Fórum - Téma


nafta nebo benzín?


Fórum Grand Vitara II nafta nebo benzín?

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II



2012-09-07 06:57:58

ahoj,měl jsem krátkou grandku r.v 06 v 1,6 prodal jsem ji protože neměla redukci,teď se rozmýšlím zda koupit dlouhou ve 2l benzin nebo v 1,9 diesel nebo krátkou v naftě ta redukci má taky.můžete nějak poradit? jedná se dlouhou mám vybranou za 190tis s dph 2l benzin 05 a krátkou 1,9naftu 07 za 194tis. poradte.dík

2012-09-12 01:56:28

Krátká 1,9 DDIS 07 má na tuty DPF filtr, takže záleží, na co auto chceš. Jestli to máš na krátký pojíždění, tak to na naftu není, protože v okamžiku, kdy budeš měnit DPF filtr, utratíš pravděpodobně víc, než jsi naftou ušetřil.

2012-09-12 06:47:43

prosimtě co to je?to je ten filtr hrubých částic? dnes jsem se v bazaru díval na grandku naftovou šli jsme ji projet a nejela,svítil tam takový klikihák jakoby E a prodejce říkal že nějaký eger že to je maličkost.jela jen na nouzový režim.mám to vzít nebo ne? chci krátkou vitaru s uzávrkama to má jen krátká 1,9 tak nevím co dělat.nemám prachy abych pak chodil po servisech.

2012-09-12 07:59:14

Diesel Particulate Filter DPF, filtr pevných částic+redukční katalyzátor NOx tě v případě jeho nutné výměny může stát více, než kolik jsi dal v bazaru za to auto.Nefunkční systém recirkulace zplodin EGR je maličkost pouze do té doby, pokud v STK budou i nadále tolerantní při jeho vyřazení z provozu. Kup si to raději v benzínu.

2012-09-12 08:50:36

jenže v benzínu krátká nemá redukce proto ji prodávám.je v super stavu ale je to dost do pomala zpřevodované a dost žere,no a nemá ty redukce.je ale fakt že jsem celou zimu vyjel vše bez problémů.sem tam mi dá kamarád naftu tak jsem chtěl naftovou.kolik ten filtr teda stojí když se to pokazí?chlapi dík

2012-09-12 09:13:40

Záleží na tom zda to má splňovat EURO 4, EURO 5, nebo nadcházející EURO 6. Cena může dosáhnout i 6 000 €, tedy cca 150 000,- Kč. Za vodou jsou pouze popelnice s EURO 3 a nižší.

2012-09-12 09:53:20

coooo? 150tis? uff.tak to se divím že to někdo koupí.nebo jak tomu předejít? jak poznat že to je špatné?dá se to popř nějak levněji nahradit?koupit jedině nové auto?co mám dělat?dík

2012-09-12 10:06:12

Tady je každá rada k ničemu. Proč si myslíš že tři roky staré auto se prodává za poloviční cenu nového. Ve skutečnosti se vlastně za ty tři roky spotřebovalo 50 % jeho skutečné hodnoty. Navíc náhradní díly jsou asi tak desetinásobně předraženy oproti těm, co jdou do prvovýroby.

Doby, kdy se ojeté auto prodalo skoro za stejnou cenu co nové jsou dávno pryč, asi tak 30 let.

A tohle všechno je daň za pokrok, nárůst životní úrovně a hravně ekologii.

Můj osobní názor je ten, že je nejlepší koupit auto nové, buď levnější model, nebo dražší na leasing (to podle solventnosti), a pak s ním jezdit co nejdéle (a hlavně ne na LPG, to je vrah pro moderní benzínové vozy)

2012-09-12 11:18:18

no to máš asi pravdu.ted nevím jestli nebude rozumnější koupit daciu dustera.nerad bych koupil ojeté auto a jen do nj rval prachy.nechápu ale že jsou mraky lidí co jezdí s těma ojetýma vitarama v pohodě.

2012-09-12 11:38:01

Moc tedy ale potom nechápu, proč prodáváš Vitaru, když chceš zase krátkou Vitaru s redukcí a místo toho si chceš nakonec koupit Dustera bez redukce? Je to asi tak - benzín dvoulitr - je to na tak těžký auto na hraně, motor se při zátěži rychleji opotřebovává, na běžnou jízdu zcela postačuje. Papá olej. Diesel si s autem poradí líp, ale zase jsou tam ty fičury typu DPF a pod. Filtr se časem musí vyměnit a to stojí peníze. Přitom filtry na Euro V jsou údajně spolehlivější než ty na Euro IV. Většina lidí tady i na slovenském suzukiclubu mají právě diesely a problémy s nimi nemají.

Nějaké info viz.třeba tady, ale je třeba to brát s nadhledem http://auto.idnes.cz/suzu...6_122139_auto_ojetiny_fdv

2012-09-12 11:49:24

protože jak jsem psal vitara 1,6 nemá přepínání redukcí atd je na stálo 4x4 a do pomala takže když jede 80km/h už je vytočená a papá cca 11l. já potřebuju auto do terénu ale jezdím dál,se samurajem se dál jet nedá proto jsem chtěl naftovou vitaru s kterou se dá jet po cestě a má redukce.proč dustera? protože na novou vitaru 700tis nemám duster stojí polovic a prý snad něco taky vyjede.nevím jak to vyřešit,stále preferuju krátkou vitaru v ropě.

2012-09-12 12:00:26

ten DPF fitr pevných částic je i na benzínech? na tom autě co jsem zkoušel mi ted řekli že tam prý diagnostika ukazuje špatný ventil turba.

2012-09-12 12:49:00

DPF je jen na dieselu. Jen tak mimochodem, Japonci nemají v dieselových motorech tradici a konkrétně dieselová motorizace u značky Suzuki činí jen 2 % všech vyrobených vozů a to ještě většina jich jezdí ve Francii.

A co se týká toho Dustera zde jde o crossover a ten jako takový nesplňuje kritéria pro terénní automobil. Můžeš ho porovnávat s SX4, ale ne s Vitarou nebo Jimnym.

2012-09-12 17:21:47

No tak když máš vybrán model i motorizaci, tak pak už nezbývá než hledat, nejlíp takovou GV, co nemá odpálený EGR ventil Ale v CZ bazarech takových aut asi moc nebude, spíš se podívat na německých webech? Jinak do terénu je asi lepší ten diesel, jinak bych se zaměřil na krátkou 2,4 benzín, ale těch v CZ taky moc nenajdeš. Ekonomicky je to jedno, vyšší cena dieselu + vyšší cena za servis - nižší spotřeba - nižší cena za PHM vs. pozitiva a negativa benzínu vyjdou +/- na plichtu. Jen u toho dieselu se toho může víc pokazit, pokud se o to člověk nestará. Pokud ano, asi není problém, ale to by řekli spíš ti, co maji GV v dieselu. Spíš vyšší náklad za diesel se srovnává v provozu, ale když jsi cca na nule, děláš rozvody, když jsi na nule, měníš DPF, když jsi na nule, děláš rozvody... ale přesně ekonomicky teď nevím, to jsem počítal před rokem před koupí

2012-09-12 17:24:28

Na tom benzíňáku je problém s EGR či AGR ventilem (označení se liší od výrobce) a mají ho jak benzinové, tak dieselové motory (ne staré vykopávky). Část splodin z výfuku je přes EGR nentil přiváděna zpět do sání, čímž se snižují emise. Je jasné, že to samotnému motoru prospívá stejně jako katalyzátor, DPF filtr či BIO paliva. To je holt daň civilizaci. Vyčištění EGR ventilu zvládneš sám, pokud máš nářadí a nejsi telátko. Jinak se dá EGR odstavit a to podle auta buď SW přes diagnostiku (novější modely koncernu VW) nebo mechanicky . zaslepit plíškem.

Já bych byl pro naprosto opačný postup, než si kupovat nové auto, tak radši starý koráb a předělat na plyn.

S tím DPF filtrem to tak tragické není, jednoznačné názory nepanují ani mezi odborníky.... Takže pokud budeš pravidelně regenerovat, pokud si o to auto řekne, jsi na dobré cestě problém výrazně oddálit.

Pokud problém nastane, dá se filtr nechat vyčistit u specialistů, nestojí to zase tolik, a garantují tři roky a nájezd 160 t. km. Viz http://www.dpfe.cz/

Nesrovnávej nesrovnatelné, Vitara by měla být jasná volba...


Odpovědět