Fórum - Téma


Motor K14C (1,4 boosterjet)


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Motor K14C (1,4 boosterjet)

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3

2015-10-21 17:38:21

Ahoj,

potřebuju slyšet vaše názory na jednu technickou vychytávku u tohoto motoru.

Motor nemá standardní výfukové sběrné potrubí. To je implementováno přímo do údajně zesílené hlavy, na kterou je hned přišroubované turbo. A moje otázka zní: nebude se ten žár přenášet na olej v prostoru vaček?

Předem dík za reakce.

MilanT  
Milan
2015-10-21 18:00:46

mirekdoda: Mirku, já bych to neviděl tak horký.

To potrubí s turbem není přímo nad vačkama, ale je to na boku motoru (resp. na čele motoru ve směru jízdy). Aspoň tak jsem to pochopil z videa. nejlíp je to vidět asi v čase 2:30.

Suzuki BOOSTERJET Engine

Suzuki's BOOSTERJET, a direct-injection turbo engine delivers high dynamic performance along with high fuel efficiency.

2015-10-21 18:12:16

milant: Jo, vidím to. Pěkný detail je ještě ve 2:40. Ale jde mi o to, že to "potrubí" je součástí hlavy a ta je teď ohřívaná od spodu, ze spalovacího prostoru, což je normální a ještě tím potrubím ze strany, což bude spousta tepla navíc.

MilanT  
Milan
2015-10-21 18:39:36

mirekdoda: Myslím si, že soudruzi z Japonska neudělali chybu. Víc tepelněji namáhanou hlavu a ventily bych viděl u spalování LPG. Tady máš turbo dost daleko od bloku motoru a katalyzátor (nebo co to je) je až dole v úrovni setrvačníku. Ale máš pravdu v tom, že ty 4 klasické výfukové svody (sběrné potrubí) od hlavy jsou tady součástí hlavy motoru.

P.S. Jo, ve 2:40 je to vidět nejlíp.

2015-10-21 18:45:35

milant: tak jo, už jsem klidnější. Tyhle argumenty beru. A dík.

PS. Asi bude první na řadě chladící voda, tak by to mohlo začít dříve topit.

MilanT  
Milan
2015-10-21 18:55:26

mirekdoda: Počkej počkej Mirku. Já nejsem motorář nebo konstruktér motorů Jestli si na základě tohoto vlákna koupíš Vitaru 1,4 s turbem a pak mi vynadáš, že ti teplem praskla hlava, tak odvolávám co jsem slíbil a slibujuco jsem odvolal.

2015-10-21 19:04:24

milant: tak je fakt, že o ní přemýšlím, ale žádné nadávání nehrozí. Ten motor má výkon jako 2.0 litrový benzín v GV od roku 2005, a krouťák jako 2.4 litrový benzín v témže autě, ale posunutý do 1500 otáček za minutu. Výkonem taky převyšuje moji GV XL7 s motorem HDi 2.0 16ti ventil, krouťákem zaostává za mým dieselem jen o 50 N.m.

MilanT  
Milan
2015-10-21 20:01:12

mirekdoda: Tak to rozhodnutí bude na tobě. Zvaž co opravdu potřebuješ.

Když to porovnám se svojí SX4 (1,6 atmosféra), tak ten krouťák vodspodu není až zas tak výrazný:

SX4 vs. Vitara S

Hmotnost: 1275kg vs. 1285 kg

Zrychlení: 11,5 s vs. 10,2 s

Papírovou spotřebu by to turbo mělo mít o 1,5 litru menší, ale tomu se směju. Ve skutečném provozu se převáží misky vah a spotřeba bude podstatně vyšší.

No a abych si neplácal játra, tak přes 10 let jsem měl P306 1,9 DT s krouťákem 196 Nm při 2250 otáčkách. No a těch nynějších 156 Nm při 4400 otáčkách si tak nějak užívám víc a když umí člověk řadit, tak je to i zábavnější.

2015-10-21 20:15:15

milant: ano je to zábavnější. Benzínové motory jsou takové hravější, jsou to koně na dostihy. Nafta je jen takový tahoun, jak pivovarští koně.

Po nástupu benzínových turbomotorů jsem k nim neměl přílišnou důvěru, až do nedávna. To jsem se projel Fabií 1,2 TSI. A ten motor mě příjemně překvapil, jak je hravý a zábavný.

Deklarovaná spotřeba je jen o páprdovském ježdění a kdoví jestli. I zde platí přímá úměra mezi požadovaným výkonem a nutným příkonem.

2015-10-21 21:40:09

Nevím jak odpovědět , ale neschledávám na těchto nových motorech nic zajímavého . No pokut si jej pořídíte jako nové Ok

držím palce měl by sloužit předpokládejme 100t km bez většího zásahu . Ale upozorním mněl v dnešní době neustálého šetření , kdy se ojebá-- kde co šetří se centy při výrobě bych se docela bál. Dále vyší náklady na servis ( lepší oleje )

náchylnost na problémy při krádkých jízdách , za nedlouho použití DPF filtrů i na benzínovích motorech (pro jejich kouřivost ).

Byl jsem rád při uvedení na trh že Vitara se prodává jako atmosféra , přímí vstřik je podle mne cesta do pekel koukněte na problémy GDI které se vyrábí několik let a pak se ptejte co koupit. Budu si hýčkat svoji GV co to pújde i když baští trochu olej

ale to je jen malá bolest oproti tomu co čeká ty nové motory.

2015-10-22 11:04:13

mirekdoda: Zrovna 1.2 TSI nezmiňuj jako dobrý příklad. Známá má 6 let Golfa.. 1.2 TSI.. cca 60 tisíc najeto. No a málem neprošla emisemi (kluci se museli fakt snažit, aby měl motor doboru náladu při měření), chcípá to.. oprava za desítky tisíc.. Takže TSI fakt ne.

Doufám, že budee 1.4 vitara lepší... ale jsem rád že mám 1.6, jede to fakt pěkně.. plynulý zátah ve všech režimech.. motor použitelný od 1100 do 5000 otáček zcela v pohodě.

2015-10-22 18:59:30

vagojan + Jan33: Ahoj,

i vaše názory beru, 1,6 litrový motor je už prověřený mnoha lety. A jestli je M16A takový držák jako M13A, tak je přímo vynikající. Mám kolegu, který má s tímhle motorem Suzuki SX4 asi od roku 2009 a moc si motor pochvaluje.

Drahý servis: s tím mám zkušenost u naftového motoru při výměně rozvodových řemenů. Manželčin Ignis s motorem M13A servis téměř nepotřebuje, základ udělám sám a jezdí a jezdí a na emisích prochází úplně v pohodě.. To je asi velmi důležité závaží na misce vah pro rozhodování.

2015-11-29 15:47:52

Další dotaz, na který chci váš názor:

systém start-stop a dochlazování turba u turbo benzínu 1,4. Bere to ohled na teplotu turba, nebo se motor vypne a olej se tam pumpuje nějakým elektrickým čerpadlem?

2015-11-30 09:28:01

Mrkni se na tento článek. Jestli nekecaj, tak jsem rád, že mám 1,6 bez nejmenších problémů. Otec v Ignisu 1,3 a taky o něm neví. Parametry nové 1,4 jsou lákavý, ale. No vlastně někdo jí musí vyzkoušet, aby jsme ostatní věděli jaká je

http://www.autorevue.cz/1...dle/ch-55055#articleStart

2015-11-30 09:51:40

winnehand:

Rozhodně nekecaj

Považuj si své atmosférické 1,6, která už dlouho k mání nebude a rozhodně nekoketuj s myšlenkou přestavby na LPG.

Stále se v tomto směru najde dost umanutých, naprostých oslů.

MilanT  
Milan
2015-11-30 12:05:38

plukovník:

Plukovníku, toto fórum ještě není připraveno na negativní kritiku LPG, E85, úpravy Eprom za pár stovek...

2015-11-30 12:10:08

plukovník: To se neboj, je to poctivej kus a tak to s taky zůstane. Mám na něm 75000km a kromě bezínu a a samozřejmě výměny oleje nic nepožaduje a šlape jak hodinky.

MilanT  
Milan
2015-12-14 20:22:37

Hodím sem nějaké parametry toho K14C-DITC:

Zdvihový objem 1373 cm3

Rozvod DOHC/16V řetěz

Vrtní x zdvih 73 x 82 (mm)

Kompresní poměr 9,9 : 1

Maximální výkon/otáčky 103/5500 (kW/ot)

Maximální točivý moment 220 Nm při otáčkách 1500-4000

2015-12-15 08:33:02

Tak parametry hezké

To by s tím autem už mohlo hezky zaškubat

Jen těch kurvítek tam bude víc

2016-03-05 21:02:43

Misky, fešáci, hezouni a všichni znalci automobilů,

víte něco podrobnějšího o atmosférickém benzinovém motoru M 16. Výrobce je tajemný jako hrad v Karpatech. Někde jsem zachytil informaci, že motor má časovanou vačku, potažmo ventily, aby byla docílená pružnost motoru a režim jízdy v nižších otáčkách. Musím potvrdit, že doposavadní projev motoru tomu nasvědčuje. Porovnávám s motorem F 1,8, 92 kW. Rozdíl 4 kW je téměř zanedbatelný. Projev motoru "S" je nadmíru velmi kultivovaný.

Z jiného soudku. Co říkáte na "paklíč" zapalování. Děs a hrůza. Nechtíčkem musím drbkať tak dlouho, až se mě podaří některý zapuštěný čudlík zmáčknout. Mám pocit, že výrobci neví, kde by ušetřily výrobní náklady. Každý ovladač má mít určitou úroveň, aby svým zjevem deklaroval "osobnost" jakéhokoliv zařízení, třeba i tohoto vozidla. Na jedné straně slogan "Nová Vitara" a k tomu na straně druhé primitivně ubohý, připomínající klíč na otvírání konzerv či na motocykl JAWA 175 z dob raného socializmu.

Tony


Odpovědět

1  2  3