Fórum - Téma


Motorový olej


Fórum Swift IV Motorový olej

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2015-03-16 15:19:41

Zdravím, mám swifta glx 1999 a dost mi ubylo motorového oleje. Chtěl jsem jej dolít a kontrolovat zda ubývá nebo se drži, ale netuším jaký olej tam nalít. Minulá majitelka říkala že se jí o to staral servis a taky neví. Tak uvažuju zdali tam dolít nějaký minerál nebo jej zavést do servisu aby propráchli vanu a dolili nový.

2015-03-16 15:25:23

frodo: Motor o oběmu 1 litru

 jaski
Martin Jaskevič
2015-03-16 15:33:23

frodo: http://www.suzukiclub.cz/...naplne-pro-suzuki-swift-8

2015-03-17 06:51:15

frodo: Treba hľadať v nálepku v motorovom priestore. Alebo v servisnej knižke.

2015-03-17 10:13:25

frodo:

no ak sa ti to nepodarí zistiť a oleja máš už tak málo že ti preblikuje olejnička, tak by som asi vymenil komplet olej aj z filtrom. Určite neváhaj a nenechávaj to vyhniť, motor z málo oleja nemá dlhú životnosť.

Osobne by som oleje medzi sebou nemiešal. Keď už si vyberieš značku a typ oleja tak taký tam už potom lievaj stále.... PS nezabudni na filter.

Čo sa týka tečenia. Sústredil by som sa na guferá na kluke a vačke, málokto to mení a potom to tečie, prípadne okolo veka ventilov ale to by si videl. Prípadne ti ho zožralo, to sa prejavuje vyššou dymivosťou a zahádzanými sviečkami. Ešte by teoreticky mohol isť do vody, to by si zas našiel stopy oleja v chladiacom systeme..

MilanT  
Milan
2015-03-17 11:50:51

lunek: Frodo je ještě mladý kluk a tak netuší, že tohle měl udělat jako první po zakoupení auta. A vzhledem k tomu, že předchozí majitelka ani neví, co jí tam kdo nalil za olej, tak to ukazuje na absolutní nezájem o to auto. Podle toho to asi vypadá.

Takže první co měl Frodo udělat je nechat vyměnit všechny provozní kapaliny a filtry, rozvody, svíčky, nechat udělat test brz, tlumičů, geometrie, seřízení světel, vydezinfikovat interier, zkontrolovat výfuk...a ne se začít pídit po oleji, až když mu bliká kontrolka. A pak najednou zjistí, že ve finále je cenový rozdíl mezi novým a ojetým autem je nulový.

Ale to je každého věc, jak nakládá se svým majetkem a čemu svěřuje svůj život.

2015-03-17 12:25:02

milant:

ja by som to pri tom swifte tak neprežíval. Je to nízkoropočtové malé vďačné vození, ale investovať do toho zbytočne prachy...

olej filtre určite ano. Rozvody podla KM. Kto by už dnes stáčal také auto ako swifta. Ak mali byť napr nedávno menené rozvody tak aspon letom svetom pozrieť či bol nedávno dole kryt, alebo sú tam tie šroby zapečené už 300rokov....

Sviečky podla ich stavu a KM

ostatné kvapaliny len skontrolovať. Keby bola brdzovka na nič akože nebude tak neprejde cez STK. Chladiacu kvapalinu skontrolovať či je na dostačujucu teplotu a či jej je dosť....

brzdy by som si potrpel. Kludne zhodiť aspoň predné kolesá a dať dole strmene. Spraviť tomu celkovú obhliadku v akom stave sú prachovky piestiky platničky kotúče. Ak ok tak neriešiť.... Zadok by som nebral tak tragicky. Stačí ak funguje ručná.

Výfuk vyzuálne skontrolovať a prípadne skúsiť jednoduchý test krátkym zapchatím napr kusom polystyrénu.

Ešte by som pozrel stav sviečkových káblov, palca a plochého remeňa a svetlá sa dajú naštelovať aj v domácich podmienkach.

Ono vraziť niekoľko tisíc do motora ktorý nemá hodnotu ani 1000korún je dosť nerentabilné.

Záleží aj ako dlho plánuje swifta užívať

 jaski
Martin Jaskevič
2015-03-17 12:32:12

lunek:

"Keby bola brdzovka na nič akože nebude tak neprejde cez STK."

To je myšleno jak? Špatná brzdovka je tehdy, pokud po letech absorbuje vodu a sníží se její bod varu. Na tohle ti na STK přijdou jak? Budou to trápit na válcích 15minut a pak ti řeknou: Tak to teda pane ne! Brzdovka má bod varu 120C! Hybaj ven!"

"Kto by už dnes stáčal také auto ako swifta."

To je pravda stačí najet přes 100 000km a máš nový auto .

2015-03-17 12:51:58

jaski:

no neviem na akú STK chodíš ty. ale čo máme v okrese 3 tak vo všetkých taký merák mali a nikdy sa mi nepodarilo vyhúť sa tejto kontrole. Osobne si myslím že z kontrolou svetiel a celkového stavu brzd je to jeden s tých užitočnejších úkonov na STK.

Ono ak sú na 15ročnom aute nešáhnuté brzdy, tak ich bude z dost velkou pravdepodobnosťou robiť a brzdovka sa čiastočne vymení pri odvzdušňovaní. Ak sú brzdy v dobré tak neverím na zázraky a už boli volakedy v dohladnej dobe robené, tým pádom tá brzdovka už čiastočne vymenená bude. Ak to teda nerozoberalo hovado čo tú vytečenú brzdovku nalialo naspet do systemu.

No ako nič v zlom ale ono je to hádam trošku vidieť či má auto 100tis 200tis alebo 300tis... A sedlackym rozumom pri 15ročnom aute by som do tých 100tis ani nedúfal.

 jaski
Martin Jaskevič
2015-03-17 12:55:26

lunek: Heh tak to slyším poprvý o měřáku brzdovky... Příští týden zrovna na jednu STK jdu, tak jsem zvědav.

Každých 100k km samozřejmě vidět je byla to jen sranda .

2015-03-17 13:01:45

jaski:

no ten merák bol takých menších rozmerov asi ako 4,5V baterka a chalanisko to tam trápil na baterku v aute z ošemetnými krokodilkami.... už ma s tým znervóznoval, lebo sa mu to ani na 5ty raz nedarilo. vždy sa mu to odpojilo a potom musel minutu čakať kým to vychladne....

Ono na swifte by som celkovo hodnotil skor technický stav než KM. Odflákanou základnou udržbou a beohladným jazdením može byt auto ktoré nabehané aj 100tis km viac v lepšom stave než to zanedbané... ale to je info asi všeobecné... len tolko že swift neni až taký háklivý na odjazdené KM ked je onho dobre postarané.

MilanT  
Milan
2015-03-17 13:07:22

jaski: Tester brzdovky si koupíš za pár - tři stovky - http://www.svarecky-obcho...ove-kapaliny-bft-6512.htm

Je to jen takové orientační zjištění obsahu vody a přikládal bych tomu stejnou důležitost jako testerům na alkohol koupeným na benzince.

Existují i jiné, podstatně dražší diagnostické přístroje. Ale za ty vysolíš 40 tisíc korun českých.

 jaski
Martin Jaskevič
2015-03-17 13:17:16

milant: no já brzdovku kontrolovat nepotřebuju jen mě to zarazilo. Na par STK už jsem byl a nikde jsem to neviděl. Tátovi jednou kontrolovali úplně vše i tlak v rezervě a o tomhle se nezminil.

MilanT  
Milan
2015-03-17 13:37:25

jaski: Tak brzdovka se na STK kontroluje jen vizuálně. Je to kód závady 1.1.10.5 - http://www.stk-myto.info/...trolni_ukony_01052012.pdf

Ale o předepsaném tlaku pneu tam není ani slovo (alespoň jsem nenašel).

2015-03-17 15:24:17

Dolil jsem litřík minerálu 15W40 a zatím šlape v pohodě. Za 2 měsíce ide na technickou tak swiště hodím známemu do servisu ať vymění olej a překontrolu je ho..

2015-05-18 19:09:16

Zdravím. Nevíte někdo co je za vypouštěcí šroub oleje na motoru G13BA Swifta sedan 2000 glx jednobod? pls, thx

 jaski
Martin Jaskevič
2015-05-18 19:17:23

dropy: Překvapivě je tam šestihranný šroub. Co se sehnout pod auto? Moc práce?

2015-05-18 19:30:33

a vnitřní závit je všude stejný? si myslím,žže ne.

 jaski
Martin Jaskevič
2015-05-18 19:35:42

dropy: A co s ním je, že ho chceš měnit?

MilanT  
Milan
2015-05-18 19:43:03

jaski: Asi ho ztratil.

Francouzské vozy mají M14x1,25 (měl jsem Peugeota) a hlava je šestihran + imbus - http://www.aci.cz/os-084-...lk-delka-17mm_d80579.html

Suzuki by mělo mít M14x1,5 - http://www.aci.cz/univerz...-van-suzuki_c1318738.html


Odpovědět

1  2