Fórum - Téma


Měření napětí baterie


Fórum Swift IV Měření napětí baterie

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2016-05-14 10:45:21

Nedávno měl jeden známý problém se startováním, tak jsme proměřovali baterku i dobíjení a nakonec to bylo stářím baterky, tak koupil novou. Tak jsem si to všechno proměřil i já a pak mě napadlo, jestli by nebylo lepší mít měřák napojený natrvalo, než pořád otevírat kapotu atd...

Tak jsem si pořídil z Aliexpressu tlačítko a nejmenší dostupný voltmetr a celý to napasoval do záslepky ovladačů. Plus jsem napojil přímo na baterku, mínus na kostru pod palubkou. Funguje parádně Ve skutečnosti je to čitelnější, než na fotkách. (Akorát mě teď napadlo, že bych tam mohl pro jistotu napojit i pojistku, teď je to vedené přímo).

Pořizovací náklady cca 35Kč, doba práce asi 2 hodiny.

mcz
Martin
2016-05-14 11:12:30

tohle nutna vec která se musí domontovat do nakladního auta znacky DAF, také jsem instaloval, z nepochopitelných duvodu to proste nema , ostatní to mají v PP treba,

nechapu proc takové zakladní informace enmají vsechny auta at uz nakladní nebo osobni v palubním pc

2016-05-14 12:25:59

mcz: Dobrý den,

možná to bude tím že mnoho lidí neví jaký má být správný rozsah napětí baterie, takže by to byl nic neříkající údaj, leda že by tam byla rovnou kontrolka batery low. Nevím jak to mají všechna auta, ale moje předchozí auto (jiný koncern) v rámci diagnostického sw vědělo jaké U baterie má. Jinak pro milk239: Pěkná práce. Vypadá to jako by to tam bylo už z výroby.

MilanT  
Milan
2016-05-14 12:26:32

milk239: Velice pěkná práce Ani se mi nechce věřit, že je to dodělávané. Já volil dražší variantu ale bez práce a tahání kabelů - digitální voltmetr přímo do zásuvky zapalovače.

MilanT  
Milan
2016-05-14 12:33:11

vokacv: Máš pravdu, lidi si pletou proud s napětím, neznají co která kontrolka značí, když si nevědomky přehodí údaj o spotřebě a zobrazí se jim 15 km/litr tak si myslí, že jedou za 15 litrů na 100 km...a ještě jim motat hlavu nějakým napětím baterie. To by bylo dotazů na fóru a proč a nač...Navíc to vůbec nesouvisí s ekologií, s emisemi, se spotřebou a tak proč to montovat do aut, že? Až se v Bruselu najde pádný důvod (nebo ho předloží nějaký vlivný výrobce), tak se to stane povinnou výbavou.

2016-05-14 13:29:20

Tak tak, sám znám málo lidí, kteří znají správné rozmezí hodnot napětí baterie a před nějakou dobou jsem to nevěděl ani já

Jinak děkuji za pochvaly Není to úplně dokonalé, ale v rámci možností myslím že dobré (tlačítko super, ale u displeje v levé části je trošku škvíra - jsem hnidopich ), hlavně, že se to vešlo do té záslepky a není zasahováno do interiéru.

mcz
Martin
2016-05-14 16:36:04

vypinac byl ktomu nebo tosis domontoval zvlast jeste? jato měl zaplé stale potreboval jsem vedet neustaly stav AKU při staní vozidla, kdyz vypla lednice bylo to znamení startovat, kolega to vyhytal ze to doplnil jeste o alarm kdyz mu napetí spadlo pod urcitou mez...

2016-05-14 17:42:54

mcz: Vypínač jsem taky dodělával Sice to má zanedbatelnej odběr, ale nechtěl jsem, aby to svítilo, když to nepotřebuju

2016-05-14 22:10:48

Pěkný, taky používám voltmetr do zapalovače.


Odpovědět