Fórum - Téma


Na co budem někteří jezdit???


Fórum Technický koutek Na co budem někteří jezdit???


Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  473 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.


1  2

Joan  
Jana
2016-07-29 23:54:33

Kontrolovala jsem datum, jestli to nebylo na Apríla, ale je vážně možné, aby takovéto svinstvo prošlo ?

http://auto.idnes.cz/benz...60729_112558_automoto_fdv

Vyměnit motor?! Já žádnou "novou" plečku nechci, ani zadarmo...

2016-07-30 06:40:11

joan:

Určitě to apríl není

Navíc se obávám, že v historicky krátké době můžeme mít úplně jiné starosti. Podle toho, co se kolem nás v posledních letech děje, se obávám, že těch 70 mírových let v Evropě nemusí trvat věčně

2016-07-30 06:52:53

Alebo si začneme doma "páliť" benzín aký chceme

Hill  
Jaroslav
2016-07-30 07:53:22

Výtah z návodu k Suzuki Swift 1992 a novější:

......

1-2 LIHOBENZINOVÉ SMĚSI:

V některých zemích jsou v prodeji směsi NATURAL – ETANOL (někdy známé jako Gasohol). Lze je používat, pokud podíl etanolu v nich nepřesáhne 10%.

Podobně bývá v prodeji palivová směs NATURAL - METANOL(dřevný líh). Má-li tato směs více, než 5% metanolu, v žádném případě ji netankujte!

Pokud jste již tuto směs natankovali a nejste spokojeni s jízdními vlastnostmi či spotřebou vozidla, stačí dotankovat bezolovnatý a LIHUPROSTÝ benzín....

2016-07-30 08:56:40

...otázkou zůstává, jak dlouho bude ještě ten lihuprostý (prémiový) benzín opravdu LIHUPROSTÝ

Joan:

Ber to tak nějak pragmaticky.

V dohledné době budeš muset vyhodit všechny své televize a koupit si jiné, protože vysílat se bude v jiném formátu.

No a jelikož u pumpy bude i jiný "formát" paliva, obměníš už rovnou i svůj vozový park.

Začalo to žárovkami a kde to zkončí, to nikdo neví.

Možná u naší vlastní identity.

2016-07-30 14:18:43

,joan:

nechci Františka Dvořáka (autora toho textu) nijak urazit, ale mám pocit, že nerozumí tématice, o které píše. Uvádí, že toto palivo poškozuje motory starších aut a v textu uvádí, že se poškodilo palivové čerpadlo na tom Opelu, ale to přece není motor auta. Je to elektromotor s čerpadlem, které vyrábí požadovaný tlak benzínu do vstřikovačů. Ale konkrétní závada motoru auta v článku uvedena není. Obsah článku se jaksi míjí s jeho nadpisem.

Jak to vidím já?

Lihové palivo je kyslíkaté palivo. Už jsem o tom někde psal. Molekula lihu totiž obsahuje kyslík. Benzín je směs uhlovodíků, ale kyslík neobsahuje. Jen pro představu: na kilo dokonale spáleného bezkyslíkatého benzínu je potřeba asi 14,7 kilo vzduchu (vzduch obsahuje asi 20 procent kyslíku), na kilo lihu stačí asi 7 kilo vzduchu, zbytek do 14,7 kilo je v molekulách lihu ( omlouvám se, ale s těmi 7 kily si nejsem úplně jistý). A když se smíchá benzín s lihem, tak podle podílu lihu se musí poopravit množství vzduchu ve směsi někam mezi těch 14,7 a 7 kilo na kilo paliva.

Ale moderní auta mají ŘJ naprogramovanou na provoz s benzínem a ne na jeho směsi s lihem a nemají přepínání na 5, 10, 85 procent lihu ve směsi. Takže moderní auto provozované na směs benzínu s lihem bez úpravy v ŘJ dávkuje chudou směs (s přebytkem kyslíku) a je známo, že chudá směs hoří za vyšších teplot (motor je více tepelně namáhán), špatně se zapaluje jiskrou na kontaktech svíčky, občas nezapálená vyletí do výfuku a tím do katalyzátoru a v tom katalyzátoru pak udělá paseku. Moderní lambdaregulace s chudou směsí umí pracovat, jednoduše se směs mírně obohatí a pak se ve výfuku posoudí výsledek, ale jen s benzínem. Obohacení se směsí benzínu s lihem akorát přivede kromě benzínu další kyslíkaté palivo do směsi a problém s přebytkem kyslíku zůstane, znovu se obohatí palivem a tak pořád do kola, zvedne se spotřeba a tím i emise CO2.

Přebytek kyslíku je zdrojem zvýšených emisí známých NOx. Ale co se raději vůbec nikde neuvádí, přebytek kyslíku (nebo kyslík v palivu) je zdrojem koroze válců, vstřikovačů paliva a dalších dílů, které jsou v kontaktu s palivem. A motor odchází do kopru. Naštěstí malý podíl lihu a nebezpečí koroze kompenzuje přítomnost mastného Vif do benzínu. Takže není pravda, že nová auta to vydrží a stará ne. Ještě je potřeba mít info o tom, jak snáší lihovou směs gumové palivové hadičky a různá těsnění v palivovém systému. Hadička určená čistě pro benzín totiž líh nesnese a začne se zevnitř rozpadat.

Pokud to má nějaký motor vydržet, pak možná ten starý karburátorový po přetryskování (výměně palivových trysek za větší) s jinými palivovými hadičkami a bez katalyzátoru.

Argumentace o snižování emisí CO2 s tímto palivem je prapodivná. Dokonalým spalováním se přece vyrobí CO2+H2O. Aby se vyrobilo méně CO2, musí se spálit méně paliva a ne do něj míchat líh, protože líh spotřebu zvyšuje. Ledaže by se to bralo z pohledu, že ten CO2 vyprodukovaný tím lihem je náš současný CO2, který ta rostlinka do sebe vstřebala nedávno během svého růstu a má přirozený koloběh v přírodě. A ten CO2 z benzínu je ten z pravěku a my si jím teď zasíráme atmosféru.

2016-07-30 19:59:30

hill:

ve stejném duchu je použitelné palivo popsáno i v návodu k použití u nové Vitary. Jenže já tomu povolenému procentnímu zastoupení lihu nevěřím úplně stejně, jako doporučení o nejvhodnějším motorovém oleji s viskozitou 0W20 v tom popisovaném teplotním rozsahu, v jakém je v manuálu uveden.

V mnoha případech považuji podobná tvrzení v manuálu za alibistická a nepravdivá.

P.S. u toho metanolu je množství poloviční, má jednodužší molekulu, než etanol, také obsahuje kyslík a je ještě agresivnější vůči motoru.

2016-07-30 21:15:59

0w20 je olej naprosto nevhodný kdyžtak 0w40 aby motory nekorodovali tak holt budem tankovat vervu a když nebude tak do benzínu přidávat olej jak do dvoutaktu!To se ty emise ale zlepčí!!

Hill  
Jaroslav
2016-07-31 23:09:09

mirekdoda: pozor na jednu věc - ta procenta se týkají Swiftů EA/MA. Pro New Swift, jestli jsem dobře četl, je vřele doporučeno se palivům s lihem vyhýbat úplně, mají-li emise odpovídat EURO5.

Prostě čím víc lihu do paliva zkoušejí nacpat, tím méně aut to bude mít z ekologických důvodů dovoleno.

2016-08-01 17:53:51

hill:

no, tak nová Vitara (mám teď na mysli benzínovou, které se přimíchávání lihu týká) má EURO6, tak se příležitostně podívám, jestli to doporučení maximálně 5 procent metanolu a maximálně 10 procent etanolu bylo pro auta provozovaná v zemích EU, nebo mimo EU.

2016-08-02 14:51:45

Tak jsem se koukl do manualu na Wagon R+ který ma Euro 3 (taky už mu tahne na 16 rok) a je tam napsané doporučení maximálně 5 procent metanolu a maximálně 10 procent etanolu přičemž se při použítí 10procent etanolu doporučuje snížit oktanové číslo benzinu takže pokud to dobře chápu když jsem doted jezdil na natural 95 měl bych potom přejít na natural 91 a motor by to měl vydržet.

2016-08-02 16:08:32

robert1969:

...a jelikož se benzín Natural 91 už dva roky nevyrábí, tak bys byl stejně namydlenej

Takže tvůj motor by po tom vysokooktanovém lihobenzínu určitě explodoval

 jaski
Martin Jaskevič
2016-08-02 16:21:04

plukovník: Ále dostane akorát pořádnej krouťák a zátah fotzpodu .

2016-08-02 16:30:07

jaski:

...a Robert pořádnou kocovinu, jak se toho špiritusu nadejchá

Joan, 2016-07-29 23:54:33 napsal:

Kontrolovala jsem datum, jestli to nebylo na Apríla, ale je vážně možné, aby takovéto svinstvo prošlo .. .. ?

http://auto.idnes.cz/benz...60729_112558_automoto_fdv

Vyměnit motor?! Já žádnou "novou" plečku nechci, ani zadarmo...

2016-08-02 16:38:59

To nevadí když se 91 už nedělá tak to naředím technickým benzínem!!

A plukovník zase kecá 91 se pořád prodává!!

Akrad mi sem nejde dat odkaz na ONO

2016-08-02 16:52:52

robert1969:

ONO kupuje od státu a řidičům prodává staré státní rezervy paliv, takže je to asi doprodej. Myslím, že ONO nenakupuje v rafinériích.

2016-08-02 17:31:36

robert1969:

Plukovník napsal, že se nevyrábí.

Od roku 2014 v Kralupech pouze N95 a vysokooktanový dovoz ze Schwechatu.

Jestli ONO prodává staré zásoby ze strategických zásob, nebo z Rumunska, to nevím.

A ten technický benzín budeš muset jedině ukrást, aby se ti to vyplatilo, když je dvakrát dražší, než ten automobilní

2016-08-02 18:10:33

No o kupování sem nic nepsal ale mě je to vlasně jeno protože ja tankuju BA95-ultra

http://www.g7.cz/ba-95-aditiv-aditivovany-benzin

2016-08-02 18:29:18

robert1969:

Už to, že má tenhle benzín od firmy G7 ty "unikátní" vlastnosti je mi podezřelé.

Vlastně všechno co má něco "unikátního", nebo je vyrobeno podle nějaké speciální formule mně nesmí do domu.

Tím spíše, že ta firma G7 sídlí v Litvínově, kde se vyrábí nafta.

Hill  
Jaroslav
2016-08-02 19:25:57

plukovník: nojo, ale když oni to tam totéž, jen různě emotivně zabarvenými výrazy, píšou všichni výrobci benzínu. Všichni vaří superantikontramultiextraunikátní naturál podle EN228...


Odpovědět

1  2