Fórum - Téma


Mísitelnost motorových olejů, chladících kapalin..


Fórum Jimny / Samurai III Mísitelnost motorových olejů, chladících kapalin..

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1  2

2016-02-10 08:57:48

doctor:

jsem rád, že se alespoň v něčem shodneme.

2016-02-10 09:01:10

plukovník: k té schodě by mně zajímal i názor druhejch o vzniku té hmoty, jo a v ruce to připomíná gel do vlasu s drobnejma krystalkama čehosi

vím že vyplachovaný motory a měněnou nemrzkou to nemaj

2016-02-10 09:04:35

...a topení jim většinou topí.

2016-02-10 09:17:23

Tak zelený Antifreeze je netoxický propylenglykol a zelené barvivo dostal, protože je "Eko". Všechny ostatní jsou ethylenglykol, na našem trhu laicky "ten modrozelený" (G11) a "ten růžový" (G12). Jako prvonáplň výrobci nepoužívají ani jeden z nich, nýbrž G13. Do fungl nových aut existují G12+ a G12++ (obsahují inhibitory koroze), ale to na benzínce v regále nejspíš ani neuvidíte. Nebo možná už jo?! V každém případě je to furt ethylenglykol.

Vznik gelu nebo úsady na hranách a okrajích přisuzuju působení teploty a zejména nedodržení intervalu výměny chladiva. G11 3 roky, G12 5 let.

2016-02-10 09:22:01

moraquian:

A co obsahují G11 a G12, když neobsahují inhibitory koroze ?

Snad chmelový extrakt ?

2016-02-10 09:23:29

moraquian: to by sedělo, na to poslední 16ventilové 16ce ho pán neměnil nikdy, praská to na zadní stěně bloku a byly tam toho skoro tři centimetry

že to zmrzne sem zjistil když jsem ten blok nechali v mrazech před dílnou, o schopnosti chlazení pak asi není pochyb

2016-02-10 09:44:41

Ano, malé množství chmelového extraktu, netopýří krev, strouhaný sýr a trochu sádla

v G12 inhibitory taky v omezeném množství jsou, v G11 nejsou - zjednodušeně by se dalo říct, že G11 patří minulosti, ale proč lít do Tatry T815 G12? - takže G11 na trhu určitě ještě nějaký rok uvidíme...

2016-02-10 11:59:35

moraquian:

V každé nemrznoucí kapalině, a to i v té nejstarší, pomyslné G10 (typu Fridex Stabil), musí být přítomny minimálně inhibitory koroze a přísady proti pěnivosti. Kdyby tomu tak nebylo, tak by kupříkladu hliníková vrtule vodní pumpy vlivem kavitace během několika málo měsíců úplně zmizela !

Pouze se mění typ těchto inhibitorů, podle druhu použitých materiálů chladící soustavy v konkrétní době výroby.

Nové kapaliny s přídavným znaménkem +, ++, nebo +++, znamenají pouze to, že všech použitých aditiv je v nich obsaženo mnohem větší množství a od toho se odvíjí ta deklarovaná "dlouhoživotnost".

Tato prodloužená životnost je ale spíše kontraproduktivní.

Je to ovšem jedno, protože "společenská objednávka" si žádá, snížení pracnosti a zkrácení životnosti výrobků, aby se podpořila spotřeba a zachovala, pracovní místa.

P.S.

Ale v jednom máš naprostou pravdu.

Proč lít chladící kapalinu G12 do Tatry 815

Bylo by to naprosto zbytečné, protože motor T 3-929-11 náklaďáku Tatra T 815 je vzduchem chlazený desetiválec.

2016-02-10 14:32:50

plukovník: byl jsem zřejmě pod vlivem ano tatra má samozřejmě chlazení vzduchem, stydím se

no všeobecně to mělo vyznít tak, že "C/G11" je do staršího vozového parku

2016-02-10 15:16:15

moraquian:

Tak se příště nalejvej něčím pořádným a ne glykolem

2016-02-11 00:05:17

doctor: zdravím, neviem prečo by som mal miešať oleje, nechávam to v podstate na servis, neviem čo mi tam dajú, nedá sa to kontrolovať, ale ma zaujala poznámka o tom, že treba meniť chladiacu zmes . Nemám servisnú knižku ani nijaký manuál, preto sa pýtam, ak sa dá odpovedať, ako často treba meniť chladiacu zmes a aká sa dáva do Suzuki Jimny rok výroby 2005. Díky za radu.!

2016-02-11 12:44:52

Pokud nemáš informaci o datu poslední výměny (byla-li vůbec), udělej to zrovna. Neznám fridex, který by časem nedegradoval. Dej tam to, co vozí 99% osobních aut u nás, tj. "ten růžový" - typ D (=G12). U něho je stanovený cyklus výměny na 5 let. Narozdíl od olejů, jsou velké rozdíly mezi výrobci. Dej tam Velvanu nebo Sheron, takový český Agrimex třeba dopadl v testu dost mizerně.

PS: Možná blbá poznámka - to co se prodává je koncentrát - nenaředěné to opravdu nebude fungovat

2016-02-11 14:59:26

moraquian:

Nevím v kolika autech je růžový, červený, nebo fialový, ale Suzuki používá modrý (alespoň donedávna to tak bylo).

To co se prodává jako koncentrát, je koncentrát.

To co se prodává jako hotová nemrznoucí směs, je hotová již naředěná směs pro teplotu cca -38 stupňů.

Koncentrát se v obchodech vyskytuje podstatně méně než hotová směs (bohužel), při výměně totiž, vzhledem k nevypustitelnému starému zbytku a předepsanému propláchnutí vodou, nelze dosáhnout stupně tuhnutí, jaký má deklarovaný nová směs.

Platí pravidlo, že kdo jednou jezdil na modrozelenou směs G11, a to jsou všechna auta starší cca šesti let, neměl by při výměně přecházet na novější G12+, G12++, nebo G13 (G12 se již nevyrábí). Může totiž docházet k reakci mezi starým typem aditiv s těmi novými, které jsou tvořeny jinými chemikáliemi, což muže vést k netěsnostem starého chladiče, nebo naopak tvoření usazenin a ucpávání topení.

jomarko:

V Jimny 2005 jsi měl modrou, tak tam dej zase modrou.

2016-02-25 19:08:10

čím se ten motor proplachu při výměně oleje?

Jakým způsobem?

2016-02-25 19:15:03

třetis:

Při výměně motorového oleje se motor ničím neproplachuje

Existuje sice proplachovací olej, ale ten se u moderních motorů nepoužívá.

MilanT  
Milan
2016-02-25 19:30:08

plukovník: Když zapomeneš vrátit zátku výpustného otvoru, tak propláchneš (mohu potvrdit z vlastní zkušenosti ).


Odpovědět

1  2