Fórum - Téma


Momentový klíč, jaký a k čemu?


Fórum Swift IV Momentový klíč, jaký a k čemu?

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  473 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.


1  2

Joan  
Jana
2015-05-21 23:02:31

milant: Vida, tak v tom případě bych obě zimní pneuše značky Dayton DW 500, na kterých jsem před 3,5 lety patrně přijela z autobazaru, mohla přes léto ještě ojet, co myslíte? Zbyly mi ale jenom dvě, musela bych si k nim sehnat zbývající dvojici. Anebo mám na to hodit bobek, dojezdit svoje současné skoro nové zimní (jezdím jenom na zimních a nepozoruji na cestách žádný problém) a pak si rovnou pořídit celou čtyřku nových?

Je mi líto je vyhodit a rezervu v kufru mám dobrou

P.S.: Zítra po obědě poswištím toutéž trasou do olomouckého útulku jako onen osudný pátek 19.prosince, kdy se mi do kufru bez pozvání podíval náklaďák. Tak snad už mám nadlóóóuho vybráno...

Hezký večer.

 jaski
Martin Jaskevič
2015-05-22 06:09:51

joan: Proč shánět chybějící dvojici? Na každé nápravě musí být stejný rozměr a vzorek a zároveň stejný rozměr všech kol na obou nápravách. Takže buď celé auto komplet jeden set gum nebo klidně vepředu Barum a vzadu Cormoran. O kombinaci zimní/letní se tam tušim nic nepíše. Rezerva taky nemusí být stejná. Stačí se podívat na dojezdová kola (zároveň to i vylučuje situace popsaná výše, kdy máš na každé nápravě jiný vzorek a tím pádem bys měla vozit rezervy dvě).

Pokud je dotaz myšlen jinak, tak jako bych nic nenapsal.

2015-05-22 07:30:59

joan: To úplně v pohodě můžete ještě v létě ojet! Sehnat nějaké 2 (zimní/letní, je jedno jaké, jak říkal jaski, jen aby rozměr seděl) a dojezdit. Hodily by se nějaké šlupky třeba se 3mm za pár korun.

Jak to myslíte s tou rezervou?

Mimochodem taky jezdím převážně na "zimních" (M+S) a nemám problém, jen je většinou na léto trošku víc dohustím, abych snížil valivej odpor. Koupím na zimu vždycky něco se 5-6mm (když je zima skoro bez sněhu, jako třeba letos, tak sjedu i skoro 2mm), po zimě mají něco kolem 4mm a to sjíždím do zimy a na zimu zas koupím nový a tak pořád dokola...

PS: Nebo jestli máte 2 sady disků, tak se vyplatí koupit 4 nový (letní), 2 dát zatím na disky a na auto a k tomu dát ty starší zimní. A až se sjedou, tak ty starý zimní přezout na ty nový. (Tak bych to taky dělal, kdybych sehnal druhou sadu disků.. )

Ale to už jsme dost OT...

2015-05-22 08:27:50

joan:

Pokud jezdíš jenom na zimních a říkáš, že ty stávající jsou "skoro nové" (rozumím tomu tak, že vzorek je téměř 6-7 mm vysoký a staré jsou 3,5 roku), tak nejjednodušší řešení je následující:

Ty dvě staré Daytony vyhoď

Na stávajících "skoro nových" zimních jezdi do té doby, až bude vzorek vysoký 4 mm, nebo do doby šesti let stáří těchto pneu.

Následně si pořiď novou sadu zimních pneu, nejlépe Barum Polaris (mají nejlepší poměr kvality a ceny) a na těch stále jezdi a jezdi a jezdi. Do psích útulků i na srazy, ve všech čtyřech ročních období, jak by se vyjádřil Vivaldi

P.S.

Rezervu v kufru můžeš mít jakoukoliv, i jiného výrobce, typu, nebo vzorku, pokud bude použita pouze na nouzové dojetí a takto deklarovat to jde vždy.

Joan  
Jana
2015-05-24 20:26:24

plukovník: Děkuji Ti Françoisi, v koutku duše jsem si myslela, že toto asi bude nejrozumnější řešení. Ty svoje současné Barum Polarisy 3 jsem nazula někdy v září loni, abych prošla říjnovou STK, jelikož tehdejší pneu jsem dosti ohladila svými neumětelskými rozjezdy po štěrku do kopce .

Ojezdím je ale ne na výšku 4 mm, ale na 1,6 mm a rázem je překonvertuji na letní. A teprve potom si koupím další čtveřici nových zimních papučí

Pěkný večer.


Odpovědět

1  2