Fórum - Téma


Motorový olej


Fórum Swift New I Motorový olej

Informace o modelu: Suzuki Swift New I



2012-07-20 12:28:47

Hledal jsem na netu jaký olej do swifta 1,3l M13 a jenom u shellu má helix ultra 5w-30 asi 20 poddruhu s různým označením. Jsem z toho jelen a nevím který. Jaký používate vy.

Hill  
Jaroslav
2012-07-20 17:12:47

Stačí zadat do okénka "Hledat" tady nahoře termín "olej" a vyskáče na tebe přes deset stran příspěvků, v nich se o oleji hovoří. Samozřejmě ne každý řeší tvůj dotaz, nicméně už tady bylo víc takových, co se také ani nepodívali, jestli to tu už bylo, či ne, a rovnou založili další téma.

Hele: http://www.suzukiclub.cz/...h.php?sle_searchText=olej+

Projeď to a určitě najdeš.

2012-07-20 21:33:19

Samozřejmě jsem se díval a hledal, nicměně jsem si dal znova tu praci a prohledal fórum. Možna bylo lepší napsat místo toho ponaučování jak hledat, stručnou odpověď na můj dotaz. bylo by to rychlejší a věcné.

Samozřejmě vím že mám použít olej 5w-30 kvality SG až SL. O tom je 99% diskuzí, ale už se nikdo nezabývá tím jestli Helix ultra nebo helix ultra extra nebo helix ultra av-l nebo av nebo vx. Všechny splňují podminky suzuki. Jak si mám potom vybrat který je ten správný. Jeden je třeba pro delší výměnu , druhý je třeba řidší pro stížené podmínky atd., ale přitom jsou všechny 5W-30 a požadované kvality.

Hill  
Jaroslav
2012-07-20 22:02:52

Takové starosti bych chtěl mít... jezdil jsem na Castrol 5W30, ale byl příliš řídký a jeho výhody jsem nějak nepochopil. A to jezdím denně a přes léto si se mnou motorek užívá i 4000 otáček bez přestávky od plné do prázdné nádrže, to je víc, než čtyřhodinový záhul (ale ne v tuzemsku).

Dnes tam dávám 10W-40, na motoru mám natočeno 266 tis.km (údržba jen olej, filtr, svíčky a rozvoďák s napínákem) a je mi jedno, od kterého výrobce (tedy nejčastěji Q8 nebo Sunoco, v zahraničí jsem potřeboval dolít, tak jsem koupil u první pumpy nějaký no name).

Prostě, když měníš olej a filtr včas, je to motoru jedno, jestli je to 5W-30 "obyčejný" nebo "superantikontramultiextraunikátní". Cena není vždy obrazem vhodnosti oleje. Musí to umastit každý se stejnou číselnou specifikací.

Naopak nevíš, co ti udělá ten modernější, co v něm jsou sajrajty, které ještě neexistovaly v době, kdy byla třeba vyrobená gufera v motoru...

Nejhorší, co můžeš udělat, je dát tam olej s dlouhým intervalem výměny a snažit se tento interval vyčerpat nebo dokonce přetáhnout. Pořád lepší vyměnit olej, který má psaných 15 tis.km na výměnu, klidně i na 13 tisících, samozřejmě i s filtrem, než si nechat vydírat motor usazeným kalem o tisíc km déle, než je nutné.

Prostě jeden z těch olejů kup a dej ho tam.

2012-07-20 22:21:54

Přesně takhle jsem to řešil na starém autě, kde jsem používal mogul, který podle kvality S byl lepší než značkové a nedal jsem na něj dopustit. Vidím že na starých zvycích by se nemělo nic měnit a řídit se tím dál. Né vždy to nejnovější a nejdražší musí být to nejlepší.

Díky

2012-07-21 22:32:28

Především chci zdůraznit, že neexistuje žádná univerzální odpověď ani jednoduché pravidlo, jestli se chcete trochu zorientovat v problematice olejů tak si o tom musíte něco přečíst! Jestli jste líní nebo se vám nechce tak to rovnu vzdejte ale pak se neptejte!

Zpátky k olejům...

VŽDY JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ, BEZ OHLEDU NA TO, CO VÁM KDO NAPOVÍDÁ DODRŽOVAT DOPORUČENÍ VÝROBCE! PODÍVEJTE SE DO MANUÁLU PRO KONKRÉTNÍ SPECIFIKACE NEBO SI ZAVOLEJTE IMPORTÉROVI ČI PRODEJCI.

MOTOROVÉ OLEJE - přehled vlastností

Výkonnostní specifikace - Výkonností třída určuje, jaké zatížení je olej schopen snášet, aniž by výrazným způsobem došlo ke zhoršení jeho funkce. Používá se evropská norma ACEA (Association des Constructeurs Européens d' Automobiles) nebo americká norma API (American Petroleum Institut).

Viskozitní specifikace - Pro označení viskozitních vlastností motorového oleje se používá výhradně klasifikace SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Tato norma používá pro klasifikaci olejů 6 zimních tříd označených číslem a písmenem"W"(z angl. Winter) a 5 letních tříd označených číslem. Číslo je bezrozměrné a nevyjadřuje vztah k žádné fyzikální veličině. Zimní označení vymezuje startovatelnost motoru při nízkých teplotách. Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Pro detaily se podívejte sem.

MOTOROVÉ OLEJE - údržba

Intervaly výměny oleje se u jednotlivých modelů velmi liší, proto je vhodné se podívat pro přesnou dobu nebo kilometrový průběh do manuálu.

Obecně se dá doporučit u starších modelů výměna 1x ročně nebo 10 000 až 15 000 km podle druhu provozu (hodně studených startů a krátké trasy výměnný interval zkracují). U novějších modelů může být interval dvojnásobný i trojnásobný, proto se pro přesnou hodnotu výměnného intervalu podívejte do MANUÁLU.

Množství oleje se řídí hlavně velikostí motoru a náplň se pohybuje kolem 4 litrů. Pro přesnou hodnotu se podívejte do MANUÁLU.

Měrka oleje má dvě rysky, určující minimální a maximální hladinu oleje. Je lepší, když se množství oleje pohybuje u horní hranice. Pokud se vám při výměně nebo dolévání povede dostat se několik milimetrů nad horní rysku, ničemu to nevadí, přebytečný olej se nemusí ani odpouštět ani odsávat. Je lepší mít pár o decilitrů oleje víc jak maximum, než míň jak minimum.

NEJČASTĚJŠÍ OMYLY, MÝTY A NESMYSLY

Viskozita vs. hustota - Viskozitu nezaměňujte s hustotou Hustota je fyzikální veličina, která vyjadřuje hmotnost objemové jednotky látky a hodně hustý je leda tak olovo. Jedná se o VISKOZITU což je míra vnitřního tření kapaliny, neboli udává poměr mezi tečným napětím a změnou rychlosti v závislosti na vzdálenosti mezi sousedními vrstvami při proudění skutečné kapaliny.

minerál, polosyntetika, syntetika - Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.

VÍCE ZDE : http://www.oleje.cz

2012-07-22 00:03:01

jo diky za radu na problematiku oleju


Odpovědět