Fórum - Téma


N,4H,4H LOCK,4L LOCK


Fórum Grand Vitara II N,4H,4H LOCK,4L LOCK

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II



2011-05-13 07:06:31

Mohl by mi nekdo prosim osvetlit funkci prepinace N,4H,4H LOCK,4L LOCK vim ze to ma cosi do cineni s pohonem 4x4 ale rad bych vedel jak presne a kdy se to pouziva atd.

Fulda  
Petr
2011-05-13 17:41:10

Když budu vycházet z naší starší vitary tak N - neutrál, 4H stálej náhon na 4 kola bez uzávěry mezinápravovýho diferenciálu, na to můžeš jezdit stále. A na 4H Lock a 4L Lock jen na blátě a sněhu, mezinápravovej diferák je zavřenej a při zatáčení na suchym podkladu se převody kříží vzhledem k rozdílnejm rychlostem kol při zatáčení. 4H je braný jako převod do rychla a 4L je redukce do pomala. Většinou tak do 40 - 60 km/h . Redukci řadit jedině když auto stojí. Kdyžtak mě někdo opravte jestli se pletu přece jen máme ještě starou klasiku

2011-05-13 18:41:53

Je to bez chyby akorát bych doplnil, že u 08 jde přepnout 4H na 4H-lock do cca 100 km/h v případě, že kola jsou rovně a jak říká Fulda přepnutí ze 4H-lock na 4L-lock(sešlápnutá spojka a brzda) jen když autí stojí a nepoužívat na suchém povrchu

Fulda  
Petr
2011-05-14 00:29:54

kato1973 - tady vidíš že se za těch 20 let od výroby naší vitarky zas tak moc nezměnilo, akorát je čudlík místo páky

2011-05-14 00:40:28

což znamená více problémů

2012-09-04 14:40:37

Ahoj,

nemam český manuál, pouze nepoužitelný ve vlámštině, takže si toho moc nepřečtu. Mohl byste se někdo rozepsat, do se děje při zařazení N? A kdy ho používat? Dočetl jsem se pouze, že se používá při tahání přívěsu, ale proč a co se ve skutečnosti děje nikde není.

Díky

Pavel

2012-09-04 16:42:03

Při tahání přívěsu né, ale při odtahu Tvého auta. Je to stejné jako N u automatu. Tedy běžně ho nepoužíváš, jen, když Ti auto chcípne a je nutné ho odtáhnout. Dáš knoflík úplně doleva, až na doraz za to N, počkáš, až se N rozsvítí u otáčkoměru a pak knoflík pustíš a on zůstane stát na N nebo ho možná rukou pak o těch pár milimetrů na to písmeno N posuneš, to teď přesně nevím (knoflík - volič režimu N, 4H, 4H-L, 4L-L, ne knoflík u kalhot). Pak zařadíš dvojku a auto se může odtáhnout. Je to kvůli zabránění poškození diferenciálu při odtahu, kde prosté zařazení neutrálu na šaltrpáce asi nestačí. A tuším, že se N taktéž řadí při současně sešlápnuté brzdě a spojce.

2012-09-04 16:46:19

Nevím, jestli se sem můžou dávat odkazy na uložto a podobně, ale stačí do google zadat uživatelský manuál grand vitara 2006- a můžeš si vybírat v angličtině, ruštině, němčině...

2012-09-14 12:40:40

Nemohl by dát někdo ten manuál na 2006- na Ulož to v češtině a prsknout sem odkaz?Do 2005 tam je.


Odpovědět