Fórum - Téma


Motor G13A-G13BA - jaký je rozdíl?


Fórum Jimny / Samurai II JA12 / JA22 / JB32 Motor G13A-G13BA - jaký je rozdíl?

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai II JA12 / JA22 / JB32



2015-01-25 12:28:47

Zdarec potřebuju poradit.Jaký je rozdíl mezi motory G13A 44kw a G13B 50kw má stím někdo skušenosti.Zatím sem zjistil že blok motoru je zřejmně stejný ma stejné i těsnění pod hlavou.Prostě potřebuju poradit moc dík.

2015-01-25 13:32:32

tigr:

Ten první má rozvod SOHC 8 ventilů, ten druhý DOHC 16 ventilů.

Hlava je tím pádem jiná a to, jestli je stejné těsnění a blok to ti určitě sdělí některý ze zdejších majitelů-kutilů, ale nějaké odlišnosti v provedení mazacích a chladících kanálů by tam možná být mohly.

2015-01-25 13:41:42

Dík za odpověď to vím taky,ale rozměrově na výměnu je doufám stejný když ho zaměním za G13B není tam nějaký grip v něčem jinačím at se stím nezadrbu při montáži.Podle fotek bloku na goglu co sem kontroloval tak sem zatím našel jen dva nálitky šteftu na pravé straně vzadu co sou navíc jinak zatím nic.

2015-01-25 14:07:26

Budu kupovat starší motor G13B OHC můj starý G13A OHC v S413 žere oleje tolik a když sem to spočítal tak generálka by vyšla kolem cca1000,- samozřejmě je lepší vyměnit motor neš to generál kovat.Tak proto zjituji jestli je tam nějaký rozdíl jen tak do placu.

2015-01-26 00:28:20

generálka motoru za litr? kde?

Hill  
Jaroslav
2015-01-26 06:10:32

autoveteran: především v ceně té generálky chybí nula. Sice by práce musela být zdarma, ale díly na výměnu (kroužky, ventily atd) by se daly sehnat tak, aby se cenou vešly. A to ještě G13A nemá hydroštely...

2015-01-26 06:59:11

autoveteran:

Generálka motoru za litr se dá udělat všude v případě, že bude spočívat pouze ve výměně těsnění pod hlavou a ještě z druhovýroby, a práce bude zadarmo.

MilanT  
Milan
2015-01-26 09:56:41

plukovník: Generálka motoru za litr se dá udělat všude na Slovensku.

2015-01-26 10:12:36

milant:

...i v celé Evropě, ovšem spíše u toho malého sviště a ve stodole.

U SX4, no nevim, nevím.

U Rieggera na Proseku asi sotva.

2015-01-26 10:39:32

Ja bych tiež na GO kašlal. Sám som sa na tom mierne opálil. Tie motory sa predávajú za pár šušnov a je ich stále vela výmena za víkend..... Raz som repasoval G13A. tlaky a výkon som vyliečil no problémy z karburátorom zostali.... Caca mesiac roboty po poobediach a 400eur material. Nakoniec po 2 sezónach mením celý motor za G16A aj elektrikou výfukom riadiacou jednotkou palivovým čerpadlom....

Hafo drobných aj večších úprav ale ak je len z polovice pravda čo som počul tak to bude hádam stáť za to....

Momentálne sa precvakávam vitaráckou elektrikou a nechávam len motorovú...

2015-01-26 17:51:02

Samozřejmě sem se sekl co sem počítal generálku motoru tak cca 10000,- a nahoru to nemá smysl je lepší vyměnit celí motor je jich všude kotel.G16B sem montoval do jinačího SAMURAIE před 7 rokama mezi kus není problém L. držák motoru se jen vypodloží P.držák se musí celí vyrobit podle osi převodovky at to dobře řadí a motor není blbě vytočený.Největší pakárna je ta posraná EL. celou předělat v celém autě at to funguje a to nemluvím o sériové spojce 1,3 která hoří pod 1,6 motorem takové nesmysli už mám dávno za sebou.Proto sem potřeboval poradit z G13B OHC motorem jestli je tam nějaký zásadnější problém proti G13A který mám teď v autě moc dík.

2015-03-21 20:50:14

Takže motor už mám delší dobu doma a zjistil sem jeden větší problem.Vačka je jinačí jinak je vše stejné!!Budu jí muset přehodit nebo zehnat druhou.Pro ostatní pokud budou dělat vyměnu motoru tak motor ze swiftu má vačku s šikmou drážkou a dírou ve vačce pro rozdělovač.Samurai má na konci ozubené kolo je tam přes něj našroubováná hliníková redukce koleno pro šikmé uchycení rozdělovače.

Ještě jsem zapomněl vodní pumpa je jiná ve swiftu má jinačí vystoupnutí musí se také přehodit!

2016-01-08 16:51:29

G13B 16ventil? jako vážně? proč sem tedy ve své G13B měl ventilů 8.....

tigr: ta vačka má i jiné časování, s vačkou ze Swifta to jede až od 3500ot tedy úplně k h....u

tigr: čoveče těch 1.6 motorů sem tam nacpal víc než dost a nikdá spojka nehořela, kdepak bude chyba???

2016-01-10 10:07:48

a jak je to se startérem? swift 1.3 tak rok 1990 do samuraie 1.3 rok cca 1985 má ještě brzdu na ksrdánu

MilanT  
Milan
2016-01-10 11:11:24

doctor:

To jako fakt má G13B jen 8 ventilů? - http://bonamotor.en.gasgo...uto-products/1130022.html

2016-01-10 11:36:50

DOCTOR nauč se číst co tady člověk píše a pak něco odepisuj. Za prvé sem psal před rokem rozdíl mezi motorem G13A a G13B(G13BA).To že motor G13B je 16V z GTI to snad ví každý je to možné že sem to tu špatně napsal v úvodním nadpisu hned to po tomhle článku opravím at to nikoho dalšího nemate moje chyba. G13A je klasický 8V ze swifta,samuraie a kdo ví kam ho ještě dávali nahrazen byl časem motorem G13BA a finálně motorem G13BB 16V tohle vše se montovalo do SJ413 oficiálně co aspoň vím ještě DIESEL ale to tu nebudu už řešit. Psal sem tady rozdíl mezi obouma motory pro případnou záměnu motorů co tam je jinačí atd. Určitě se tady nehodlám z nikým hádat jak je to běžné na ostatních fórech.

2016-01-10 13:50:29

milant: do samíka se dával G13A, G13B a G13BA ovšem neříkám že fabricky a vždy jen s 8 ventilama, lišily se pouze systémem řízení emisí

jinak nepochopil sem narážku na hádání, ale pokud se nechceš hádat tak hádku nevyvolávej, já psal pouze otázku a že ty si jí blbě vykládáš je jen tvoje česká všudypřítomná povaha

2016-10-23 12:01:05

Tak tedy jde vyměnit motor G13A za G13B na SJ 413. Jde mi hlavně o to aby to sedělo na převodovce. Koupím pojízdné auto suzuki swift s motorem G13B do r.92 a přehodím to komplet s elektrikou.

2016-10-23 13:07:13

A kam dáš rozdělovač?

2016-10-23 19:29:15

Pallo:Pokud chceš zamontovat motor G13B oficiálně do SAMURAIE tak musíš požádat oficiální zastoupení SUZUKU papír stojí cca 2000,- už sem si to zjištoval poté s tím na přepis kde ho zapíší do TP,ale jestli ti tenhle motor schválí to nevím.


Odpovědět