Fórum - Téma


Náplně pro Suzuki Swift


Fórum Swift III Náplně pro Suzuki Swift

Informace o modelu: Suzuki Swift III


Diskuze o článku

Náplně pro Suzuki Swift

Náplně pro Suzuki Swift V diskusním fóru je téma náplní, především olejů, opakovaně otevíráno. Usoudil jsem proto, že je na místě vytvořit článek, který snad tyto informace trochu zpřehlední. Intervaly výměny náplní Většinu náplní je třeba pravidelně měnit. Intervaly jsou pro většinu aut více méně stejné, ale pro pořádek zde uvádím, jaké intervaly výměny kapalin uvádí servisní manuál pro Suzu...


1  2

2010-07-27 20:39:00

Ahojky všem. V sobotu jsem manželce koupil swifta 98 AA44 / 993ccm v automatu. Chci vyměnit oleje protože nemám tušení kdy byl měněn a tachometru nevěřím. V tabulkách uvádějí v motoru i převodovce minerál. Nemám tušení co je tam za náplně tak abych něco nepoXXXl. DĚKUJI

2010-07-27 21:28:44

motor 10W40, za par penez a na bezny jezdeni naprosto staci. na prevodovku ti to z hlavy nevypalim, tam bude nejaka hydraulicka sracka... to ti budto reknou na prodejne, nebo si nekdo vzpomene

2010-07-27 21:37:23

10w 40 minerál nebo polsyntetika, je to .rv 98

2010-07-27 22:17:26

polosynt. 10W40 se dela i mineral? urcite polosynt... pokud v tom motoru bude nejakej olej, tak pojede ale ta 10W40 je dobra volba... spis byva problem, kdyz auto dlouho stoji a melo treba vodu v oleji - pak zarezne nejakej mazaci kanal a je po motoru hned po nastartovani... to uz sem taky videl

2010-07-27 22:37:55

ten motor jede jak víno...no jede? automat s 1.0 motorem asi nemá cenu nijak týrat.

jel jsem z benešova po dálnici 125 km/h s prasklím výfukem(možná že by ještě jel ale nechtěl jsem na sebe ukazovat). tak nedokážu posoudit jestli je to dobré.

2011-04-23 22:42:28

čau lidi.. mám Swift ´96 manuál.. nějaký doporučení co tam frknout?.. v těch olejích se nevyznám.a nerad bych to podělal ..dík moc..

2011-04-23 22:59:25

Myslim ze 5W40 nebo 10W40 nic nezkazis..

Hill  
Jaroslav
2011-04-24 07:31:11

Pro ročník 96 bych doporučil přednostně tu 10W40. Zvlášť, jestli má natočených víc, než nějakých 200 tisíc km.

Ostatně - už jsme o těch olejích ve starších motorech diskutovali v roce 2007: http://www.suzukiclub.cz/...3?select=2723#message2723

2012-04-25 20:04:46

Ahoj,

vlastním Suzuki Swift 1.0 a potřebovala bych poradit, jak správně o něj pečovat. Našla jsem si info, kdy jaké náplně měnit, ale nevyznám se v motoru.....

Chtěla bych tedy někoho požádat, zda by mi nemohl najít či vyfotit motor ze Suzuki a popsat, co která nádobka obsahuje a k čemu která hadička slouží, abych byla schopná potřebnou náplň vyměnit či doplnit. Moc ráda bych se chtěla naučit svému autu rozumět sama a neobracet se s každou prkotinou na odborný servis... Děkuji moc za případnou pomoc

Hill  
Jaroslav
2012-04-25 20:38:25

Ty k němu nemáš návod? Tam to všechno je.

Snad ti pro začátek bude stačit toto: stáhni si http://www.suzukiclub.cz/...ls/75/Swift91-UManual.pdf

Je v něm všechno podstatné, co platí i pro mladší ročníky (například objemy náplní zůstaly u všech ročníků litrových Swiftů stejné).

Hadičky nech hadičkami. Většinou si jich nebudeš muset mnoho let všímat.

A, budeš-li muset nějakou vyměnit, pak každou zvlášť, ať se ti nepomíchají konce.

2012-04-25 20:56:19

Návod mám, ale není mi to z něj jasné. Asi jsem blbá Jsou v něm jednotlivé kusy zvlášť, nikde není celkový pohled na motor (pohled, když otevřu kapotu). Ono to v reálu vypadá prostě jinak než na černobílých separovaných obrázcích v manuálu...

Hill  
Jaroslav
2012-04-25 21:30:56

Ale no tak: víčko na nalévání motorového oleje snad na víku motoru najdeš. Je na něm napsané číslo 7IO (a, když ho otočíš, je tam napsáno OIL) - viz kapitola 7-11. Měrku na olej (kap.7-10) najdeš na druhém konci motoru, vedle řemenu, kouká šikmo dozadu za vzduchovým filtrem (to jsou ty dvě pánve scvaknuté k sobě nad motorem) - měrku vytáhnout, otřít čistým hadříkem, zasunout, až zaskočí, znovu vytáhnout a zkontrolovat, jestli je oleje mezi oběma dírkami, případně plnicím hrdlem dolít k horní dírce - pomalu, ono to chvíli trvá, než olej steče dolů.

Jak už budeš stát před autem, tak vpravo těsně za světlem je víčko hrdla nádobky ostřikovače skel (kap.7-19) a hned za ní vyrovnávací nádobka chladicí kapaliny (kap.7-17) - v ní by měla být při studeném motoru hladina alespoň na spodní značce. Plnicí hrdlo chladiče snad poznáš - chladič je u předního trámce. Hlavně ho neotevírej, dokud je horký, hrozí opaření.

Nádobka na brzdovou kapalinu (7-22) je na hlavním brzdovém válci, takže musíš pravou ruku víc natáhnout. Ale tam se ti nízká hladina kapaliny ohlásí rozsvícením kontrolky u tachometru napřed jen v zatáčce, při ještě nižší hladině už svítí trvale.

To by pro začátek mohlo stačit.

Nejlepší by ale bylo, kdyby se pod kapotu s tebou díval někdo, kdo už nějaký motor viděl.

2012-04-25 21:44:28

Paráda...děkuji moc. Až bude o víkendu čas, kouknu na to a já myslím, že podle tohoto popisu to už všechno poznám. Ještě jednou moc děkuji

Ještě jsem se chtěla zeptat...brzdovou kapalinu doliju, když se mi ohlásí ta kontrolka, jenže jsem taky četla, že se má měnit co 2 roky. Co když nevím, jak dlouho v autě je?

2012-04-25 22:12:40

Je na něm napsané číslo 7IO (a, když ho otočíš, je tam napsáno OIL) tak to me polozilo... Nez sem docet druhou cast tak sem premejslel jestli to tam mam taky a co ze to muze znamenat

Hill  
Jaroslav
2012-04-26 06:14:14

Kvůli tomu bych zase divoké spaní neměl: podle servisní knížky skutečně první majitel po 2 letech měl udělané brzdy a vyměněnou kapalinu, tedy v roce 1998, další jsem tam objevil až 2002, to máme 4 roky. Od léta 2004, co jsem ho dovezl, jsme měnili kapalinu až po 5 letech, tedy výměna po sedmi letech, ale jen proto, že se zasekávalo prasátko vzadu a museli jsme to vypustit kvůli výměně válečků. Jinak čas od času zkontroluji, jestli je hladina dobrá (jsou tam na to značky).

Proto tak striktním bych v lhůtách výměny brzdové kapaliny nebyl, zvlášť, když původní majitel najel nějakých 100 tisíc km a teď máme naběháno celkem 260 tisíc a nějaké drobné. Pravda, zůstaly mi dodnes "trabantové" návyky, v něm zbytečné brždění stálo opravdu hodně i při levnějším benzínu: jezdím tak, aby se mi nemusela v brzdách kapalina vařit, necpu se, kam nevidím, když lze předpokládat, že musím zpomalit či zastavit, koukám to včas dobrzdit motorem...

...když už jsem u toho: o kolik vlastně může klesnout bod varu brzdové kapaliny, aby ji bylo možné pokládat za ještě bezpečnou?

2012-04-26 08:03:16

Ono měnit kapalinu u starších vozů je dost sporné. Nová brzdovka je natolik agresivní, že začne rozleptávat staré gumky a těsnění a začne téct jako Dunaj. Abys měl klid, tak bys měl správně vyměnit i všechny pryžové nebo gumové součástky...

2012-04-26 08:38:10

Stará brzdová kapalina je stejně "agresivní" jako nová, ale ta stará obsahuje diky tomu, že je hygroskopická, velké množství vzdušné vlhkosti a tím způsobí korozi všech válečků. Tyto potom tečou. Butylová pryž, ze které jsou zhotoveny pryžové prvky, ůčinkům kapaliny odolává, na to je kapalina chemicky uzpůsobená. Každá kapalina starší než dva roky je natolik kontaminovaná obsahem vody, že její bod varu je hluboko pod obvyklými 230-265 stupni, někdy se dokonce blíží hranici 100 stupňů.

Výměna každé dva roky rozhodně není od věci. Brzdové hadice u starých vozů jsou více zničené zvnějšku, než zvnitřku.

Minimální hodnota "mokrého" bodu varu pro kapalinu DOT-4 je 155 stupňů.

2014-09-27 02:19:23

Lidi, mám na vás dotaz, má subaru justy 1.3 z roku 97 stejný zadní diferenciál jako swift 1.6 4x4??? Ptám se z toho důvodu jestli mohu nalít do justyny stejný olej jako se leje do swifta... Jaký se leje olej do diferenciálu na justyně jsem nebyl schopen na netu vypátrat...

2014-09-28 18:27:13

eda_46: justy a swift jsou identické, takže olej tam mužeš nalít stejný

2014-09-28 23:12:20

Díky dík


Odpovědět

1  2