Fórum - Téma


Na co budem někteří jezdit???


Fórum Technický koutek Na co budem někteří jezdit???


Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  478 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.


1  2  3

2016-08-02 21:12:05

hill:

No a právě proto že EN228 splňují všechny benzíny a já osobně chci benzín nepančovaný lihem, tak vybírám podle jeho barvy.

A mně osobně uhranula ta zářivě modrá...

2016-08-02 21:48:39

A co budeš dělat až ti Vervu zruší???U nas mají fuel 101 oktánů

Joan  
Jana
2016-08-02 22:03:08

Takže jak tedy? Opravdu ten Natural 98 bude "nepančovaný"? Přestože by mému Swišťovi stačil k spokojenému naplnění žaludku-nádrže Natural 91 . Měla jsem možnost pár dní jezdit v nové verzi Swifta a v práci máme služební Citigo, ale nemůžu si pomoct, pro mě je to o dva kroky zpět, jakobych jezdila s přívěsným vozíkem

2016-08-02 22:05:04

robert1969:

To bude až za čtyři a půl roku, a v té době budu chodit pěšky, nebo dřepět doma a čučet na televizi.

Jediný, kdo z toho bude rjédkyj, Bert von 69.

Joan:

Jestli bude ten 98+ nepančovaný nikdo neví, ale v současné době konkrétně ta Verva 100 bioetanol neobsahuje

To ale neplatí např. pro prémiovou naftu Verva diesel, která metylesterem řepkového oleje zasviněná je.

Hill  
Jaroslav
2016-08-03 07:21:31

joan: obávám se, že N98 normálně pančovaný už tak jako tak je. To až od 99 vyšší údajně má místo biolihu nanejvýše bioéter, ale každý výrobce si to míchá jínak...

2016-08-03 14:48:20

No jo ale v manualu na Wagonka nedoporučuji používat vysokooktanovy fuela co ted?

2016-08-27 08:29:22

Dneska jsem byl na benzín a přijela cisterna a byl to slovnaft čili slováci proto asi ten název natural ultra ted je otázka kolik tam valí slováci bisraček ??Nebo to musí dávat podle toho jak to schválí ti naši pitomci?

MilanT  
Milan

Robert1969, 2016-08-03 14:48:20 napsal:

No jo ale v manualu na Wagonka nedoporučuji používat vysokooktanovy fuela co ted?

2016-08-27 21:43:52

robert1969: No toje Sofiina volba. Poslechnout výrobce auta nebo marketingové prohlášení Benziny? Každému jde o něco jiného a pak musí tedy nastoupit ten selský rozum.

2016-10-06 17:10:44

Když jedu ráno do práce a jak přijedu do Brna, jak přede mnou z uliček vyjíždějí auta, smrdí to lihem. Přesněji smrdělo, posledních pár týdnů to prakticky nesmrdí.

Mám pocit, že těch 10% lihu narvali do letní směsi tak, aby ji celoročně vyrovnali - tedy zdaleka tam nebylo 10%, podle toho, jak ty auta smrděly lihem.

Poté, co mě párkrát ovanul lihový smrad při čerpání do nádrže, jsem začal tankovat N98 - cenový rozdíl 28/32 Kč už není tak demotivující, jako když to bylo přes 40. Swiftovi se to chvilku nelíbilo, tak 5 kiláků divně chrochtal, ale pak si na to zvykl a už tam mám na N98 najeto přes 1000km.

Do nádrže přidávám jako aditivum normálni naftu cca 1,5ml na litr benzínu (to dělám už asi rok). Plná dvacítka stříkačka (něco přes 20ml) na zhruba půl nádrže (15l). Motor je výrazně tišší, tedy se mu to zřejmě líbí. Nevím, jestli si můžu dovolit mu té nefty dávat víc. Poctivé aditivum se sice dá vyrobit i doma (xylen + M2T), ale nafta je jednodušší (ne každý xylen je bez toluenu).

2016-10-07 09:45:25

autoveteran:

zajímavé: aditivovat benzín naftou. Mám s tím trošku problém to přijmout. Benzín má oktanové číslo, aby byl odolný na samozápaly, nafta má cetanové číslo, aby se naopak lehce vznítila. A když to smícháš dohromady, co z toho může vzniknout? S ohledem na malé množství nafty, které přimícháváš do benzínu to asi nebude tak hrozné.

P.S. jako kluci jsme jezdili na pionýrech a někdo to s naftou do benzínu přehnal. Po jízdě chtěl vypnout motor standartním způsobem a motor běžel dál i bez jiskry na svíčce. Dnes už si nepamatuji, jestli běžel přes horní úvrať, nebo kmital tam a zpět.

P.S.2. jistě, byl to dvoutakt a asi měl ve spalovacím prostoru nějaké to ohnisko s rozžhaveným karbonem a fungoval v ten moment jako modelářský spalovací motor zvaný žhavík..

2016-10-07 17:07:43

mirekdoda: Dvoutakt snese fšecko mam kamarada co jezdil ve wartbugu na poměr 2litry benzínu na 1litr nafty a olej už samo nedával.

2016-10-07 17:17:12

robert1969:

ježiš, a jak dlouho mu ten motor vydržel?

2016-10-07 17:26:57

mirekdoda: No budeš se divit ale hodně dlouho něž mu to auto zhnilo(karoserie).

2016-10-09 23:02:34

Pokud do wartburga s teplým motorem natankujete naftu, tak na ni i nastartuje a bez problémů pojedete, motoru neublížíte, neboť duotakt má řídící jednotku ve vaší hlavě a snímačem je ucho - motor musí bzučet jak včelka. Když netáhne a dusí se, tak je chudá směs (nebo moc bohatá, ale to s původním karbecem neuděláte), když prdí, tak bohatá. Změna sytosti se dělala plynovým pedálem (nahoře trochu bohatá, uprostřed chudá, na druhé trysce bohatá) případně se pomůže ještě sytičem. Tedy pokud jsme líní posunout si předstih. Motor byl vyvíjen ještě za WW2, takže oproti motoru v Trabantovi, snesl hodně.

Pokud po zásahu motor je tišší, beru to jako pozitivní zákrok. Zvukově je motor "mastnější".

Motory (nevím jestli i Suzukiho "národní" motor) jsou dělané tak, aby jim 20% cizho paliva nevadilo. Pokud má někdo ŘJ čipnutou, tak ať se pak nediví,

2016-10-22 21:27:20

Tak na co budem jezdit koukám už řešit nemusíme: https://www.novinky.cz/au...a-na-spalovaci-motor.html

MilanT  
Milan
2016-10-23 09:59:09

robert1969:

To máš pravdu, to nemusíme řešit. Pořád budeme jezdit na benzín.

A pokud bude Švédsko (Německo) chtít, tak se jim tam v 2030 navezou ty desítky milionů aut a můžou si je tam nechat na ocet.

2016-10-23 19:55:31

milant:

...pořád budeme jezdit na benzín, a to je dobře

Protože nafta patří do kamen

A ať si po roce 2030 ti Wikingové jezdí na své loupeživé výpravy zase třeba na vorech.

MilanT  
Milan
2016-12-07 19:59:09

Nové, doplňkové značení pohonných hmot jak na stojanech, tak na víčkách palivových nádrží nových aut - http://www.euro.cz/byznys...ve-znaceni-paliva-1318678

2016-12-07 20:01:48

milant: JJ už sem to četl .Zase nějakej nesmysel!

MilanT  
Milan
2016-12-07 20:22:52

robert1969:

No možná se to jeví jako další štítkovací nesmysl, ale plno řidičům pomůže hned se orientovat kolik tý biosračky v čem je (pokud to ovšem bude souhlasit se s skutečností) a nejen u nás, ale i po celé EU se to značení sjednotí.


Odpovědět

1  2  3