Fórum - Téma


Moje "havarijní" PFko


Fórum Swift IV Moje "havarijní" PFko

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  473 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.


1  2

Joan  
Jana
2014-12-20 20:25:00

Pořád jsem přemýšlela, čím se letos vytasím coby přáním k vánocům, a včera po poledni na konci Vyškova holt "rozhodl" jeden životní moment, který nikomu nepřeji. Přesto s nadějí v srdci doufám, že můj Swištík bude znovu běhat po česko-moravsko-slezských silnicích a že se v něm ještě mockrát vyspím

Přeji vám všem příjemné vánoční svátky, pohodu, dobrou náladu a jen bezpečné kilometry

MilanT  
Milan
2014-12-21 17:17:58

Jano, tvoje Pour féliciter není veselé. Jak se to přihodilo? Vybrzdila jsi motorkáře?

Hill  
Jaroslav
2014-12-21 17:52:50

joan: kdybys neměla dost štěstí a sehnala páté dveře bez skla, Jani, nic se neděje, jen bychom museli vymyslet, jak ho k Tobě dostat, ať tu hromádku střepů nezvětšíme. Jedno na pětidveřáka (i s vyhříváním) se mi tu nudí.

Joan  
Jana
2014-12-21 20:01:50

milant: Houby motorkáře, přímo kamion . Ne, bez legrace: jela jsem v pátek brzy z práce do olomouckého útulku naložená dekami pro pejsky, protože tam byl zrovna Den otevřených dveří a už na mě čekali. Na konci Vyškova na křižovatce Sochorova-Tovární (je tam 70ka) Peugeot přede mnu začal plynule brzdit a odbočovat vlevo. Proti jela auta, tak dával přednost a já za ním taky začala plynule přibržďovat. Už jsem chvilku stála, když jsem zaslechla skřípění brzd a vzápětí pořádný náraz do kufru. Jak mě nabral náklaďák, tak jsem poskočila vpřed a drcla do Peugeotu přede mnou. Čumáček Swiště dostal druhou pecku o jeho kouli, Peugeotu se maximálně trochu mohlo pohnout tažné a jinak na pohled jen sedřená špína. Řidič náklaďáku vcelku ochotně přiznal vinu, napsal to do záznamu o nehodě. Prostě jel moc rychle a neubrzdil to za mnou.

Mám taky záznam ze své kamery a i kamarád z jednoho autoklubu mi potvrdil, když ho shlédl, že jsem chybu neudělala. Policajty jsme po dohodě nevolali.

Pátým dveřím nejde ani strčit klíč do zámku, motor po nárazu nezhasnul a přiznám se, že jsem po odstranění zadní zástěrky blokující pravé zadní kolo, dojela do toho Olomouce s velkým zpožděním, vyložila věci, dostala v mikrovlnce ohřátý ogrilovaný hermelín, který mezitím vychladnul, popřála jim krásné vánoce a valila jsem zpátky do Brna. Motoricky je auto podle mě úplně v pořádku, řízení vůbec nikam netáhne. Pravda, zvuk motoru je poněkud jiný, jelikož mi z auta pán udělal kabriolet - jak se vyjádřil mladý kluk z posádky Peugeotu. Vůbec to řešení následků bylo celé v dobrém.

S peripetiemi ohledně kreditu v mobilu jsem se dovolala na Českou pojišťovnu viníka, nahlásila škodu a ještě než jsem dojela do Olomouce, už mi volal vedoucí servisu Canocar v Brně Bohunicích. To jsem zjistila až později, protože mě napadlo volat do tohoto servisu taky. Pojišťovák mi doporučoval smluvní autoservis, protože z neznačkového (u pana Hebelky) by mi prý nemuseli uznat celou fakturu nebo tak. Tak jsem po domluvě s Canocarem už v sobotu ráno (přestože servis o víkendu nepremáva) dovezla Swiftíka k nim a tam už pro mě měli připravené náhradní auto - taky červeného Swifta. Nechala jsem si rukou dopsat, že pronájem jejich auta bude platit pojišťovna viníka, protože z textu do nebylo vůbec patrné...

No a teď čekáme, jak se k tomu postaví Česká pojišťovna. V Canocaru se pán nechal slyšet, že by to taky mohla být "totálka" . Já rozhodně o své auto nehodlám přijít a budu se snažit vyrazit z pojišťovny co nejvíc prostředků na opravu.

Jardo, moc děkuji předem za nabídku skla, určitě dám vědět, jak to bude dál...

Přikládám pár svých fotek.

Btw, žasnu, že mi i po nárazu svítila úplně všechna světla Včetně blinkrů, neuvěřitelné.

MilanT  
Milan
2014-12-21 20:39:25

Jano, pojmu "totálka" se neboj. Neznamená to, že auto je totálně odepsané a že musí do šrotu. Ten termín si vymyslely pojišťovny a znamená to, že pokud škoda přesáhne jejich hranici totální škody, tak se už (podle pojišťovny) oprava nevyplatí. Ty si ale můžeš najít známého opraváře, díly koupit na vrakáči a oprava se ti vyplatí. Ono někdy je to výhodnější škodu počítat jako totálku než rozpočtem. Totální škoda bývá 70-100 % stávající ceny auta. Některá pojišťovna od toho ještě odečte cenu "vraku" za kterou bys to mohla ještě sama prodat. Určitě ti "někdo" z pojišťovny nabídne, že to od tebe koupí.

Uvidíš kolik ti nabídne pojišťovna. Mělo by to být všechno jednodušší, když je znám viník a pojiťovna se bude hojit na jeho povinném ručení.

Před vánocema to nepotěší a mám ti vzkázat od mojí manželky, že jsi měla toho řidiče náklaďáku zašlapat do země.

Joan  
Jana
2014-12-21 20:49:03

milant: Oh díky Milane, tos mě uklidnil! Mě totiž napadlo vyrazit z nich peníze a opravu si zařídit sama v neznačkovém = levnějším servisu. A pokud se fakt najde dobrodruh, který by mého Swifťouška chtěl odkoupit? Hehe, klidně mu řeknu, že by se vzhledem k "citové hodnotě" - současný zákoník tento pojem zná, ne? - vůbec nedoplatil

Btw, co znamená slovo "rozpočtem"? Abych věděla, co říct, kdyby se mě snad ptali na způsob vyrovnání...

No - a ten řidič nijak nenadával, spíš s tím byl smířený. Pravda, mohla jsem ho vyválet v těch střepech z mého zadního skla. Ale myslím, že si bude dlouho pamatovat, že jeho kinetická energie a brzdná dráha jsou mnohonásobně větší než u nás drobných přibližovadel

Právě že je před vánocemi, a my jezdíme k mým rodičům do Blanska. Můj muž je ZTP, takže to náhradní auto jsem musela vzít hlavně kvůli němu.

MilanT  
Milan
2014-12-21 21:43:02

Jano, já jsem byl u řešení stejné nezaviněné nehody mého syna. Do jeho Golfu IV narazila ženská s 2,7 promile v žíle. A z celé situace jsem pochopil, jak postupuje pojišťovna.

Pokud bys měla rozbité jen zadní světlo, tak pojišťovna najde cenu nového zadního světla, odečte amortizaci a vyplatí ti 500 korun a hotovo. Prostě rozpočítá jednotlivé poškozené díly.

Pokud je těch rozbitých věcí víc (dveře, sklo, nárazník...), tak by se rozpočtem jednotlivých dílů pojišťovna dostala na částku, která by přesáhla třeba 80 % stávající ceny auta a pojišťovna nabyde dojmu, že bys auto mohla zhodnotit, obohatit se...A proto to udělají jako totálku.

Stanoví cenu tvého auta na 40 tisíc. Od toho odečtou hodnotu vraku, za který bys to mohla prodat, třeba 25 tisíc. No a ten rozdíl 15 tisíc ti vyplatí na ruku. A bude na tvém rozhodnutí, jestli ti to někdo (a jestli se ti to vyplatí) za ty peníze opraví.

Pak je tu ještě možnost nechat auto opravit ve smluvním servisu pojišťovny. Tam by ses nemusela o nic starat a pojišťovna bude platit tomu servisu. Otázkou je kvalita dílů a práce toho smluvního servisu.

Těžko radit, záleží kdo to bude posuzovat, hodnotit, kdo to bude opravovat, za jak dlouho ti přijdou peníze. V každém případě vždy tratí paradoxně poškozený. Minimálně tím, že má a měl auto znehodnocené byť nezavinněnou nehodou - http://finance.idnes.cz/c...A120215_204844_ruceni_zuk

Pokud se vrátím k tomu synátororvu Golfu. Nechal si ho přivézt z Německaza 120 tisíc a rok s ním jezdil, než ho ta ožralka zbourala. Pojišťovna to vyhodnotila jako totálku a dostal 60 tisíc. Dal si inzerát na internet a ten zbouraný vrak prodal za 40 tisíc. Prostě nechtěl mít bořenýauto se zkříženou karoserií a tak se toho s malou ztrátou zbavil.

Joan  
Jana
2014-12-21 22:12:01

milant: No to je hnus od pojišťovny... hlavně se "obohatit" časem ztraceným při lítání po úřadech a servisech a kreditem provolaným na pojišťováckých drahých linkách, že

Co jsem pochopila, tak pojišťovna že nemusí souhlasit s opravou, pokud se z jejího pohledu nevyplatí.

Co jsem v sobotu jela s tím novým Swiftem, tak kromě spousty podle mě zbytečných hejblátek má velikou nevýhodu v tom, že díky vysokému kulatému předku jsem hodně těžko odhadovala, jak daleko jedu od vedlejšího auta apod. A to jsem se zvedla se sedačkou skoro pod střechu! Možná je to zvyk, ale já za svoje současné a vlastně první auto v životě hodlám bojovat jako pes

Joan  
Jana
2014-12-22 10:00:43

Tak mi ráno volali ze servisu a že právě volají likvidátora pojišťovny. Prý to zcela určitě bude ta totálka a známý, který tu zrovna stál, mi povídal, že auto už je hnuté a ať si radši koupím jiné. Já si neumím představit, že když je motoricky i geometricky podle mě v pořádku, nikam netáhne, tak že bych ho "pohřbila" . Servis mi nabídl možnost opravy z neoriginálních dílů z vrakoviště, což jsem odmítla, že mám svůj servis. Neumím falešně hrát, abych z pojišťovny dostala třeba s jejich pomocí víc peněz, rovnou jsem se rozhodla, že jim své auto nenechám. Takže to vypadá, že budu shánět náhradní zadní i přední nárazník a páté dveře buď půjdou vyklepat a vsadím jen sklo, které mi laskavě nabídl Hill, anebo holt budu hledat nové dveře.

Držte mi palce, bude to asi běh na delší trať...

2014-12-22 10:33:34

joan: Hnuté? Promáčklý nárazník a prasklý přední světlo? Prosimtě, nevěř každýmu známýmu, co jde zrovno kolem a říkají o něm, že je na to odborník...

Ono s tou totálkou to asi hrozit bude protože podívej se, co stojí třeba jenom zadní nárazník v kelly bez laku... Pokud si to budeš opravovat "doma" a ne v servisu, vyjde tě to podstatně levnějš, jenom s tim bude práce a pokud k autu máš vztah (což chápu moc dobře, protože to taky tak mám ), tak není co řešit. Oprava nebude tak hrozná.

Joan  
Jana
2014-12-22 10:43:40

jaski: To víš, že bych ochotně a ráda přiložila vlastní ruce k dílu, ovšem na přeplněném parkovišti před obrovským panelákem na sídlišti si vyskakovat nemůžu... Moc by se mi líbilo opravit to spolu s někým, kdo tomu rozumí (já jsem přece jen střeva pod obalem nikdy neviděla), ale nemám s kým

Auto normálně jezdí a svítí, akorát po rozbitějších silnicích nemůžu "swištět", protože by mohly upadnout nárazníky

2014-12-22 11:32:42

Ahoj Joan. Stejnou situaci jako ty jsem resil taky. Od pojistovny jsem si nechal vyplatit penize (taky to napsali jako totalni skodu, ktera se jim nevyplati opravit, ale jak sama rikas city jsou city a i ja si auto opravil) je pravda ze me to stalo spoustu casu a nervu jelikoz pojistovna mi za auto chtela dat penize za ktere bych stezi koupil novej naraznik , ale pokud se nedas a vytrvas neco z nich vytriskas. Auto jsem zatahl znamemu do dilny tam jsme ho vytahli na stolici protoze prdelku melo preci jen uhnutou. Naraznik jsem koupil jako neoriginal na aukru. Cena byla tusim okolo 700kc a mel jsem ho za par dni doma.

Joan  
Jana
2014-12-22 11:51:31

katooo: No to je radost, viď.

A když Ti pojišťovna nabídla almužnu, přijal jsi ji a až poté jsi bojoval za víc (pokud jsem to správně pochopila) anebo jsi peníze odmítl a snažil se dostat víc? Platím si pojištění u DAS, tak se na ně hodlám obrátit, pokud se mnou bude chtít Česká pojišťovna zamést.

2014-12-22 12:23:01

joan:

A což takhle nechat city stranou, nechat si vyplatit co pojišťovna bude ochotna, zaplatit třetinu akontace, pořídit si na leasing novou lásku která nerezaví a platit pak bez starostí pár tisíc měsíčně splátky včetně havarijního pojištění a o víc se v podstatě nestarat minimálně dalších deset let.

Joan  
Jana
2014-12-22 12:28:08

plukovník: COŽE?? To si děláš pr***, viď . Leasing na anonymním parkovišti? A o nic se nestarat? To ne, to bych umřela

2014-12-22 12:33:51

joan:

No měla bys to havarijně pojištěné s titulu leasingu. Můžeš se ještě zeptat Hilla, jaký na to má názor, ale myslím, že bys to uvážit mohla. Ono se leccos člověku v hlavě rozleží a naproti tomu jiných věcí pak člověk může litovat, ale rozhodně alespoň jednou za život by měl každý zakusit vůni nového vlastního automobilu.

Každopádně dej spíše na názory mládenců v nejlepších letech , než dvacetiletých divochů, co májí velký dvorek a dílnu.

Joan  
Jana
2014-12-22 12:44:34

plukovník: Vím, že to myslíš dobře, ale toto opravdu neudělám z jednoho a velmi prostého důvodu: nová auta se mi vzhledově ani trochu NELÍBÍ, fakt bych si nevybrala a mají nainstalovaných (které samozřejmě člověk musí zaplatit!) tolik rádobypotřebných zbytečností, že už toto mě odrazuje. Mám teď zapůjčený nový Swift. Těším se, až ho vrátím, protože opravdu mě neoslovil - ani vnějškem, ani vnitřkem. Jsem asi konzervativní a preferuji rčení, že "v jednoduchosti je krása". A tuto filozofii už výrobci aut opustili...

Jaké novější auto třeba má kličky na okénka zadních dveří? Pro mě je to otázka přežití, nebo také udušení při spaní v autě apod. Zažila jsem lidi, kteří zoufale sháněli baterku do svého ovladače, bez ní nebyli schopni dostat se do auta. Vždyť to je šílené, kam až lidská lenost spěje. Mně když vypadne dálkové, tak otevřu klíčem a jsem vysmátá. Jsou to relativně drobnosti, ale občas životně důležité.

2014-12-22 12:58:06

joan:

Já tě naprosto chápu, protože jsem podobně konzervativní a dnešní auta, co jsou všechna stejně kulatá a vybavená všemi těmi nesmyslnými kurvítky se mi také nelíbí. Za vrchol elegance a účelnosti považuji Citroën DS 23 z roku 1975 . jenomže mezitím uplynulo čtyřicet let.

Joan  
Jana
2014-12-22 13:26:09

Začínám pátrat po zadním nárazníku, ten přední si dotmelím

Který díl můžu potřebovat z těchto dvou?

http://katalog.mjauto.cz/...3y2x234w2c42334z2n4m5g5l4

http://katalog.mjauto.cz/...3y2x234w2c42334z2n4m5g5l4

nebo jiný či něco navíc? Na kompletní páté dveře jsem narazila třeba tady:

http://www.autodily-necha...swift-r-v-89-03-2215.html

a řekla bych, že za krásnou cenu!

Ty moje rovné nejsou, protože nejde zastrčit klíč do zámku ani kousek a vyklepat se to prý nedá...

Takže si pomalu začínám už "nadělovat" pod stromeček ještě před Štědrým večerem

Hill  
Jaroslav
2014-12-22 14:58:18

joan: napřed bych ty oba zadní plasty sundal a nechal v teple - trochu méně zdeformované plasty, když do mě narazila nějaká teta z Detroitu, jsem nechal asi 4 hodiny v teple, narovnaly se samy. Jde o to, jak moc nevratně máš ten plast pod lakem natažený, horní díl vypadá, že by mu mírné ohřátí teplým vzduchem stačilo. Ke všemu jde tento plast svařovat, případně, pokud by se svařováním příliš ztenčil, vyztužit zevnitř vrstvou laminátu, po vytvrdnutí provrtat a snýtovat nebo sešroubovat. To, co mají v nabídce v mjauto, jako spodní díl, je Ti celkem na nic, kam pak s RZkou?

Dveře se opravdu nedají vyklepat, jen vytáhnout, protože mají v tomto místě zevnitř krytou dutinu, v ní je zámek a motorek stěrače. Ten plech zevnitř by musel pryč a pak ho zase navařit zpět. Obojí ale vyžaduje udělat šablony podle zdravých dveří, jinak se to kale netrefí (to ty moje narovnané okraje z myčky byly menší problém)...

Ptala ses v Nechanicích, co znamená poznámka "cena platí za holé dveře" na konci inzerátu?

Jinak máme v záloze ještě Smidary 603 571 193 - letos by ty páté dveře už mohl mít taky.


Odpovědět

1  2