Fórum - Téma


manžeta na poloose


Fórum Technický koutek manžeta na poloose



1  2

2007-11-01 14:41:47

Při přezouvání gum jsem zjistil, že mám protržený obě manžety na poloose v místě u kola. Hodlám se na to s kamarádem vyhnout, ale nejdříve by mě zajímalo, zda se musí polosa vyndat? Nebo jsou ty manžety dělený? Je potřeba v případě vyndání poloosy nejaký speciální vercajk?

Ja to na GTI z 93 roku.

Jam
2007-11-01 15:14:12

Dělěný nejsou. Musíš vyndat poloosu a abys to vrátil, tak potřebuješ momenťák, nebo golu, tyč, různý závaží a znát vzorec F=m*g

2007-11-01 15:40:33

ked som menil homokinetaky cize aj tie manzety tak som normalne zhodil koleso vysroboval tu velku matku co je v strede. dal som dole drzak brzdovych doscicek. odsroboval som tie 2 sroby co drzia o nohu tlmica. ked to vykrutis smerom dozadu a dole tak ta to pusti tak zre mozes vyzut ten kotuc z homokinetaku. potom uz mas vyhrate trci ti len poloos zktorej musis zhodit homokinetak proste silou ale ne tak aby si poloos vytrhol. ked ho das dole vyemenis manzety a setko zlozis zase naspet.. BTW kup si lepsie stahovacky k manzetam tie zahybace su nanic a uvolnuju sa

2007-11-04 08:15:43

potřebuješ velký kladivo a přesnej úder,ale někdy ani to nestačí a musí celá polovičníosa ven a vše do svěráku.

2007-11-10 15:17:33

Tak jsem to nakonec z časových důvodů svěřil servisu. A raději jsem to měl udělat fakt sám, ikdyž jsem amatér, jelikož v tom sevisu jsou amatéři všici. Ale abyste byli v obraze:

Dal jsem to ve středu do servisu, požadavek byl výměna manžet + výměna převodového oleje (75w-90 2,4L). Večer jsem si pro auto přišel, převzal a jedu domů. Po cestě mám pocit, jako by prokluzovala spojka. Dříve tamtudy utíkal olej z převodovky a já si začal myslet, že když ho tam teď dali, že možná trochu se dostalo do spojky. Byl to spíš takový pocit, no, když jsem dojel domu, vzal jsem přítelkyni, že pojedeme na nákup. Chtěl jsem to jěště projet, takže se nákup hodil.

Když jsem vyjížděl z podzemní garáže z obchoďáku, najednou rána. Motor točí, auto stojí. Skouším řadit, všechny kvalty jdou, jen jakoby prokluzovala spojka.

Prd spojka, vypadlá poloosa! Ty amatéři ji buď špatně zandali, nebo buhvíco. Takže voláme pantátovi, aby pro nás přijel. Jenže on má dodávku, do podzemní garáže se nedostane, takže tlačíme k východu. Jestli někdo pamatuje jak moc ve středu pršelo, tak ví že pršelo pořádně. Ve zmatku jsme vázali lano, jakož jsme stáli na výjezdu z garáží a blokovali provoz. Durch mokří. Byla tma, zima a šíleně chcalo. Ke všemu nám na křižovatce prasklo lano, zrovna když jsme objížděli porouchaný kamion. Pak nám prasklo ještě jednou, na poslední křížovatce, takže jsme asi 200m raději tlačili. Nechali jsme to před servisem a že tam zjedem ráno. (Bylo asi 9 večer)

Večer mě chytil nějaký žaludeční záchvat, o půlnoci mě vezla sanita na pohotovost. Dostal jsem injekci a hromadu prášků. To jen na okraj, abych to neměl lehké.

Druhý den se na to v servisu podívali, zjistili že vypadla nějaká pojiska (pérko) které zajištuje poloosu. "Prý netuší, jak se to mohlo stát" Ja vím, lajdáci to jsou. Známí snimi mají taky špatnou zkušenost, jen já byl ten poslední důvěřivec.

Proto, varuji před návštěvou servisu "TEMPO Servis" v Teplicích u Hypernovy.

Jo, a pět dní před tím nám vyteklo doma topení, v kuchyni 4cm vody a vytopená půlka paneláku, to jen jakou mám poslední dobou kliku.

2007-11-15 22:26:54

No tě prsk Jak se říká, když se "daří" tak se "daří". V tomhle servisu jsem byl jenom jednou a to na kontrolu tlumičů (když byla akce "kontrola zdarma" ) Do auta jsem je vrtat nenechal. I tak byli hodně neochotní, co si to dovoluju otravovat ve čtyři hodiny, pán prý už měl být doma...Auto jinak OK, zdraví taky, jenom každý ráno nadávám na provoz UNL - TPC V pondělí jsem to jel hodinu, od Chabařovic na dvojku, silnice byla jeden led a na těch 10 Km asi pět bouraček z "rally letní gumy". A do toho začali dělat silnici v Teplicích, takže je to vyfrézovaný (opět dvojčička) a navíc chytře vypnuli semafory, takže dostat se odpoledne z vedlejší silnice na I/13 je zázrak. Dneska jsem to radši vzal přes Krupku . Tak přeju ať se dáš rychle do kupy ať můžeš opečovávat taky swiště. Zdar Hans

2010-01-30 23:32:24

čau začíná mi klepat homokyneták když zatáčím takže se chystám vyčistit kloub , namazat a dat novou manžetu jaký je nejjednoduší způsob aby se nemuselo rozebrat pul auta díky

2010-01-31 07:25:11

pokud kloub klepe-nedělej si starost s nějakým čištěním a mazání-KUP NOVEJ.

Nebo jezdi dokud nebouchne a pak kup novej,ale to může trvat i roky-měl sem na dílně několik auto se špatným kloubem a vydrželo to klepat fakt dlouho,než se rozpadnul.Byl tam orig.japan kloub-náhražka tolik nevydrží.

2010-01-31 07:56:39

někdy se stává, že bývá manžeta porušená a kloub bez tuku, tak to dělá rachot... kloub jsem měnil, byl to porod... tři hodiny bušení a že to byly rány! Ale nakonec se povedlo

2010-01-31 10:09:16

právě že na nový nemám a nechci do toho investovat víc než je nezbytně nutné a chci mu aspon trošku prodloužit životnost zatím to klepání není tak hrozné projevuje se jen při ostřejší jízdě a myslym ze tam mam taky jeste origoš japan jen mi nekdo prosim pradte jak nejjednodušeji na to dík

2010-01-31 11:03:53

Normálně to klidně vyčisti, dej tam nový mazivo a na to novou manžetu. Pasuje tam z felicie- kup takovou převlíkací, ať nemusíš rozdělávat poloosu a máš to hotový. Mě v plným rejdu taky cvaká ,ale nějak nemlátí, tak to nřeším.

2010-01-31 21:50:04

1500 za kloub je ti moc? i s prachovkou, paskama a vazelinou... prace je to nahovno, to jo... dolu to jde opravdu spatne, ja musel stary kloub na GTi rozrezat abych ho dostal dolu...

2010-01-31 21:57:41

jsi málo pojedl fokře ... chtělo to pořádnou ránu... ale je třeba dávat bacha, aby celá poloosa nevyskočila z převodovky.

2010-01-31 22:02:35

tyjo ja to myslim mel ve sveraku a proste to neslo

2010-02-01 14:00:08

Jak říká Ignác, origo vydrží, i když už křupe.Základ je, aby nebyla manžeta durch.Jinak jestli chceš urychlit destrukci, dávej mu šrot v rejdu.Když ho budeš šetřit a nebudeš co rozjezd mizet v dýmu, pak ještě něco najede..

2010-02-01 17:23:27

tvé teorie o urychlení destrukce jsou super... fakt bych si po tobě někdy koupil auto vypatlanče...

prostě buď ať to vymění, nebo ať zkusí vyměnit manžetu, do toho tuk a čekat až to prdne jednou...

2010-02-01 18:54:00

a jak to drží v převodovce ? proč si mám dát pozor aby to nevypadlo cele ? blbě se to tam vrací ? 1500 za jeden x2 jsou 3000 a to se blíží pořizovací ceně celého auta takže se s tím pohraju a až to prdne tak se uvidí.

2010-02-01 19:32:46

pokud to vyškubneš z převodovky-vyteče olej .

2010-02-01 19:40:49

kloub jen promaž,když manžeta nepraskla a máš to skoro zadarmo.Jinak si přiděláš víc starostí a bude to stát víc než auto.Převod.olej není nejlevnější a pokud špatně narazíš poloosu do převodovky,porušíš simering a poteče olej.Vzhledem k tomu na co vše se ptáš-NEPOUŠTĚJ se do toho.Max.sundej stahovací pásku /už to bejvá porod/ natlač tam moře maziva a zapáskuj.

2010-02-01 21:29:12

4 Aladin, zřejmě jsi nepoznal ironii.Je mi tě líto..


Odpovědět

1  2