 12:36:40

Přimazávání rozhodně ano. Benzín je sice palivo, ale plní i funkci lubrikantu. Plyn ne, laicky řešeno je "suchý".

Do dřívějších aut (zejména koncern VW) se přimazávání nedávalo, protože materiál sedel a ventilů byl skutečně tak perfektní, že nebylo poznat rozdílu po 200tkm provozu na benzín a plyn.

Že to občas projedu na benzín? - to tomu nijak nepomůžu, sedla budou chráněné zase jenom do té doby, než to přepnu na plyn.

Přimazávání prodraží jeden ujetý KM o 5-10 halířů, takže to snad opravdu není potřeba řešit.

2016-02-17 15:38:47

moraquian:

V tom, že benzín plní i funkci lubrikantu jsi ale, laicky řečeno, trochu zaspal dobu.

To, co máš na mysli platilo v dobách olovnatých benzínů, kdy přidané tetraetylolovo zabraňovalo zaklepávání ventilů do sedel, ale ne tak dnes.

Dnešním problémem je v případě plynu to, jak to dobře popsal v jiném vlákně Mirekdoda. A jemu můžeš věřit, protože kromě aut rozumí i letadlům

http://www.suzukiclub.cz/...select=47616#message47616

2016-02-17 16:47:18

plukovník: z toho jsem teda celkem blbej, čili přimazávání k LPG má funkci jakou?

v naturalu je proti zaklepávání co?

díky předem za info

2016-02-17 18:34:43

moraquian:

V naturalu není proti zaklepávání nic.

Hlava válců z lehkých slitin s tvrzenými sedly ventilů to nepotřebuje.

Jiná situace byla dříve u starých litinových hlav, kde na sedle ventilu bylo potřeba pro správnou funkci vytvořit mikroskopickou vrstvu olova obsaženého v benzínu.

Motor je navržen pro provoz s benzínem a jestli má to "přimazávání" při provozu na plyn hlavně funkci mazací, nebo chladící, případně obojí, tak nad tím jsem se nikdy nezamýšlel. Stačí mně, že vím, že jsou s tím jenom patálie.

2016-02-17 19:17:07

to teda znamená ve výsledku co... jezdit na benzín protože LPG mi motor zničí a je jedno jestli tam bude flashlube nebo ne? respektive s flashlube to bude ještě horší?

2016-02-17 19:44:37

jawasaki:

Ve výsledku to znamená přesně to co jsem o tom napsal já a nebo Mirekdoda.

S Flashlube to určitě nebude horší, to by se to nemontovalo.

Benzínový motor je navržen na benzín a samozřejmě to motor při provozu na LPG zničit nemusí. Ale hlava válců je podstatně více tepelně namáhána a to snadno vede k jejímu poškození, deformaci.

Jen tak pro zajímavost.

Víš jaká je největší povolená nerovnost dosedací plochy na straně válců ?

0,03 mm

2016-02-17 19:46:08

citace k VSE:

Jedná se o systém ochrany ventilových sedel a ventilů samých. Princip spočívá v rozvedení ochranného média (VAP-SAVER, FLASHLUBE atd.) do jednotlivých větví sacího potrubí přesně kalibrovanými tryskami. Systém zaručuje přesné dávkování jak ve fázi plného zatížení motoru, tak ve fázi cut–off. Dříve docházelo při centrálním zaústění za klapkové těleso k nerovnoměrnému dávkování do jednotlivých válců, tak, že nejbližší válec byl v podstatě přemazán a nejvzdálenější byl naopak ochráněn nedostatečně. Výhodou VSE je, že se dá domontovat do stávajících systémů s centrálním zaústěním.

Testovali jsme tento způsob ochrany v uplynulém roce s vynikajícími výsledky i u vozů, které jsou notoricky známé svými velmi měkkými ventilovými sedly. V kombinaci s přípravkem VAP-SAVER, který obsahuje nejvíc účinné látky je to opravdu to nejlepší co je v dnešní době možné nabídnout k ochraně ventilových sedel

2016-02-17 19:50:24

moraquian: ok díky. takže když lpg tak s ochranou :D nerad bych tomu šel naproti, osobák dosluhuje, na jinej není rozpočet na dvorku stojí velice zachovalá vitara, mám tak akorát na zaplynování, tak mě to vychází jako logický krok. holt místo kufru namontuju kouli

2016-02-17 19:54:24

moraquian:

Být tebou, tak bych z těch chvalozpěvů co napíše pan Čadek, zase nebyl tak vyjevenej.

Jeho to živí, tak si to nebude hanět.

2016-02-17 20:10:15

Pan Čadek je již delší dobu na pravdě boží, ale k tématu:

Úkolem tetraethylolova bylo přece zpomalit hoření benzínu, olovo sice skutečně fungovalo jako mazivo - ale že by to bylo jeho primární funkcí? To by do specialu přece tehdy šlo nacpat něco mnohem šetrnějšího. Nevím.

Že Flashlube chrání méně kvalitní materiály mi dává větší smysl. A když v naturalu není nic jak píšeš, tak ten motor odrovnám, když budu jezdit jenom na benzín ne?

2016-02-17 20:20:49

moraquian:

Tetraetylolovo a tetrametylolovo mělo v minulosti primární funkci jako antidetonátor ke zvýšení oktanového čísla.

Mazání sedel ventilů u litinových hlav byla jeho vedlejší funkce.

Všechny dnešní motory mají hlavy válců z lehkých slitin a tvrzená sedla, která žádné mazání nepotřebují.

Ale to se pořád opakuji.

Benzín není žádné mazadlo, to byl naposledy MIX do Trabantů, nebo nafta.

Ale jak tak čtu, ty tvoje otázky, tak mi to připadá, že si ze mě děláš tak trochu prdel.

P.S.

Jen tak mimochodem,

Když máš tak ohráblý LPG byznys v Brně a okolí, tak kdo tam teď je nejchytřejší v této branži, když inženýr Jaroslav Čadek je již delší dobu na pravdě boží ?


Odpovědět