Fórum - Téma


Náhrada za originální autorádio


Fórum Swift New I Náhrada za originální autorádio

Informace o modelu: Suzuki Swift New I

Diskuze o vozidlu

2009 Swift New I

14 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2016-07-24 17:36:33

Zdravím vás,

rád bych nahradil originální autorádio, které umí přehrávat pouze CD za nějaký systém, který by uměl víc, např. navigaci, couvací kameru (nerozebírejme zda je pro swift potřebná ) apod. A taky aby tam hezky zapadlo a vypadalo to v palubce, jako by to tam patřilo.

Například takovéto: http://www.aliexpress.com...5e-462d-b8b4-861b9d0fc905

Nemáte někdo zkušenosti s takovýmto nebo podobným řešením?

Díky

Honza

ana
2016-07-25 20:53:41

BYLO MI NA TOMTO "suzukiclub" PORAZENO, PROTO SE O RADU PODELIM - odkazi:

http://www.bmshop.eu/rame...radia-suzuki-swift-05-10/

http://www.suzukiswift.in...ereo-from-a-suzuki-swift/

MilanT  
Milan
2016-07-26 07:07:35

ana: Kejbovi asi nejde (jako tobě) o výměnu továrního rádia 2DIN za 1DIN, ale o výměnu továrního 2DIN za 2DIN s dotykovou obrazovkou. On žádný distanční rámeček nepotřebuje.

ana
2016-07-26 20:44:53

milant: pokud vynda tovarni radio -myslim,ze ramecek potrebuje. podle velikosti radia bude ramecek s prihradkou nebo bez prihradky ...

MilanT  
Milan
2016-07-26 21:23:40

ana: Tak se ještě jednou podívej do jeho odkazu, co tam chce dát za rádio.

Nechce dávat univerzální rádio pro které potřebuješ rámeček. Chce dávat rádio přesně určené pro daný typ auta a tudíž to přesně kopíruje palubní desku. Prostě vyndá jedno rádio a dá tam jiné.

Ty jsi chtěl dávat "klasické běžně prodávané" a proto jsem ti radil ten rámeček - http://www.suzukiclub.cz/...na-dotaz/radio-vymena-266

MilanT  
Milan
2016-07-26 22:08:55

Klasické, běžně prodávané 1DIN rádio s rámečkem a přihrádkou vypadá ve Swiftu takhle:

ana
2016-07-27 07:56:14

pokud hce dát tovarni -ramecek nepotrebuje

2016-07-28 03:25:16

Právě, že chci tovární nahradit čínskou náhražkou, která by měla mít stejný tvar jako originál. Fotka od MilanaT to vystihuje uplně přesně. Hezké to je, ale chci zjistit jak takové rádio funguje, jestli ta investice cca 6500Kč za to stojí nebo je to ve finále spíš ke vzteku.

ana
2016-07-28 12:56:39

milant: nemel jsem potuchy, ze se prodavaji jina radia nez tovarni, ktera by primo pasovala do swiftu - proto jsem to chybne pochopil , ale dekuji za debaty ..............

2016-07-30 22:22:14

Čínské rádio mne též oslovilo. Koupil jsem takové i s televizí, navigací. Bylo dost svéhlavé, zapomínalo se, a nakonec, zhruba po roce definitivně zdechlo. Vzhledem k ceně jsem koupil další, ještě lépe vybavenou čínu. Televize zlobila od začátku,(nešlo volit kanály). Po roce též zatřepala svýma počítačovýma bačkůrkama. Zkoušel jsem i opravu, tj. poslat do číny a zpět - neuvěřitelné poštovně celní martýrium v ceně cca 2200 Kč. Stejně to za chvíly zdechlo. podotýkám, že mne to naučilo IGO8, že jsem se naučil měnit, shánět různé skiny a upravit si vzhled a funkce dle svého. Výkon zesilovačů byl však malý, citlivost mizerná. (Jen televizní tuner má kupodivu velmi slušnou citlivost, vybavení ale prostinké.)

Až jsem se nasrdil a za zcela nesoudné peníze (20 tis) Alpine INE 920R. Tak výkon 4x60 W, dokonalá regulace vyvážení, časování kanálů dle vzdálenosti, couvací nebo i přední kamera a jednoduchá, velice stabilní navigace (PRIMO), tento typ včetně gyra, takže se ani v tunelu s odbočkami neztratíte.

Samozřejmě drobné vady na kráse. Už si nemůžu nahrát libovolnou verzi navigace. Zase mám trvalou aktualizaci map. Někde si stoupnout a se zhasnutým motorem hrát hodinku - dvě nahlas, a asi se bude roztlačovat, nebo od někoho bude třeba na nastartování půjčit trochu proudu. Ta 36Ah baterčička je opravdu pro tohle radio malá. Ale doporučuji utratit víc peněz, než kupovat čínu.

Hill  
Jaroslav
2016-07-31 11:04:16

misa: nevěř všemu, co se kde píše, to je zase ukázka marketingu, jak se dá čarovat s čísly, stačí si přečíst, že v prospektu je napsáno 4x60 W, v manuálu 4x50 W max., a hned to hraje líp... přitom na zvukový dojem mají vliv úplně jiné vlastnosti, než výkon.

V celém manuálu jsem nenašel impedanci připojených reproduktorů, k níž se (mimo jiné) musí údaj o výkonu vztahovat, předpokládám proto, že jde o 4 ohmy, když už tyto reproduktory v autě jsou.

Přitom celý stroj je jištěný pojistkou 15 A, takže celkový dlouhodobý příkon nemůže přelézt 15*14,4=216 W, z toho rozhodně nikoli zanedbatelná část padne na procesor, grafiku a budič displeje, o něco méně na převodníky, GPS, rádio, televizní tuner s dekodérem...

Čili na jeden kanál zbude necelých 40 W, které může spotřebovávat při dost velkém zkreslení. Podle evropských norem tedy jde o trvalý výkon sinus do 1% zkreslení max 20 W na kanál, jestli má zesilovač nábojovou pumpu, krátkodobě (tak pro dvě rány na buben za vteřinu) dá hudební výkon 45 W v kanálu, ale ještě ne současně v každém.

Fyzikální zákony platí pro všechny, jen výrobci elektroniky si vymýšlejí stále jiné metody měření, při kterých je to ořezané, že se to nedá poslouchat, ale měří se jen tak krátce, že si toho zkreslení nestihneš všimnout, ani to za ten okamžik ještě nestihne shořet, ani vyrazit dostatečně pomalou pojistku, jen aby to číslo papírově vyšlo co nejlepší...

A, protože většina výrobců používá parametrově stejné koncové zesilovače do autorádií (všechny už jsou na mezích možností toho, nač stačí napětí v palubní síti). Bohužel se spolehlivostí je to slále slabší - spousta i renomovaných výrobců používá místo originálních součástek čínské kopie. I když mají stejné označení, jsou levnější. Že čínská úspora vedla ke čtvrtinové ploše čipu proti originálu, to vede k tomu, že se z něj hůře odvádí teplo a nevydrží podmínky měření, na které jsme zvyklí od dob Tesly. Však proto ty teslácké hodnoty vypadaly blbě, protože Tesla uváděla pravdu.

Já vím, nepatří to zrovna na fórum o autech, také jsme to tu s Honzou už dříve rozebrali důkladněji, ale když jsem viděl tu radost, že to hraje líp, protože to má 4x60 W, nemohl jsem si odpustit uvést to perpetuum mobile na pravou míru.

Skutečně se výkony autorádií navzájem dnes už za stejných provozních podmínek slyšitelně neliší (cvičené ucho pozná snížení výkonu na polovinu, necvičené většinou ani to ne). Liší se jen papírové údaje. A zvukový dojem tam, kde zesilovač je na fyzikální mezi a reproduktory jednou dané, závisí na tom, co ten zbytek rádia do zesilovače pouští.

2016-07-31 11:24:30

hill:

Můj selský elektronický mozek mi říká, že pro 2x60W sinus by muselo být palubní napětí tak 65 V.

Hill  
Jaroslav
2016-07-31 12:19:09

plukovník: Jednoduché koncové stupně se v zapojení rail-to-rail obvykle nedělají, takže mají rozkmit menší i o 3 až 4 V, než by dovolilo napájecí napětí, takže těch 60 V je jen o fous víc, než nezbytně nutná velikost napájecího napětí. To máš správně.

Všechny koncové zesilovače vestavěné dnes v autorádiích se ale dělají jako můstkové, vždy dva zesilovače se tahají o jeden reproduktor, takže vystačí s polovičním napětím. A, protože vesměs mají konce v zapojení rail-to-rail, že jako rozkmit výstupního napětí může být od 0,5 V do napětí palubní sítě mínus 0,5 V, a to na obou vývodech reproduktoru symetricky proti sobě, stačilo by asi 26 V napájení. Velmi přesná symetrie, která je podmínkou pro maximální využití možného rozkmitu mezi výstupy, u integrovaných zesilovačů už tak dvacet let není problém.

2016-07-31 12:34:47

Tak já naštěstí v autě poslouchám jen zprávy a v nich obvykle není ani ta krátká rána do bubnu.

No a toccatu a fugu v kvalitě DDD záznamu si poslechnu až doma


Odpovědět