Fórum - Téma


Mlhovky - rez a štelování sklonu?


Fórum Swift IV Mlhovky - rez a štelování sklonu?

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  473 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.



Joan  
Jana
2016-03-19 20:15:50

Tak se mi povedlo schrastit originální hranaté mlhovky do Swiště . Trochu jsem jednu rozebrala, abych ji vyčistila a poprosím vás o odpověď na tři otázky:

1) po obou svislých stranách jsou dvojice malých pružin - odhaduji, že mohou sloužit k náklonu mlhovky ve vodorovné ose. Jsou však natolik zarezlé, že šroubkama v nich nelze bez ulomení pohnout. Mám se pokusit tuto část (žluté šipky na obrázku) vyrobit znovu, tj. nové vruty a pružinky, anebo to mám nechat tak, jak to je?

2) odrazná plocha na spodní části je pokrytá rzí a místy se odlupuje. Mám to místo po obroušení rzi přetřít aspoň stříbřenkou nebo tam našlapak kousek alobalu?

3) sundala jsem i přední sklo, protože se mi zdálo, že je zevnitř špinavé. K mému překvapení to nebyl ani tak zevnitř usazený prach, ale spousta maličkých bublinek přímo ve skle! To je záměrně? A čím nejlíp přilepit potom sklo zpátky na železný vnitřek? Třeba chemoperenem?

Díky moc, chtěla bych to do srazu stihnout

MilanT  
Milan
2016-03-19 21:39:45

Jano, chápu tvojí snahu udělat ze starých věcí věci nové, ale...

Za mlhovky v podobném stavu mě chtěli vyhodit z STK a tak jsem je raději zastříkal černou barvou a jezdil jsem bez mlhovek.

Pokud se o to chceš pokusit o renovaci, tak zapomeň na stříbřenku, staniol, alobal a ani z vlastní zkušenosti nedoporučuji chrom ve spreji. Jedině to nechat u profíků pochromovat (tedy pokud tě s tím rovnou nevyhodí, protože po přípravě povrchu před chromováním se ty paraboly možná rozpadnou). A podívej se na ty ceny - http://www.superchrom.cz/super-chrom-cz-cenik/

Bublinky ve skle bude asi vada skla. No a sklo ke kovové parabole nejlépe přilepit něčím jako je mamut. Super drží a je částečně pružný a odolný.

2016-03-19 21:54:24

Joan,

buď chytrá a počkej se všemi těmi renovacemi do roku 2027

MilanT  
Milan
2016-03-19 21:59:20

plukovník: Možná se pletu, ale máš na mysli tuto rovnici?

2002 (rok výroby) + 25 (podmínka veterána) = 2027 (chromovaný veterán) ?

2016-03-19 22:08:43

milant:

Tuto rovnici pro chromovaného veterána jsem měl na mysli, jenomže jsem zapomněl, že tato rovnice již neplatí a že doba stáří pro nejmladší kategorii autoveteránů "G-Past" byla zvýšena na 30 roků.

A do roku 2032 činorodá Joan asi nevydrží čekat.

Joan  
Jana
2016-03-19 22:13:00

milant: hmm, tak tos mě Milane nepotěšil . Mně teď nejde o to, dělat ze starých věcí nové, ale mít vůbec nějaké mlhovky! Nové prý byly nechutně drahé a u nás se snad už ani sehnat nedají! Aspoň mně se nepovedlo.

Další možnost je do staré paraboly vpasovat nové mlhovky (které jsem měla dřív), akorát už bez plechu z konzervy od broskví . Byla by to taková matrjoška, no...

Před STK nemám problém mlhovky vyndat a dát tam zpátky záslepky...

MilanT  
Milan
2016-03-19 22:18:51

plukovník: Já někde četl, že 30 let platí pro motocykly. Asi špatný oběžník. Ale nebudem tady Janě špinit vlákno.

Jano, pokud chteš ty mlhovky jen jako estetický doplněk auta, tak klidně použij ten chrom ve spreji a na seřizování výšky světla se vykašli. Ale před technickou prohlídkou je musíš něčím zakrýt. Přední mlhovky nemusí na autě být, ale pokud tam jsou, tak musí být 100% funkční alespoň na té STK. Je to poměrně namáhaná součást auta - jsou nízko a chytají veškerý bordel, vodu, sníh...

EDIT: Než jsem dopsal, tak jsi reagovala.

Joan  
Jana
2016-03-19 23:12:15

milant: Jako estetický doplněk vůbec ne!! Těsně před vánocemi, konkrétně tu neděli, byla v Brně tak hustá mlha, že jsem si netroufla vyjet s autem - a tím jsem přišla o jednu důležitou akci v Olomouci v útulku . To mě mrzelo strašně, ale protože stále nemám dořešenou tu havárku z předloňského prosince (pozn.: 31.3.2016 jedu do Prahy, máme s Českou pojišťovnou první stání u soudu!), tak jsem prostě neměla odvahu sednout za volant. A i začátkem ledna byla kolem Ochozu u Brna taky děsná mlha - tím směrem teď často jezdím. Z toho vyplývá, že chci, aby ty mlhovky byly co nejvíc k užitku a plně funkční, proto nezavrhuji žádné řešení, které k tomuto cílo povede. Ale zase půlku ceny auta za ně nedám, kdyby na to přišlo...

2016-03-20 13:32:56

joan:

Kdo se s tou pojišťovnou soudí ?

Snad ne ty. To mě tedy docela zajímá.

Joan  
Jana
2016-03-21 19:32:19

plukovník: Kdo se s ČP soudí? Ovšemže já! Resp. moje maličkost prostřednictvím právníka z DASky. Stále jsem totiž od ČP nedostala doplatek cca 23 tisíc za opravu mého Swiště, jak mi do kufru v prosinci 2014 napálil ten náklaďák . Ano, tato obrovská pojištovna se více než ROK handrkuje o dvě desítky tisíc (!!), které mi nechce doplati za mou nezaviněnou havárku před 15 měsíci a 2 dny

Jen tak mimochodem, kdyby nebylo oné nemilé události, tak bych žádné mlhovky neřešila, protože jsem na autě měla nové a funkční. Jenomže při opravě jsem dostala jinak tvarovaný nárazník a do hranatých děr už moje kulaté mlhovky nepasují, původní nárazník byl řešený jinak (díru na míru bylo nutné/možné vyříznout). Čili všechno souvisí se vším...

2016-03-21 20:32:43

joan:

Jestli to chápu správně, tak ta ČP je pojišťovnou škůdce a nechce platit, protože uvádí, že cena opravy převyšuje skutečnou způsobenou škodu na tvém vozidle v době škodní události...

No, nazdar bazar...

Joan  
Jana
2016-03-22 09:22:28

plukovník: Pravdu díš, soudní znalec odhadl cenu mého auta před nárazem na 37 tisíc, oprava aftermarketovými díly stála 43 tisíc. Podle mého právníka to je v podstatě zanedbatelný cenový rozdíl a pojišťovně zřejmě už teče do bot, protože se ze zoufalství začíná ohánět "důkazy" (uvozovky jsou zcela na místě), ze kterých zůstává rozum stát, které ovšem díky své nadstandardní pečlivosti mohu vyvrátit


Odpovědět