Fórum - Téma


Motor nestartuje nebo chcípne


Fórum Grand Vitara III Motor nestartuje nebo chcípne

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



2014-01-13 18:50:51

Zdravím,

kamarád má "Suzuki Grand Vitara - skvělé jízdní vlastnosti", ujeto asi 7000km a problém se startováním a s provozem. Startér buď vůbec netočí s motorem nebo točí a motor nechytne nebo to nastartuje a při jízdě mu motor chcípne!

Už s tím byl v několika servisech, kde jako závadu uváděli špatné zemnící kabely, ošetření součástí silikonem a nakonec v Plzni, že by to mohla být vadná relátka v obvodu startu a přívodu paliva.

Otázka je, jestli to jsou opravdu ta relátka nebo napájení, nežádoucí impulsy a podobně.

Jelikož jde o život, bude se to asi nějak řešit...

Nemáte prosím někdo podobnou zkušenost nebo informace k této závadě?

Díky.

JKR
2014-01-14 18:32:07

lesov: A jakou GV vlastně máš? Z jakého roku?

2014-01-14 19:19:10

těžko skutečně radit, když nevíme=netušíme typ GV, r.v. , motor,to je věštění ...

ale moje "bývalá" GV 2.4 -09 zlobila podobně ,když v ovladači došla po 2 letech baterka, a to že někdy jo a někdy ne, bylo navíc tím, že spolujezdkyně měla svůj ovladač v kabelce....

začal bych novou baterkou do ovladače "klíčů" imobilizer asi nemá dost info ..., nebo dát ovladač blíže tam ,kde je snímač,nenechávat v kapse vlevo u dveří ...

2014-01-14 19:24:38

jkr:

Měla by to být verze JLX r.v. asi 2010, benzín 1.6.

Dnes mi kamarád volal, že zase trochu v servisu postoupili dál a že našli napětí +3V na zemnícím šroubku řídící jednotky oproti kostře vozidla, tudíž na ta relátka jde jen 9V. Přitom měli odkrytá víčka relátek, co jsou v okruhu paliva a startu a jedno z nich (to pro palivo) kmitalo, když zároveň startovali. Motor samo nechytnul.

Takže očistili kontakty, znovu očka zemnících kabelů přišroubovali (jsou tam spolu tři v jednom bodě) a auto zase jezdí.

Jenomže, tohle už mu dělali dvakrát, vloni v květnu, pak v září a teď v lednu zase.

Jestli je to opravdu ta špatná zem, tak je to ale divný, že to zlobí tak často u nového auta. Kamarád to prohlížel a v tom místě je všechno čistý, bez rezu bláta apod.

Takže pro jistotu řekl, že natáhne náhradní kabel od kostry té ř. jednotky přímo na - pól baterie a bude čekat, co to udělá.

2014-01-15 06:43:43

instr:

K tomu imobilizéru. Je pravda, že to funguje tak, že přijdu ráno do garáže, položím si nějaké věci s "krabičkou" na pracovní stůl, nastartuju a odjedu do Prčic a zpátky přijedu vlakem?

Jinými slovy, že ta věcička je potřebná jen při startu?

2014-01-15 08:22:22

instr:

Přijímací antény signálu transpondéru kliče jsou na pěti místech ve vozidle a funguje v celém prostoru uvnitř vozidla včetně kapsy vlevo u dveří. Dekódovací systém by si měl poradit se signály až čtyř klíčů (ovladačů) v kabelce.

Baterii v ovladači je dobré preventivně vyměnit každé 2-3 roky.

2014-01-15 10:46:17

lesov:

Jasně , půjčil jsem auto kolegyni ,potřebovala si přivést něco pár km,a ovladač zůstal u mě v kapse...., kdyby nechala jít motor- bylo vše ok , ale chcípla to, a samo už nenastartovala ,tak se stejně prošla...

Jinak při prodeji výslovně prodejci upozorňovali, že v levé kapse kalhot na místě u řidiče je hluché místo ,a taky že jo, párkrát se mi to stalo, že svítila v palubce ta "modrá věc=klíč " ,ale taky se mi stalo,že jsem 15minut zamykal a odemykal auto na parkovišti před Sparem v Jablonci nešlo nastartovat , než si mě všimla Pčr a ujistila , že tam maj nahlášeno ,že nejdou odemknout auta ,rušička ? ,netušim....., zkontrolovali mě ,včetně vnitřku vozu , a když odešli ke svýmu autu ,nastartoval jsem a odjel naproti do Fics suzuki servisu -100m , tam vše 10x fungovalo jak má, spíš na mě koukali ,co si vymýšlím..... .... zvenku odemknout na cca20 m i víc není problém , jinak ten systém otevření jen jedněch dveří aby někdo nevlez do vozu ,nebo spolehnout se na to, že po vzdálení ovladače se autí samo zamkne ? já tomu na chuť nepřišel

Přeju zdárné vyřešení problemu,.... u staré vitary mi tohle dělal imobilizer, blokoval benzinov čerpadlo,tedy přívod proudu, na výslovné přání to přemostili, takže mám plně funkčně nefunkční imobilizer, ale kdo by dneska krad 94 stařečka ...

2014-01-15 11:00:22

instr:

Dálkové ovládání vozidla ruší vše, co pracuje v pásmu 433 MHz, protože transpondér klíče je obvykle naladěn na 433,9 MHz. A těchto volně prodejných zařízení je hafo...

2014-01-15 11:05:26

lesov: Pokud odejdeš z nastartovaného auta s "krabičkou v kapse", tak ti to zvukový signál na palubce hlásí- jen nevím jestli opakovaně, ale potom je nesmysl vypínat motor, protože ho opravdu znovu bez signálu nenastartuješ.

2014-01-15 11:15:10

plukovník:

To auto šlo odemknout a zamknout ,jak dálkovým ovládáním, tak tlačítkem na klice u řidíče, i vzadu na 5.dveřích , ale nešlo nastartovat=modrý klíč , předpokládám ,že signál k imobilizeru je jiný/plovoucí ? ,nebo má stejnou frekvenci jako ovládání zámků dveří,...

jednu věc jsem určitě -já neználek -tehdy neudělal , asi stačilo vytáhnout "servisní=náhradní" klíč z DO a zasunout do spínačky a otočit a odjet, zas jedno poučení z krizového vývoje ....

díky...

2014-01-15 11:26:43

instr: Ono stačí nechat vybít baterku v dálkovém ovládání a třeba týden jezdit jen s náhradním klíčem a potom tě to automaticky napadne. Ten náhradní klíč je opravdu výbotná věc, kterou každý nemá

2014-01-15 14:05:53

instr:

Když je zobrazena ikona modrého klíče, tak by nastartovat jít mělo.

Červený klíč znamená nemožnost startu.

2014-01-15 15:03:03

plukovník:

už to dnes neověřím GV je před vánoci prodána, nové subaru XV na cestě ...,ale když se rozsvítil modře klíč v palubce ,určitě nešlo nastartovat, když nic nesvítilo ,šlo startovat, červeně v palubce svítí lecos , ale klíč nemám ten pocit....

připouštím ,že se mohu mýlit,ale pocit je ,že vždycky když nešlo nastartovat / baterky v DO/ svítil klíč modře,nepamatuji,že by vůbec kdy svítil červeně, ale ověřit už to nemohu, to už je na Vás ...

P.S.

Ano utekl jsem ke konkurenci ... starou suzi 1.6 Vitaru 3dv. však číčám a ctím ...

2014-01-15 17:18:50

instr:

Subaru, velmi dobrá volba .

2014-01-16 17:17:35

Ahoj' čtu si Vasi debatu, tak me nedá se nepripojit. Moje GV má bezklicove stertovani a pokud není ovladač ve voze, tak se nedá otočit zapalovanim (je zablokovane) a svítí cerveny symbol klice na pristrojovce. Pokud je ovladač uvnitř vozu, tak spinacem otočit lze a pritom problikne modra kontrolka se symbolem klice na palubovce a startér točí. Pokud se otevřou jakékoliv dveře, když je motor v činností, tak na palubovce bliká onen Červený symbol klice v doprovodu zvukové výstrahy. Jinak motor i pote co ovladač "odejde" z vozu (třeba v kapse), nezhasne, pouze zase bliká a krici ona Červená kontrolka. Po zastaveni motoru už nelze zapalovanim otočit a tudíž motor nenaskoci. Další postřeh, když je ovladač ve voze (platí ikdyz je v kufru), nelze auto zamknout pomoci tlačítek na klikách. Mam to zmaknute, protože ME často desilo to červené blikání, jakmile se otevřely dveře. Myslej jsem, ze ME dochází baterie v ovládací, ale stačilo si důkladně nastudovat manuál k vozu a hned jsem byl klidnejsi

2014-01-23 18:49:54

Jenom pro doplnění, relátka v obvodu startu a paliva vyměnili a auto už pár dní jezdí bez problémů.

mcz
Martin
2015-11-30 12:30:48

jeste takova osobní zkusenost modry klic muze svitit a presto nemusí jít otocit klíčem, nejspíše jde jen o zamek volantu takze stací pootocit volantem a už pootocit jde :-P


Odpovědět