Fórum - Téma


Mám vysokou spotřebu PHM


Fórum Swift III Mám vysokou spotřebu PHM

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1  2

2007-05-11 16:25:57

Mám auto Suzuki Swift 1lt r.v. 1994 asi půl roku a než jsem jej kupoval všichni mě zaručovali nízkou spotřebu. Vše jsem už vyměnil oleje, filtry,svíčky, palec a víčko rozdělovače a spotřeba se pořád pohybuje kolem 5,7 lt i na delší vzdálenosti a to můžu říct, že jezdím s velmi lehkou nohou. Může mi někdo poradit kde může být problém. Děkuji

2007-05-11 19:49:50

Kolik bys chtěl aby to žralo 2 litry?? Vždyt ti to žere málo, 5,7 je krása, co já bych za to dal, když jsem měl litra tak mi žrál 18l na 100km a to bylo něco, bylo to jen vypojenym podtlakem, a nějakym skratem v řídící jednotce, žralo to jak tank, ale jelo jak ďábel, maximálku jsem vytáhl 175km/h. Nedělej si s tím hlavu 5,7 je krásná spotřeba, ted mám Swiště 1,3 8v sedan a žere mi to 6,7-7,5 a to mám skoro vše nové. Tvoje spotřeba je uplně vpořádku.

2007-05-13 14:38:40

Záleží na stylu jízdy. Pokud to dusíš nízkejma otáčkama, tak to zapltíš spotřebou. Litránek chce takovejch 2500ot. po rovině a při rozjezdech aspoň do 3tis ot. Jezdim takhle pořád a mám spotřebu kolem 5,5 (a to mám na autě 185/55/R14). Vůbec se nesnažim to nějak šetřit, právě naopak, protože bez otáček to prostě nejede a ten motor se trápí....a žere to.

2007-05-14 11:54:06

Díky kámo, potěšils mě

2007-05-14 13:18:37

Až to zkusíš tak dej hlavně vědět jestli to bylo tím...psal jsem jenom mojí zkušenost. Jestli se ti ta spotřeba nehne tak máš fakt něco podělaný

2007-05-14 13:20:37

...a brzdíš motorem? Ta tvoje spotřeba 5,7 na litra není zas tak špatná

2007-05-15 20:08:55

Právě, že ne snažím se vyřazovat a dojíždět na neutrál. Než jsem auto kupoval tak mně všichni tvrdili, že to jezdí do 5 l tak fakt nevím. Je pravda, že to moc nevytáčím, ale jezdím převážně sám a zdá se mně , že s lehkou nohou to bere docela dobře i odspodu. Uvažoval jsem, že pojedu někde do Suzuki na seřízení, no uvidím a počkám na Vaše rady za které moc děkuji.

2007-05-16 09:04:06

já mám gti a do Prahy na letiště a zpět z Liberce při rychlosti 150 - 160km/h spotřeba 6,9

ale s litrovím autem se dostat na spotřebu pod 5 to by si musel jet po dálnici sám a 90 km/h to věřím že budeš mít tak 4,5

Ale jinak 5,5 je v pohodě

2007-05-16 09:54:57

Nauč se brzdit co to jde motorem a ušetříš si benzín a brzdy...fakt to dělá hodně. Pokud jsi všechno vyměnil za nové, tak ani nemusíš nic seřizovat, jenom to chce upravit styl jízdy Při brždění motorem nejde do válců ani kapka (narozdíl od neutrálu). Při klesání otáček a zařazenym kvaltu si všimni, že někde kolem 1600 otáček to jakoby cukne - sepne se vstřik a zase dává do válců to minimum na udržení neutrálu aby ti to nechcíplo až vyřadíš. Takže se vyplatí brzdit motorem a podřazováním držet ty otáčky nad těma 1600. Vyřazování na neutrál se vyplatí u auta, který má karbec, tam to teče proudem furt plyn neplyn ale u stříkačky si to elektronika pohlídá a komplet zaškrtí

2007-05-16 10:03:12

Ona ta spotřeba není žádný umění, pokud máš dobrej motor. Táta má Toyotu Corollu liftback 1993 1.3 EFI 16V, najeto 170tis.km, je to větší a těžší než swift sedan a když je v létě teplo, tak se pod těch 5L/100km hravě dostane. Jezdí 2x denně stejnou trasu jako já, 7km město, 20km mimo město s hustym provozem, takže se to dá považovat za kombinaci. Jezdí sám, brzdí motorem a má na autě předepsaný pneu. Toyota má taky kontrolku těžký nohy, tak se to dá líp uhlídat. Prostě kdo umí, ten umí (myslim tím japonský motory)

2007-05-16 10:36:32

já mám taky kontrolku těžký nohy na plynu, začne bouchat omezovač

Hill  
Jaroslav
2007-05-17 22:00:50

Hans má pravdu -

Dojíždět na neutrál je blbost, pokud není ještě dost ohřátý motor, tak blbost ještě větší: kola se točí, snímač rychlosti dává impulsy a elektronika drží volnoběh na 1500-1800 otáček. To chce benzín.

Naopak, když jen ubereš plyn a brzdíš motorem, je vstřikování vypnuté, dokud otáčky nespadnou pod asi 1500 až 1300, a nechce to nic.

Jinak mám 2 kousky litránků a jsou na tom zhruba stejně: průměr v létě (na nádrž, čili zhruba kombinovaná) je 5,5-5,7, v zimě 6,1-6,5 podle teplot a sjízdnosti silnic.

Příklady můžu uvést podle účtenek od pump, na které si píšu kilometry, protože časy už tam jsou. Ale to by bylo na dlouho...

2007-05-18 08:38:40

Já si taky píšu km a kolik natankuju abych měl přehled a viděl kdyby mi náhodou vylítla spotřeba nahoru. Poslední dobou se se swištěm vůbec nemazlim, cestou na ty Mimoňský války jsem měl plný auto a trochu jsem blbnul (do 4-5tis. ot) a spotřebu mám 5,7 na celou nádrž. Nad 6 litrů na sto (6,2) jsem se dostal zatim jenom jednou a to když bylo loni v zimě těch -20st a já vždycky minimálně 5min před vyjetím nechal zahřát motor a zatim jsem drhnul okna atd...Jinak pořád prasim a kolem těch 5,7 mám pořád. Věřim, že kdybych přezul na ty předpisový 155/70/R13 tak se dostanu ještě o půl litru níž

2007-05-18 18:29:33

To mně ani nenapadlo, že o mou spotřebu bude mít zájem tolik slušných lídí. Tak, že když to trochu shrnu, nechce to toho litra zas tolik šetřit a 5.7l je tedy docela v normě. Za ochotu Vám dám můj novy typ na ND, který jsem získal tento týden. Někde na těchto stránkách jsem našel typ na ND Suzuki a to ještě se slevou 20%. I když nejsem velkým zastáncem internetového obchodu, řekl jsem si že to vyzkouším. Napsal jsem tedy na přiloženou adresu o zaslání cen na brzdové kotouče ( vzduchem chlazené) a k tomu brzdové deštičky. V okolí hodonínska mně nabízely nejlevnější kotouče za nějakých 1 200,- a deštičky 800,-. U Matějíčka v Praze kotouče 680,- a deštičky 500,- což byla super cena, ale když mně přišla nabíbka od internetové firmy nevěřil jsem svým očím. Kotouče Japan 435,- a deštičky Premium 388,-. Zboží jsem objednal, přišlo za dva dny i s poštovným 1385,-. Nevěříte, ale věřte??? Hned jsem je namontoval a vše klaplo na 100%. Takže můžu doporučit autopb@centrum.cz . Jestli máte na těchto stránkách někde adresy dodavatelů na Suzuki Swift tak doporučiji tam dát i teto typ - fakt jsem spokojen.

2007-06-03 00:57:59

čau všichni,

taky jsem novým majitelem Suzuki Swift (1997) a mám malý problém co se týče spotřeby.

Nevím jestli to je stylem jízdy, ale podle odhadu mi to jede za 7,5l - 8l/100

Jezdím hlavně po městě a podle otáček kolem 2500 po rovině a z kopce brzdím motorem. Když přeřazuji tak na těch 3000. Jinak jezdí dobře na to že to je 3válec 1,0 obsah.

2007-06-03 09:40:44

Podle odhadu? Ja taky odhadoval a jak mě udivilo, když jsem si to jednou opravdu spočítal. Natankuj plnou a vynuluj si počítadlo, vyjezdi tu nádrž a přepočítej to.

Vzoreček:

(počet litrů ):(počet kilometrů) x100

Příklad: 24l:300kmx100=8l na 100km

2007-06-03 11:06:42

a kolik Ti to vyšlo?

2007-06-03 13:19:50

U GTi 6,8 l/100km a to jsem si odhadoval těch 8L

2007-06-03 13:35:32

ja v týdnu ul-mb a zpět 7,3 litru s 1,3 8v ale ta tdi fabie a honda hrv si mě budou pamatovat dlouho

2007-06-03 14:51:06

Víte co jsem zjistil, že hodně záleží na jaké benzínce natankujete, třeba když natankuju na ONU natural 95 za 200,- kč a cena je tam 28,9 Kč za litr, to je 6,9 l najedu nejvíc tak 105 km, když natankuju na OMV také za 200,- Kč natural 95 a cena tam je 29,9 Kč za litr, to je 6,6 l najedu 120-130 km a to při stejném stylu jízdy jako na benzín z ONA. Raději tedy tankuju dražší benzín, jede to lépe a i míň to žere.


Odpovědět

1  2