Fórum - Téma


Nárazový rám- jak je to s ním


Fórum Jimny / Samurai III Nárazový rám- jak je to s ním

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53



2016-09-25 17:29:20

Byl jsem letos na STK a technikovi se nelíbilo, že mám vepředu rám nárazový. Takové ty trubky, před přední maskou, chránící předek. Já jsem svého samíka tak koupil. Takže dávám do placu otázku- může, či nemůže to být? Musí, či nemusí to být v TP? Vím, jednoduché by bylo před STK odmontovat jej a bylo by u STK vymalováno. Jenomže co na to kluci s býlejma čepičkama a blokmi na pokuty?!

MilanT  
Milan
2016-09-25 19:19:44

milanko: Podle mě by měl být zapsaný v TP. A samozřejmě zapsaná s tím spojená zvýšená hmotnost auta a větší délka auta.

Ohledně těch rámů tady proběhlo několik vášnivých debat:

2016-09-26 08:32:38

milanko:

"Co na to kluci s býlejma čepičkama a blokmi na pokuty?!"

Odešlou tě na nejbližší STK, pokud je tato vzdálena méně než 4 km od místa zastavení vozidla ke kontrole (a to je vždy, dnešní četníci nejsou žádní blbci ).

No a tam přijdeš s největší pravděpodobností o známku.

Jezdi raději pouze do lesa. Tam ti za vjezd hrozí maximálně pokuta 100 000,- Kč od Lesní stráže.

2016-09-26 11:00:39

plukovník: No to si mi nepridal na živote. Pravda je, že samíka mám na to, aby som jazdil do lesa na drevo, ale to s požehnaním hajného, takže tam možem a nehrozí mi žiadna pokuta. Len na obyčajné jazdenie budem musieť rám dať dole. Ale to zas nieje problém. Ale do lesa sa hodí. Občas sú tam vetve, ktoré sa usilujú zlikvidovať predok- svetla a pod.. Takže je to jasné. Ale predsa- keď som ho tak kúpil a nemám certifikát o povode- tak som prehrávajúci. No čo sa dá robiť. Život pod vedením blbcov (EU) je naozaj ťažký. By som rád vedel aké majú v USA predpisy, keď tam može kdejaká zlátanina na cesty.

2016-09-26 14:57:59

milanko: Do roku 2009 bylo možno rám oficiálně zapsat do TP, pokud byl namontován firmou s povolením ministerstva dopravy. Jestli jde zapsat i dodatečně nevím, ale řešil bych to dotazem přímo na ministerstvo.

2016-09-26 20:17:54

pokud máš originální rám Suzuki, tak ti suzuki vydá doklad že tam může být a musej ho zapsat

2016-10-13 13:57:36

Zdar-na STK jdu až za rok,zkouším to dát do pořádku. SUZUKI mi odpovědělo-Dobrý den,

Jak jste uvedl ve vaší zprávě, nejedná se v tomto případě o originální příslušenství SUZUKI, nýbrž o výrobek firmy COBRA TECHNOLOGIE & LIFESTYLE. Z tohoto důvodu bohužel nemůžeme v této záležitosti být nápomocni. Můžete se zkusit obrátit přímo na výše zmíněného výrobce tohoto rámu - http://cobra-sor.com/

Odpověď z firmy COBRA.Dobrý den,

výrobce v dané době vyráběl toto příslušenství s vícero typovými označeními.

Vzhledem k tomu, že nevím, kterou variantu máte na vozidle poslal jsem Vám vše co je dostupné.

Ze strany STK respektive magistráty by mělo jít pouze o formalitu. Vaše vozidlo respektive příslušenství nespadá do legislativy o ochraně chodců v silničním provozu dle nařízení Eu78/2009 platné od listopadu 2009. Jediný nárok proč má být příslušenství zapsáno v TK, je ten, že vozidlo může změni vnější rozměy. Toto bohužel platí jen v ČR a úřednící rádí znepříjemňují všem dotčeným život.

Ve valné většině případů jim stačí dokumenty v originále. Oni je znají a vědí co tam mají případně hledat. Může se stát, že úředník „bude mít špatnou náladu“ a bude trvat na českém překladu. V tom případě se musíte obrátit na nějakou překladatelskou kancelář a dokumenty si nechat přeložit. Naše společnost toto nezajištťuje.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem

Cobra_logo

S pozdravem

2016-10-14 05:48:20

doctor: No to si mi teda pomohol. Mám rám, neviem kto ho vyrobil, bol tam už v roku 2012, keď som ho kúpil ako privezený z Rakúska. Navyše bol namaľovaný obyčajnou farbou, takže som v p..., lebo ani neviem, kde hľadať nejaký certifikát, či čo. Takže som o tom sa bavil s chlapom na STK a výsledok bol ten, že si o ňom myslím svoje. Keď on mi povedal, že keď ho tam budem mať, tak tam je a čo on s tým urobí? Iba to, že skonštatuje, že tam je. To v prípade, že by ma tam poslal príslušník, ktorý sa riadi heslom PŘEKÁŽET A BRÁNIT. Ale pre istotu som si ho dal dole a namontujem ho tam až budem jazdiť do lesa pre drevo. Len bez neho v lesnom masíve som taký neistý. Čo keby vyskočila srna..... No čo- žijeme tu a tak sa musíme podriadiť.

2016-10-14 10:22:16

milanko: Policajtů bych se zas až tak nebál - rám máš mít zapsaný ve velkém TP a ten přece nemusíš mít u sebe při silniční kontrole A podle malého TP to nepoznají, když se jim sám nepřiznáš. Já mám u starší GV 2.5 rám zapsaný přímo od Suzuki servisu a zatím ho kontrolovali vždy jen na STK, kde musíš velký TP předložit.

2016-10-14 11:31:19

certik:

Velký TP nemusíš mít u sebe ani při dopravní nehodě, přesto vozidlo musí splňovat podmínky pro provoz na pozemních komunikacích...

2016-10-14 13:33:38

certik: Hej! Halo! vzbuď se! Je sice pravda, že velký TP u sebe nemusíš mít, ale nezapomeň, že oni- čertíci s bílou čepičkou mají vysílačky a domluví se s centrálou, kde je přístup do evidence a tam to zjistí, když budou chtít a máš po ptákách a po kozách.:) (slunce seno...), takže platí to v mém předešlém příspěvku. I když- rozumní policajt se na to vyprdne, aby tě za to buzeroval. Jenomže- co když narazíš na blba, který se chce vytáhnout.

2016-10-14 13:51:45

milanko: Zdarec-nemusej ani nikam volat,mají počítač s databází a evidenci v autě-tam zjistěj aj tvoje číslo bot.

2016-10-14 13:57:10

mirec: A víš taky, co v té databázi všechno vyčtou?

2016-10-14 14:03:38

...ze certík už měl dávno přinést Dorotu Máchalovou.

2016-10-14 14:05:27

certik: Zdarec- např.zkouknou foto z STK.Už to tady někdo psal,že odmontovat před STK a pak namontovat nic neřeší.

2016-10-14 17:30:40

mirec: Tak to já řešit nemusím...


Odpovědět