Fórum - Téma


Motor K14C (1,4 boosterjet)


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Motor K14C (1,4 boosterjet)

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3

2016-03-07 11:36:40

Ten klucik je podivny to je fakt, zrejme maju skladom este s doby minulej :) Ale za to bezklucovy vstup je uplne ina liga. A je to silne navykove :) Ked si si kupoval auto tak si s ana klucik nepytal?

2016-03-07 15:06:58

tony:

...takovej malej aluminiovej klíček to byl, z aluminia...

To je tedy fakt divný

2016-10-20 17:47:34

Snad som trafil temu...

...mam Vitaru S 1.4 cca 3 mesiace, nabehnute cca 3200km. Motor ma nastudeno dost divny klepotavy zvuk, na stueno myslim teplotu tak do 60,70 stupnov potom sa to zlepsi ale aj tak si klepka. Je to normálne? Nepoznam nikoho s rovnakym autom rep. motorom takze nemam ako porovnat... Pred tym som mal Qashqai 1.6 a tam to bolo uplne tiche. Tak teraz neviem.

2016-10-20 18:29:52

Mě teda nic neklape a motor se mi zdá tichý ale mam zatim jenom 320km.No a i kdyby stím motorem něco bylo tak MilanT dal osobní záruku že je OK tak reklamace k němu!!

jmario, 2016-10-20 17:47:34 napsal:

Snad som trafil temu...

...mam Vitaru S 1.4 cca 3 mesiace, nabehnute cca 3200km. Motor ma nastudeno dost divny klepotavy zvuk, na stueno myslim teplotu tak do 60,70 stupnov potom sa to zlepsi ale aj tak si klepka. Je to normálne? Nepoznam nikoho s rovnakym autom rep. motorom takze nemam ako porovnat... Pred tym som mal Qashqai 1.6 a tam to bolo uplne tiche. Tak teraz neviem.

2016-10-20 21:30:08

jmario:

Ahoj, nevím jestli je to stejný případ, ale možná ano, řešil jsem to minulý týden při návštěvé v servise a popisoval jsem jim to, že někdy při zahřátém motoru, když běží nějakou dobu na volnoběžné otáčky, tak se ozývá z motorového prostoru nějaké tiché pocvakávání/klepkání. Projevilo se to i v servise a bylo mi řečeno, že je to zcela v pořádku a vydává zvuk při určité teplotě, jak se nahřivají/chladnou nejaké části v motor. prostoru a roztahují/smršťují se . Dělá to stejný zvuk, jako když si otevřeš kapotu a nehtem poklepeš na ten stříbrný plech zepředu na motoru (kde je tuším symbol ruky, aby jsi se nespálil), tak přesně tento zvuk. Takže jestli to je tento zvuk, můžeš být v klidu, je to prý zcela normální. Nejde to ale téměř slyšet, je to fakt sem tam tiché poklepkávání a jen na volnoběh to postřehneš. Mám najeto cca 3700km, S 1.4 předokolka.

2016-10-20 21:37:24

Takové tiché lupkání sem taky zpozoroval jak jsem přijel do práce ale už byl motor vypnut tak sem vydedukoval že to dělá výfuk jak chládne.

2016-10-21 19:24:33

jmario:

a neslyšíš náhodou klapání vštřikovačů? U tohodle motoru se palivo vstřikuje přímo do válců a vstřikovače pracují s vyšším tlakem paliva, než u vstřikování před sací ventil.

2016-10-21 19:50:01

mirekdoda: A co je lepčí?Přímo do válců nebo přes ventil??

2016-10-21 20:02:46

robert1969:

každý způsob má svoje plusy a mínusy.

Vstřikování před sací ventil udržuje tento ventil i sací kanál v čistotě. Hlavně při přepouštění sazí přes EGR. Neustále je oplachuje. Přímý vstřik tohle neumí, zato umí benzín rozprášit na jemnější kapičky s ohledem na vyšší tlak a velikost otvůrků na špičce vstřikovače. A to přináší lepší homogenizaci směsi paliva a vzduchu.

Neboj, Suzuki to oplachování částečně řeší, ale jen sací ventily. Když se sací ventil otevře, vstříkovač prskne benzín na něj. Ale nepropláchne se sací kanál.

MilanT  
Milan
2016-10-21 20:03:12

robert1969:

Přímovstřik má taky ventil, ne? Ale nejde přes něj palivo (jen vzduch) a tak ho nemá co mazat a čistit. A největší problém vidím v EGR ventilu, který tam ještě nacpe bordel z výfuku a zakarbonování je na světě.

2016-10-21 20:07:34

milant:

naftové common raily trpí podobně.

U benzínu bych preventivně nepřetahoval výměnné lhůty oleje, spíše bych se snažil je zkracovat. Starý znehodnocený olej (jeho páry odsávané sáním) a saze udělají pěkný maglajz.

MilanT  
Milan
2016-10-21 20:15:33

mirekdoda:

A nejhůř jsou na tom přeplňovaný benzíny jako třeba Vitara S

Nadměrně tepelně namáhaný olej u turbodmychadla. Ten degradovaný olej se pomalu mění v mazlavou kaši která jako cholesterol obaluje a ucpává sací ventil a infarkt motoru je tu raz dva

2016-10-21 20:19:08

milant:

hezky definovaná diagnóza.

2016-10-21 20:22:00

milant: Ale prdlačky to turbo je chlazené!!

2016-10-21 20:22:57

robert1969:

tak to mi vysvětli, čím je chlazené? Aha, průtokem motorového oleje, ale když se motor systémem S-S zastaví...

2016-10-21 20:30:40

mirekdoda: Jo olejem a taky proto ten s/s zatím vypínám a chci ho odstavit uplně.

2016-10-21 20:33:22

robert1969:

to je moudré rozhodnutí S-S odstavit. Jen doplním: to turbo je tepelně zatěžováno jen při akceleraci, případně pří větší zátěži motoru za jízdy do kopce. Takže vlastně většinu času za jízdy jen odpočívá, jak už jsem někde psal.

MilanT  
Milan
2016-10-21 20:35:22

robert1969:

Tak teď jsi mě rozesmál A Mirka asi taky.

Turbo nemá svojí klimatizaci a k přehřátí oleje dojde vždy.

Ale tebe se to netýká. Během těch 4 km do práce se olej nezahřeje ani na provozní teplotu.

2016-10-21 20:39:58

mirekdoda: Jo to je vidět na tom videu že nejede pořád a taky sem rád že sem pobavil Milana který zřejmě neví že turba bejvají chlazené olejem běžně i u dízlů!!

2016-10-21 20:42:50

milant:

to ano k lokálnímu přehřátí oleje dochází. A proto zastávám názor, že je potřeba dávat olej s co největším podílem syntetického základu, protože ten tak rychle (ne-li vůbec) po přehřátí nedegraduje jako minerální olej. Proto taky kroutím hlavou nad těmi doporučovanými oleji v příručce.

Robert1969: myslím, že turbo u dieselu není tak tepelně namáháno, jako u benzínu.


Odpovědět

1  2  3