Fórum - Téma


Motor ze swifta..??


Fórum Swift III Motor ze swifta..??

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2010-09-06 19:46:53

Zdravím všechny, bohužel mám špatnej motor na mé vitaře-1.6 16V a sháním tedy jinej, neví někdo zda by pasoval z jiný suzuki? třeba ze swifta? 1.6 16V a popřípadě jestli někdo o nějakým morotu nevíte,díky moc za odpovědi

2010-09-06 19:49:07

Ze Šifta ....na to zapomeň

2010-09-06 20:02:52

tak třeba z balena 1.6 16V nebo je ještě nějaký auto s tímhle motorem...

2010-09-06 21:31:55

Vitara má motor podélně a tyhle mrňousové napříč...takže ani z Balena

2010-09-06 21:49:58

mě jde jen o blok motoru,hlavu bych použil z vitary, a když sedí číslo motoru G16 A tak to je přeci stejný ne? tady na foru je jak Hill popisuje demontáž motoru G16A ze swifta tak v čem by byl problém?

2010-09-07 21:04:08

já si teda nejsem úplně jistej,ale Vitara má motor právě z Balena,jen měla jinak zpřevodovanou převodovku,ale motor by měl bejt stejnej

2010-09-07 21:11:29

podle mě čistě blok motoru musí bejt shodnej když má stejný označení, no každopádně už mám motor ze swifta 1.6 16V a zejtra se bude předělávat tak se uvidí jestli to de nebo ne,vypadá uplně stejně, hlava se dá původní, jen teda nemá ventilátor na motoru jako vitara ale na chladiči,ale to už je drobnost na předělání,aspon doufám

2010-09-07 21:17:41

většinou tu sou swiftáci tak to budete vědět,jak to má tedy ten swift s ventilátorem na chladiči, jak je zapojen a jak funguje, běží pořád nebo jen dochladuje když je potřeba?...chtěl bych tomu svýmu motoru odlehčit a dát tedy ten ventilátor na chladič jako má swift, díky za rady

Hill  
Jaroslav
2010-09-07 22:51:42

Jednoduše: v motoru zezadu je zašroubovaný bimetalový spínač (klixon, který spíná při překročení teploty 92°C a rozpíná při asi 85°C) napájení od klíčku na cívku relé. Druhý konec cívky relé je spojený s kostrou.

Kontakt relé spíná trvalý plus od pojistky 30A do motoru ventilátoru, tedy Sahary. Druhý vývod motoru jde na kostru.

Funguje to takto: když překročí teplota chladicí kapaliny 92°C, sepne klixon, relé přitáhne a sepne ventilátor. Podmínkou je zapnutý klíček. Když dochladí pod 85°C, zase se obvod rozpojí.

Je naopak jedno, jestli je klixon zapojený mezi spínaným plusem a relé nebo jde na relé spínaný plus přímo a přes klixon se uzavírá okruh na kostru.

Jde o klixon stejných vlastností, jako třeba ve Formanech, tak jde jen o jeho mechanické upevnění tak, aby co nejdřív reagoval na změnu teploty chladicí kapaliny, pokud se s ním na motoru už nepočítalo.

U Swiftů od roku zhruba 1995 je místo klixonu termistor a jeho teplotně závislý odpor vyhodnocuje řídicí jednotka a na základě toho spíná cívku relé na kostru, nic ale nebrání tomu, zapojit to jako u těch starších.

2010-09-07 23:29:49

A jak poznám ten snínač? a je přímo na bloku motoru nebo na hlavě? jelikož vitara ma ventilator přímo na motoru tak to budu muset asi tu eletriku natahat že? pokud je ale ten spínač na hlavě,tak mi to nepujde udělat když budu dávat původní hlavu z vitary..nebo by to šlo nějako udělat jakože by se ten snímač přidělal někam kde by reagoval n tu teplotu...jake by bylo nejvhodnější místo? jinak v autoelektrice jsem docela lajk, mam jen saharu a k ní vedou dva dráty..můžeš mi prosím tedy podrobně ppsat co budu potřebovat,jaký relátka a co a jak zapojit? byl bych velice rád kdyby se mi to podařilo...

Hill  
Jaroslav
2010-09-08 06:07:32

Hledej konektor, ke kterému vede černý drát s bílým proužkem (+) a modrý drát (k cívce relé). Je zezadu, mezi tělesem sacího hrdla vzduchu a termostatem vodního okruhu.

Nebo je proměř - čidlo, které má dva kontakty a nevede při normální teplotě, to je ono.

Ostatní čidla jsou odporová mimo tlakový spínač oleje, ten ale je zepředu.

Ale záleží na roku výroby motoru, u novějších měří teplotu vody odporový snímač, k němu v tom případě vede světle zelený s černým proužkem a šedý s bílým proužkem. Teplotu vody vyhodnocuje řídicí jednotka a modrý drát od relé sahary končí v ní.

V tom případě ten klixon bude jednodušší koupit a spínat saharu nezávisle na ECM.

2010-09-12 15:01:14

Tak pro doplnění, motor ze swifta tam krásně padnul, jak jsem předpokládal, jediné co se muselo předělat z puvodniho motoru byl sací koš na olej a olejová vana, saharu zatím nebyl čas pořešit,to až jindy.

2010-09-12 18:43:09

Hmmm, vidiš já byl přesvědčenej, že tam nepásne

2011-01-17 21:00:13

motor je stejný, stačí dát druhou vačku, víko, sací koš a vanu jinak je vše stejné no a u samuraje je to taky stejně řešené a ještě bych zapoměl na vodní pumpu ta je taky jiná

2011-01-21 18:10:59

Když se tu opět vzpomělo na motor G16A (8ventilů), tak jsem Katovi slíbil obrázky toho mého, jak skončil

2011-01-21 18:53:35

Vidímm.....na zahradě, nebo na dlažbě???

2011-01-21 18:59:30

Na dvoře na houpačce!

2011-01-21 19:23:22

Teda Ty ale jsi Dětem veme houpačku a tahá si s její pomocí motory ven ...z Vitar .

dětičky, až přijede strejda Kato, kúpí Vám kolotoč

2011-01-21 19:39:18

Děti už si zvykly

Ale na strýřka s kolotočem se těší!


Odpovědět