Fórum - Téma


MOTOR Jimny


Fórum Jimny / Samurai III MOTOR Jimny

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1  2

2012-03-09 23:41:49

jinak s tou 1.5 DDiS v Jimikovi, jsem problém ještě neviděl, takže ani nevím jak ten motor vypadá

2012-03-10 09:14:17

jedinej problém co sem řešil u 1,5 ky byly vstřiky, ale to bylo špatnou naftou.když budete přidávat aditiva do nafty a měnit olej po 10 tis km tak je to bez problému. v renaultu maji vyměny po 30 tis km a mají problémy z ojničníma ložizkama na které je svolávačka po 90 tis km

2012-03-10 14:16:13

Děkuji všem za odpověď,

1/nějakou zkušenost s diesely již mám,takže pravidla jízdního režimu s diesely řekl bych že znám...

2/ můj dota z zněl spíše k nějakým specifikům tohoto motoru v Jimnym. Jak známo,některé typy dieselů mají potíže s chlazením / praskání hlav/,některé se zamrzáním v zimě / jemnější typ palivového filtru třeba/,jinde zase potéže s elektronikou,zkrátka všude něco,takže jsem chtěl mít jasno,zda je něco pravdy na tom všeobecném varování před tímhle motorem. Oproti benzínové 1,3 má totiž podstatně větší kroutící moment a při zátěži bude úspornější. Samozřejmě pořizovací cena vozu s benzínovým motorem i jeho servis je levnější,ovšem tak nějak mi ta 1,3 přijde slabá...

  • -------------

Sám Suzuki nevlastním,ale s Jimnym a Vitarou sympatizuji a nebude-li vám to vadit, rád s vámi vyměním zkušenosti, dojmy a také se přiučím.

Přidávám zde foto mého stávajícího vozu:

2012-03-10 17:04:07

Paráda, fakt pěkné...

Ira
Víťa
2012-03-11 18:45:13

ToTi,nevím,jestli je 1.3 benzín oproti dieselu slabá,ale naprosto přesně vím,že když dám redukci,táhne jako traktor i ty nejnemožnější břemena v nejnemožnějším terénu.

2012-03-17 18:49:42

Hodnoty kroutícího momentu obou motorů hovoří samy za sebe, jízda v terénu na redukci samozřejmě rozdíl zmenší, mpje poznámka byla spíše zaměřena na běžný provoz na silnici,kde zátěž pro diesel bude mnohem menší a jízdní komfort i spotřeba by měly být lepší, nepropaguji nijak diesely, být v Jimnym 1,6 z Vitary,tak by tahle diskuze ani nebyla, ovšem motor1,3 s polovičním krouťákem oproti dieselu mě moc nesedí,ale osobní zkušenost nemám, proto se na oba motory ptám,na zkušenosti s něma.

Ira
Víťa
2012-03-19 08:02:37

1,3 na silnici,no na pětku do kopce vyběhne,ale musí bejt rozjetej.Jak tě někdo zbrzdí,jsi v háji.Před tím jsem měl 1,5 Hyundaye a to bylo jiný kafe.Ale jinak si myslím,že vzhledem k hmotnosti Jimmyho,s ním ta 1,3 cvičí docela slušně,na druhou stranu ale už při rychlosti okolo 90km se zjevně zvyšuje spotřeba.Zkušenost s 1,5 diesel nemám,ale co jsem tak slyšel,nebo četl,byly starší modely průse.ový.Nevím jak jsou na tom novější,ale snad už to mají vychytaný.

Já kdybych měl Wranglera,tak mě z něho nikdo nedostane

2012-03-19 17:35:27

Já taky nikde nepsal,že vyměním JKčko za Jimnyho Nicméně mě zaujala ta antipatie k motoru 1,5 DDiS v Jimnym, proto ta moje zvědavost,zvláště,když stejný motor jsem měl v Cliu a tam šlapal jako hodinky,byl velmi výkonný a také úsporný.

Wrangler je zcela jiná liga oproti Jimnymu,není však bez problémů. Jimny se sympatický svou obratností a agilitou,myslím jak v terénu, tak třeba i v městském provozu.Zkrátka, je mi sympatický

Ira
Víťa
2012-03-20 08:59:57

Dneska už bych taky svýho Jimma nevyměnil,ale Wrangler,to je legenda.

2012-03-23 09:32:42

ToTi: v chatu jsi mluvil o krátké vitaře, že je jen 1,6, což je pravda, ale dá se dovézt i krátká 2,4i, v ČR ji neprovádají, ač na tipcars právě jedna taková v nabídce je, že prý koupeno v CZ (což pochybuji), ale v okolních státech se asi prodávají (D, A, CH).

2012-03-23 18:48:49

Pivlis, děkuji za zajímavou informaci,je zajímavé,proč dovozce Suzuki Cz nemá zájem na dovozu Vitary 2door s jiným motorem, než 1,6. Zřejmě je ČR příliš malý trh a zájem o 2door malý,takže se mu tahle motorizace nevyplatí, dalším důvodem mohou být i emisní limity, takže dovozce upřednostní provedení s diesely , k tomu pár 2 -litrů benzínů a na okrajové provedení 2 door už větší motory nezbydou /aby se splnil celkový emisní limit/. Je to škoda, s motorem 2,4 a ještě lépe s V6 by to bylo zábavné.

2012-10-22 08:50:26

Tak nam se to sere uplne stejne , motor naskoci bez problému, po ujeti cca 100 metru ale i na volnobeh neudrzi volnobeh, nema to výkon, a když chcípne tak nejde natocit,jakmile se to zahreje funguje bez problemu.

svicky a filtry nové diagnostika mlčí!

r.v.2005 1.3 63kw, automat

777559221 dobias


Odpovědět

1  2