Fórum - Téma


měření paliva - poraďte


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I měření paliva - poraďte

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I



2009-12-05 08:07:26

Prosím o radu, pustil jsem se do opravy měření paliva na Vitaře (16V, rv.96) a není mi vůbec jasný systém jak to funguje. Po sejmutí krytu budíků přístrojové desky a ťuknutí šroubovákem do rafiky měřáku klade rafika odpor a ukazuje trvale něco i po vypnutí elektriky klíčkem. Když jsem sundal z auta nádrž a měřím odpor na drátech vedoucích z té druhé díry než je čerpadlo (doufám reostat plováku), měřím trvale 1,6 kiloohmu i když nádrž obracím sem tam a slyším, jak se v nádrži plovák překlápí z jedné strany na druhou. Dokáži si představit různé jiné systémy měření paliva, jen si je nedokáži představit na mém prorezlém vozidle. Očekával bych alespoň nějakou změnu odporu při různých polohách nádrže, také nechápu proč se rafika měřáku volně nepohybuje. Má s tím někdo nějakou zkušenost? Prosím poraďte.

2009-12-05 09:33:45

Palivoměr ukazuje pořád, i po vypnutí klíčku.

Hill  
Jaroslav
2009-12-05 14:56:39

Při plné nádrži bys měl na plováku naměřit pár ohmů, téměř zkrat, při prázdné asi 120 ohmů (beru to podle Swifta, pochybuji, že ve Vitaře to bude jinak).

Měřidlo je poměrové (výchylka ukazuje poměr proudů tekoucích cívkou s pevným odporem a cívkou, která je ukostřená přes potenciometr plováku - to je kvůli tomu, aby údaj měřidla nebyl příliš závislý na napětí v palubní síti). Aby ručka nekmitala se šploucháním hladiny v nádrži, má to měřidlo účinné tlumení, takže ručka potřebuje asi minutu, než přejde celou stupnici. Toho si můžeš všimnout po každém natankování.

Čili nějakým šplocháním nádrží s ručičkou nehneš ani o tolik, abys to vůbec poznal. K tomu potřebuje být nádrž nepřetržitě nakoněná aspoň půl minuty.

Nebo potřebuješ ručkový ohmmetr, ty bývají výrazně rychlejší, a měřit na vývodu od plováku. Pak i to šplouchání možná uvidíš.

2009-12-06 07:17:31

Děkuji za odpověďi , alespoň tedy mohu složit palubku a soustředit se na ten plovák. Jestli má 1,6kohm trvale tak to bude asi ta závada, drátový reostat v nádrži tolik nikdy mít nemůže, ještě by to mohl být přechodový odpor na svorce. Jen se mi nechce do těch rezatejch šroubů, to je budu muset všechny upálit a převrtat.

Ještě mi prosím řekněte, jak funguje oranžová kontrolka "prázdná nádrž", mě tedy nesvítí ani nevím kde tady vůbec je (auto mám krátce a zatím ho jen dávám dohromady), to by musela nějak vyhodnotit elektronika když na plováku není žádný třetí drát (spínač).

Hill  
Jaroslav
2009-12-06 10:27:30

Podle palubky bych řekl, že ani Vitara nemá hladové oko. Až po "new (új) Swifta" ji neměl žádný. Prostě - dokud se ručička při zrychlování nebo jízdě do stoupání odlepuje od E, zbývá tam kolem 10 litrů. Když se nehýbe, už to chce nevybírat si pumpu podle jména, ale podle vzdálenosti.

2009-12-06 16:05:25

Ahoj Hille, tak jsem strávil příjemné odpoledne s nádrží , problém byl v tom, že jsem měl urezlou kostru a když jsem měřil reostat tak proti kostře palivového čerpadla. Ta vypadala věrohodně a měla 0ohm proti nádrži i šroubkům na víčku reostatu měření (šroubky jsem ojel pilníkem). Nenapadlo mě, že mezi pěti šroubky na víčku a samotným víčkem může být takový odpor, i když sedí na gumovém těsnění. Tak jsem ho odvrtal, přeřezal závity a do víčka zaletoval zespodu šroub na který ukostřím kabel. Budiž mi útěchou že bych to musel asi udělat stejně, neboť na víčko reostatu našroubovaném na nádrži by nešlo letovat ani vařit. Šroubky nejdou "zkrz" do nádrže, při obnově závitu je potřeba použít závitník s obroušenou špičkou. Odpor reostatu je skutečně v souladu s dokumentací od Tebe 6 - 118 ohm (prázdná - plná). Děkuji za zaslanou dokumentaci, nemáš toho na Viaru víc? Děkuji ...

Mám ještě jeden problém, trubka k nádrži od víčka je totál rezavá, jinou jsem nesehnal a tak jí asi objedu laminátem. Mám v úmyslu nějak ošetřit rezavá místa uvnitř trubky, je tam rez a oxid, když to natřu barvou která chemicky reaguje se rzí (akvametal), není to blbost? (samozřejmě kromě pružiny záklopky a míst kam se strká tankovací pistole, tam bych to odřel). Máte někdo zkušenost?

Fulda  
Petr
2009-12-06 16:44:40

to prorezlý hrdlo jsme už řešili, upadlo nám úplně takže jsem si natankoval trochu benzínu málem na boty, nejlepší bude když uřízneš přírubu a zkusíš vyndat klapku a poprosíš nějakého šikovného svářeče aby ti to ze dvou průměrů trubek vytvořil a pak líp utěsnit kryt v podběhu aby tam nelítalo tolik bordelu

2009-12-06 17:00:30

já to vyřešil tak, že sem tu prohnilou část kousek pod vrškem uřízl, na to nasadil stejnou gumovou hadici co vede do nádrže a svorkama spojil k sobě. Takže už nemá co uhnít a drží to. Odvětrávání par sem dal bokem a né zpět k hrdlu.

Hill  
Jaroslav
2009-12-06 19:25:31

Na Vitaru nemám nic a, co jsem měl, poslal jsem sem do sekce Manuály.

Ale na http://www.suzukiclub.cz/manuals.php?kols=2 - všechno je na Swifty (i když je tam napsáno, že je to pro GTi, jsou v tom odkazy i na ostatní verze s jednou vačkovou hřídelí). To ovšem neznamená, že by z toho nešlo na Vitaru nic použít, spousta řešení je stejná.

Jinak odrezovač typu akvametal není podle mne řešení, nevíš, co to pak udělá třeba ve filtrech, přece jen z oxidů železa a odrezovače vznikne jakási jiná sloučenina, jejíž cesta palivovou soustavou může proběhnout bez povšimnutí, ale třeba taky ne.

2009-12-07 23:56:21

Tak jsem to hrdlo vyřešil, naletoval jsem odvzdušňovací trubku na plech, obkroužil s ním hrdlo a pak jsem to zalil do laminátu. Je to svatý. Na větší díry je potřeba si vypomoci skelnou tkaninou.Uvnitř jsem jen oškrábal rez a nenatíral ničím, benzin tudy jen projede a vůči rzi není agresivní, tak to snad nebude vadit.


Odpovědět